quote:Beste jassers,
Twee dingen: Ten eerste is er donderdag 22 februari weer een
klaverjasavond. Ik wil iedereen nogmaals met klem verzoeken om zich
tijdig af te melden.
Dat is een fout, meer niet.quote:Op maandag 19 februari 2007 18:03 schreef thaleia het volgende:
Ik heb ooit eens een instructie -van de secretaris van een heel keurige en brave Brabantse vereniging- voor het aanleveren van stukjes voor het clubblad gekregen met daarin de zinsnede dat in principe alles geplaatst wordt, mits er beledigingen in staan.
Zouden die Srilankanen nu letterlijk ogen in hun rug hebben?quote:Saudi-Arabië laat onthoofde Srilankanen zien
Maar wel een mooie! Ik zag er vandaag op het forum ook nog een die bijna kunst wasquote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:25 schreef Zelva het volgende:
Dat is een fout, meer niet.
Voor dat soort fouten ben je hier van harte welkom:quote:Op donderdag 22 februari 2007 00:50 schreef thaleia het volgende:
[..]
Maar wel een mooie! Ik zag er vandaag op het forum ook nog een die bijna kunst was
Ben ik niet met je eens. Het is technisch gezien geen fout, maar door de bedoelde strekking wordt de huidige lezing onbedoeld grappig. Prima ruggespraak.quote:
Precies, zinnen als de 'valse organist van de Westerkerk gaf een recital', waar vaste organist is bedoeld, zijn hartstikke leuk, maar dubbelzinnigheid zit er niet in, de betekenis verandert niet als ik de zin anders lees. Geen ruggespraak dus.quote:Op donderdag 22 februari 2007 10:53 schreef M.I.B. het volgende:
Ik dacht dat het ruggespraak was wanneer de zin technisch gezien precies klopt zoals hij bedoeld is, maar hij ook ander gelezen kan worden waardoor de hele betekenis verandert. In het 'mits' geval is de zin technisch misschien niet fout, maar er staat iets anders dan de bedoeling was.
De meeste ruggespraken komen daarop neer, maar volgens mij is een ruggespraak helemaal niet zo strikt gedefinieerd. Laat ik een voorbeeld nemen uit de nieuwe Onze Taal:quote:Op donderdag 22 februari 2007 10:53 schreef M.I.B. het volgende:
Ik dacht dat het ruggespraak was wanneer de zin technisch gezien precies klopt zoals hij bedoeld is, maar hij ook ander gelezen kan worden waardoor de hele betekenis verandert. In het 'mits' geval is de zin technisch misschien niet fout, maar er staat iets anders dan de bedoeling was. Maar aangezien jij de TS bent![]()
quote:College handelt SP-vragen strandpaviljoens aan het naaktstrand af
quote:Op woensdag 28 februari 2007 12:38 schreef Zelva het volgende:
Bordje op station Rijswijk
[afbeelding]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |