abonnement Unibet Coolblue
pi_189392628
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 06:05 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het zelfde als met FOX News.
Valt mee.

Ik kijk wel eens RT america, weinig mis mee, belichten alle kanten in een zaak.
Fox news belicht vaak echt maar 1 visie in het verhaal en verdraait dat ook nog eens vaak.

RT doet dat niet, tenminste, niet dat ik ze er op heb kunnen betrappen die paar keer dat ik korte stukjes gezien heb over bepaalde onderwerpen. (meestal economisch)
pi_189392774
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 20:42 schreef Richestorags het volgende:
Meanwhile in Saudi-Arabia. Ik dacht dat Trump uit het Midden-Oosten wilde? Met vrienden als Trump heb je geen vijand als Erdogan nodig. Helaas voor de Koerden hebben ze beide clowns...
[..]

https://mobile.almasdarne(...)s&utm_content=varies
Het gevaar van Iran is nu eenmaal urgent. Goede zet van Trump
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 08:40:45 #253
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_189392835
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 02:06 schreef Hathor het volgende:

[..]

Begrijpelijk wel, ze staan tegenover een overmacht en proberen wat slimmigheidjes uit. Als ze het voor elkaar kunnen krijgen om de Amerikanen in het conflict te betrekken is dat voor hen pure winst.
En als er bij zo'n beschieting wat van die Amerikaanse verraders (hun visie) omkomen, zoveel te beter. ;)
pi_189393027
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 00:19 schreef Slayage het volgende:

[..]

Wacht maar wanneer er een echt crisis aanbreekt zoals in de jaren 30. Nu stemmen 25 % van de Nederlanders populistisch, terwijl we het zo goed hebben. Dan zal de populistische stem alleen maar erger worden. Kijk naar wat er in Turkije is gebeurd. Toen het economisch goed in het land hoorde je de Turken niet klagen over syrische vluchtelingen. Nu gaat het economisch slecht en krijgen de Syriërs de schuld voor alles wat er mis is in het land en willen ze de Syriërs weer terug schoppen over grens. Daarom deze ellende momenteel. Turkse binnenlandse shite.
Je bent blind aan het vergelijken. Begrijp dat jij niet leuk vindt, maat de Turkse instituties zijn nu eenmaal niet vergelijkbaar met de Nederlandse. De democratie is hier zodanig goed geregeld dat de kans op een terugkeer naar de jaren 30 nihil is.

Grondwet, instanties, checks and balances. Bovendien is de 'inheemse' Nederlander totaal verweekt. De Nederlandse man zit op de bank, terwijl de straatmocro's rennen voor de mannen in blauw.

Maak je dus niet druk.
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 12 oktober 2019 @ 09:40:33 #256
186611 Haags
pi_189393294
Gaat aardig rap met inname van dorpjes. :o

Trekken ze nou ook dieper het land in dan alleen die zone die ze willen creëren?
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 09:55:13 #257
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189393426
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 08:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het gevaar van Iran is nu eenmaal urgent. Goede zet van Trump
Iran is natuurlijk een land met gestoorde religieuze leiders, maar Saudi-Arabië is dat zeker niet minder. Ik denk dat Saudi-Arabië meer ontwrichtend terrorisme sponsort dan Iran wereldwijd gezien. Saudi-Arabië sponsort ook vele radicale moskeeën in het Westen die ook weer Jihad strijders recruteren.

Aangezien de gemiddelde Pers ook veel intelligenter is dan de gemiddelde Saudi (door betere opleiding en mentaliteit) zou ik prefereren dat we goede banden met Iran hebben in plaats van Saudi-Arabië. Maarja, ain't gonna happen.
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 09:59:23 #258
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189393457
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 05:36 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Was niets impulsiefs aan van de Turken. Zat er al maanden en zeker laatste twee jaar aan te komen.

Kan iemand mij antwoorden waarom nergens wordt benoemd dat Turkije maar direct aan haar Syrisch Turkse grens een bewapende groep moet tolereren die alles en overal in haar gebieden in Syrië met foto’s beplakken van Ocalan? Een terrorist. Internationaal. Dan is alle discussie uitgesloten. Die groep gaat elke staat verwijderen bij de grens.

Dit staat los wat je van Erdogan vindt, of de historie van Koerdische onderdrukking in Turkije.
Nogmaals, zoveel landen die hiermee dealen. Heeft India het recht Pakistan in te nemen na Mumbai plus met alle terroristen die in de bergen zitten in Pakistan?

Daarnaast waren er al terugtrekkingen en waren er fortificaties verwijderd. Maar goed, ik zal eerlijk zijn, op zich begrijp ik het Turkse sentiment wel. Maar laten we niet naïef zijn Aloulou, de operatie wordt verkocht als vredesoperatie / operatie tegen de PKK maar is ook gewoon een kans voor Erdogan om zijn Neo-Ottomaanse droom vorm te geven. Wie zegt dat Damascus dat land ooit terug krijgt? Daar kunnen ze in Cyprus over meepraten...
pi_189393624
Is er ergens een soort van live map dat we kunnen zien welk gebied de Turken al dan niet hebben ingenomen?
pi_189393976
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 09:59 schreef Richestorags het volgende:
Nogmaals, zoveel landen die hiermee dealen. Heeft India het recht Pakistan in te nemen na Mumbai plus met alle terroristen die in de bergen zitten in Pakistan?
Niet goed voorbeeld. Daar zitten voor Pakistan geen terroristen die een defacto-staat hebben met alles erop en eraan en (belangrijker) volledige internationale steun daarin hebben.

Wat verwacht je nou dat de Turkse staat doet als er een groep aan je grens zit die in ieder geval ideologisch zich uitgesproken verbindt met de grootste terrorist op Turkse bodem van de 20e eeuw; Ocalan. Overal lopen ze te dwepen met zijn pica’s.

quote:
Daarnaast waren er al terugtrekkingen en waren er fortificaties verwijderd.
Dit is niet genoeg vanuit Turks veiligheids oogpunt. En begrijpelijk. Moet een gehele buffer komen zodat ze geen cm meer op de grens zitten en aanvoerlijnen of smokkelroutes met mogelijke hulp van YPG naar PKK volledig ontmanteld kan worden door de Turken zelf. Geen gatenkaas en Syrische Koerden op de grens die openlijk hun sympathie betuigen aan Ocalan.

quote:
Maar goed, ik zal eerlijk zijn, op zich begrijp ik het Turkse sentiment wel. Maar laten we niet naïef zijn Aloulou, de operatie wordt verkocht als vredesoperatie / operatie tegen de PKK maar is ook gewoon een kans voor Erdogan om zijn Neo-Ottomaanse droom vorm te geven. Wie zegt dat Damascus dat land ooit terug krijgt? Daar kunnen ze in Cyprus over meepraten...
Daar heb je gelijk in. Ik sluit niet uit dat bij Erdo en co. neo-Ottomaanse idealen bestaan en hierin ook een motief vormen. De vraag, voor mij om dit te beoordelen, is of Turken zich aan de 30km gaan houden. Dat denk ik wel. Ook de Amerikanen hebben zich niet veel verder teruggetrokken dan dat naar mijn weten. En dus zijn de YPG verder naar beneden dan die 30km nog aanwezig. En een andere vraag is of Turkije dat gebied in een deal ooit met Syrie het wil teruggeven. Dat wordt lastig aangezien ze er Syriërs willen repatriëren en die kan je niet onder Assads gezag terugstellen. Deze Syriërs hebben de misdaad begaan om te vluchten volgens het Syrische regime en dat is hoogverraad. Tenzij de Russen hierin een rol spelen en ook op de grond op zaken toezien in zo een zone ofzo.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_189394044
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 10:50 schreef Aloulu het volgende:
De vraag, voor mij om dit te beoordelen, is of Turken zich aan de 30km gaan houden. Dat denk ik wel.
Kwam straks een linkje tegen waarbij ze op 32km zaten. Dus daar houden ze zich klaarblijkelijk niet aan.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_189394131
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 09:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Iran is natuurlijk een land met gestoorde religieuze leiders, maar Saudi-Arabië is dat zeker niet minder. Ik denk dat Saudi-Arabië meer ontwrichtend terrorisme sponsort dan Iran wereldwijd gezien. Saudi-Arabië sponsort ook vele radicale moskeeën in het Westen die ook weer Jihad strijders recruteren.

Aangezien de gemiddelde Pers ook veel intelligenter is dan de gemiddelde Saudi (door betere opleiding en mentaliteit) zou ik prefereren dat we goede banden met Iran hebben in plaats van Saudi-Arabië. Maarja, ain't gonna happen.
Het gaat niet om de morele vergelijking tussen Iran en SA. Het gaat erom wat in de VS haar belang is. Ze hebben nu eenmaal een bondgenootschap met SA. Iran is een gevaar.
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 11:05:24 #263
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189394176
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 10:50 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Niet goed voorbeeld. Daar zitten voor Pakistan geen terroristen die een defacto-staat hebben met alles erop en eraan en (belangrijker) volledige internationale steun daarin hebben.
Internationale steun maakt ook dat ze zich niet te buiten kunnen gaan. Wat denk je dat Uncle Sam doet als de SDF Turkije zou gaan aanvallen?

