abonnement Unibet Coolblue
pi_189283100
Maar heb je het debat nou gelezen? De info over zorgbuurthuizen en kleinschalige woonvormen die de komende jaren worden gestimuleerd?

Een motie als deze is met algemene stemmen aangenomen: https://www.tweedekamer.n(...)18422&did=2019D38392

En deze motie in maart al:

quote:
De Kamer,

gehoord de beraadslaging,

overwegende dat het kabinet tot doel heeft om meer kleinschalige
woonvormen voor ouderen te realiseren;

overwegende dat deze kleinschalige woonvormen voor alle ouderen
toegankelijk zouden moeten zijn en dat er ook veel vraag naar is;

overwegende dat door de hoge grondprijzen het lastig blijkt om klein-
schalige woonvormen van de grond te krijgen en dat vooral woningen
voor midden- en hogere inkomens dreigen te worden gerealiseerd;

verzoekt de regering, in het kader van het ouderenwoonakkoord in
overleg te gaan met provincies, gemeenten en woningcorporaties met als
doel om, rekening houdend met de lokale omstandigheden, concrete
afspraken te maken over de beschikbaarheid van woningen voor ouderen
en voorts te zorgen dat bewonersinitiatieven daadwerkelijk de ruimte
krijgen om kleinschalige woonvormen voor ouderen in verschillende
inkomensklassen te realiseren,

en gaat over tot de orde van de dag.

Dik-Faber
Segers
Ook met algemene stemmen. Het kabinet en de kamer zijn er echt wel mee bezig. Alleen het staat er niet in een half jaar, zoals jij lijkt te denken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189283165
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 15:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

tijdelijk parkeren in energieneutrale woonunits in een weiland , terug naar de flower power tijd met protestsongs
Net wou jij, net als de meeste ouderen, je buurt niet uit, nu wil je plots in een weiland weg worden gestopt. De meeste ouderen willen bij winkels, apotheek, fitness, zwembad, e.d. wonen. En ook nog bij de vrienden uit de buurt blijven. En nee, dat heb je niet in een weiland.

Voor bouwen in een weiland krijg je inderdaad geen vergunning, gelukkig hebben we hier bestemmingsplannen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 16:19:08 #53
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189283349
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 16:01 schreef Hanca het volgende:

[..]

Net wou jij, net als de meeste ouderen, je buurt niet uit, nu wil je plots in een weiland weg worden gestopt. De meeste ouderen willen bij winkels, apotheek, fitness, zwembad, e.d. wonen. En ook nog bij de vrienden uit de buurt blijven. En nee, dat heb je niet in een weiland.

Jawel ik woon in een kleine stad , en daar is weiland zat vlakbij mijn huidige woning op nog gen 100 meter afstand en bestemmingsplannen kan men wijzigen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189283398
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 16:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Jawel ik woon in een kleine stad , en daar is weiland zat vlakbij mijn huidige woning op nog gen 100 meter afstand en bestemmingsplannen kan men wijzigen
Ja, maar een bestemmingsplan heeft een functie. Dat wijzigen is moeilijk en vaak ook onwenselijk. Als ik jou was zou ik meer mikken op een bewonersinitiatief binnen de huidige bebouwde kom, daar waar al woningen of gebouwen staan. Zoals je aan de motie ziet, wordt daar echt wel welwillend naar gekeken (al gaat de landelijke overheid er niet over).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 16:58:37 #55
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189283913
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 16:23 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, maar een bestemmingsplan heeft een functie. Dat wijzigen is moeilijk en vaak ook onwenselijk. Als ik jou was zou ik meer mikken op een bewonersinitiatief binnen de huidige bebouwde kom, daar waar al woningen of gebouwen staan. Zoals je aan de motie ziet, wordt daar echt wel welwillend naar gekeken (al gaat de landelijke overheid er niet over).
nee dat gaat zeker niet lukken , er is al geen plek voor woningen, voor koop en huur

nee vergeet dat maar, het moet buiten het dorp anders gaat het niet, men is nu bezig het parkeer terrein van de voetbal vol te gaan bouwen , en er gaat nog een school tegen de vlakte en beiden zitten vol met bewaarschriften dus die gaan ook niet door
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator zaterdag 5 oktober 2019 @ 16:59:35 #56
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189283933
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 15:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

