FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Nieuwe auto gekocht, winterbanden met velgen zelf monteren?
Scorpiezaterdag 12 oktober 2019 @ 10:15
Ik heb dus een nieuwe auto gekocht en deze komt met zomerbanden. Nu heb ik dus de keuze tussen alleen winterbanden erop (laten) monteren, of een setje velgen met winterbanden kopen en deze erop (laten) zetten.

Ik las her en der wel dat het belangrijk is om de banden gebalanceerd te hebben, wat ik snap, en ook dat uitlijnen belangrijk is, iets wat je eigenlijk alleen bij een werkplaats kan laten doen. De vraag die ik heb is, kan ik zelf een set velgen met banden kopen, gebalanceerd en al, en deze zelf makkelijk monteren, of raden jullie experts toch aan het allemaal bij een werkplaats te laten doen gezien het uitlijnverhaal ?
vossszaterdag 12 oktober 2019 @ 10:21
Bij twijfel altijd een expert laten doen. Zo begin ik zelf ook niet aan het snoeien van mij leilindenbomen; dat komt gewoon de tuinman doen.
CoolGuyzaterdag 12 oktober 2019 @ 10:23
Gezien het feit dat de auto een X3 is zou ik gewoon met dat ding naar een werkplaats gaan chef.
Zolderkamerzaterdag 12 oktober 2019 @ 10:24
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 10:15 schreef Scorpie het volgende:
gezien het uitlijnverhaal ?
Waarom zou je een nieuwe auto uitlijnen? Ik mag hopen dat ie "recht" op de wielen afgeleverd word..
LorneMalvozaterdag 12 oktober 2019 @ 10:28
Als de velgen met banden gebalanceerd zijn zie ik geen reden om persé naar een werkplaats te gaan. Zelf zou ik overigens wel naar zo'n werkplaats gaan voor het gemak en garantie etc.
Scorpiezaterdag 12 oktober 2019 @ 10:29
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 10:24 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Waarom zou je een nieuwe auto uitlijnen? Ik mag hopen dat ie "recht" op de wielen afgeleverd word..
Het is een tweedehands auto.
Zolderkamerzaterdag 12 oktober 2019 @ 10:30
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 10:28 schreef LorneMalvo het volgende:
Als de velgen met banden gebalanceerd zijn zie ik geen reden om persé naar een werkplaats te gaan. Zelf zou ik overigens wel naar zo'n werkplaats gaan voor het gemak en garantie etc.
Zolang het stalen velgen zijn kun je het prima zelf.. bij lichtmetaal heb je een momentsleutel nodig..
Mr.Pingzaterdag 12 oktober 2019 @ 10:30
Als de banden dezelfde breedte hebben is uitlijnen onzin.
Bij een extreme afwijking zou je het kunnen doen.
Zolderkamerzaterdag 12 oktober 2019 @ 10:30
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 10:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het is een tweedehands auto.
Waarom zeg je dan dat je een nieuwe auto hebt gekocht? _O-

Gewoon even naar de werkplaats dan..
Scorpiezaterdag 12 oktober 2019 @ 10:32
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 10:28 schreef LorneMalvo het volgende:
Als de velgen met banden gebalanceerd zijn zie ik geen reden om persé naar een werkplaats te gaan. Zelf zou ik overigens wel naar zo'n werkplaats gaan voor het gemak en garantie etc.
Ja, daar twijfel ik dus nog tussen. Maar ik weet dus niet hoe gemakkelijk het is om het zelf te doen.
Zolderkamerzaterdag 12 oktober 2019 @ 10:35
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 10:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, daar twijfel ik dus nog tussen. Maar ik weet dus niet hoe gemakkelijk het is om het zelf te doen.
Als je niet weet of het makkelijk is om een velg te verwisselen moet je er ook niet aan beginnen.. Simpelweg omdat een werkplaats ook andere dingen opmerkt waar je als leek overheen kijkt..
LoveAtFirstDrivezaterdag 12 oktober 2019 @ 10:45
Als je niet weet hoe je wielen moet wisselen kun je het waarschijnlijk beter laten doen.

Dat gezegd hebbende is het totaal niet moeilijk. Vooral als je een garage krik en momentsleutel hebt (koopt).

