abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 oktober 2019 @ 08:10:18 #26
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_189458335
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 17:00 schreef DiemenZijde_ het volgende:
@:Hallmark; bedankt voor de voorbeelden van Brand New Day en Bright.

Stel ik ga met een van deze aanbieders in zee en ik leg bijv. 250 euro per maand in. Is het mogelijk om deze opbouw - indien ik bij een volgende werkgever terecht kom met een CAO en pensioensregeling - mee te nemen en samen te voegen met het pensioenfonds van betreffende werkgever?
Weet ik eigenlijk niet! Ik heb het ooit wel gedaan van verzekeraar naar pensioenfonds, maar dat was niet dezelfde situatie. Ik zou het gewoon vragen als die situatie zich voordoet.

Maar weet je, dat is slechts een detail. Het is met dit soort zaken goed om het grote geheel in het oog te houden: leg iets apart, dan heb je later wat. De rest is secundair.

Mijn ervaring is, dat je een keuze maakt en later steeds meer dingen leert en ervaart. Dan pas je wat aan, stuur je wat bij, spaar je wat extra, enz. Maar als je niks doet, dan heb je ook niks geleerd.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_189458550
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 17:00 schreef DiemenZijde_ het volgende:
Stel ik ga met een van deze aanbieders in zee en ik leg bijv. 250 euro per maand in. Is het mogelijk om deze opbouw - indien ik bij een volgende werkgever terecht kom met een CAO en pensioensregeling - mee te nemen en samen te voegen met het pensioenfonds van betreffende werkgever?

Dit 'meenemen' heet waardeoverdracht. En volgens mij kan waardeoverdracht ook gewoon tussen pensioenfonds en pensioenverzekeraar:

quote:
ontvangende pensioenuitvoerder: de pensioenuitvoerder aan wie in het kader van waardeoverdracht waarde wordt overgedragen;
quote:
overdragende pensioenuitvoerder: de pensioenuitvoerder die in het kader van waardeoverdracht waarde overdraagt aan een andere pensioenuitvoerder;
En de definitie van een pensioenuitvoerder is breed:
quote:
een ondernemingspensioenfonds, een bedrijfstakpensioenfonds, een algemeen pensioenfonds, of een premiepensioeninstelling of verzekeraar die zetel heeft in Nederland;
Allemaal begrippen uit artikel 1 Pensioenwet.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 17 oktober 2019 @ 08:29:10 #28
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_189477388
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 08:41 schreef baskick het volgende:
Dit 'meenemen' heet waardeoverdracht.
Aha, dat is dus de juiste terminologie.

Even gebruikt om te zoeken en voilà, ook als je bij Bright en anderen een pensioen opbouwt, kun je die meenemen: https://brightpensioen.nl/psk/
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')