om dat er geen bouwgrond is , gemeente heeft geen grond, buiten de gemeente grens wil men niet bouwen ook niet tijdelijk
Hoe is er dan volgens jou wel ruimte voor zgn tijdelijke woningen? En natuurlijk is daar niets tijdelijks aan omdat je over 20-30 jaar praat en er talloze voorzieningen nodig zijn die allemaal aangelegd moeten worden of ga jij in een wieland zonder water, licht, riolering, straatverlichting, parkeerplaatsen, trottoirs en winkels wonen? En als hetmom ouderen gaat, zonder adequate medische voorzieningen?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 17:00:54 #57
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189283954
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 16:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hoe is er dan volgens jou wel ruimte voor zgn tijdelijke woningen? En natuurlijk is daar niets tijdelijks aan omdat je over 20-30 jaar praat en er talloze voorzieningen nodig zijn die allemaal aangelegd moeten worden of ga jij in een wieland zonder water, licht, riolering, straatverlichting, parkeerplaatsen, trottoirs en winkels wonen? En als hetmom ouderen gaat, zonder adequate medische voorzieningen?
ja als er geen wil is dan is er geen weg
Dan blijft iedereen een eengezinswoning bezet houden , samenwonen mag ook niet vanwege de AOW korting die de overheid verzonnen heeft
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator zaterdag 5 oktober 2019 @ 17:06:51 #58
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189284060
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 17:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja als er geen wil is dan is er geen weg
Dan blijft iedereen een eengezinswoning bezet houden , samenwonen mag ook niet vanwege de AOW korting die de overheid verzonnen heeft
Sorry? Je mag niet samenwonen? Volgens mij begrijp jij hier iets niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 17:08:43 #59
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189284089
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 17:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Sorry? Je mag niet samenwonen? Volgens mij begrijp jij hier iets niet.
dat kost mij e n mijn vriendin samen 700 euro netto en haar huursubsidie en zorgtoeslag

totaal 1000 euro door het putje per maand, dus slapen we soms daar en soms hier
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189284333
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 17:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

dat kost mij e n mijn vriendin samen 700 euro netto en haar huursubsidie en zorgtoeslag

totaal 1000 euro door het putje per maand, dus slapen we soms daar en soms hier
Het scheelt je ook huur en levert je levensvreugde op, de meeste mensen kiezen echt wel voor samenwonen boven geld.
Snap echt die hang naar dat geld niet...

[ Bericht 3% gewijzigd door Hanca op 05-10-2019 17:29:23 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator zaterdag 5 oktober 2019 @ 17:27:40 #61
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189284438
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 17:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

dat kost mij e n mijn vriendin samen 700 euro netto en haar huursubsidie en zorgtoeslag

totaal 1000 euro door het putje per maand, dus slapen we soms daar en soms hier
Oh. Daar zegt wel veel over jou.

Dus we moeten tijdelijke woningen gaan bouwen op kosten van de werkenden zodat mensen zoals jij ervan kunnen profiteren en zgn alleenstaand wonen?

En dan verbaast zijn dat de maatschappij daar geen zin in heeft. Gek, hoor.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 17:29:03 #62
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189284460
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 17:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

dat kost mij e n mijn vriendin samen 700 euro netto en haar huursubsidie en zorgtoeslag

totaal 1000 euro door het putje per maand, dus slapen we soms daar en soms hier
En daarom is er dus geen sprake van woningnood. Er zijn zat woningen in Nederland. Er is dus ook geen probleem dat opgelost kan worden met meer woningen.
pi_189284513
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 17:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

dat kost mij e n mijn vriendin samen 700 euro netto en haar huursubsidie en zorgtoeslag

totaal 1000 euro door het putje per maand, dus slapen we soms daar en soms hier
Ik zou trouwens oppassen. Als je elke nacht samen slaapt woon je nog steeds samen voor de AOW en dan kun je heel wat jaren terug gaan betalen...

https://www.judex.nl/rech(...)houding-voor-de-aow/


Bart en Mariska hebben ieder hun eigen woning als zij elkaar leren kennen. Zij willen hun eigen woning niet opgeven. Ze zijn teveel gehecht aan hun woning. Ze zijn wel bijna altijd bij elkaar of in zijn woning of in de hare. Daarmee hebben Bart en Mariska hun hoofdverblijf in dezelfde woning en hebben zij voor de AOW een gezamenlijke huishouding.


Je bent dus waarschijnlijk gewoon een fraudeur, als je zo leeft als je zelf omschrijft. Sorry, daar heb ik geen medelijden mee.


Dus één tip: zo snel mogelijk die dubbele AOW opzeggen...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 18:01:00 #64
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189284938
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 17:32 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je bent dus waarschijnlijk gewoon een fraudeur, als je zo leeft als je zelf omschrijft. Sorry, daar heb ik geen medelijden mee.

Dus één tip: zo snel mogelijk die dubbele AOW opzeggen...
Ik vraag ook niet om medelijden
ik draag een oplossing aan voor een maatschappelijk probleem
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189284952
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 18:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik vraag ook niet om medelijden
ik draag een oplossing aan voor een maatschappelijk probleem
Het maatschappelijk probleem van fraudeurs, of vang je geen dubbele AOW voor een gezamelijk huishouden (met 2 huizen)?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 18:04:58 #66
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189284989
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 18:02 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het maatschappelijk probleem van fraudeurs, of vang je geen dubbele AOW voor een gezamelijk huishouden (met 2 huizen)?
De overheid wil dat iedereen alleen blijft wonen want dat vinden we fijn , welke vriendin ik heb en wanneer doet er niet toe
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189285025
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 18:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De overheid wil dat iedereen alleen blijft wonen want dat vinden we fijn , welke vriendin ik heb en wanneer doet er niet toe
Nee, de overheid wil mensen met een gezamelijk huishouden niet 2x 1000, maar 2x 700 euro per maand geven, omdat je kosten deelt. Dit is niet meer dan fair. De overheid steekt blijkbaar nog te weinig geld in het opsporen van mensen als jij, die daar misbruik van maken en de overheid voor duizenden euro's per jaar oplichten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 18:17:45 #68
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189285178
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 18:07 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, de overheid wil mensen met een gezamelijk huishouden niet 2x 1000, maar 2x 700 euro per maand geven, omdat je kosten deelt. Dit is niet meer dan fair. De overheid steekt blijkbaar nog te weinig geld in het opsporen van mensen als jij, die daar misbruik van maken en de overheid voor duizenden euro's per jaar oplichten.
Nee, ik ga binnenkort weer reizen en dat doe ik toch altijd alleen, je wordt alleen geboren, (ja behalve ik dan), en je gaat toch alleen dood
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 18:28:57 #69
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189285342
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 18:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nee, ik ga binnenkort weer reizen en dat doe ik toch altijd alleen, je wordt alleen geboren, (ja behalve ik dan), en je gaat toch alleen dood
Dat is geen antwoord.

