abonnement Unibet Coolblue
pi_189281010
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 12:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En omdat mensen beschimpen en vernederen omdat ze het geluk hebben met een bepaalde genenset te zijn geboren is verder niks mis mee, want dat is niet verboden.

Dat is zo'n beetje de redenering waar je naar toe wil?
Dan heb je het dus over mensen met zichtbare aandoeningen? Progeria, kinderen die op jonge leeftijd al een vorm van kanker met genetische grondslag hebben e.d.? Want de voorbeelden uit de OP, die zogenaamd man zouden zijn maar dan toch ook het toppunt van vrouwelijkheid wat zelfs lang niet voor alle vrouwen weggelegd is (zwanger-&moederschap) zich willen toeëigenen, dat heeft natuurlijk niets te maken met pech hebben met je genenset.

Dat is pure geestesziekte en het onmogelijke willen/opeisen. :') Toon eens wat respect voor mensen die het genetisch echt slecht getroffen hebben. :r
pi_189281015
Mijn punt is dat in Nederland er gelukkig wachtrijen staan voor operaties.

Maar dat je nu makkelijker in het buitenland aan de beurt komt is erg zorgelijk.
Dit is een keuze waar mensen 100 procent achter moeten staan.
pi_189281024
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 12:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En dat baseer je op?
Je zegt het zelf .
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:09:14 #79
476281 Butjekef
Put met keren
pi_189281195
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 11:53 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Jij betaald liever voor iemand die zijn levenlang bijstand nodig heeft wegens psychische issues en maatschappelijke problemen. Operatie is echt goedkoper.
Nee. Ik betaal liever helemaal niets voor mafkezen.
pi_189281202
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 12:54 schreef Tailless het volgende:

[..]

Je zegt het zelf .
Waar precies?
pi_189281232
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 11:50 schreef Zilverberk het volgende:
Wat een belachelijke reacties hier. Hebben jullie ooit wel eens een transgender gesproken, een ducumentaire (bijvoorbeeld Valentijn) gezien of een boek erover gelezen?
Stelletje onnozelen.
Echt he. Zijn net een stel bekrompen religieuzen.
pi_189281412
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:11 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Echt he. Zijn net een stel bekrompen religieuzen.
Inderdaad, je kunt je best dusdanig man voelen dat vrouw zijn ondraaglijk is maar tegelijkertijd wel je baarmoeder en eierstokken willen behouden, zwanger willen worden en een kind willen baren. Niets hiervan is tegenstrijdig of gek te noemen en wie hier niet in meegaat is bekrompen en religieus!
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:48:25 #83
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189281747
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:22 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Inderdaad, je kunt je best dusdanig man voelen dat vrouw zijn ondraaglijk is maar tegelijkertijd wel je baarmoeder en eierstokken willen behouden, zwanger willen worden en een kind willen baren. Niets hiervan is tegenstrijdig of gek te noemen en wie hier niet in meegaat is bekrompen en religieus!
Zo zit dat niet. Het is een enorm complexe materie en het gaat over individuen. De beste tip in dit topic was dan ook om met die mensen in gesprek te gaan of er boeken over te lezen. Je moet die mensen wel willen begrijpen, ook als je het er niet mee eens bent, want anders laat je jezelf door de onzin die uit je toetsenbord komt wel zien als een achterlijke bosmongool die de bijstand nog niet waard is.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:49:04 #84
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189281752
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:09 schreef Butjekef het volgende:

[..]

Nee. Ik betaal liever helemaal niets voor mafkezen.
Geef je geld dan maar aan mij.
pi_189281838
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:22 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Inderdaad, je kunt je best dusdanig man voelen dat vrouw zijn ondraaglijk is maar tegelijkertijd wel je baarmoeder en eierstokken willen behouden, zwanger willen worden en een kind willen baren. Niets hiervan is tegenstrijdig of gek te noemen en wie hier niet in meegaat is bekrompen en religieus!
Het gaat hier voornamelijk over transgenders in het algemeen, niet over de persoon in kwestie.
pi_189282082
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:48 schreef Lunatiek het volgende:
want anders laat je jezelf door de onzin die uit je toetsenbord komt wel zien als een achterlijke bosmongool die de bijstand nog niet waard is.
Pardon? Heb ik je persoonlijk geraakt ofzo met mijn samenvatting van één van de casussen uit het artikel van de OP? Ik bedenkt dit niet hè, dus vier je persoonlijke frustraties alsjeblieft niet bot op mij.

En als het zo gecompliceerd zou liggen leg het dan vooral eens uit in plaats van een bizarre tirade af te steken.
pi_189282413
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 12:00 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Verwachtte reactie. Het ligt aan de maatschappij niet aan een scala een psyschische stoornissen.

