abonnement Unibet Coolblue
pi_189311199
Waarom gaan ze niet gewoon eerst in een krimpregio wonen?
Als zij jaren bij het MC gewerkt heeft, zou werken in de zorg bijna overal in Nederland moeten kunnen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 7 oktober 2019 @ 10:33:48 #102
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189311229
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 19:52 schreef Scarface88 het volgende:
Deze mensen moeten in een tent wonen langs de snelweg maar voor illegale asielzoekers is er wel woonruimte. En voor legale statushouders een compleet ingericht huis en voorrang op de wachtlijst. Wat is er mis met Nederland?
Dit soort geblaat is mis met Nederland.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_189311351
Z'n vrouw heeft natuurlijk al wel een nieuw neukertje gevonden die wel een dak boven het hoofd heeft. Slim.
pi_189311484
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 20:52 schreef speknek het volgende:
Er is wel zo'n catch 22 regel dat je geen woning kan huren zonder uitkering en geen uitkering krijgt zonder een woning te huren, dat houdt veel zielige figuren (letterlijk en figuurlijk) in de misère. Daar moet echt wat aan gedaan worden imo. Voor de rest zal het allemaal zijn eigen schuld zijn, maar sommige mensen moet je tegen zichzelf beschermen.
Het gaat vaak tegelijkertijd..een uitkering aanvragen en meteen inschrijven bij de woningbouw en reageren op woningen. Maatschappelijk werk helpt daar vaak bij. Richard heeft al een uitkering maar staat denk ik nog niet zo lang ingeschreven. Ik maak uit zijn verhaal op dat hij niet open staat voor hulpverlening en dat alles op zijn manier moet gaan.. tsja zo werkt het meestal niet.
pi_189311742
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 19:58 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik heb een schijthekel aan dit soort emo verhalen in de krant. Ten eerste krijg je lang niet alles te weten van wat er speelt, ten tweede wordt door taalgebruik overduidelijk op je gevoel gespeeld zodat de lezer het zielig gaat vinden. Dit kan ik geen journalistiek meer noemen.
Dit inderdaad. Het spijt me, maar emigreren, daarna weer terugkomen als het toch niet helemaal lukt, en dan verwachten dat je voorrang krijgt :')
  maandag 7 oktober 2019 @ 11:24:52 #106
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_189311873
Ik meen laatst gelezen te hebben dat een roedel Somaliërs die jaaaaren in het VK hadden gewoond en daarna op de bonnefooi terugkwamen wel met voorrang gehuisvest moesten worden van de rechter.

Edit: ah, die hadden een zooi kinderen meegezeuld. Jammer voor Richard, volgende keer eerst even een of twee kinderen krijgen voordat je nog meer domme beslissingen maakt. https://www.omroepflevola(...)n-tijdelijk-opvangen
pi_189311881
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 20:02 schreef Feeeeble het volgende:
Ik vraag me af waar die vrouw dan is heengegaan..
Die heeft allang Tinder aangeslagen en zit nu bij een man die zijn zaakjes wel op orde heeft.
pi_189311948
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 19:54 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ja?
Xor de allochtoon die het weer eens afbrand, gewoon negeren die troll moslim die niet naar de maatstaven van zijn eigen geloof leeft.. zorg voor de arme medemens he.
pi_189312025
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 20:52 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Een politieke keuze van de gemeente want automatische voorrang van statushouders bij toewijzing huurwoningen is geschrapt.

Kabinet schrapt automatische voorrang statushouders bij toewijzing huurwoning
Maar dit is een flauwe. Want gemeenten moeten statushouders plaatsen. En niet in een tentje langs de snelweg of in de noodopvang. Dat moeten woningen zijn die aan allerlei eisen voldoen.

In de praktijk kom je dan al snel bij sociale huurwoningen terecht.
pi_189312034
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 20:46 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hij is een "rasechte" Rotterdammer. Dus ergens anders dan Rotterdam zal er waarschijnlijk niet ingaan gok ik.
Maar Bulgarije is ook geen Rotterdam, zou je denken
pi_189312414
quote:
2s.gif Op zondag 6 oktober 2019 19:57 schreef Straatcommando. het volgende:
Heel raar dit. Zo'n iemand heeft dan toch zo'n beetje ''recht'' op urgentie via de sociale woningbouw of zie ik dat verkeerd? Hij is nog altijd een NL onderdaan.
Wellicht in Bulgarije waar hij ingeschreven stond als inwoner op het moment dat hij dakloos werd. Nu is hij gewoon een dakloze migrant van binnen de EU.
pi_189312543
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 10:31 schreef Boris_Karloff het volgende:
Waarom gaan ze niet gewoon eerst in een krimpregio wonen?
Als zij jaren bij het MC gewerkt heeft, zou werken in de zorg bijna overal in Nederland moeten kunnen.
Waarschijnlijk zijn haar certificaten etc allemaal verlopen. Dus zomaar even inhaken in de zorg na een lange tijd eruit te zijn geweest is niet zo simpel.
Nu vraag ik mij wel af of de gemeente in dit soort gevallen de cursussen vergoeden. Of moet ze net als iedereen dat achterlijke traject van in en uit de bijstand volgen?
pi_189312602
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 20:19 schreef Pleun2011 het volgende:
Verhaal met die verzekering vind ik ook vaag trouwens. Er was kortsluiting maar ze draaien het om dus het was zijn eigen schuld? Ik geloof niet dat ik het snap.
Dat verhaal klopt vaak genoeg, ook in Nederland.