Ik snap trouwens je zinsbouw niet helemaal hehe. Zou je nog eens anders kunnen omschrijven waarom het India-Pakistan voorbeeld geen goed voorbeeld is? Misschien trouwens dat Libanon-Hezbollah-Israël een treffender voorbeeld is. Maar Israël is bij veel voorstanders de grote boeman want Israël.

quote:
Wat verwacht je nou dat de Turkse staat doet als er een groep aan je grens zit die in ieder geval ideologisch zich uitgesproken verbindt met de grootste terrorist op Turkse bodem van de 20e eeuw; Ocalan. Overal lopen ze te dwepen met zijn pica’s.
Tsja, de één zijn terrorist is de ander zijn held toch? Verwacht je warme gevoelens richting de Turken van een decennialang onderdrukt volk? Uiteraard is Ocalan een terrorist die kwaad met kwaad bestrijdt zoals Bin Laden maar schop een volk genoeg en ze worden toch een held.

quote:
Dit is niet genoeg vanuit Turks veiligheids oogpunt. En begrijpelijk. Moet een gehele buffer komen zodat ze geen cm meer op de grens zitten en aanvoerlijnen of smokkelroutes met mogelijke hulp van YPG naar PKK volledig ontmanteld kan worden door de Turken zelf. Geen gatenkaas en Syrische Koerden op de grens die openlijk hun sympathie betuigen aan Ocalan.
Nogmaals, ook India zou dat graag willen bij Pakistan als ze de kans zouden hebben. China bij de Oeigoeren (en slagen daar aardig in helaas...). Amerika wellicht in Mexico. Je kan niet zomaar elk buurland binnenvallen dat elementen host die jou niet zinnen. Het is misschien een hele gekke gedachte, maar heeft Turkije wel eens de diplomatieke weg overwogen? Als je de Koerden het incentive ontneemt de wapens op te pakken, zullen het alleen een paar gekken zijn die het blijven doen.

quote:
Daar heb je gelijk in. Ik sluit niet uit dat bij Erdo en co. neo-Ottomaanse idealen bestaan en hierin ook een motief vormen. De vraag, voor mij om dit te beoordelen, is of Turken zich aan de 30km gaan houden. Dat denk ik wel.
Is niet echt een criterium omdat Turkije weet dat ze niet verder kunnen gaan want dan gaan Amerika en Rusland morren. Daarnaast is 30km van de gehele grens een behoorlijk stuk land om in te nemen. Je kan er gif op innemen dat dat verturkst wordt a la Noord-Aleppo.

quote:
Ook de Amerikanen hebben zich niet veel verder teruggetrokken dan dat naar mijn weten. En dus zijn de YPG verder naar beneden dan die 30km nog aanwezig. En een andere vraag is of Turkije dat gebied in een deal ooit met Syrie het wil teruggeven. Dat wordt lastig aangezien ze er Syriërs willen repatriëren en die kan je niet onder Assads gezag terugstellen. Deze Syriërs hebben de misdaad begaan om te vluchten volgens het Syrische regime en dat is hoogverraad. Tenzij de Russen hierin een rol spelen en ook op de grond op zaken toezien in zo een zone ofzo.
De Russen zullen zeker een rol hierin spelen ja. Maar als dat niet gebeurt, zou Turkije dat gebied gewoon illegaal annexeren. Dat is gewoon simpelweg niet juist. De dreiging van Noord-Cyprus is ook allang weg en we kennen het Turkse nationalisme. Die gaan dat gebied nooit opgeven. En Erdogan zo inschattende, is dat veel belangrijker voor hem dan de Syriërs zelf.
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 11:11:02 #264
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189394245
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 11:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het gaat niet om de morele vergelijking tussen Iran en SA. Het gaat erom wat in de VS haar belang is. Ze hebben nu eenmaal een bondgenootschap met SA. Iran is een gevaar.
Op de lange termijn is een bondgenootschap met Iran veel vruchtbaarder. De Saudi's zijn lui en onderontwikkeld ten opzichte van Iran. Één van de redenen die werd genoemd voor het falen van het detecteren van de drones is dat de meeste technici bijvoorbeeld in de olie-industrie in Saudi de Sjiiten zijn. Om obvious redenen worden deze niet en masse tot het leger toegelaten en de Soenni daar zijn geconditioneerd dat dat soort baantjes beneden de stand is. Dus slecht onderhouden, slecht bemande luchtafweer tot gevolg.

