Een paar maanden geleden ontdekte ik dat ik een soort richel over mijn hoofd heb lopen. Van voren naar achteren, bovenop mijn hoofd in het midden. Waar de schedelplaten bij elkaar komen dus. Mijn hoofd is niet rond maar lijkt van buiten naar binnen steeds hoger te worden. Op het hoogste / smalste punt is de richel slechts maximaal een cm dik.
Nou heb ik nog haar dus heb ik nog niet gezien hoe het er eigenlijk uitziet, maar ik voel het wel als ik er met mijn handen overheen ga. Ik zie dat de meeste mensen dit niet hebben, maar er zijn een paar plaatjes die ik heb gevonden die wel redelijk overeen komen met wat ik heb. Deze van Matt Damon bijvoorbeeld.
![Bald-Matt-Damon.jpg]()
Alleen is die van mij op het hoogste punt nog wat smaller denk ik.
Ik ben 'natuurlijk' geboren, dus niet met zuignap o.i.d. Ik kan me ook niet herinneren of ik dit nou al lang heb of dat het op latere leeftijd is ontstaan. Ik merkte het een tijdje terug pas.
Het lijkt op een 'Sagittal Keel', die eigenlijk bij mensen toch niet veel voorkomt:
https://en.wikipedia.org/wiki/Sagittal_keelHebben meer mensen hier dit? Of is jouw schedel mooi rond en glad?
Wat zou dit kunnen veroorzaken? Ik neem aan dat als ik een hersentumor zou hebben of een andere zwelling die dit kan veroorzaken dat ik dan wel meer klachten had gehad?
Of is het gewoon de vorm van mijn schedel die zo gegroeid is om ruimte te maken voor mijn gigantische hersenen?
Een ding weet ik wel. Als ik kaal ga worden ben ik de pineut.
Iemand die dit ook heeft of een idee hierover?