Ja maar helaas zijn we nog niet zover Liesje .. geur TV laat ook al jaren op zich wachten . laat staan geur internet ... moet er trouwens niet aan denken ...quote:Op donderdag 28 november 2019 01:30 schreef liesje1979 het volgende:
Heel stom misschien maar hebben jullie dit ook?
Dat wanneer je een topic als deze leest je gekke dingen herinnert zoals bijvoorbeeld de geur van dingen of hoe het voelde.
Die lamp van Brain bijvoorbeeld, overal waar ik ze tegen kwam hadden ze een soort specifieke geur. En het voelde fijn om met je handen door die draadjes onderaan te gaan.
Maar bijvoorbeeld hoe fotorolletjes roken kan ik me ook nog wel herinneren, of cassettebandjes wanneer ze net uit de verpakking kwamen. De geur van zo'n pistool met een rolletje klappertjes, In mijn hoofd kwam er zelfs rook uit.Zou nu ondenkbaar zijn.
Nou je het zegt, ik deed dat ook, met mijn vingers heen en weer gaan langs die draadjes. Herinner me ook nog dat die kap zelf een beetje ruw aanvoelde. Vraag me af waarvan hij gemaakt was. Het was geen plastic maar ook geen leer, denk ik. Dierlijk vet met lijm gemixt of zo?quote:Op donderdag 28 november 2019 01:30 schreef liesje1979 het volgende:
Heel stom misschien maar hebben jullie dit ook?
Dat wanneer je een topic als deze leest je gekke dingen herinnert zoals bijvoorbeeld de geur van dingen of hoe het voelde.
Die lamp van Brain bijvoorbeeld, overal waar ik ze tegen kwam hadden ze een soort specifieke geur. En het voelde fijn om met je handen door die draadjes onderaan te gaan.
Maar bijvoorbeeld hoe fotorolletjes roken kan ik me ook nog wel herinneren, of cassettebandjes wanneer ze net uit de verpakking kwamen. De geur van zo'n pistool met een rolletje klappertjes, In mijn hoofd kwam er zelfs rook uit.Zou nu ondenkbaar zijn.
Perkament. Misschien nepperkament.quote:Op donderdag 28 november 2019 05:23 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nou je het zegt, ik deed dat ook, met mijn vingers heen en weer gaan langs die draadjes. Herinner me ook nog dat die kap zelf een beetje ruw aanvoelde. Vraag me af waarvan hij gemaakt was. Het was geen plastic maar ook geen leer, denk ik. Dierlijk vet met lijm gemixt of zo?
Charlie's Angelsquote:Op donderdag 28 november 2019 01:17 schreef chufi het volgende:
Oh ja wie waren dit ook al weer ?
[ afbeelding ]
Ik zag wel dat het een perkamente lamp genoemd werd maar bracht dat niet direct in verband met echt perkament.quote:Op donderdag 28 november 2019 05:40 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Perkament. Misschien nepperkament.
Perkament is géén papier, het is leer.quote:Op donderdag 28 november 2019 06:55 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik zag wel dat het een perkamente lamp genoemd werd maar bracht dat niet direct in verband met echt perkament.
Hier lees ik:
Lampenkappen gemaakt van perkament zijn meestal zeer delicaat...
Vergeet niet dat het papier is..
http://bgrator.ru/faq/431(...)-stof-perkament.html
Het was waarschijnlijk dus een soort mengsel van papier/perkament met iets anders.
Leuk en heel herkenbaar!!quote:Op donderdag 28 november 2019 06:58 schreef Braindead2000 het volgende:
Als je "reclame 19....." googelt kom je ook wel een hoop herkenbaars tegen:
Leuk om weer te zienquote:Op donderdag 28 november 2019 06:58 schreef Braindead2000 het volgende:
Als je "reclame 19....." googelt kom je ook wel een hoop herkenbaars tegen:
Bijna.quote:Op zaterdag 30 november 2019 10:29 schreef chufi het volgende:
[..]
was dat voor verzamelboek? munten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |