Charles en David Koch zouden Soros kunnen kopen en nog genoeg over hebben om tot het jaar 4500 comfortabel te leven. Over deze multimiljonairs horen we dan weer niets. Zij financieren dan ook vooral conservatieve dingetjes en zijn derhalve minder suspect, of zo.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 19:22 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Het was mij al opgevallen dat jij dat niet beweerde en daarom kwam mijn 'redenering' in de vorm van een vraag.
[..]
Over die 'complot' discussie had ik al iets opgemerkt maar dat staat er nu niet meer dus veel zin heeft het wrs niet voor mij om daar in dit topic althans verder op in te gaan.
Kan mss wel opmerken dat Soros ook gehaat zou zijn als hij niet joods was.
Stephan Billiet heeft inmiddels bekend, Whiskers2009 zei het al
https://nos.nl/artikel/23(...)t-bekentenis-af.html
Ik had er wel van gehoord maar vaag en heb er even naar gezocht, één van de broers is pas overleden. Klopt zo te zien wel wat jij schreef.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 19:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
Charles en David Koch zouden Soros kunnen kopen en nog genoeg over hebben om tot het jaar 4500 comfortabel te leven. Over deze multimiljonairs horen we dan weer niets. Zij financieren dan ook vooral conservatieve dingetjes en zijn derhalve minder suspect, of zo.
Ik ben het hier zo waarlijk helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 19:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ikzelf heb genoeg problemen met immigratie: Nederland is overvol, dit land kan geen duizenden nieuwe mensen opnemen, omdat het simpelweg aan de middelen ontbreekt om al die nieuwe bewoners op te vangen (voornamelijk op het gebied van wonen en werk).
En demografische verschuivingen, ook daar kun je rustig over babbelen. Het is zelfs een feit. Andere koek wordt het wanneer die verschuiving gebracht wordt als vooropgezet plan van 'de Joden' (uiteraard, want waarom niet), die door middel van het cultuur-marxisme en linkse helpers de blanke heteroman willen kapotmaken. Dat terwijl een logischer, en rationeler, reden is dat dit een onherroepelijk gevolg is van voortschrijdende globalisering (waar je ook nog van alles over kunt denken) en een economisch model gebaseerd op oneindige groei, gekoppeld aan een verregaande individualisering en plat materialisme in menig Westerse samenleving die grote gezinnen, of een gezin als zodanig, van ondergeschikt belang maakt, of wegens neoliberale maatregelen, voor veel mensen onmogelijk wordt om te stichten.
Onze cultuur is gebaseerd op verhalen over migratie en die verhalen vormden de basis van onze normen en waarden, of zijn we geen joods christelijke cultuur meer?quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 19:58 schreef Hoogslaper het volgende:
[..]
Ik ben het hier zo waarlijk helemaal mee eens!
Zie je wel, het kán dus toch![]()
Dat er theorieën over immigratie ontstaan is helemaal niet zo gek. Niemand (van links tot rechts) heeft om die immigratie gevraagd. En tóch gaat het maar door en door.
Het lijkt mij in ieder geval niet iets wat 'je' zomaar overkomt zoals een lekke fietsband door een stukje glas op de weg. Zit toch beleid achter door bepaalde personen, groeperingen, instanties, etc. Het uitzoeken en benoemen van wie dat zijn daar merk je pas wat kán en mag of niet.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 19:58 schreef Hoogslaper het volgende:
Ik ben het hier zo waarlijk helemaal mee eens!
Zie je wel, het kán dus toch![]()
Dat er theorieën over immigratie ontstaan is helemaal niet zo gek. Niemand (van links tot rechts) heeft om die immigratie gevraagd. En tóch gaat het maar door en door.
Als het om politiek, religie en of een ideologie gaat waar je vervolgens het woord extreem aan of voor kunt plakken. Is dat vaak inderdaad gevaarlijk.quote:Op woensdag 9 oktober 2019 16:50 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Dat gelul over dat rechts veel gevaarlijker zou zijn doet me denken aan mensen die de meest idiote theorieën aanhangen die zouden bewijzen dat de aarde plat is.
Door simpelweg de media te hebben gevolgd de afgelopen 10 a 20 jaar kun je al concluderen dat dat lariekoek is.
Maar ja, dan komen er weer complottheorieën over de media natuurlijk
Jij bent diegene die overdrijft hier. Plus nog wat fantaseren.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 02:46 schreef TomLuny het volgende:
NRC ziet nu overal nazies
‘Aanslag Halle is geen daad van een eenling’
Terreur Expert Matthias Quent vreest dat de Duitse autoriteiten onvoldoende zicht hebben op de internationale aard en omvang van extreem-rechts.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)een-eenling-a3976409
tja, de wandaden van mensen waar je je niet mee identificeert is makkelijker om je druk om te maken dan de wandaden van mensen, waar je je wel mee identificeert.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 11:03 schreef Pedroso het volgende:
Nog steeds maar het 1e topic ??
Oh wacht, de dader is blank en komt uit extreem rechtse hoek.
Niets aan de hand, gewoon doorlopen !
quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 11:03 schreef Pedroso het volgende:
Nog steeds maar het 1e topic ??
Oh wacht, de dader is blank en komt uit extreem rechtse hoek.
Niets aan de hand, gewoon doorlopen !
NWS / Meerdere doden bij aanslag Synagoge in Duitslandquote:Op zaterdag 12 oktober 2019 12:45 schreef Slayage het volgende:
[..]
tja, de wandaden van mensen waar je je niet mee identificeert is makkelijker om je druk om te maken dan de wandaden van mensen, waar je je wel mee identificeert.
quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 10:13 schreef dagobertE6 het volgende:
Wat een verschrikkelijke aanslag. Mijn gedachten gaan uit naar de slachtoffers en nabestaanden.
Een giftige cocktail van antisemitisme, xenofobie en vrouwenhaat hebben deze rechtsextremist beďnvloed om een terroristische aanslag te plegen op de heiligste dag van het jaar voor de joodse gemeenschap (Jom Kippoer).
Rechtsextremisme moet echt veel harder worden aangepakt. Ook de partijen en influencers wiens verdienmodel gebaseerd is op haat en onderdrukking.
En jij smeert mij in overdrijving dingen aan , ook niet zo netjes.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 10:21 schreef Bluesdude het volgende:
Jij bent diegene die overdrijft hier. Plus nog wat fantaseren.
En waarom ? Kennelijk om extreme opvattingen en geweld te verbloemen.
De NRC brengt een mening van een onderzoeker naar extreemrechts in Duitsland
Het verhaal wat hij heeft past niet zo in jouw sympathietjes voor de motieven van die extremisten ?
Nergens in het artikel worden de woorden nazi en nazisme gebruikt.
Kennelijk meen je dat gelezen te hebben en/of je wil Matthias Quent en NRC framen hiervoor.
Waarom zou er niet meer onderzoek mogen komen naar de onderliggende bewegingen?quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 02:46 schreef TomLuny het volgende:
‘Aanslag Halle is geen daad van een eenling’
Terreur Expert Matthias Quent vreest dat de Duitse autoriteiten onvoldoende zicht hebben op de internationale aard en omvang van extreem-rechts.
Ik ben nog netjes, hoor. Ik kan het forser stellen..quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 13:54 schreef TomLuny het volgende:
En jij smeert mij in overdrijving dingen aan , ook niet zo netjes.
Dit is onzin... je fantaseert dit ... Je wilt graag een slachtoffferschap doen voorkomen, om de vermoorde onschuld te acteren ?quote:En ja , je hebt gelijk, er stond geen nazi in het artikel, maar alsof die vergelijking nooit wordt gemaakt, het is vrijwel synoniem geworden.
Ja... je doet een valse beschuldiging naar het NRC. Dat is framenquote:Over framen gesproken.
Wat opvalt in het NRC-bericht is dat de dader meteen uit zn isolement getracht wordt te halen vandaar mijn opmerking 'ze zien nu overal nazies'.
