abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport maandag 14 oktober 2019 @ 03:35:50 #251
451829 crew  H.Vviv
pi_189424334
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:46 schreef Faraday01 het volgende:
1,2,5,9 niet slecht voor de punten
Zeker. Corendon is nu Wanty voorbij op de ranglijst.

[ Bericht 0% gewijzigd door H.Vviv op 14-10-2019 03:52:06 ]
  Redactie Sport maandag 14 oktober 2019 @ 03:57:59 #252
451829 crew  H.Vviv
pi_189424372
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 23:28 schreef Felagund het volgende:
Ah, volgens de uci is het verschil tussen Spanje en Duitsland nog kleiner:
Rank Name Nation Points
1 BELGIUM
13010.09
2 ITALY
11485.48
3 FRANCE
10686.95
4 NETHERLANDS
10240.14
5 COLOMBIA
9594.21
6 SLOVENIA
9066.4
7 SPAIN
9035.5
8 GERMANY
8972.33
9 AUSTRALIA
8605.45
10 DENMARK
7672.46
11 GREAT BRITAIN
5918.32
12 NORWAY
5617.59
Dit is nog de ranglijst van vorige week. De nieuwe staat op de UCI-site.
pi_189424915
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 22:55 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Alle officiële UCI-wedstrijden geven een renner een x aantal punten per uitslag, van 22/10/18 tot 22/10/19. De puntenaantallen van de beste 8 renners per land worden bij elkaar opgeteld en daar komt een ranking uitgerold. Enric hoort momenteel niet bij de beste acht van Spanje, maar is na Milaan - Turijn en Lombardije, zij het minimaal, ingelopen op Gorka en een goede uitslag kan hem ook boven Pello zetten, waardoor zijn score wel meegeteld gaat worden.

Duitsland staat nu ~450 punten achter op Spanje, maar een paar ritzeges van Ackermann (40 punten per ritzege), wat er zomaar inzit, een bovenverwachting presterende Schachmann en een bevestigende Kamna en Valverde heeft alsnog een groot probleem. Kamna staat momenteel overigens dik, dik achter op Steimle, dus hij gaat echt heel goed z'n best moeten doen, maar wielrennen is een merkwaardige sport. De eindzege in Guagnxi is 300 punten.
Ik begrijp dat na Spanje de groep grote landen eindigt, hoe is de toebedeling van startplaatsen verder opgebouwd?
pi_189424917
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 03:35 schreef H.Vviv het volgende:

[..]

Zeker. Corendon is nu Wanty voorbij op de ranglijst.
Ze zijn er net voorbij en Wanty rijdt nog in China. Gaat spannend worden voor de pro conti teams
pi_189426555
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 07:57 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Ze zijn er net voorbij en Wanty rijdt nog in China. Gaat spannend worden voor de pro conti teams
Voor Cor en Don niet. Vallee is zijn punten van vorig jaar al kwijt, maar die komen er voor een groot gedeelte morgen weer bij.
pi_189426820
quote:
Corendon-Circus is opgeschoven naar de tweede plaats als het gaat om ProContinental-teams op de UCI World Ranking. De Belgische ploeg van Mathieu van der Poel is daarom virtueel zeker van een gegarandeerde wildcard voor alle grote WorldTour-eendagsklassiekers in 2020. Er bestaat zelfs een kans op een gegarandeerde wildcard voor de grote rondes.

Dat laatste hangt samen met de beslissing die de UCI straks neemt. In de hervormingsplannen staat dat bij achttien WorldTour-teams (zoals nu het geval is), de beste twee ProContinental-ploegen van het jaar ervoor een gegarandeerde wildcard voor alle WorldTour-wedstrijden krijgen. In dat geval zou het, op dit moment, betekenen dat Total Direct Energie en Corendon-Circus recht hebben op een wildcard voor alle grote WorldTour-eendagsklassiekers, maar daarnaast óók op een startbewijs voor de Giro d’Italia, de Tour de France en de Vuelta a España. Startplicht hebben ze in alle gevallen overigens niet.