Het hoge zelfmoordcijfer wordt juist veroorzaakt door mensen zoals jij, die niet accepteren dat er onderliggende klachten zijn. Die alles de schuld vinden van de maatschappij. Die vinden dat als je transphobic bent wanneer je psychische klachten benoemd of twijfelt aan genderdysforie.

Juist daardoor krijgen mensen niet de hulp of de reality check die ze nodig hebben omdat iedereen maar mee gaat in hun waanvoorstellingen.
Ja, de medische expertise van leken is inderdaad hartstikke nodig om het probleem van genderdysforie aan te pakken. Internethelden zijn namelijk allemaal én psychiater én chirurg en sociaal wetenschapper, en weten dus precies waar ze het over hebben wanneer ze stellen dat transgenders een psychologische schop onder hun hol nodig hebben ipv medische hulp.

:')

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 05-10-2019 14:56:09 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_189282664
Ik denk dat het in NL goed is geregeld. Je komt hier toch in een heel traject, praten met een psychiater etc etc. Ik vind zoiets moet je ook goed over nadenken. Maar tis een beetje een hype aan het worden. Alles moet het liefst gisteren gebeuren en over 10 jaar is het janken want verkeerde beslissing genomen.
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 15:11:07 #89
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189282699
quote:
4s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 14:14 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Pardon? Heb ik je persoonlijk geraakt ofzo met mijn samenvatting van één van de casussen uit het artikel van de OP? Ik bedenkt dit niet hè, dus vier je persoonlijke frustraties alsjeblieft niet bot op mij.

En als het zo gecompliceerd zou liggen leg het dan vooral eens uit in plaats van een bizarre tirade af te steken.
Jij leest de OP. Ik ken mensen die in die situatie zitten. Het is heel wat gecompliceerder dan het artikel in de OP doet voorspiegelen.
Op basis van één "casus" waarvan je de achtergronden niet kent maak je enorm veel mensen belachelijk. Gewoonlijk noemt men iemand al jij zwakbegaafd, of op dit forum: tokkie.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 15:13:34 #90
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189282722
quote:
Remco wilde namelijk graag een werkende penis, maar wel zijn baarmoeder en eierstokken behouden. ,,Ik wil nog steeds zwanger kunnen worden’’, licht hij zijn keuze toe. ,,Wegens ‘ethische redenen’ kon dat niet in Nederland. Dus daarom ben ik naar andere mogelijkheden gaan kijken.’’
Gatverdamme! :r Nou flikker dan alsjeblieft op naar een ander land als je lekker Dr. Frankenstein wil gaan spelen met je eigen lichaam. Ver, ver weg.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 15:15:59 #91
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189282745
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 15:07 schreef maryen65 het volgende:
Ik denk dat het in NL goed is geregeld. Je komt hier toch in een heel traject, praten met een psychiater etc etc. Ik vind zoiets moet je ook goed over nadenken. Maar tis een beetje een hype aan het worden. Alles moet het liefst gisteren gebeuren en over 10 jaar is het janken want verkeerde beslissing genomen.
Het is een deel van de ggz en daar zit het probleem: wachttijden, geen geld, geen personeel. Zorgvuldigheid komt dan in de knel.

Ik vermoed dat wie eindelijk in het traject komt zich dan enigszins verplicht voelt het af te maken, ondanks twijfels. En terecht bang is dat wanneer je twijfelt en eruit stapt, en later toch nog weer wilt, je wéér met enorme wachttijden te maken krijgt, dus dan tegen heug en meug toch doorgaan.
pi_189282805
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 15:15 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het is een deel van de ggz en daar zit het probleem: wachttijden, geen geld, geen personeel. Zorgvuldigheid komt dan in de knel.