Natuurlijk moet er nagegaan worden of er medeplichtigen aanwezig zijnquote:Op zaterdag 12 oktober 2019 14:11 schreef Xa1pt het volgende:
Waarom zou er niet meer onderzoek mogen komen naar de onderliggende bewegingen?
Zie voorgaande.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 14:21 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik ben nog netjes, hoor. Ik kan het forser stellen..
bijv Je liegt, je maakt valse beschuldigingen
[..]
Dit is onzin... je fantaseert dit ... Je wilt graag een slachtoffferschap doen voorkomen, om de vermoorde onschuld te acteren ?
[..]
Ja... je doet een valse beschuldiging naar het NRC. Dat is framen
Het is een onderzoeker die spreekt en hij wijst terecht naar netwerken op het internet die dit soort terroristen aanzet
Maar dat wil je liever verbergen. Zit jij zelf regelmatig acief op dit soort haatzaaiende sites?
Of lurk je alleen maar passief bij dit soort netwerken ?
Nee, wel dat politici kunnen bijdragen aan een zeker klimaat. Mensen die Marokkanen liever vandaag dan morgen zien verdwijnen al dan niet d.m.v. een helpende hand zien zich door Wilders ook gesterkt in hun denkbeelden. Dat is niet primair de verantwoordelijkheid van Wilders, maar er is natuurlijk wel een wisselwerking. Als dat soort gedachtegoed unaniem wordt bestreden en weinig voet aan de grond krijgt heeft dat een heel andere uitwerking.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 14:46 schreef TomLuny het volgende:
Natuurlijk moet er nagegaan worden of er medeplichtigen aanwezig zijn
En ja, terroristische organisaties dienen in kaart te worden gebracht.
Ik wijs er enkel op, zie nogmaals vorige post, dat dit soort zaken worden misbruikt om de vrije spraak de nek om te draaien.
Als kenner van extreem-rechts in Duitsland is Quent er niet gerust op dat de Duitse autoriteiten ook werkelijk zicht hebben op de omvang en aard van het gevaar waarmee de samenleving wordt geconfronteerd. „Men noemt de dader van Halle nu een Einzeltäter, iemand die alleen gehandeld heeft. Die term zet je op een dwaalspoor.”
„Wetenschappelijk gezien zou je van een lone actor kunnen spreken, iemand die alleen hándelt. Maar we weten niet of hij hulp had bij de voorbereiding, en of hij zichzelf geradicaliseerd heeft dan wel in gesprek met anderen radicaal is geworden.”
„En het klopt eigenlijk ook niet dat hij alleen gehandeld heeft. Want terwijl hij de aanslag uitvoerde, waren vijf mensen er via zijn livestream als het ware bij. Hij spreekt ze op zijn video in het Engels aan. Daaraan zie je dat zijn internationale bereik voor hem belangrijk is. Hij richt zich tot andere blanke mannen die hij oproept tot strijd tegen de joden.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)een-eenling-a3976409
dus je zal toevallig die site aan hebben staan , ben je ineens 1 van die 5 medeplichtigen.
lekker dan.
Het is m.i. een misopvatting om termen zoals 'mentale brandstichting' te gaan gebruiken.
"Deze regering zal er alles aan doen om ervoor te zorgen dat Joden in ons land zonder dreiging, zonder angst kunnen leven", zei Seehofer. Hij haalde ook uit naar leiders van de rechts-populistische partij Alternative für Deutschland (AfD), die zich volgens hem schuldig maken aan "geestelijke brandstichting".
https://nos.nl/artikel/23(...)e-voor-het-land.html
Dit impliceert namelijk dat mensen willoze robots zijn zonder zelfbeschikking die makkelijk te programmeren zijn tot moordende machines. En daarmee wordt dan keiharde censuur goedgepraat en toegepast. Woorden steken niets in brand, is onmogelijk. Zelf met een emmer tabasco in je adem lukt dat niet.