Uitlijnen doe je als je wat aan je onderstel hebt laten doen.
GereDathanzaterdag 12 oktober 2019 @ 10:48
Ik heb het jaren zelf gedaan, maar was het spuugzat om de banden steeds van en naar zolder te tillen. Ook de smerige handen en koude straat stonden me tegen. Heb alles hoor, garagekrik/slagmoersleutel/momentsleutel en weet ik wat allemaal.

Sinds enkele jaren laat ik het lekker door de garage doen incl. opslag. Paar tientjes en zoveel ergernis minder.
Basp1zaterdag 12 oktober 2019 @ 10:51
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 10:35 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Als je niet weet of het makkelijk is om een velg te verwisselen moet je er ook niet aan beginnen.. Simpelweg omdat een werkplaats ook andere dingen opmerkt waar je als leek overheen kijkt..
Maar die smeren je dan weer onnodige dingen aan als koelvloeistof, en ruitwisserspul bijvullen voor bizarre bedragen. :P
GereDathanzaterdag 12 oktober 2019 @ 10:52
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 10:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar die smeren je dan weer onnodige dingen aan als koelvloeistof, en ruitwisserspul bijvullen voor bizarre bedragen. :P
Moet je niet naar Ali op de hoek gaan.
#ANONIEMzaterdag 12 oktober 2019 @ 10:58
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 10:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, daar twijfel ik dus nog tussen. Maar ik weet dus niet hoe gemakkelijk het is om het zelf te doen.
Doodsimpel. Duurt alleen wat langer omdat je alles 1-voor-1 moet doen, in tegenstelling tot ze garage .

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2019 10:59:27 ]
Zolderkamerzaterdag 12 oktober 2019 @ 11:01
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 10:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar die smeren je dan weer onnodige dingen aan als koelvloeistof, en ruitwisserspul bijvullen voor bizarre bedragen. :P
Je moet ook naar een fatsoenlijk bandenbedrijf (liefst een grote maar geen keten) gaan.. Daar hebben ze die zut niet eens..
Hier zit een bandenboer die van trekkerband tot banden voor een motorfiets uit 1800 heeft en alles wat daartussen zit.. Heeft altijd nette prijzen en goede service
Hyperdudezaterdag 12 oktober 2019 @ 13:05
Heeft TS een fatsoenlijke krik, of heb je die nog bij je auto?
BMW 5 nl. niet :')
Scorpiezaterdag 12 oktober 2019 @ 13:21
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 13:05 schreef Hyperdude het volgende:
Heeft TS een fatsoenlijke krik, of heb je die nog bij je auto?
BMW 5 nl. niet :')
Ja die heb ik wel, maar niet in deze auto idd :')
Sounddragonzaterdag 12 oktober 2019 @ 13:51
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 10:15 schreef Scorpie het volgende:
Ik heb dus een nieuwe auto gekocht en deze komt met zomerbanden. Nu heb ik dus de keuze tussen alleen winterbanden erop (laten) monteren, of een setje velgen met winterbanden kopen en deze erop (laten) zetten.

Ik las her en der wel dat het belangrijk is om de banden gebalanceerd te hebben, wat ik snap, en ook dat uitlijnen belangrijk is, iets wat je eigenlijk alleen bij een werkplaats kan laten doen. De vraag die ik heb is, kan ik zelf een set velgen met banden kopen, gebalanceerd en al, en deze zelf makkelijk monteren, of raden jullie experts toch aan het allemaal bij een werkplaats te laten doen gezien het uitlijnverhaal ?
Uitlijnen is het héél precies (lasers, spiegeltjes) uitrichten van de voorwielen inlusief stuurinrichting, soms kan er aan de achteras ook versteld worden.. hierdoor zal de auto mooi rechtdoor rijden, bandenslijtage en brandstofverbruik worden hierdoor geoptimaliseerd en de auto zal een aangenaam weggedrag vertonen en prettig rijden.
een andere set wielen zal hier geen invloed op hebben, dus als het nu goed is, zal het ook niet nodig zijn na het monteren van een andere set wielen.

