Maar waarom? Het luiden van de kerkklok voor een dienstmis is toch ook alom geaccepteerd?quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 12:21 schreef Twiitch het volgende:
Dan ga je wel agressie oproepen denk ik.
In een christelijk land omroepen er is geen god dan Allah misschien?quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 19:57 schreef Hamzoef het volgende:
Ik sta hier een beetje dubbel in. Zelf zou ik het goed vinden. En als het alleen op vrijdag is, zie ik het probleem al helemaal niet in. Anderzijds ben ik me bewust van de gevoeligheden hieromtrent en denk ik dat de meerwaarde om het wel te doen, wellicht niet opweegt tegen de sentimenten die het teweeg kan brengen.
[..]
Maar waarom? Het luiden van de kerkklok voor een dienstmis is toch ook alom geaccepteerd?
Normalisatie, normalisering of standaardisatie is breed genomen een proces dat erop is gericht om iets meer 'normaal' te maken, wat meestal inhoudt dat het wordt geconformeerd aan een regelmatigheid, regel of norm of dat het teruggebracht wordt vanuit een bestaande afwijkende staat.quote:...een bijdrage kunnen leveren aan het normaliseren van de islam in de mooie prachtige wereldstad Amsterdam...
Nederland is geen expliciet christelijk land. De meeste Nederlanders die ik ken zijn atheïstisch. Daarbij zijn er veel praktiserend moslims in Nederland. Bevolkingssamenstelling is dynamisch en gegeven de vergrijzing zet die trend nog wel even door.quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 19:59 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
In een christelijk land omroepen er is geen god dan Allah misschien?
Stel je toch eens voor dat men wat debiels roept over Allah.
En zelfs als dit zo zou zijn, dan vind je dit wel normaal?quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 20:03 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Nederland is geen expliciet christelijk land. De meeste Nederlanders die ik ken zijn atheïstisch. Daarbij zijn er veel praktiserend moslims in Nederland. Bevolkingssamenstelling is dynamisch en gegeven de vergrijzing zet die trend nog wel even door.
Nee, dat was voor de verzuiling zo. Tegenwoordig zijn er steeds meer gemeenten die dit niet meer toestaan of beperkingen daaraan opleggen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 19:57 schreef Hamzoef het volgende:
Maar waarom? Het luiden van de kerkklok voor een dienstmis is toch ook alom geaccepteerd?
Goede vergelijking Henk, chapeau.quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 20:07 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
En zelfs als dit zo zou zijn, dan vind je dit wel normaal?
Zie het al voor mij dat een Synagoge gaat roepen Allah is nep kom bij ons bidden.
Anno 2019 gebeurt dat nog steeds hoor. Ik woon naast een kerk, dus kan het weten.quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 20:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, dat was voor de verzuiling zo. Tegenwoordig zijn er steeds meer gemeenten die dit niet meer toestaan of beperkingen daaraan opleggen.
quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 20:10 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Anno 2019 gebeurt dat nog steeds hoor. Ik woon naast een kerk, dus kan het weten.
Zo moeilijk is dat toch niet?quote:Tegenwoordig zijn er steeds meer gemeenten die dit niet meer toestaan of beperkingen daaraan opleggen.
Allah is gewoon Arabisch voor God heb ik begrepen. En dat christenen en joden in Arabische landen ook alleen die benaming voor God kennen. De Franse "Dieu" is geen andere god dan de Nederlandse "God".quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 19:59 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
In een christelijk land omroepen er is geen god dan Allah misschien?
Stel je toch eens voor dat men wat debiels roept over Allah.
Romeinen heb een pak slaag gekregen van de Barbaren.quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 20:10 schreef kurk_droog het volgende:
Dit zou weleens eindelijk de ogen kunnen openen van de Nederlanders. Weg met deze rommel, doe het lekker in je eigen land maar laat Europa met rust. De Romeinen draaien zich om in hun graf, 2000 jaar beschaving vernietig je door de islam toe te laten hier!
Je weet dat de Romeinen Jezus hebben gemarteld en uiteindelijk vermoord?quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 20:10 schreef kurk_droog het volgende:
Dit zou weleens eindelijk de ogen kunnen openen van de Nederlanders. Weg met deze rommel, doe het lekker in je eigen land maar laat Europa met rust. De Romeinen draaien zich om in hun graf, 2000 jaar beschaving vernietig je door de islam toe te laten hier!
En dát willen die fanatici dus veranderen. Dat het wél normaal is.quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 20:02 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Normalisatie, normalisering of standaardisatie is breed genomen een proces dat erop is gericht om iets meer 'normaal' te maken, wat meestal inhoudt dat het wordt geconformeerd aan een regelmatigheid, regel of norm of dat het teruggebracht wordt vanuit een bestaande afwijkende staat.
https://nl.wikipedia.org/(...)0afwijkende%20staat.
Ze willen precies het omgekeerde doen van wat ze zeggen. Als ze de islam werkelijk zouden willen normaliseren, dan zouden ze natuurlijk geheel moeten afzien van die gebedsoproepen. Want die zijn in Amsterdam nu juist niet normaal.
Jawel hoor.quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 20:03 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Nederland is geen expliciet christelijk land.
Niettemin is via een luidspreker over straat schreeuwen dat jouw god de enige ware is behoorlijk aso en discriminerend. Roep gewoon "bij ons is het leuk" ofzo.quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 20:03 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Nederland is geen expliciet christelijk land. De meeste Nederlanders die ik ken zijn atheïstisch. Daarbij zijn er veel praktiserend moslims in Nederland. Bevolkingssamenstelling is dynamisch en gegeven de vergrijzing zet die trend nog wel even door.
Je begrijpt het niet. Het is niet alleen mijn god. Er is maar één god.quote:
Wellicht in de perceptie van hen die zichzelf geestelijk nog in de jaren vijftig wanen. De rest weet wel beter.quote:
Dit dus precies.quote:
Wereldwijd worden volkeren gemixt, het gaat langzaam de kant op van 1 wereld zonder grenzen met een wereldregering. Nederlanders, om een voorbeeld te noemen, wonen/werken ook in Afrika, Azie, Zuid-Amerika. Wereldwijd maken mensen zich zorgen om hun cultuur, tradities en hebben angst voor buitenlandse (ook westerse) invloeden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 21:52 schreef Eendenkooi het volgende:
Ongelooflijk he, waarom moet onze cultuur zo nodig gemengd worden met de arabische cultuur. Wie wordt hier blij van? Wat schieten wij er mee op? Kunnen we gewoon niet onze eigen cultuur behouden?
Ohja? Loop eens in Kenia rond dan of China en vertel me hoeveel blanken je ziet. Europa is voor iedereen de rest niet.quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 22:33 schreef JongenZonderNaam het volgende:
[..]
Wereldwijd worden volkeren gemixt, het gaat langzaam de kant op van 1 wereld zonder grenzen met een wereldregering. Nederlanders, om een voorbeeld te noemen, wonen/werken ook in Afrika, Azie, Zuid-Amerika. Wereldwijd maken mensen zich zorgen om hun cultuur, tradities en hebben angst voor buitenlandse (ook westerse) invloeden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |