abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189335430
Ik sta hier een beetje dubbel in. Zelf zou ik het goed vinden. En als het alleen op vrijdag is, zie ik het probleem al helemaal niet in. Anderzijds ben ik me bewust van de gevoeligheden hieromtrent en denk ik dat de meerwaarde om het wel te doen, wellicht niet opweegt tegen de sentimenten die het teweeg kan brengen.

quote:
7s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 12:21 schreef Twiitch het volgende:
Dan ga je wel agressie oproepen denk ik.
Maar waarom? Het luiden van de kerkklok voor een dienstmis is toch ook alom geaccepteerd?
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 19:59:18 #102
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_189335472
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 19:57 schreef Hamzoef het volgende:
Ik sta hier een beetje dubbel in. Zelf zou ik het goed vinden. En als het alleen op vrijdag is, zie ik het probleem al helemaal niet in. Anderzijds ben ik me bewust van de gevoeligheden hieromtrent en denk ik dat de meerwaarde om het wel te doen, wellicht niet opweegt tegen de sentimenten die het teweeg kan brengen.
[..]

Maar waarom? Het luiden van de kerkklok voor een dienstmis is toch ook alom geaccepteerd?
In een christelijk land omroepen er is geen god dan Allah misschien?

Stel je toch eens voor dat men wat debiels roept over Allah. :X
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_189335537
quote:
...een bijdrage kunnen leveren aan het normaliseren van de islam in de mooie prachtige wereldstad Amsterdam...
Normalisatie, normalisering of standaardisatie is breed genomen een proces dat erop is gericht om iets meer 'normaal' te maken, wat meestal inhoudt dat het wordt geconformeerd aan een regelmatigheid, regel of norm of dat het teruggebracht wordt vanuit een bestaande afwijkende staat.

https://nl.wikipedia.org/(...)0afwijkende%20staat.

Ze willen precies het omgekeerde doen van wat ze zeggen. Als ze de islam werkelijk zouden willen normaliseren, dan zouden ze natuurlijk geheel moeten afzien van die gebedsoproepen. Want die zijn in Amsterdam nu juist niet normaal.
pi_189335553
quote:
16s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 19:59 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nederland is geen expliciet christelijk land. De meeste Nederlanders die ik ken zijn atheïstisch. Daarbij zijn er veel praktiserend moslims in Nederland. Bevolkingssamenstelling is dynamisch en gegeven de vergrijzing zet die trend nog wel even door.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:07:30 #105
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_189335635
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 20:03 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nederland is geen expliciet christelijk land. De meeste Nederlanders die ik ken zijn atheïstisch. Daarbij zijn er veel praktiserend moslims in Nederland. Bevolkingssamenstelling is dynamisch en gegeven de vergrijzing zet die trend nog wel even door.
En zelfs als dit zo zou zijn, dan vind je dit wel normaal? :')

Zie het al voor mij dat een Synagoge gaat roepen Allah is nep kom bij ons bidden.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_189335648
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 19:57 schreef Hamzoef het volgende:

Nee, dat was voor de verzuiling zo. Tegenwoordig zijn er steeds meer gemeenten die dit niet meer toestaan of beperkingen daaraan opleggen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189335666
quote:
16s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 20:07 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En zelfs als dit zo zou zijn, dan vind je dit wel normaal? :')

Zie het al voor mij dat een Synagoge gaat roepen Allah is nep kom bij ons bidden.
Goede vergelijking Henk, chapeau.
pi_189335674
Dit zou weleens eindelijk de ogen kunnen openen van de Nederlanders. Weg met deze rommel, doe het lekker in je eigen land maar laat Europa met rust. De Romeinen draaien zich om in hun graf, 2000 jaar beschaving vernietig je door de islam toe te laten hier!
pi_189335679
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 20:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nee, dat was voor de verzuiling zo. Tegenwoordig zijn er steeds meer gemeenten die dit niet meer toestaan of beperkingen daaraan opleggen.
Anno 2019 gebeurt dat nog steeds hoor. Ik woon naast een kerk, dus kan het weten.
pi_189335696
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 20:10 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Anno 2019 gebeurt dat nog steeds hoor. Ik woon naast een kerk, dus kan het weten.
quote:
Tegenwoordig zijn er steeds meer gemeenten die dit niet meer toestaan of beperkingen daaraan opleggen.
Zo moeilijk is dat toch niet?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189335921
quote:
16s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 19:59 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Allah is gewoon Arabisch voor God heb ik begrepen. En dat christenen en joden in Arabische landen ook alleen die benaming voor God kennen. De Franse "Dieu" is geen andere god dan de Nederlandse "God".
pi_189336022
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 20:10 schreef kurk_droog het volgende:
Dit zou weleens eindelijk de ogen kunnen openen van de Nederlanders. Weg met deze rommel, doe het lekker in je eigen land maar laat Europa met rust. De Romeinen draaien zich om in hun graf, 2000 jaar beschaving vernietig je door de islam toe te laten hier!
Romeinen heb een pak slaag gekregen van de Barbaren.
pi_189336024
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 20:10 schreef kurk_droog het volgende:
Je weet dat de Romeinen Jezus hebben gemarteld en uiteindelijk vermoord?
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:36:03 #114
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189336129
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 20:02 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Normalisatie, normalisering of standaardisatie is breed genomen een proces dat erop is gericht om iets meer 'normaal' te maken, wat meestal inhoudt dat het wordt geconformeerd aan een regelmatigheid, regel of norm of dat het teruggebracht wordt vanuit een bestaande afwijkende staat.

https://nl.wikipedia.org/(...)0afwijkende%20staat.

Ze willen precies het omgekeerde doen van wat ze zeggen. Als ze de islam werkelijk zouden willen normaliseren, dan zouden ze natuurlijk geheel moeten afzien van die gebedsoproepen. Want die zijn in Amsterdam nu juist niet normaal.
En dát willen die fanatici dus veranderen. Dat het wél normaal is.

Geen gehoor aangeven dus.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Redactie Frontpage dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:51:19 #115
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_189336377
Afgezien van of iemand ook maar op dat wazige gejengel zit te wachten, is het niet ontiegelijk achterhaald om op te roepen tot gebed? Eigenlijk is het al overbodig sinds het horloge gemeengoed is geworden en in de huidige tijd met altijd en overal een telefoon bij hebben is het al helemaal niet nodig.

Het is gewoon iets dat niet meer nodig is, vroeger had je ook een beroep als porder dat ook geheel overbodig werd nadat de wekker een algemeen goed werd. Dus waarom zou je nog überhaupt zo'n oproep doen, met een beetje fatsoenlijke app of zelfs maar een pushbericht vanuit de kalender bereik je de mensen die je wil bereiken veel gerichter zonder dat anderen er overlast van hebben.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_189336495
Als ik Amsterdammer was (wat ik gelukkig niet ben), zou ik keihard tegenstemmen! Oh wacht...er valt niet over te stemmen, de gemeente (GroenLinks) beslist...en een referendum dan? Oh nee..dat is afgeschaft door D66... :')
Vanouds was 'Mokum' de bijnaam van Amsterdam. Kunnen we binnenkort veranderen in 'Mekka', denk ik?
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:03:05 #117
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_189336581
Moslims en Westerlingen passen bij elkaar. Beide zeer opdringerig met hun waarden (islam vs democratie, neo-liberalisme, vrijheid zoals Germanen dat zien en definiëren). Beiden zien hun waarden als de eindstage van socio-politieke ontwikkeling. Beiden kijken niet op van wat bloed ver van hun eigen regio. Ik zou zeggen val elkaar lastig, sla elkaar de hersens in, maar laat niet-abrahamitische civilisaties (Native Amerikanen, pre-islamitische Perzen, pre-islamitische Pakistanen, Australische Aboriginals en nog een lijst met genocides) met rust.

[ Bericht 4% gewijzigd door Jellereppe op 08-10-2019 21:08:51 ]
pi_189336664
quote:

[..]

Nederland is geen expliciet christelijk land.
Jawel hoor.
pi_189336668
quote:

[..]

Niettemin is via een luidspreker over straat schreeuwen dat jouw god de enige ware is behoorlijk aso en discriminerend. Roep gewoon "bij ons is het leuk" ofzo.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:09:45 #120
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_189336712
'Veel praktiserend moslims in Nederland'

3-4 procent is niet veel, ongeacht wat sommigen ons willen doen geloven.
pi_189337536
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 21:07 schreef Kassamiep het volgende:
jouw god
Je begrijpt het niet. Het is niet alleen mijn god. Er is maar één god.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 21:07 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Jawel hoor.
Wellicht in de perceptie van hen die zichzelf geestelijk nog in de jaren vijftig wanen. De rest weet wel beter.

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2019 21:51:45 ]
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:52:19 #122
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_189337561
Ongelooflijk he, waarom moet onze cultuur zo nodig gemengd worden met de arabische cultuur. Wie wordt hier blij van? Wat schieten wij er mee op? Kunnen we gewoon niet onze eigen cultuur behouden?
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 22:06:43 #123
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_189337887
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 12:15 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Steeds een klein beetje meer....
Dit dus precies.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_189338470
quote:
8s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 21:52 schreef Eendenkooi het volgende:
Ongelooflijk he, waarom moet onze cultuur zo nodig gemengd worden met de arabische cultuur. Wie wordt hier blij van? Wat schieten wij er mee op? Kunnen we gewoon niet onze eigen cultuur behouden?
Wereldwijd worden volkeren gemixt, het gaat langzaam de kant op van 1 wereld zonder grenzen met een wereldregering. Nederlanders, om een voorbeeld te noemen, wonen/werken ook in Afrika, Azie, Zuid-Amerika. Wereldwijd maken mensen zich zorgen om hun cultuur, tradities en hebben angst voor buitenlandse (ook westerse) invloeden.
pi_189338895
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 22:33 schreef JongenZonderNaam het volgende:

[..]

Wereldwijd worden volkeren gemixt, het gaat langzaam de kant op van 1 wereld zonder grenzen met een wereldregering. Nederlanders, om een voorbeeld te noemen, wonen/werken ook in Afrika, Azie, Zuid-Amerika. Wereldwijd maken mensen zich zorgen om hun cultuur, tradities en hebben angst voor buitenlandse (ook westerse) invloeden.
Ohja? Loop eens in Kenia rond dan of China en vertel me hoeveel blanken je ziet. Europa is voor iedereen de rest niet.
Land of the free. Home of the brave.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')