Als je alleen woont houden de kosten ook niet op als je gaat reizen. Verzekeringen, belastingen, huur.

Het probleem met jouw generatie is dat ze weinig hadden en moesten sparen, maar dat jij daarin doorslaat door op het inkomen te focussen (sparen) en niet op de uitgaven (besparen). Je kunt met samenwonen een veelvoud besparen van wat je aan inkomen moet inleveren.

En met woningnood heeft dit allemaal niks te maken.
pi_189285442
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 18:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nee, ik ga binnenkort weer reizen en dat doe ik toch altijd alleen, je wordt alleen geboren, (ja behalve ik dan), en je gaat toch alleen dood
Ik zie hier een bekentenis in. Ik denk dat je je moet schamen. Voor het oplichten van de overheid en dat je dan ook nog vraagt dat de overheid met hun geld jouw 'woningprobleem' op wil lossen.

Het maatschappelijke probleem zit, zoals wel vaker in dit land, bij een bepaalde groep ouderen die vooral aan zichzelf denkt. Helaas, want ze gooien de goede naam van de hele groep te grabbel.


En ja, natuurlijk is er ook een probleempje met kleinschalige woonvormen, maar zoals al lang en breed aangetoond is daar oog voor en wordt er aan oplossingen gewerkt, in de ene gemeente gaat dit ook beter dan in de andere.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator zaterdag 5 oktober 2019 @ 19:09:25 #71
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189285995
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 18:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De overheid wil dat iedereen alleen blijft wonen want dat vinden we fijn , welke vriendin ik heb en wanneer doet er niet toe
Dat is onzin wat je nu zegt, de overheid wil dat helemaal niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 19:11:46 #72
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189286023
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 19:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is onzin wat je nu zegt, de overheid wil dat helemaal niet.
De overheid beloont sinds 20 jaar terug mensen die alleen wonen, voorheen was er geen onderscheid, ook door forse investeringen als trapliften en schoonmaakhulp en zorg die met de machine bij ju de was voor je doet

volslagen gestoord natuurlijk
en die marktwerking bureautjes maar de hele stad door karren met hun lease bakkies
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator zaterdag 5 oktober 2019 @ 19:15:58 #73
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189286091
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 19:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De overheid beloont sinds 20 jaar terug mensen die alleen wonen, voorheen was er geen onderscheid, ook door forse investeringen als trapliften en schoonmaakhulp en zorg die met de machine bij ju de was voor je doet

volslagen gestoord natuurlijk
en die marktwerking bureautjes maar de hele stad door karren met hun lease bakkies
Je verzint het gewoon, doordat mensen langer leven en partners soms overlijden zijn er meer alleenstaande ouderen, als je liever ziet dat ze gedwongen worden om samne te gaan wonen is dat ook goed maar dat zou wel wat extreem en achterlijk zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 19:18:23 #74
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189286139
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 19:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je verzint het gewoon, doordat mensen langer leven en partners soms overlijden zijn er meer alleenstaande ouderen, als je liever ziet dat ze gedwongen worden om samne te gaan wonen is dat ook goed maar dat zou wel wat extreem en achterlijk zijn.
juist dat doe je niet
daardoor wonen veel van mijn vrienden, familie en kennissen nu alleen

De overheid moet andere woonvormen aanbieden desnoods tijdelijk 10 jaar en zo
woonvormen in woonunits buiten in het veld vlakbij de stad
200 a 500 stuks bij elkaar per gemeente
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 19:20:47 #75
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189286169
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 19:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De overheid beloont sinds 20 jaar terug mensen die alleen wonen, voorheen was er geen onderscheid, ook door forse investeringen als trapliften en schoonmaakhulp en zorg die met de machine bij ju de was voor je doet

volslagen gestoord natuurlijk
en die marktwerking bureautjes maar de hele stad door karren met hun lease bakkies
Nou, nee. Je wordt nog steeds gestraft als alleenstaande, de kosten van twee alleenstaanden zijn hoger dan van twee mensen die samenwonen. Jij ziet alleen dat er inkomen wordt gekort als je voordeurdeler bent, niet de financiële voordelen van één huishouden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')