Ik vermoed dat wie eindelijk in het traject komt zich dan enigszins verplicht voelt het af te maken, ondanks twijfels. En terecht bang is dat wanneer je twijfelt en eruit stapt, en later toch nog weer wilt, je wéér met enorme wachttijden te maken krijgt, dus dan tegen heug en meug toch doorgaan.
Die GGZ daar loopt heel Nederland tegenaan. Maar als je je door die lange wachtlijsten laat afschrikken en naar het buitenland uitwijkt, waar de protocollen misschien niet zo scherp zijn (ik weet niet hoe het in het buitenland gaat) dat je de geslachtsverandering ondergaat en dan later heel veel spijt krijgt. Ik vind het wel goed dat ze lang moeten wachten en kunnen overdenken wat ze toch wel graag willen. Maar misschien zeg ik iets stoms, dat ze er zelf al heel lang mee bezig zijn
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_189282908
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 15:07 schreef maryen65 het volgende:
Ik denk dat het in NL goed is geregeld. Je komt hier toch in een heel traject, praten met een psychiater etc etc. Ik vind zoiets moet je ook goed over nadenken. Maar tis een beetje een hype aan het worden. Alles moet het liefst gisteren gebeuren en over 10 jaar is het janken want verkeerde beslissing genomen.
Er is meer aandacht voor en er zijn mogelijkheden voor transgenders waar in het verleden daar toch een groot taboe op heerste. Doordat we daar opener mee omgaan lijkt het wellicht alsof er een hype is ontstaan.
pi_189282927
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:22 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Inderdaad, je kunt je best dusdanig man voelen dat vrouw zijn ondraaglijk is maar tegelijkertijd wel je baarmoeder en eierstokken willen behouden, zwanger willen worden en een kind willen baren. Niets hiervan is tegenstrijdig of gek te noemen en wie hier niet in meegaat is bekrompen en religieus!
Alsof het alleen om die persoon ging :')

Veel Nederlanders zijn gewoon net zo bekrompen als streng-christelijken en moslims als het erop aankomt.
pi_189282947
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 15:38 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Alsof het alleen om die persoon ging :')

Veel Nederlanders zijn gewoon net zo bekrompen als streng-christelijken en moslims als het erop aankomt.
Precies. Die bekrompen kortzichtigheid is nog een van de naweeën van het christendom gok ik.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 15:40:27 #96
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189282953
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 15:38 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Alsof het alleen om die persoon ging :')

Veel Nederlanders zijn gewoon net zo bekrompen als streng-christelijken en moslims als het erop aankomt.
Prima jongen, installeer maar lekker een extra penishoofd met dubbele plasbuis boven je vagina en een clitoris in je anus.

Nog even en "bekrompen" is net zo'n geuzennaam als "racist".
pi_189282962
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 15:11 schreef Lunatiek het volgende:
Jij leest de OP. Ik ken mensen die in die situatie zitten. Het is heel wat gecompliceerder dan het artikel in de OP doet voorspiegelen.
Op basis van één "casus" waarvan je de achtergronden niet kent maak je enorm veel mensen belachelijk. Gewoonlijk noemt men iemand al jij zwakbegaafd, of op dit forum: tokkie.
Dus wacht even, mensen die naar eigen goeddunken/smaak grepen doen uit geslachtskenmerken daar mag helemaal niets over gezegd worden maar "zwakbegaafden", mensen met een heel concrete handicap die hen in het dagelijks leven beperkt die mogen als een soort van scheldwoord/belediging gebruikt voor mensen waarmee Lunatiek het oneens is? Lekkere moraal.

Gaat het verder wel helemaal goed met je? Ik vind je een erg markant figuur. Probeer eens rustig adem te halen voordat je uit emotie begint te schreeuwen. Staat heel raar dit.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 15:45:19 #98
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189282998
quote:
15s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 12:53 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dan heb je het dus over mensen met zichtbare aandoeningen? Progeria, kinderen die op jonge leeftijd al een vorm van kanker met genetische grondslag hebben e.d.? Want de voorbeelden uit de OP, die zogenaamd man zouden zijn maar dan toch ook het toppunt van vrouwelijkheid wat zelfs lang niet voor alle vrouwen weggelegd is (zwanger-&moederschap) zich willen toeëigenen, dat heeft natuurlijk niets te maken met pech hebben met je genenset.

Toe-eigenen zelfs _O-.

Wat grappig.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189283000
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 15:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Prima jongen, installeer maar lekker een extra penishoofd met dubbele plasbuis boven je vagina en een clitoris in je anus.

Nog even en "bekrompen" is net zo'n geuzennaam als "racist".
Ik snap die neiging niet om je zo te bemoeien met wat mensen in die context doen. Alsof jij daar ook maar iets mee te maken hebt.

Maar als het op de neanderthalers die dit land rijk is aankomt moet iedereen in de grijze eenheidsworst kruipen. Doe je dat niet dan word je bespot door de goegemeente terwijl ze geen enkel benul hebben van wat het is om als transgender door het leven te gaan.

Chapeau man.
pi_189283005
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 15:11 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Jij leest de OP. Ik ken mensen die in die situatie zitten. Het is heel wat gecompliceerder dan het artikel in de OP doet voorspiegelen.
Op basis van één "casus" waarvan je de achtergronden niet kent maak je enorm veel mensen belachelijk. Gewoonlijk noemt men iemand al jij zwakbegaafd, of op dit forum: tokkie.
We hebben een woke iemand hier.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')