Wat zou Saudi-Arabië presteren in Irans positie? Nada, noppes nul. Aan de andere kant, de VS hebben natuurlijk liever een volgzaam schaap zoals Saudi-Arabië dan een ontwikkeld, sterk en rijk Iran.
pi_189394332
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 11:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Op de lange termijn is een bondgenootschap met Iran veel vruchtbaarder.
Zelfs een bondgenootschap met Turkije is vruchtbaarder dan met Iran. Iran ligt verder weg en stelt qua ontwikkeling niet veel voor.

Maar goed, het bondgenootschap met Saoedi-Arabië draait natuurlijk alleen maar om de olie.
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 11:19:20 #266
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189394344
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 11:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zelfs een bondgenootschap met Turkije is vruchtbaarder dan met Iran. Iran ligt verder weg en stelt qua ontwikkeling niet veel voor.

Maar goed, het bondgenootschap met Saoedi-Arabië draait natuurlijk alleen maar om de olie.
Iran zou binnen twintig jaar zeer ontwikkeld kunnen zijn bij een partnerschap waarbij alle sancties worden opgeheven...
pi_189394362
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 11:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Op de lange termijn is een bondgenootschap met Iran veel vruchtbaarder. De Saudi's zijn lui en onderontwikkeld ten opzichte van Iran. Één van de redenen die werd genoemd voor het falen van het detecteren van de drones is dat de meeste technici bijvoorbeeld in de olie-industrie in Saudi de Sjiiten zijn. Om obvious redenen worden deze niet en masse tot het leger toegelaten en de Soenni daar zijn geconditioneerd dat dat soort baantjes beneden de stand is. Dus slecht onderhouden, slecht bemande luchtafweer tot gevolg.

Wat zou Saudi-Arabië presteren in Irans positie? Nada, noppes nul. Aan de andere kant, de VS hebben natuurlijk liever een volgzaam schaap zoals Saudi-Arabië dan een ontwikkeld, sterk en rijk Iran.
Het is daar te laat voor. De wil tot het vernietigen van VS, Israel is een doctrine in Iran.
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 11:25:58 #268
299349 KrAlex
Büyük Kaptan!
pi_189394432
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 10:54 schreef vosss het volgende:

[..]

Kwam straks een linkje tegen waarbij ze op 32km zaten. Dus daar houden ze zich klaarblijkelijk niet aan.
Zou gek zijn als ze stoppen bij 30KM terwijl ze weten dat 2KM verderop een belangrijke locatie zit.
pi_189394504
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 10:54 schreef vosss het volgende:

[..]

Kwam straks een linkje tegen waarbij ze op 32km zaten. Dus daar houden ze zich klaarblijkelijk niet aan.
De afspraak is 20 mile = 32 km.
pi_189394526
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 11:31 schreef polderturk het volgende:

[..]

De afspraak is 20 mile = 32 km.
Ow ok, ik dacht 30km. Nee dan is het ineens prima :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_189394603
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 11:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is daar te laat voor. De wil tot het vernietigen van VS, Israel is een doctrine in Iran.
Heb ergens wel het idee dat Iran in die rol wordt gedwongen. Het land wordt weggezet als kwaadaardig, dus omarmt het die rol. Ook om te overleven, want zwakte tonen is funest in die regio.

Wat verder natuurlijk niet wegneemt dat het een verschrikkelijk regime is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 11:41:55 #272
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_189394655
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 11:31 schreef polderturk het volgende:

[..]

De afspraak is 20 mile = 32 km.
Nee, de afspraak is 30km waar de turken zich dus niet aan houden
#KICKOUTZP
pi_189394906
Door de VS geschonken wagens die door YPG/PKK terroristen verlaten zijn.
pi_189395062
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 11:41 schreef wollah het volgende:

[..]

Nee, de afspraak is 30km waar de turken zich dus niet aan houden
welke afspraak?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_189395136
70% van de veiligheidszone waar Tufkije voor vecht bestaat uit Arabieren. Dus het verhuizen van 2 miljoen Arabieren naar het gebied, gaat geen grote gevolgen voor de demografie hebben.


https://twitter.com/canacun/status/1182941744473804802?s=20
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')