abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 06:19:27 #1
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_189325804
Dik 100 jaar geleden dachten een paar mensen in Rusland dat ze precies wisten hoe ze de economie moesten aansturen. Ze bepaalden wie wat wel en niet mocht maken, waar en wanneer en voor welke prijs. Ze kwamen er al gauw achter dat dat niet werkt. Tegenwoordig proberen de milieu marxisten een groene Sovjet Unie te bewerkstelligen met opper Sovjets Rob Jetten en Yasser Chlavi aan het roer.

Welke debiliteit treft ons hardwerkende goedwillende burgers:

- Gloeilampen zijn verboden. Best raar want een gloeilamp vervuilt bij gebruik niet. Komt geen microgram CO2 bij vrij. Wel bij de energiecentrale die de elektriciteit opwekt die de lamp verbruikt. Maar waarom pakken we dan de lamp aan en niet de energiecentrale? Daar vindt toch de vervuiling plaats?

- Als auto-mobilist hebben we het ook erg zwaar. Benzine wordt vermengd met ethanol. Vroeger 5%, nu 10% wat nergens op slaat en voor oude auto's gewoon te veel is en waarom? Stoten we echt minder CO2 uit hierdoor? We kunnen toch ook zuiniger weggedrag vertonen, minder dikke auto's kopen of gewoon de auto iets vaker laten staan, maar nee hoor, de opper Soviets in onze Groene Soviet Unie hebben bepaald dat er ethanol in moest. Hetzelfde voor het idiote start-stop systeem wat elke moderne auto heeft en de motor af laat slaan wanneer je voor het stoplicht staat. Hoeveel minder CO2 besparen we hier eigenlijk mee? 0.1% van de totale uitstoot van auto's? Is dit nou echt wel de moeite waard? Het is bovendien niet goed voor de motor wat ook problemen met zich mee brengt, misschien hebben motoren hierdoor vaker onderhoud nodig, is de CO2 uitstoot van die vervuiling ook betrokken in de berekening die de milieu marxisten hebben gebruikt ? Ik denk het niet.

- Voor stikstof geldt hetzelfde, veel industrien stoten stikstof uit, maar in onze Groene Sovjet Unie menen we precies te weten en te moeten bepalen wie wel en geen stikstof mag uitstoten. Ergens hadden de boeren wel een punt natuurlijk. Ik hoor politici nooit over het aanpakken van die stinkende 2 tak motoren die door de stad scheuren. Ben toch wel benieuwd wat daar aan stikstof bij vrijkomt.

- Energie labels voor je huis of wasmachine. Voor het huis is het zelfs verplicht. Voor de wasmachine geldt hetzelfde verhaal als voor de gloeilamp. Hij vervuilt zelf totaal niet. Bij het huis is er natuurlijk altijd al een prikkel om energiezuinig te zijn, je voelt het immers in je portemonnee als je huis niet energie zuinig is. Dus waarom al die onzin weer?

Het is echt allemaal typisch het probleem van hoogopgeleide mensen die denken wel even te weten hoe het zit, net als in de vroegere Soviet Unie, terwijl je veel beter de markt zijn werk kan laten doen. Werk met quota's waarin staat hoeveel CO2 en stikstof je mag uitstoten en maak die verhandelbaar. Zijn we hopelijk van het probleem af en hoeven we niet meer naar die onzin van die naïeve deugerd van D’66 en die allochtone troetelpoliticus van GL te luisteren.
pi_189325877
De boodschap is verkeerd gebracht.

Als ze in je jaren '70 (oliecrisis) hadden gezegd 'OK, we moeten onafhankelijk worden van die haatbaarden in het Midden-Oosten voor onze brandstoffen' waren we nu veel verder geweest. Zelfde met recycling van grondstoffen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 06:53:34 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189325895
Als iedereen in de EU zijn energieverbruik zou verminderen dan hoeven energiecentrales die energie niet op te wekken. En hoeven ze dus geen CO2 uit te stoten voor die energie.

Gloeilampen produceren voor dezelfde hoeveelheid licht dus indirect meer CO2 uitstoot over hun leven dan bijvoorbeeld LED verlichting.

Ik denk dat het heel redelijk is dat EU via onze overheid regels stelt aan de energiezuinigheid van de producten die bedrijven binnen de EU produceren. Gloeilampen zijn slechts 1 specifiek voorbeeld. Auto's moeten ook veiligheidsgordels hebben. Nog zo'n regel.

Als jij specifiek in je huis alleen maar gloeilampen wil hebben dan heb jij alsnog die vrijheid maar de overheid mag zeker wel bepalen wat bedrijven aanbieden zolang er een goed rationaal is.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_189325909
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 06:19 schreef Eendenkooi het volgende:
Dik 100 jaar geleden dachten een paar mensen in Rusland dat ze precies wisten hoe ze de economie moesten aansturen. Ze bepaalden wie wat wel en niet mocht maken, waar en wanneer en voor welke prijs. Ze kwamen er al gauw achter dat dat niet werkt. Tegenwoordig proberen de milieu marxisten een groene Sovjet Unie te bewerkstelligen met opper Sovjets Rob Jetten en Yasser Chlavi aan het roer.
wie?
quote:
Welke debiliteit treft ons hardwerkende goedwillende burgers:

- Gloeilampen zijn verboden. Best raar want een gloeilamp vervuilt bij gebruik niet. Komt geen microgram CO2 bij vrij. Wel bij de energiecentrale die de elektriciteit opwekt die de lamp verbruikt. Maar waarom pakken we dan de lamp aan en niet de energiecentrale? Daar vindt toch de vervuiling plaats?

- Als auto-mobilist hebben we het ook erg zwaar. Benzine wordt vermengd met ethanol. Vroeger 5%, nu 10% wat nergens op slaat en voor oude auto's gewoon te veel is en waarom? Stoten we echt minder CO2 uit hierdoor? We kunnen toch ook zuiniger weggedrag vertonen, minder dikke auto's kopen of gewoon de auto iets vaker laten staan, maar nee hoor, de opper Soviets in onze Groene Soviet Unie hebben bepaald dat er ethanol in moest. Hetzelfde voor het idiote start-stop systeem wat elke moderne auto heeft en de motor af laat slaan wanneer je voor het stoplicht staat. Hoeveel minder CO2 besparen we hier eigenlijk mee? 0.1% van de totale uitstoot van auto's? Is dit nou echt wel de moeite waard? Het is bovendien niet goed voor de motor wat ook problemen met zich mee brengt, misschien hebben motoren hierdoor vaker onderhoud nodig, is de CO2 uitstoot van die vervuiling ook betrokken in de berekening die de milieu marxisten hebben gebruikt ? Ik denk het niet.

- Voor stikstof geldt hetzelfde, veel industrien stoten stikstof uit, maar in onze Groene Sovjet Unie menen we precies te weten en te moeten bepalen wie wel en geen stikstof mag uitstoten. Ergens hadden de boeren wel een punt natuurlijk. Ik hoor politici nooit over het aanpakken van die stinkende 2 tak motoren die door de stad scheuren. Ben toch wel benieuwd wat daar aan stikstof bij vrijkomt.

- Energie labels voor je huis of wasmachine. Voor het huis is het zelfs verplicht. Voor de wasmachine geldt hetzelfde verhaal als voor de gloeilamp. Hij vervuilt zelf totaal niet. Bij het huis is er natuurlijk altijd al een prikkel om energiezuinig te zijn, je voelt het immers in je portemonnee als je huis niet energie zuinig is. Dus waarom al die onzin weer?

Het is echt allemaal typisch het probleem van hoogopgeleide mensen die denken wel even te weten hoe het zit, net als in de vroegere Soviet Unie, terwijl je veel beter de markt zijn werk kan laten doen. Werk met quota's waarin staat hoeveel CO2 en stikstof je mag uitstoten en maak die verhandelbaar. Zijn we hopelijk van het probleem af en hoeven we niet meer naar die onzin van die naïeve deugerd van D’66 en die allochtone troetelpoliticus van GL te luisteren.
:') :') :')


Haattopix _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 07:16:24 #5
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_189325944
Ik zou dit geweldige bericht inzenden als column op de fp!!
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 07:18:12 #6
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189325954
Ik dacht als de TS zijn posts totaal gaat herhalen zonder rekening te houden met inhoudelijke reacties uit het vorige topic dan flikker ik ook ctrl+c/ctrl+v mijn reactie er nog een keertje in.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_189325956
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 07:16 schreef Nibb-it het volgende:
Ik zou dit geweldige bericht inzenden als column op de fp!!
Bij de speld willen ze misschien die debiele naam grapjes ook nog wel gebruiken. :D
pi_189326065
Ja, hoor, je bent zielig. Zo enorm zielig dat bedrijven tegenwoordig allemaal zuinige apparaten moeten maken, waardoor niet alleen het milieu beter wordt, maar jij ook per jaar heel veel geld bespaard op je energierekening. Arme jij.

Stel je voor dat de overheid eisen aan producten gaat stellen, dat moet toch niet kunnen... weg met al die eisen en met de controle (zoals de APK) daar op. Je ontneemt de burger de kans om slechte producten die in hun looptijd veel meer kosten te kopen. Verschrikkelijk.