Uitbalanceren doe je per wiel; dan wordt gewichtsverschil in de band/velg combinatie geëlimineerd waardoor het wiel niet zal stuiteren bij hogere snelheden.. vaak merk je onbalans op bepald resonantiesnelheden; 80 en 110 - 120 zijn snelheden waarbij onbalans vaak voelbaar is.. een kleine onbalans zit boven de 100, als je het bij 80 al voelt, is het bij 110 meestal echt drama, het stuur kan hevig trillen, of de hele auto kan trillen, dan voel je het meer in je stoel.. stuur is logischerwijs onbalans in de voorwielen, als de hele auto trilt is het vaak(niet altijd!) achter.

Als er een nieuwe band op een wiel komt, of de band is van de velg geweest, moet er opnieuw gebalanceerd worden, als je een set koopt die gebruikt is, en dus gebalanceerd, kun je die in principe zo onder je auto zetten.. dit kun je zelf thuis op de krik doen als je de aanhaalmomenten van de wielmoeren even in acht houdt; het is dus wel prettig/nodig om een goede momentsleutel te hebben.
Sigaartjezaterdag 12 oktober 2019 @ 13:59
Even een raar vraagje.
Waarom komen winterbanden altijd met die lelijke goedkope velgen?
TheFreshPrincezaterdag 12 oktober 2019 @ 14:02
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 13:59 schreef Sigaartje het volgende:
Even een raar vraagje.
Waarom komen winterbanden altijd met die lelijke goedkope velgen?
Dat is een keuze.

Ik had m'n winterbanden op een zelfde set lichtmetaal als m'n zomerbanden.

Maar heb nu Michelin CrossClimate dus hoef sowieso niet meer te wisselen.
Hyperdudezaterdag 12 oktober 2019 @ 14:07
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 13:59 schreef Sigaartje het volgende:
Even een raar vraagje.
Waarom komen winterbanden altijd met die lelijke goedkope velgen?
Ik regel bij aankoop van een nieuwe tweedehands auto er een tweedehands setje wielen bij.
Dealer heeft hier, tot nu toe, steeds ruime keuze uit gebruikte alu-wielen. ^O^
Sounddragonzaterdag 12 oktober 2019 @ 14:19
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 13:59 schreef Sigaartje het volgende:
Even een raar vraagje.
Waarom komen winterbanden altijd met die lelijke goedkope velgen?
omdat je winterwielen meestal niet opknappen van dat fijne strooizout, dus neem je daar uit praktisch oogpunt goedkope smackzooi voor..
Sounddragonzaterdag 12 oktober 2019 @ 14:20
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 14:02 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat is een keuze.

Ik had m'n winterbanden op een zelfde set lichtmetaal als m'n zomerbanden.

Maar heb nu Michelin CrossClimate dus hoef sowieso niet meer te wisselen.
Ik heb een tweede breedset liggen, maar iets in mij zegt me dat 245 brede winterbanden niet helemaal ideaal zijn.. _O-
Scorpiezaterdag 12 oktober 2019 @ 14:59
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 13:51 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Uitlijnen is het héél precies (lasers, spiegeltjes) uitrichten van de voorwielen inlusief stuurinrichting, soms kan er aan de achteras ook versteld worden.. hierdoor zal de auto mooi rechtdoor rijden, bandenslijtage en brandstofverbruik worden hierdoor geoptimaliseerd en de auto zal een aangenaam weggedrag vertonen en prettig rijden.
een andere set wielen zal hier geen invloed op hebben, dus als het nu goed is, zal het ook niet nodig zijn na het monteren van een andere set wielen.

Uitbalanceren doe je per wiel; dan wordt gewichtsverschil in de band/velg combinatie geëlimineerd waardoor het wiel niet zal stuiteren bij hogere snelheden.. vaak merk je onbalans op bepald resonantiesnelheden; 80 en 110 - 120 zijn snelheden waarbij onbalans vaak voelbaar is.. een kleine onbalans zit boven de 100, als je het bij 80 al voelt, is het bij 110 meestal echt drama, het stuur kan hevig trillen, of de hele auto kan trillen, dan voel je het meer in je stoel.. stuur is logischerwijs onbalans in de voorwielen, als de hele auto trilt is het vaak(niet altijd!) achter.

Als er een nieuwe band op een wiel komt, of de band is van de velg geweest, moet er opnieuw gebalanceerd worden, als je een set koopt die gebruikt is, en dus gebalanceerd, kun je die in principe zo onder je auto zetten.. dit kun je zelf thuis op de krik doen als je de aanhaalmomenten van de wielmoeren even in acht houdt; het is dus wel prettig/nodig om een goede momentsleutel te hebben.
Super bedankt voor een uitgebreid antwoord, ik ga het gewoon maar uitbesteden :)
Nismo91zaterdag 12 oktober 2019 @ 15:04
Ik heb ooit online velgen met banden besteld en deze zouden al gebalanceerd zijn, heb ze er toen onder gezet en dat ging prima...
LorneMalvozaterdag 12 oktober 2019 @ 16:00
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 10:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, daar twijfel ik dus nog tussen. Maar ik weet dus niet hoe gemakkelijk het is om het zelf te doen.
Het is best gemakkelijk. Als je een uur hebt en je hebt geen hekel aan sjouwen, vieze smeerhanden en de auto opkrikken dan kun je het een keer proberen natuurlijk. Maar waarom zou je? De bandenboer regelt dit klusje voor een prikkie.
kaasplankjezaterdag 12 oktober 2019 @ 20:43
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 14:02 schreef MaGNeT het volgende:
Maar heb nu Michelin CrossClimate dus hoef sowieso niet meer te wisselen.
Ja al dat gedoe voor een paar sneeuwdagen per jaar. Crossclimate en lekker het hele jaar erop rijden én naar de sneeuwlanden kunnen.
qajariaqzaterdag 12 oktober 2019 @ 21:02
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 16:00 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Het is best gemakkelijk. Als je een uur hebt en je hebt geen hekel aan sjouwen, vieze smeerhanden en de auto opkrikken dan kun je het een keer proberen natuurlijk. Maar waarom zou je? De bandenboer regelt dit klusje voor een prikkie.
Mah, Behalve het monteren betaal je ook voor opslag.

In de tijd dat jij naar een afspraak moet bij die garage (op een tijdstip waar je maar beperkt zelf de tijd voor vast kan stellen) sleutel ik die vier bandjes er wel onder op de straat voor het huis. Dan houdt ik ook nog ruim tijd over om mij handen te wassen en die bandjes van en naar de schuur te vervoeren. Ik heb trouwens een soort transportkarretje voor de wielen waar ik ze het hele jaar op kan laten liggen. Op zolder bewaren is niet handig.

4-seizoenen banden staat me ook wel aan, zeker nu die auto wat ouder wordt wil je niet te veel investeren. Zonde om hem met een nieuwe extra set banden in te ruilen.
Spanky78zaterdag 12 oktober 2019 @ 21:07
Uitbesteden en de ene Wisse kun je sowieso altijd al doen bij de apk, de opslag en wisselen kost je enkele tientjes, scheelt hoop gezeik.
suijkerbuijkzondag 13 oktober 2019 @ 00:08
Gewoon 4 seizoenen banden er onder knallen en klaar.
We leven in Nederland niet ergens in bergen waar je echte winterbanden nodig heb.

Zelf rij ik op 4x4 banden onder me Opel Vivaro .
Zet me banden spanning wel wat lager zodat de band meer kan vervormen .
Doe ik al jaren zo en het werkt best goed zo.
oldfordzondag 13 oktober 2019 @ 09:19
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 00:08 schreef suijkerbuijk het volgende:
We leven in Nederland niet ergens in bergen waar je echte winterbanden nodig heb.
Tja, dat is een persoonlijke voorkeur.
Ik heb wel winterbanden en ik vindt dat ik ze nodig heb.
Al was het alleen maar om van huis weg te rijden omdat de parkeerplaats lager ligt dan de dijk waaraan ik woon. En Nee, niemand strooit op die oprit en niemand verwijdert de sneeuw.
Nu is het met rijkunst wel mogelijk om die helling op te komen (zoals links remmen), maar daar kleven wat bezwaren aan. Je kunt onderaan niet zien wat er op de dijk aan komt, dus moet je snelheid minderen aan het eind van de helling. Moet je dan stoppen, dan kom je niet meer weg op zomerbanden. Overdrijf je het een beetje met de snelheid bij het omhoog rijden, dan vlieg je aan de andere kant de dijk weer af. Dus ik doe het liever zonder enkele stress op winterbanden.
suijkerbuijkzondag 13 oktober 2019 @ 14:32
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 09:19 schreef oldford het volgende:

[..]

