abonnement Unibet Coolblue
pi_189371362
Hi klussers!

Maandag wil ik de vloer in mijn garage (in gebruik als bijkeuken) gaan egaliseren. In deze vloer zit een kruipluik. Nu wil ik hier graag een inloop/droogloop mat op hebben liggen. (en deze wil ik dus verdiept hebben.)
Hoe kan ik dit het beste realiseren? Egalisatie is redelijk vloeibaar, dus zal dat niet zomaar even zo gelegd kunnen worden dat dit precies een vierkant vormt als het ware. Ik neem aan dat je dan eerst een profiel moet vastzetten op de vloer, waartegen de egalisatie gelegd wordt, en in dit profiel kan dan de mat gelegd worden. Dan is de vraag waar vindt ik zo'n profiel. Hoe dik (hoog) moet dit profiel dan zijn? Hoe dik is zo'n inloopmat? (ik heb bij de bouwmarkt, inloopmatten gezien die erg dun waren.maar dan vraag ik mij af of zulke dunne profielen wel bestaan.

Ik hoor het graag! thx.

groeten dennis
pi_189371526
Toevallig gisteren en vandaag de badkamervloer geëgaliseerd. Ik heb een latje opmaat gemaakt en met siliconekit vastgemaakt aan de vloer. Hierdoor vloeit de egalisatie niet naar de plek waar je het niet wil hebben.

Zodra je klaar bent, dan trek je het latje los. Wellicht nog wat kit wegsnijden.

Wat betreft hoogte van profiel: in ieder geval hoger dat je vloer.

ps. egalisatie is verschrikkelijk dun en is niet bewerkelijk. Het is net zo dik als een warme milkshake..

pi_189372241
Ik neem aan dat je nu een gat hebt waar een luik in valt. Ik zou dat gat afplakken met een opstaande rand tape (of een plankje), zodat de egaliseer niet in het gat wegloopt. Daarna indien nodig afwerken met een hoekprofieltje. Vervolgens het gat/luik gewoon indien nodig ophogen met iets als een stukje mdf of multiplex (wel even schilderen om het tegen vocht te beschermen) en daar de mat op leggen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_189373810
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 22:08 schreef Jordy-B het volgende:
Ik neem aan dat je nu een gat hebt waar een luik in valt. Ik zou dat gat afplakken met een opstaande rand tape (of een plankje), zodat de egaliseer niet in het gat wegloopt. Daarna indien nodig afwerken met een hoekprofieltje. Vervolgens het gat/luik gewoon indien nodig ophogen met iets als een stukje mdf of multiplex (wel even schilderen om het tegen vocht te beschermen) en daar de mat op leggen.
MDF zou ik zeker niet gebruiken voor een kruipluik
.
Het beste kan je gewoon een officieel vloerluik nemen die zijn cementgebonden en direct ook geïsoleerd en veel sterker dan een MDF plaat.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 23:02:57 #5
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_189374178
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 22:47 schreef BTKlus het volgende:

[..]

MDF zou ik zeker niet gebruiken voor een kruipluik
.
Het beste kan je gewoon een officieel vloerluik nemen die zijn cementgebonden en direct ook geïsoleerd en veel sterker dan een MDF plaat.
De brandweer heeft ook graag een wat zwaar cementgebonden luik bij de voordeur. Het is niet leuk als ze in het gat vallen omdat jhet MDF luik is weggedreven.
Tot nooit .......
pi_189374926
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 22:08 schreef Jordy-B het volgende:
Ik neem aan dat je nu een gat hebt waar een luik in valt. Ik zou dat gat afplakken met een opstaande rand tape (of een plankje), zodat de egaliseer niet in het gat wegloopt. Daarna indien nodig afwerken met een hoekprofieltje. Vervolgens het gat/luik gewoon indien nodig ophogen met iets als een stukje mdf of multiplex (wel even schilderen om het tegen vocht te beschermen) en daar de mat op leggen.
Nee ik heb geen gat, er zit al een cementgebonden (tenminste dat vermoed ik) luik in
het gaat om een nieuwbouwwoning, is dus met luik en al opgeleverd.
pi_189376238
Hoe ga je de vloer afwerken en hoe dik is dat? Egaline is geen afwerking om op te leven. Te zacht.

Een soort stucprofiel is wat je zoekt als randafwerking. Vaak is dat luik al voorzien van een hoekprofiel dat als kader werkt.
Laat die handjes wapperen!
pi_189376314
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 22:47 schreef BTKlus het volgende:

[..]

MDF zou ik zeker niet gebruiken voor een kruipluik
.
Het beste kan je gewoon een officieel vloerluik nemen die zijn cementgebonden en direct ook geïsoleerd en veel sterker dan een MDF plaat.
Het gaat slechts om het ophogen van een reeds bestaand luik.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Moderator vrijdag 11 oktober 2019 @ 06:16:20 #9
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_189377399
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 04:03 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Het gaat slechts om het ophogen van een reeds bestaand luik.
Er staat juist dat die het verdiept wil hebben !

Enige wat TS zoekt is een manier om de egalisatie tegen te houden.
pi_189381368
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 09:29 schreef BTKlus het volgende:

[..]

Er staat juist dat die het verdiept wil hebben !

Enige wat TS zoekt is een manier om de egalisatie tegen te houden.
Er is nogal een verschil tussen een centimeter verdiept en vijf centimeter benenbreekkuil. Daarom staat er ook "indien nodig" bij.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_189385259
polystyreenschuim
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')