Ik neem aan dat de TS inderdaad een cynische column is waar geen woord van gemeend is?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:34:51 #9
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_189326388
Veel mensen die in de maakbare samenleving geloven hier, net als de communisten in de oude Sovjet Unie.

Uiteraard heeft iedereen die het hier met mij oneens is een kant en klare berekening waaruit blijkt hoeveel CO2 het start-stop systeem in auto's ons bespaart.
pi_189326422
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 08:34 schreef Eendenkooi het volgende:
Veel mensen die in de maakbare samenleving geloven hier, net als de communisten in de oude Sovjet Unie.
Je gelooft niet dat de overheid voor betere producten kan zorgen met kwaliteitseisen? Hmmm, dat is gek. Je hebt zelf namelijk al een paar prima voorbeelden genoemd waar dat gelukt is. Waarmee de overheid voor de gemiddelde burger de energierekening fors heeft doen dalen. Ik zou zeggen: ga zo door, overheid. Pak de industrie die vervuilende, energieslurpende apparaten maakt aan en zet de eisen voor energieverbruik steeds scherper. Zo val je de burger niet lastig en kan toch het landelijk energieverbruik misschien eens omlaag.

Maar jij hebt blijkbaar liever wel energieslurpende apparaten die je veel meer geld kosten in huis?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:42:40 #11
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_189326425
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 06:53 schreef SpecialK het volgende:
Als iedereen in de EU zijn energieverbruik zou verminderen dan hoeven energiecentrales die energie niet op te wekken. En hoeven ze dus geen CO2 uit te stoten voor die energie.

Gloeilampen produceren voor dezelfde hoeveelheid licht dus indirect meer CO2 uitstoot over hun leven dan bijvoorbeeld LED verlichting.

Ik denk dat het heel redelijk is dat EU via onze overheid regels stelt aan de energiezuinigheid van de producten die bedrijven binnen de EU produceren. Gloeilampen zijn slechts 1 specifiek voorbeeld. Auto's moeten ook veiligheidsgordels hebben. Nog zo'n regel.

Als jij specifiek in je huis alleen maar gloeilampen wil hebben dan heb jij alsnog die vrijheid maar de overheid mag zeker wel bepalen wat bedrijven aanbieden zolang er een goed rationaal is.
Het is onzin dat de overheid gaat bepalen hoe ik mijn elektriciteit moet gebruiken, ik zou bij wijze van spreken wel met 6 terrasverwarmers in de tuin mogen zitten in de winter maar een gloeilamp is verboden. Dat slaat natuurlijk nergens op. Geen enkel apparaat wat op elektriciteit loopt stoot direct CO2 uit, dat gebeurt bij de centrales, daar moet dus de heffing plaats vinden.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:44:27 #12
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_189326441
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 08:40 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je gelooft niet dat de overheid voor betere producten kan zorgen met kwaliteitseisen? Hmmm, dat is gek. Je hebt zelf namelijk al een paar prima voorbeelden genoemd waar dat gelukt is. Waarmee de overheid voor de gemiddelde burger de energierekening fors heeft doen dalen. Ik zou zeggen: ga zo door, overheid. Pak de industrie die vervuilende, energieslurpende apparaten maakt aan en zet de eisen voor energieverbruik steeds scherper. Zo val je de burger niet lastig en kan toch het landelijk energieverbruik misschien eens omlaag.

Maar jij hebt blijkbaar liever wel energieslurpende apparaten die je veel meer geld kosten in huis?
Ik zou graag willen reageren maar met zoveel ongefundeerde aannames over mij pas ik toch even.
  Moderator dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:46:42 #13
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_189326459
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 08:42 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Het is onzin dat de overheid gaat bepalen hoe ik mijn elektriciteit moet gebruiken, ik zou bij wijze van spreken wel met 6 terrasverwarmers in de tuin mogen zitten in de winter maar een gloeilamp is verboden. Dat slaat natuurlijk nergens op. Geen enkel apparaat wat op elektriciteit loopt stoot direct CO2 uit, dat gebeurt bij de centrales, daar moet dus de heffing plaats vinden.
En dan heeft de centrale meer kosten waardoor de elektriciteit ook weer duurder wordt. Wat is dan het punt?
Eens met je bezwaren tegen al het overdreven milieugedram overigens, maar het verplaatsen van een probleem kost ook niks op
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_189326521
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 08:44 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Ik zou graag willen reageren maar met zoveel ongefundeerde aannames over mij pas ik toch even.
Jij bent degene die klaagt over energielabels op wasmachines, die jou geld besparen. En over energiezuinige lampen...

Je weet dat een ledlamp maar een fractie van de kosten van een gloeilamp heeft?
https://www.milieucentraa(...)verlichten-kies-led/

Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:58:29 #15
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189326542
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 08:42 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Het is onzin dat de overheid gaat bepalen hoe ik mijn elektriciteit moet gebruiken,
Dat doen ze ook niet.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_189326558
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 08:42 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Het is onzin dat de overheid gaat bepalen hoe ik mijn elektriciteit moet gebruiken, ik zou bij wijze van spreken wel met 6 terrasverwarmers in de tuin mogen zitten in de winter maar een gloeilamp is verboden. Dat slaat natuurlijk nergens op. Geen enkel apparaat wat op elektriciteit loopt stoot direct CO2 uit, dat gebeurt bij de centrales, daar moet dus de heffing plaats vinden.
Als geen enkel apparaat energie af neemt, stoot ook de centrale geen CO2 uit.

Maar goed, er is ook geen heffing. Er zijn alleen productie-eisen die de apparaten schoner maken en die de burger zeer veel geld besparen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:01:30 #17
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_189326563
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 08:46 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

En dan heeft de centrale meer kosten waardoor de elektriciteit ook weer duurder wordt. Wat is dan het punt?
Eens met je bezwaren tegen al het overdreven milieugedram overigens, maar het verplaatsen van een probleem kost ook niks op
Klopt, maar met het geld wat de overheid hiermee ophaalt kan bijvoorbeeld de BTW verlaagd worden.

Of anders werk je met verhandelbare quota’s. Daar belast de overheid niks maar controleert alleen maar of er geen jaarlijkse limiet wordt overschreden.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:04:55 #18
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_189326595
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 09:00 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als geen enkel apparaat energie af neemt, stoot ook de centrale geen CO2 uit.
Wel eens van waterkracht centrales gehoord? Niet dat het ook maar een beetje duidelijk is wat je probeert te zeggen.

quote:
Maar goed, er is ook geen heffing. Er zijn alleen productie-eisen die de apparaten schoner maken en die de burger zeer veel geld besparen.
En ik wil en denk dat het zonder dwang en eisen kan. Ik rij bijvoorbeeld van mezelf al vrij zuinig puur vanwege de kosten.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:05:34 #19
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_189326607
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 08:58 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat doen ze ook niet.
Jawel, ze verbieden gloeilampen.
pi_189326623
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 09:05 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Jawel, ze verbieden gloeilampen.
Nee, ze verplichten producenten en winkels om in plaats van de voor de consument zeer dure gloeilampen de veel goedkopere ledlamp aan te bieden. Zo dwingen ze de producenten om iets te doen is wat goed is voor de portemonnee van de burger en goed voor het milieu.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:08:13 #21
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189326627
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 09:05 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Jawel, ze verbieden gloeilampen.
Nee hoor.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:08:41 #22
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_189326634
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 08:56 schreef Hanca het volgende:

[..]

Jij bent degene die klaagt over energielabels op wasmachines, die jou geld besparen. En over energiezuinige lampen...

Je weet dat een ledlamp maar een fractie van de kosten van een gloeilamp heeft?
https://www.milieucentraa(...)verlichten-kies-led/

[ afbeelding ]
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat het beter is als er een eerlijker systeem
met veel minder dwang en regels zou zijn. De Soviet Unie faalde, onze groene communistische heilstaat is ook helemaal niks.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:10:04 #23
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_189326647
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 09:08 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, ze verplichten producenten en winkels om in plaats van de voor de consument zeer dure gloeilampen de veel goedkopere ledlamp aan te bieden. Zo dwingen ze de producenten om iets te doen is wat goed is voor de portemonnee van de burger en goed voor het milieu.
En het is zwaar debiel dat daar dwang voor nodig is. Dat kan en moet zonder dwang.
pi_189326653
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 09:04 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Wel eens van waterkracht centrales gehoord? Niet dat het ook maar een beetje duidelijk is wat je probeert te zeggen.

Het is niet duidelijk wat jij wil zeggen. Jij lijkt er van te balen dat je koelkast, je wasmachine en je verlichting minder duur en minder milieuvervuilend zijn dan vroeger. Dat is toch gewoon heel apart? Waarom ben je liever duurder uit? Waarom baal je er van dat de overheid aan producenten (niet aan burgers! Niemand verbiedt jou een 25 jaar oude wasmachine te gebruiken) eisen op legt die goed zijn voor milieu en de portemonnee van de burger?

Het lukt je maar niet om dat uit te leggen...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:10:50 #25
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189326656
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 09:10 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

En het is zwaar debiel dat daar dwang voor nodig is. Dat kan en moet zonder dwang.
Mag een restaurant van jou donkere mensen weigeren?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')