Tja, dat is een persoonlijke voorkeur.
Ik heb wel winterbanden en ik vindt dat ik ze nodig heb.
Al was het alleen maar om van huis weg te rijden omdat de parkeerplaats lager ligt dan de dijk waaraan ik woon. En Nee, niemand strooit op die oprit en niemand verwijdert de sneeuw.
Nu is het met rijkunst wel mogelijk om die helling op te komen (zoals links remmen), maar daar kleven wat bezwaren aan. Je kunt onderaan niet zien wat er op de dijk aan komt, dus moet je snelheid minderen aan het eind van de helling. Moet je dan stoppen, dan kom je niet meer weg op zomerbanden. Overdrijf je het een beetje met de snelheid bij het omhoog rijden, dan vlieg je aan de andere kant de dijk weer af. Dus ik doe het liever zonder enkele stress op winterbanden.
Dus de 4 seizoen band is dus ruim voldoende.
Deze hebben niet stil gestaan door de jaren .
Gebruik dus zelf al jaren 4 seizoenen banden onder de wagens.
We rijden als beveiliger op ijzeren platen ook met sneeuw tussen de gebouwen, buiten de snelweg , boeren land en enzz waar dit ijzeren platen liggen voor de vrachtwagen en kranen.
Geloof me die dingen zijn spiegelglad in die tijd .

Dat mijn bus nu 4x4 banden bezit is omdat ik nu veel door zand en modder rijd.
Even net wat lekkerder als ik terug op de weg komt dat alles zooi uit de profielen komt in plaats dat het blijft kleven.

Voor de bus moet ik nog 4 seizoenen banden aan schaffen op de tweede set staal velgen.

Verder ik snap precies wat je bedoelt
Ik woon zelf ook op een dijk huis en ja daar word ook nooit niet gestrooid.
LorneMalvozondag 13 oktober 2019 @ 14:40
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 09:19 schreef oldford het volgende:

[..]

Tja, dat is een persoonlijke voorkeur.
Ik heb wel winterbanden en ik vindt dat ik ze nodig heb.
Al was het alleen maar om van huis weg te rijden omdat de parkeerplaats lager ligt dan de dijk waaraan ik woon. En Nee, niemand strooit op die oprit en niemand verwijdert de sneeuw.
Nu is het met rijkunst wel mogelijk om die helling op te komen (zoals links remmen), maar daar kleven wat bezwaren aan. Je kunt onderaan niet zien wat er op de dijk aan komt, dus moet je snelheid minderen aan het eind van de helling. Moet je dan stoppen, dan kom je niet meer weg op zomerbanden. Overdrijf je het een beetje met de snelheid bij het omhoog rijden, dan vlieg je aan de andere kant de dijk weer af. Dus ik doe het liever zonder enkele stress op winterbanden.
Waarom niet je inrit zelf ff strooien en schuiven. Even los van de banden.
LorneMalvozondag 13 oktober 2019 @ 14:42
quote:
99s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 21:02 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Mah, Behalve het monteren betaal je ook voor opslag.

In de tijd dat jij naar een afspraak moet bij die garage (op een tijdstip waar je maar beperkt zelf de tijd voor vast kan stellen) sleutel ik die vier bandjes er wel onder op de straat voor het huis. Dan houdt ik ook nog ruim tijd over om mij handen te wassen en die bandjes van en naar de schuur te vervoeren. Ik heb trouwens een soort transportkarretje voor de wielen waar ik ze het hele jaar op kan laten liggen. Op zolder bewaren is niet handig.

4-seizoenen banden staat me ook wel aan, zeker nu die auto wat ouder wordt wil je niet te veel investeren. Zonde om hem met een nieuwe extra set banden in te ruilen.
Ja ieder zijn ding dus. @TS heb je al een besluit genomen?
Captain_Jack_Sparrowzondag 13 oktober 2019 @ 19:48
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 13:59 schreef Sigaartje het volgende:
Even een raar vraagje.
Waarom komen winterbanden altijd met die lelijke goedkope velgen?
Dat is 'goedkoperigheid' van de eigenaar.
oldfordzondag 13 oktober 2019 @ 19:50
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:32 schreef suijkerbuijk het volgende:
Dus de 4 seizoen band is dus ruim voldoende.
Die conclusie laat ik aan jou.
Ik heb winterbanden en voorlopig gaan ze nog wel even mee.
Ik kom ook regelmatig in Duitsland en daar zijn niet alle 4 seizoenen banden meer toegestaan.
En mijn lichtmetalen velgen hebben nu niet te lijden van zout en pekel.
oldfordzondag 13 oktober 2019 @ 19:54
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:40 schreef LorneMalvo het volgende:
Waarom niet je inrit zelf ff strooien en schuiven. Even los van de banden.
De ene inrit is zo'n 20 meter lang. Dat is naar het parkeerterrein voor het gebouw.
De oprit naar het parkeerterrein achter het gebouw is zo'n 150 meter lang.
Dat is nogal wat om te strooien en te schuiven.
Vooral als de opritten al vroeg in gebruik zijn en de sneeuw al vastgereden is.
En dan hebben we het maar niet over de longziekte die ik heb, die dat fysiek onmogelijk maakt.
Dirk_Teurzondag 13 oktober 2019 @ 20:30
Zelf heb ik winterbanden op stalen wielen via marktplaats voor een prikkie op de kop kunnen tikken voor mijn Opel Vivaro 1800+kg wegende Duitser :)
Deze laat ik door de garage wisselen zodra het daar weer weer voor is. De kosten wegen niet op tegenover het gemak, maar dat is dan weer mijn mening.
warhamstrzondag 13 oktober 2019 @ 20:43
Als je deze vraag moet stellen zeker niet zelf wielen gaan wisselen!
T42zondag 13 oktober 2019 @ 20:44
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 10:15 schreef Scorpie het volgende:
Ik heb dus een nieuwe auto gekocht en deze komt met zomerbanden. Nu heb ik dus de keuze tussen alleen winterbanden erop (laten) monteren, of een setje velgen met winterbanden kopen en deze erop (laten) zetten.

Ik las her en der wel dat het belangrijk is om de banden gebalanceerd te hebben, wat ik snap, en ook dat uitlijnen belangrijk is, iets wat je eigenlijk alleen bij een werkplaats kan laten doen. De vraag die ik heb is, kan ik zelf een set velgen met banden kopen, gebalanceerd en al, en deze zelf makkelijk monteren, of raden jullie experts toch aan het allemaal bij een werkplaats te laten doen gezien het uitlijnverhaal ?
Als je dit moet vragen? Laten doen.. voordat er straks een wiel vandoor gaat...
Scorpiezondag 13 oktober 2019 @ 21:05
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:42 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Ja ieder zijn ding dus. @:ts heb je al een besluit genomen?
Ja ik laat het lekker doen! Even tweedehands velgen a 50E ps op de kop getikt en laat er nieuwe banden op zetten bij de bandenboer. ^O^
LorneMalvozondag 13 oktober 2019 @ 21:28
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 21:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja ik laat het lekker doen! Even tweedehands velgen a 50E ps op de kop getikt en laat er nieuwe banden op zetten bij de bandenboer. ^O^
Good for you, succes!
incelmaandag 14 oktober 2019 @ 23:55
Gewoon zelf doen, dan de snelweg op en als die trilt door naar de garage.
BertVdonderdag 17 oktober 2019 @ 16:13
Ik doe het zelf. Gaat prima, en ik kan nog geen %^#$^radiator folie plakken.
Dirk_Teurdonderdag 17 oktober 2019 @ 18:26
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 23:55 schreef incel het volgende:
Gewoon zelf doen, dan de snelweg op en als die trilt door naar de garage.
Als de snelweg trilt is er iets anders aan de hand _O-