Eén van die uitwerkingen zou kunnen zijn dat mensen zich niet meer gehoord voelen en dan met harde klapgeluiden de aandacht proberen te trekken.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 15:03 schreef Xa1pt het volgende:
Nee, wel dat politici kunnen bijdragen aan een zeker klimaat. Mensen die Marokkanen liever vandaag dan morgen zien verdwijnen al dan niet d.m.v. een helpende hand zien zich door Wilders ook gesterkt in hun denkbeelden. Dat is niet primair de verantwoordelijkheid van Wilders, maar er is natuurlijk wel een wisselwerking. Als dat soort gedachtegoed unaniem wordt bestreden en weinig voet aan de grond krijgt heeft dat een heel andere uitwerking.
Wat de vergelijking betreft, er was een aanslag in Parijs, een heel zware zelfs, en kort daarna een gekaapte vrachtwagen die op mensen inreed en deze in Halle van extreem-rechts, dus dat is al 2-1 binnen anderhalve week.quote:Bovendien is extreem-rechts de laatste jaren agressiever aan het worden. Er wordt meer geweld gebruikt dan voorheen en er zijn op dit moment meer extreemrechtsen die bereid zijn om geweld te gebruiken dan salafisten. En dit soort gasten hebben nu eenmaal een platform op internet, dat is de laatste jaren wel gebleken. Lijkt me niet meer dan logisch dat inlichtingendiensten zich daar meer mee bezig gaan houden.
Neuh, dat lijkt me een half dreigement om polariserende uitspraken goed te praten. "Dit moet gezegd kunnen want anders geweld."quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 15:39 schreef TomLuny het volgende:
Eén van die uitwerkingen zou kunnen zijn dat mensen zich niet meer gehoord voelen en dan met harde klapgeluiden de aandacht proberen te trekken.
Volgens mij kan tegenwoordig alles ge- en benoemd worden en is dat al voor meer dan 10 jaar het geval. Of waar doel je concreet op? Wie is er veroordeeld voor racisme voor welke uitspraak?quote:Kijk, als je de uitspraken van in dit geval Wilders gaat opvatten als 'het is een Marokkaan, DUS die moet weg' zou ik er nog iets in kunnen vinden. Maar zoals m.i. nu lijkt te gebeuren dat problemen die aanwezig zijn in de Marokkaanse gemeenschap niet mogen worden besproken, of enkel heel politiek correct over eieren lopend slechts mondjesmaat aangestipt mogen worden, want anders voor de rechter wegens racisme, dan wordt daarmee de aanpak van het probleem juist ondermijnd.
Wat mag niet worden aangekaart?quote:Het is dus maar net wat je onder gedachtegoed verstaat en je kunt nu al twee dingen zien die onderdrukking van vrije spraak veroorzaken, namelijk probleem mag niet worden aangekaart en mensen gaan dan maar zelf actie ondernemen.
Er wordt ook nog genoemd dat islamitisch terrorisme, samen met extreemrechts, de 2 grootste bedreigingen zijn op dit moment.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 15:39 schreef TomLuny het volgende:
Wat de vergelijking betreft, er was een aanslag in Parijs, een heel zware zelfs, en kort daarna een gekaapte vrachtwagen die op mensen inreed en deze in Halle van extreem-rechts, dus dat is al 2-1 binnen anderhalve week.
Maar ok, er was ook nog de moord aanslag op de Duitse politicus en wat dat betreft geef ik je gelijk, het neemt toe en is inderdaad een dreiging die aangepakt moet worden. Enkel over de uitvoering daarvan lijken wij te verschillen.
Was geen dreigement, ik schreef heel duidelijk, het zou een gevolg kunnen zijn.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 15:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Neuh, dat lijkt me een half dreigement om polariserende uitspraken goed te praten. "Dit moet gezegd kunnen want anders geweld."
Dacht dat dit wel duidelijk was inmiddels met talloze voorbeelden.quote:Volgens mij kan tegenwoordig alles ge- en benoemd worden en is dat al voor meer dan 10 jaar het geval. Of waar doel je concreet op? Wie is er veroordeeld voor racisme voor welke uitspraak?
Wat mag niet worden aangekaart?
Ja, dat zag ik.quote:Er wordt ook nog genoemd dat islamitisch terrorisme, samen met extreemrechts, de 2 grootste bedreigingen zijn op dit moment.