Namelijk in de gevallen wanneer de kortsluiting* aantoonbaar is veroorzaakt door beunhazerij van de bewoner zelf. En laat koperdraad nou bestand zijn tegen de hitte van een doorsnee woningbrand, waardoor achteraf nog goed aan te tonen is dat bijvoorbeeld te dunne bedrading is gebruikt voor het aansluiten van een zwaar apparaat.

Wat raar is aan het verhaal, is waarom ze niet gewoon een tweedehands caravan naast hun afgebrande woning hebben gezet als tijdelijk onderkomen. Ze woonden in Bulgarije, ik mag toch aannemen dat gezien het feit dat ze kennelijk geen grote hoeveelheid spaargeld hebben daar iets van een bron van inkomsten hadden. Naar Nederland vertrekken en daarmee je bron van inkomsten ook nog verliezen terwijl je hier geen enkele backup hebt is op zijn zachtst gezegd niet zo heel snugger.

*hoewel in de volksmond vaak gesproken wordt van (brand door) kortsluiting, ontstaat er zelden brand door kortsluiting. In geval van echte kortsluiting zal doorgaans immers een (hoofd)zekering doorslaan lang voordat er iets in de fik vliegt. Elektra-branden ontstaan door overbelasting van bedrading en slechte of half loszittende verbindingen. Beiden zorgen voor oplopende temperatuur zonder dat de zekering wordt aangesproken. Daarnaast kan ophoping van stof in elektrische apparatuur soms in brand vliegen.
  maandag 7 oktober 2019 @ 12:10:38 #114
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_189312622
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 19:42 schreef kanovinnie het volgende:
Dat is het nou het nadeel van ondernemen. En emigreren. Beetje laf om dan met hangende pootjes terug te komen en te roepen dat je nu hulp moet krijgen omdat je zo'n arme jongen bent. Evengoed een situatie die je niemand toewenst.
dit dus. AOW heeft hij wel recht op lijkt me, dat je dan verder al je geld voor de toekomst erdoor gedraaid hebt ( of nooit opzij gezet hebt) is je eigen schuld.
pi_189312662
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 12:10 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

dit dus. AOW heeft hij wel recht op lijkt me, dat je dan verder al je geld voor de toekomst erdoor gedraaid hebt ( of nooit opzij gezet hebt) is je eigen schuld.
Over de tijd in Bulgarije hebben ze geen AOW opgebouwd, dus tzt krijgen ze geen volledige AOW
pi_189312677
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 20:52 schreef speknek het volgende:
Er is wel zo'n catch 22 regel dat je geen woning kan huren zonder uitkering en geen uitkering krijgt zonder een woning te huren, dat houdt veel zielige figuren (letterlijk en figuurlijk) in de misère. Daar moet echt wat aan gedaan worden imo. Voor de rest zal het allemaal zijn eigen schuld zijn, maar sommige mensen moet je tegen zichzelf beschermen.
Je hoeft geen woning te huren om in aanmerking te komen voor een uitkering. Je moet alleen wel ergens ingeschreven staan. Het Leger Des Heils biedt op bepaalde adressen die mogelijkheid. Alleen moet je je dan wel aan bepaalde regels houden, waaronder je regelmatig melden. En misschien ook wel verplicht bepaalde hulp accepteren. Ze willen geen mensen ingeschreven hebben staan die verder uit zicht van de instanties zijn verdwenen.
  Moderator maandag 7 oktober 2019 @ 12:17:01 #117
236264 crew  capricia
pi_189312689
Dus je vertrekt met je hele hebben en houwen naar een ander EU land. Maakt van dat andere land je vaste woonplaats. En als het daar wat tegenzit, kom je terug naar Nederland. En verwacht je dat je hier meteen recht op een huurwoning hebt.

Wouw. Bijzondere gedachtegang.
Definitely not CIA
pi_189312740
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 12:04 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zijn haar certificaten etc allemaal verlopen. Dus zomaar even inhaken in de zorg na een lange tijd eruit te zijn geweest is niet zo simpel.
Nu vraag ik mij wel af of de gemeente in dit soort gevallen de cursussen vergoeden. Of moet ze net als iedereen dat achterlijke traject van in en uit de bijstand volgen?
Waarschijnlijk valt dat wel mee; je moet in 5 jaar 2080 uur gewerkt hebben om te kunnen herregistreren. Dus tenzij ze haar registratie voor de verhuizing 2 jaar geleden al liet verlopen, kan ze hier gewoon weer aan het werk.
  maandag 7 oktober 2019 @ 12:24:10 #119
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_189312762
Dit verhaal rammelt aan alle kanten.

Heeft meneer nog gesolliciteerd bij wat sportscholen aangezien hij daar ervaring mee heeft?
Heeft mevrouw nog gesolliciteerd bij ziekenhuizen, zorginstellingen, et cetera, aangezien zij daar ervaring in heeft? Zo ja, knap dat ze niets heeft gevonden gezien schreeuwend tekort aan zorgpersoneel tegenwoordig.

Heeft meneer recht op diverse dingen laten lopen door niet naast een drugsverslaafde te willen slapen?
Heeft meneer zich daardoor niet in zijn eigen voet geschoten?
Heeft meneer zich wel goed ingelezen op de gevolgen van emigratie naar een oostblokland?

Heeft meneer ook ergens toegegeven dat het wellicht ietsjepietsje zijn eigen schuld is?
pi_189313116
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 20:48 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het is geen hotel maar ook geen hol vol verslaafden. Heb er via mijn werk wel eens mee van doen en mensen die opvang weigeren hebben vaak iets psychisch. Als je echt in nood zit ga je niet zitten zeiken over medebewoners. Overigens schiet hij via normale inschrijving bij een woningbouw ook weinig op gezien de wachtlijst. Dat asielzoekers voorrang krijgen vind ik persoonlijk ook niet eerlijk, maar is een politieke keuze.
Asielzoekers krijgen geen voorrang op daklozen. Dat is zo'n flauwe, onzinnige frame die er al te graag in wordt gehouden. Voor iedere dakloze geldt dat je je aan moet melden bij de gemeente, de gemeente je machtigt om voorlopig van de nachtopvang gebruik te maken, er via de WMO een indicatie wordt ingezet om een hulpverleningstraject op te zetten, je je in dient te schrijven als woningzoekende en 2 keer per week dient te reageren en kun je op de lange termijn wellicht een keer proberen om urgentie aan te vragen.

Deze meneer vindt blijkbaar dat hij dat allemaal niet hoeft te doen en direct recht heeft op een huurwoning die de gemeente even voor hem regelt. Zo werkt het niet.
  maandag 7 oktober 2019 @ 12:50:33 #121
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189313148
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2019 12:17 schreef capricia het volgende:
Dus je vertrekt met je hele hebben en houwen naar een ander EU land. Maakt van dat andere land je vaste woonplaats. En als het daar wat tegenzit, kom je terug naar Nederland. En verwacht je dat je hier meteen recht op een huurwoning hebt.

Wouw. Bijzondere gedachtegang.
Dit was er gewoon een die de algemeen geldende gedachte 'immigranten krijgen meteen een gratis huis' eens wilde uitproberen, en er achter is gekomen dat het toch niet helemaal zo werkt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_189313240
Is er al iemand die heeft kunnen bevestigen dat het om Dven gaat?

Tja, dan ben je een ‘echte’ Rotterdammert en dan overkomt je dit! Moet niet gekker worden natuurlijk. :')

Typisch zo’n verhaal dat nog harder rammelt dan dat noodgebit, lekkere journalistiek weer. Als ik een keer langsrijd flikker ik wel een zak chips uit het raam.
-nee-
pi_189313265
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2019 12:56 schreef Marsenal het volgende:
Is er al iemand die heeft kunnen bevestigen dat het om Dven gaat?

Tja, dan ben je een ‘echte’ Rotterdammert en dan overkomt je dit! Moet niet gekker worden natuurlijk. :')

Typisch zo’n verhaal dat nog harder rammelt dan dat noodgebit, lekkere journalistiek weer. Als ik een keer langsrijd flikker ik wel een zak chips uit het raam.
Gezien het noodgebit is wellicht een pak drinkontbijt iets sympathieker.
pi_189313267
Blijf het ook vreemd vinden, dat je - als je dan toch illegaal in een tentje gaat zitten - niet een wat mooier en rustiger plekje zoekt dan naast de snelweg....
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 7 oktober 2019 @ 13:01:40 #125
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_189313324
quote:
Via Facebook, e-mail en Whatsapp reageren mensen op het verhaal. Een aantal biedt woonruimte of werk aan. Zo is een makelaar uit Rotterdam bereid Richard (en zijn vrouw) onderdak te geven, evenals een echtpaar uit Fijnaart.

Een ondernemer biedt een loods aan in de omgeving. Daar gaat Richard mogelijk al snel een kijkje nemen. Roy schrijft: "Het wordt veelste koud. Ik zou hem graag onderdak bieden met z'n honden. En ik wil ook werk voor hem regelen."

Rick schrijft: "Hij is hier welkom, met zijn honden. En zijn vrouw ook. Wij zijn zelf ook een tijdje dakloos geweest, en weten wat het is."
Meer: https://www.rijnmond.nl/n(...)-in-tentje-langs-A20
Proud member of the IDGAF+FU2 community
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')