Corendon-Circus zit echter in de wachtkamer. Naast de huidige achttien WorldTour-teams, hebben ook Cofidis en Arkéa-Samsic een aanvraag gedaan om in 2020 over een WorldTour-licentie te beschikken. Besluit de UCI om meer dan achttien teams toe te laten in de WorldTour, dan vervalt de gegarandeerde wildcard voor de grote rondes en de overige WorldTour-etappekoersen voor het tweede ProContinental-team op de UCI World Ranking. Het beste ProContinental-team behoudt dat recht voor komend seizoen in ieder geval wel en daarom lijkt Total Direct Energie op dit moment in een zetel te zitten.

Terpstra lijkt met Total Direct Energie goed te zitten – foto: Cor Vos
Punten verdedigen
De Franse equipe eindigt virtueel namelijk als eerste. Het verschil met nummer twee Corendon-Circus is een kleine tweehonderd UCI-punten. Total Direct Energie komt nog in actie tijdens de Tour of Guangxi (WorldTour) en Chrono des Nations. In de laatste tijdrit moet ze eerst de 56 punten die ze daar vorig jaar haalde, evenaren. Anders scoren de Fransen minpunten. Wanty-Gobert zakte deze week naar de derde plaats. De Belgische formatie is nog actief in de Tour of Taihu Lake en heeft verder ook nog de Tour of Guangxi op het programma staan. In Taihu Lake moet ze eerst nog 138 punten goedmaken.

Corendon-Circus reed zondag met de Mémorial Rik van Steenbergen de laatste wedstrijd van het seizoen. Daarin sloten ze af met een klapper en bovendien was dan puntentechnisch een meesterzet: met een eerste, tweede, vijfde, negende en twintigste plek, pakte de Belgische ploeg in één keer liefst 288 UCI-punten. “De UCI Ranking was een heel grote motivator”, stelde winnaar Dries De Bondt na afloop. “We wilden graag nog zo veel mogelijk punten verzamelen, ten opzichte van Wanty-Gobert. Daarom ook onze gedurfde aanval in het begin van de koers. Daarmee hebben we Wanty in de verdrukking geduwd.”

UCI World Ranking – per zondag 13 oktober (WorldTour-teams weggefilterd)
1. flag-fr Total Direct Energie – 5084,67 punten
2. flag-be Corendon-Circus – 4890 punten
3. flag-be Wanty-Gobert – 4831 punten
Volledige World Ranking zonder WorldTour-teams

Resterend programma Corendon-Circus


Resterend programma Total Direct Energie
flag-cn Gree-Tour of Guangxi (2.UWT) – 17 tot en met 22 oktober
flag-fr Chrono des Nations – 20 oktober

Resterend programma Wanty-Gobert
flag-cn Tour of Taihu Lake – 9 tot en met 15 oktober (nu bezig)
flag-cn Gree-Tour of Guangxi (2.UWT) – 17 tot en met 22 oktober
Het hangt dus allemaal ook af van het aantal WT-teams volgend jaar, maar mogelijk krijgen Total en Corendon dan zelfs startrecht in alle grote rondes.
Demain, on roule
  maandag 14 oktober 2019 @ 11:35:02 #257
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_189426851
Gaat Wanty niet nog over Correndon heen? Boris Valle is daar flink punten aan het scoren.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  maandag 14 oktober 2019 @ 11:42:24 #258
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_189426945
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 11:35 schreef Mani89 het volgende:
Gaat Wanty niet nog over Correndon heen? Boris Valle is daar flink punten aan het scoren.
Vallée won vorig jaar deze ronde, dus met een beetje pech leveren ze zelfs in.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_189426973
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 11:42 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Vallée won vorig jaar deze ronde, dus met een beetje pech leveren ze zelfs in.
Maar die punten zijn al uitgewist in deze stand.
pi_189426978
Het hangt wel van de kleine dingen aan elkaar. Krijgt Mathieu geen hongerklop in Yorkshire of als hij gewoon een uitslag rijdt in Nokere zat Corendon op rozen. Zelfde voor direct energie, die het waarschijnlijk wel halen. Als Terpstra niet was gaan stuiteren in Vlaanderen of de tour, was het al lang binnen.
pi_189426989
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 11:45 schreef showtimer het volgende:

[..]

Maar die punten zijn al uitgewist in deze stand.
Als hij derde wordt, krijgt hij 75 UCI punten en dat zou dan al voldoende zijn

Voor organisatoren buiten de Benelux is het trouwens wel pijnlijk dat je Wanty op moet stellen in plaats van Corendon. Zullen ze vooral in Italië bij de 2 monumenten niet aan moeten denken :X
  maandag 14 oktober 2019 @ 12:45:56 #262
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_189427702
Put these foolish ambitions to rest.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 04:57:00 #263
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_189440361
Interessant verhaal in de Telegraaf over de olympische startplekken. Als je dit zo leest lijkt me de kans groot dat de wegrenners een plek gaan inleveren aan de baanrenners.

quote:
Duivels dilemma

Welke keuze de Nederlandse wielerbond ook maakt, er zullen mensen worden teleurgesteld. Dat maakt het dilemma waarmee wordt geworsteld, met het oog op de Olympische Spelen in Tokio, er niet gemakkelijker op. Oranje mag volgend jaar drie baansprinters afvaardigen, terwijl er vijf tot de wereldtop behoren. Er is een ’sluiproute’ om van het trio in ieder geval een kwartet te maken, maar dan zal er een wegrenner moeten sneuvelen.

,,Dat is zeker iets dat we overwegen en waar we met de verschillende coaches over in gesprek zijn”, laat de directeur van de Nederlandse wielerbond (KNWU) Thorwald Veneberg weten. ,,Wij realiseren ons dat er op de baan meer kansen op medailles liggen dan in de wegwedstrijd, simpelweg omdat er meer onderdelen zijn.”

Wegbondscoach Koos Moerenhout, die onlangs een poging met Mathieu van der Poel WK-goud te bemachtigen de mist in zag gaan, mag in Japan vijf wegrenners opstellen. Zoals elke coach zal hij afgerekend worden op prestaties en met een renner minder het zware parcours van de wegwedstrijd bedwingen, is hoe dan ook een aderlating. ,,Als wij van vijf naar vier renners gaan, verkleint dat onze kansen op een medaille. Dus als je het me zo vraagt, zeg ik dat we liever niet die coureur inleveren. Aan de andere kant heb ik begrip voor de situatie bij de baansprinters, waar meer te winnen is. Hoe de beslissing ook gaat zijn, het is nooit ideaal.”

Het precaire onderwerp zal deze week tijdens de EK baan in Apeldoorn en de komende maanden nog voor veel hoofdbrekens zorgen op het bondsbureau op Papendal. Het begint allemaal bij de teamsprinters, die je bij wijze van spreken blind kunt invullen voor een medaille in Tokio en zelfs grote kans hebben op goud. De laatste jaren heerst Nederland op dat onderdeel, getuige de twee opeenvolgende wereldtitels. Op dat onderdeel ligt de basis van alle sprintonderdelen.

Morgen verdedigt Oranje tevens de Europese titel met Roy van den Berg, Harrie Lavreysen, Matthijs Büchli en Jeffrey Hoogland. Met Van den Berg heeft Nederland de snelste starter ter wereld, Lavreysen is dé vaste waarde op plek twee, terwijl Hoogland en Büchli afwisselend het trio dat per sessie in actie komt, completeren. De andere ’starter’, Nils van ’t Hoenderdaal, die vorig jaar een schakel was bij het veroveren van de Europese- en wereldtitel, is vanwege de moordende concurrentie verwezen naar de tribune.

In de huidige situatie is het zo dat er voor de Nederlandse baansprinters drie plaatsen zijn op de Zomerspelen die dan de teamsprint rijden en eventueel in actie komen op de keirin en individuele sprint. Op alle pisteonderdelen hebben renners van Oranje in Tokio medaillekansen.

De complexiteit ontstaat vooral omdat Van den Berg de snelste starter is in de teamsprint en daardoor ’noodzakelijk’ is voor goud. Hij rijdt echter geen individuele nummers. Wereldkampioen sprint Lavreysen is normaliter de tweede motor, maar vooral de keuze voor nummer drie maakt het moeilijk voor bondscoach Hugo Haak. ,,Als je vijf man hebt voor drie plekken, wordt het lastig om knopen door te hakken. Maar goed, het is een luxepositie, daar moeten we ook blij mee zijn. En we hebben de testdagen om mede te bepalen wie er voor die drie te vergeven plekken in aanmerking komen. Iedereen weet dat die keuze gemaakt moet worden, dus voor niemand is het een verrassing. Voor mij staat op dit moment nog helemaal niets vast”, zo rekent hij zich nog niet rijk met een eventuele vierde man.

Met Büchli is er als wereld- en vice-olympisch kampioen op de keirin een gerede kans op eremetaal in Tokio, wat ook voor Hoogland geldt. Omdat er ook voor hem en de anderen geen zekerheid is over die vierde plek, begint daarom morgen niet alleen het gevecht om Europese titels op die onderdelen, maar ook de onderlinge strijd laait op. ,,Voor de eerste en laatste plek zijn er twee opties mogelijk. Als je weet dat er maar drie man naar de Spelen gaan, is er sprake van een strijd. Soms maak ik me wel zorgen”, zegt Büchli, die vervolgens wijst naar zijn erelijst. ,,Als je mijn prestaties ziet, zie ik eigenlijk geen mogelijkheid dat ik niet naar Tokio ga.”

Eventueel puzzelen met de andere twee wielerdisciplines BMX en mountainbiken, waar eveneens medaillekansen liggen, is wegens de specifieke selectieprocedures niet mogelijk. Van der Poel, die op de mountainbike goud wil, zou bij deelname aan de wegwedstrijd voor de extra vrije plek kunnen zorgen. Die optie valt echter ook weg, omdat de wegkoers te vroeg voor de MTB-wedstrijd zit en daarmee zijn kansen op een olympische titel drastisch zou verkleinen.

Het maakt het er niet gemakkelijker op voor de KNWU, die blij mag zijn dat haar vertegenwoordigers in alle wielerdisciplines tot de wereldtop behoren.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_189440474
Jammer dat de wegkoers niet na het mountainbiken valt, dan had Matje het kunnen oplossen.

Idiote regels overigens, ook dat het schuiven met startplekken toegstaan is. Dus een land met mokerslechte wegrenners (zeg China), kan dan gewoon 2 baanrenners extra afvaardigen en niet starten in de wegkoers? Het klinkt allemaal een beetje bizar.
Jack does it in real time...
pi_189441028
Ik voel een prestatie matrix aankomen.
pi_189441305
Bauge reed vier jaar geleden toch ook 100 meter mee in de wegwedstrijd van Rio?
pi_189441694
Blijft toch altijd idioot, de selectieregels voor de Spelen..en dat geldt voor heel veel sporten, bij het zeilen moet een kanshebber voor goud thuisblijven omdat een landgenoot net iets beter is, terwijl ze op alle andere grote toernooien gewoon allebei mee kunnen doen..

[ Bericht 0% gewijzigd door Marcoss op 15-10-2019 09:51:17 ]
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:50:14 #268
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_189441745
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 09:46 schreef Marcoss het volgende:
Blijft toch altijd idioot, de selectieregels voor de Spelen..en dat geldt voor heel veel sporten, bij het zeilen moet een kanshebber voor goud thuisblijven omdat een landgenoot net iets beter, terwijl ze op alle andere grote toernooien gewoon allebei mee kunnen doen..
Is ook kut. Zou ook zo maar kunnen dat Zonderland niet naar olympische spelen mag, ondanks dat ie een aantal wereldbekerwedstrijden gewonnen heeft... Meer plekken per land zou goed zijn. Plekken voor dwerglanden geef je maar voor de 100 m of zo.
pi_189444351
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 09:50 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Is ook kut. Zou ook zo maar kunnen dat Zonderland niet naar olympische spelen mag, ondanks dat ie een aantal wereldbekerwedstrijden gewonnen heeft... Meer plekken per land zou goed zijn. Plekken voor dwerglanden geef je maar voor de 100 m of zo.
In het ideale geval zou de plekken onafhankelijk van het land moeten zijn.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_189446995


We hebben beeld. Velongoden.
pi_189447062
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 15:27 schreef showtimer het volgende:
[ afbeelding ]

We hebben beeld. Velongoden.
Lekker bij het ontbijt kijken.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_189447830
Havik wint de Sluitingsprijs.
  Moderator dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:18:41 #273
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_189448006
Jammer dat het geen UCI-status meer heeft.
pi_189448300
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 16:18 schreef Slobeend het volgende:
Jammer dat het geen UCI-status meer heeft.
Waarom?
  Moderator dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:42:13 #275
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_189448348
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 16:39 schreef showtimer het volgende:

[..]

Waarom?
Eén van m'n favoriete koersen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')