Haatzaaien en polariseren toestaan omdat anders geweld lijkt me niet helemaal de juiste aanpak.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 16:56 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Was geen dreigement, ik schreef heel duidelijk, het zou een gevolg kunnen zijn.
Kan namelijk niet in de gedachten van een ander kijken.
Bovendien, het was algemeen bedoeld, als bijvoorbeeld links zijn geluid niet kwijt kan dan volgen er wrs ook klapgeluiden.
Nee, dat is niet helemaal duidelijk. Noem eens wat voorbeelden.quote:Dacht dat dit wel duidelijk was inmiddels met talloze voorbeelden.
Samenvattend valt het onder politieke correctheid.
Haha, wat? Omdat je die uitdrukking gebruikt is het waar? Wat is deze...quote:Alleen al het bestaan van die uitdrukking is m.i. al een duidelijk bewijs dat problemen niet vrijelijk besproken kunnen worden.
Dat er niemand bij betrokken was betekent natuurlijk niet dat er verder geen dreiging uitgaat van extreemrechts.quote:Op dit moment gelooft de politie niet dat er nog iemand anders betrokken was bij de aanval.
quote:Nach Anschlag von Halle: Kritik an AfD wird lauter
Hätte man die Bluttat von Halle verhindern können? Darüber wird in der Politik gerade heftig diskutiert. Im Fokus steht dabei auch die AfD. Viele Politiker geben ihr offen eine Mitschuld für die Tat, die weltweit für Entsetzen gesorgt hat.
https://www.br.de/nachric(...)k-an-afd-wird-lauter
ik schreef al, ben het met je eens dat er een aanpak nodig is, alleen dat wij verschillen in hoe die aanpak vorm gegeven moet worden. Na enige tijd het thema vrije spraak te hebben bekeken ben ik meer voor een amerikaans model als voor het europese/vn model.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 17:21 schreef Xa1pt het volgende:
Haatzaaien en polariseren toestaan omdat anders geweld lijkt me niet helemaal de juiste aanpak.
Elkaar gaan uitlachen komt de discussie niet ten goede.quote:Nee, dat is niet helemaal duidelijk. Noem eens wat voorbeelden.
Haha, wat? Omdat je die uitdrukking gebruikt is het waar? Wat is deze...
Dat er niemand bij betrokken was betekent natuurlijk niet dat er verder geen dreiging uitgaat van extreemrechts.
Je kan wel tientallen posts plaatsen maar geen voorbeelden noemen. Goed verhaal wel zo.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 18:03 schreef TomLuny het volgende:
[..]
ik schreef al, ben het met je eens dat er een aanpak nodig is, alleen dat wij verschillen in hoe die aanpak vorm gegeven moet worden. Na enige tijd het thema vrije spraak te hebben bekeken ben ik meer voor een amerikaans model als voor het europese/vn model.
Wat jij dan haatzaaien noemt kan voor mij geen haatzaaien zijn.
En daar beginnen dus al de eerste problemen.
[..]
Elkaar gaan uitlachen komt de discussie niet ten goede.
En een opsomming van voorbeelden geven heb ik nu geen tijd voor en zin in.
Mocht ik hier nog langer blijven dan zal je die in loop der tijd vanzelf tegen komen.
Bovendien ik gaf je net een voorbeeld waar de hoek waar vanuit de terror komt niet benoemd wordt.
Ging over de aanslag in Manchester, maar krijg de indruk dat je het artikel niet eens hebt gelezen.
Tenzij jij meer weet dat die aanslag door extreem-rechts is gepleegd.
voorbeeld #2 :quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 18:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je kan wel tientallen posts plaatsen maar geen voorbeelden noemen. Goed verhaal wel zo.
quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 18:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De politici in Duitsland leggen massaal de schuld voor het ontstaan van het radicaal rechtse gevoel onder de bevolking bij Alternative für Deutschland. Zij zouden een klimaat hebben geschept waarin zulk soort aanvallen niet verrassend meer zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |