abonnement Unibet Coolblue
pi_189379365
Een paar maanden geleden ontdekte ik dat ik een soort richel over mijn hoofd heb lopen. Van voren naar achteren, bovenop mijn hoofd in het midden. Waar de schedelplaten bij elkaar komen dus. Mijn hoofd is niet rond maar lijkt van buiten naar binnen steeds hoger te worden. Op het hoogste / smalste punt is de richel slechts maximaal een cm dik.

Nou heb ik nog haar dus heb ik nog niet gezien hoe het er eigenlijk uitziet, maar ik voel het wel als ik er met mijn handen overheen ga. Ik zie dat de meeste mensen dit niet hebben, maar er zijn een paar plaatjes die ik heb gevonden die wel redelijk overeen komen met wat ik heb. Deze van Matt Damon bijvoorbeeld.



Alleen is die van mij op het hoogste punt nog wat smaller denk ik.

Ik ben 'natuurlijk' geboren, dus niet met zuignap o.i.d. Ik kan me ook niet herinneren of ik dit nou al lang heb of dat het op latere leeftijd is ontstaan. Ik merkte het een tijdje terug pas.

Het lijkt op een 'Sagittal Keel', die eigenlijk bij mensen toch niet veel voorkomt:
https://en.wikipedia.org/wiki/Sagittal_keel

Hebben meer mensen hier dit? Of is jouw schedel mooi rond en glad?

Wat zou dit kunnen veroorzaken? Ik neem aan dat als ik een hersentumor zou hebben of een andere zwelling die dit kan veroorzaken dat ik dan wel meer klachten had gehad?
Of is het gewoon de vorm van mijn schedel die zo gegroeid is om ruimte te maken voor mijn gigantische hersenen? :P

Een ding weet ik wel. Als ik kaal ga worden ben ik de pineut. :{

Iemand die dit ook heeft of een idee hierover?
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:59:41 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189379452
Een milde vorm van craniosyntonose.

Als baby’s worden geboren, is de schedel nog niet gesloten. Afwijkingen kunnen ontstaan als schedelnaden vroegtijdig (voor de geboorte) sluiten.

“Elk type van craniosynostose kan variėren in ernst. Met name de bootschedel en de wigschedel kunnen in een zeer milde vorm voorkomen, waarbij alleen een botrichel op de plek van de aangedane naad voelbaar en/of zichtbaar is.”

Met een hersentumor heeft het zeer waarschijnlijk niks te maken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_189379660
Je hebt een punthoofd!
pi_189379950

zo iets?
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 11:51 schreef matigeuser het volgende:
Of is het gewoon de vorm van mijn schedel die zo gegroeid is om ruimte te maken voor mijn gigantische hersenen?

Dat zou best kunnen.... https://nl.wikipedia.org/wiki/Australopithecus
pi_189382856
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 12:17 schreef Mr.Ping het volgende:
Je hebt een punthoofd!
Inderdaad :(
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 18:47:10 #6
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_189385124
quote:
Of is het gewoon de vorm van mijn schedel die zo gegroeid is om ruimte te maken voor mijn gigantische hersenen
De richel is er juist uitgeevolueerd om ruimte te bieden aan de groeiende hersenen.

Dus... :P
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_189385172
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 15:47 schreef matigeuser het volgende:
Inderdaad
Tja, dat krijg je er ook gewoon van toch?
Eens kijken
pi_189393468
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 11:59 schreef Lienekien het volgende:
Een milde vorm van craniosyntonose.

Als baby’s worden geboren, is de schedel nog niet gesloten. Afwijkingen kunnen ontstaan als schedelnaden vroegtijdig (voor de geboorte) sluiten.

“Elk type van craniosynostose kan variėren in ernst. Met name de bootschedel en de wigschedel kunnen in een zeer milde vorm voorkomen, waarbij alleen een botrichel op de plek van de aangedane naad voelbaar en/of zichtbaar is.”

Met een hersentumor heeft het zeer waarschijnlijk niks te maken.
Hmm maar dan zou ik het dus eigenlijk als kind al moeten hebben gehad?
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 10:04:59 #9
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189393498
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 10:01 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Hmm maar dan zou ik het dus eigenlijk als kind al moeten hebben gehad?
Vanaf gesloten schedeldak ja.

Maar zoveel mensen hebben dit. Wees blij dat je een 'richel' hebt. Onregelmatige bobbels e.d. had ook gekund.

Pas als je je haar weghaalt weet je of je je een geschikt bloot hoofd hebt.
De meeste hebben dat niet en een 'richel' is dan zo'n beetje het minst erge.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189408904
Heb ik ook. Je voelt het beter dan dat je het ziet.
pi_189411113
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 10:04 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Vanaf gesloten schedeldak ja.

Maar zoveel mensen hebben dit. Wees blij dat je een 'richel' hebt. Onregelmatige bobbels e.d. had ook gekund.

Pas als je je haar weghaalt weet je of je je een geschikt bloot hoofd hebt.
De meeste hebben dat niet en een 'richel' is dan zo'n beetje het minst erge.
Ja het kan denk ik wel erger. Maar ik heb het nog niet goed kunnen zien omdat ik (nog) niet kaal ben gelukkig. Maar ik heb sowieso best wel een rond hoofd en een groot voorhoofd dus ik denk dat als ik kaal ga worden ik een groot probleem heb. Maar daar ga ik nu dan nog maar niet aan denken.
  zondag 13 oktober 2019 @ 13:01:33 #12
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189411275
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 12:50 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Ja het kan denk ik wel erger. Maar ik heb het nog niet goed kunnen zien omdat ik (nog) niet kaal ben gelukkig. Maar ik heb sowieso best wel een rond hoofd en een groot voorhoofd dus ik denk dat als ik kaal ga worden ik een groot probleem heb. Maar daar ga ik nu dan nog maar niet aan denken.
Ik denk dat het reuze meevalt. Als je gaat zitten voelen voelt het al snel veel erger dan het werkelijk is.

Zie het als een klein chipje van een tand afstoten. Heel klein, amper zichtbaar, maar omdat je er met je tong de hele tijd aan zit te friemelen voelt het alsof het enorm is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 13 oktober 2019 @ 13:13:41 #13
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_189411453
Waarom zou je je druk maken om iets waar je 1) niks aan kunt doen, en 2) niks van ziet en 3) niemand iets om geeft?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_189452103
Het is alleen vervelend als je op je hoofd wil staan. Voelt niet zo fijn.
pi_189452319
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 20:39 schreef Cockwhale het volgende:
Het is alleen vervelend als je op je hoofd wil staan. Voelt niet zo fijn.
Of als een ander op je hoofd wilt slaan, die krijgt dan zere handen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')