abonnement Unibet Coolblue
pi_189274650
In september 2019 de sleutel gekregen van mijn nieuwe koophuis. Op de keuken na alles casco laten opleveren.

Uren youtube videos bekeken en experts gevraagd voor advies. Helaas bleek iedereen een andere aanpak te hebben. Dus ik heb besloten om de meest veilige weg te kiezen en stap voor stap de klus te klaren. Totaal geen ervaring met het bouwen van een badkamer... duimen maar..

De badkamer is helaas vrij klein (290x220), hierdoor wordt het lastig om zowel een bad (180cm) als een douche te plaatsen. De douche wordt in dit geval vrij klein, maar groot genoeg (+/- 85x90).

De precieze stijl wordt nog on the fly aangepast, zo ben ik er nog niet precies uit welk type tegels ik wil gaan gebruiken.

Het idee:




Medio september ben ik begonnen met de ondergrond. Alles is aangelegd en geaard. Tevens aarding alvast voorbereid voor overige zaken.



Een van de eerste zaken die ik moest gaan voorbereiden is de douchegoot. Helaas moest ik deze anders wegwerken, er was simpelweg geen plek. Achteraf had ik wellicht een kleinere douchegoot moeten gebruiken.. volgende keer beter!

[/u

Het meest spannende gedeelte en toegeven, ik zat er flink mee in mijn maag, was het aanleggen van een zand-cementvloer. Niet alleen had ik er _totaal_ geen ervaring mee, ook het materiaal vond ik maar lastig. Ik heb de vloer 7cm opgehoogd en het douchegedeelte een afschot gegeven van 1cm.

Het aanleggen viel flink tegen. Ik werkte alleen en daardoor kon ik het tempo van het uitharden van de zand-cementvloer amper bijbenen.

[url=https://ibb.co/3SZfBbN]


Als "onzekere" badkamermeister heb ik na advies gekozen om alle hoeken en kieren af te dichten met Eurocol 683 (https://www.forbo.com/eurocol/nl-nl/683-fibrecoat/e9qn44). Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om alles maar gelijk waterdicht te maken met deze pasta na advies van een expert (de een vindt het onzin, de ander vindt het weer nodig..).



De volgende stap was het aanleggen van een verlaagd plafond. Ook hier waren de meningen weer verdeeld: verlaagd plafond pas aanleggen als de muurtegels zijn geplaatst etc. De ander gaf weer aan om het eerst te doen.

Ik heb gekozen om eerst het verlaagd plafond te maken. Voornamelijk omdat er redelijk wat geschuurd en geverfd dient te worden aan het plafond. Nu is de badkamer nog leeg, dus waarom ook niet.

Het verlaagd plafond bestaat uit groene gipsplaten.




Alle elektra heb ik alvast voorbereid. Ik heb gekozen om nog geen gaten te boren, omdat ik nog niet precies de indeling weet. De leidingen heb ik zo neergelegd, dat ik er makkelijk bij kan. Ook weet ik precies waar ze liggen. Idem voor de luchtafvoer.




Tijd voor het bad. Alvorens ik hem definitief ga plaatsen, moet alles worden afgemeten en het leidingwerk moet worden voorbereid. Alvorens het bad wordt geplaatst, moet er eerst nog een scheidingswand worden gemaakt.



Nieuwe uitdaging: WC.

Het plaatsen van het WC was helaas lastiger dan verwacht. De afvoer zat dusdanig in de weg dat ik de WC verder van de muur heb moeten plaatsen. Hiervoor heb ik met tegenzin een houten lat aangebracht om de klus te klaren. Na het e.e.a. getest te hebben en de WC te hebben geaard, heb ik de ombouw gemaakt van Wedi platen (makkelijk!).




Momenteel ben ik bezig om het plafond egaal te maken. Helaas moet ik het nog een keer schuren en bijwerken. De volgende stap is diepgrond en met watervaste latex verven.



Volgende uitdagingen:
1. Afronden plafond + spots inbouwen
2. Bouwen wand incl nissen tussen douche en bad (wediplaten).
3. Plaatsen bad/monteren en vastmaken en vullen voor 48u.
4. Ombouw bad (wedi) en afwerken.
5. Egaliseren van de ondergrond + dorpel plaatsen
6. Betegelen wanden
7. Betegelen vloer
8. Betegelen douchevloer (mozaïekstenen)
9. Plaatsen WCpot
10. Plaatsen Kranen voor bad en douche
11. Plaatsen radiator
12. Plaatsen badkamermeubel

Tips zijn altijd welkom!

[ Bericht 0% gewijzigd door dudewhereismycar op 04-10-2019 23:58:28 ]
pi_189274958
Veel succes! Paar jaar geleden voor het eerst een badkamer gedaan dus ik weet wat een klus en uitzoekwerk het is. Mijn tip is in ieder geval als je grote tegels hebt zo'n levelling systeem met van die clipjes gebruiken voor je tegelwerk. Echt ideaal om de boel goed strak te krijgen. En tegelen volgens de floating buttering methode, dus zowel op de wand als de tegel tegellijm.
pi_189275097
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 23:41 schreef Debuteer het volgende:
Veel succes! Paar jaar geleden voor het eerst een badkamer gedaan dus ik weet wat een klus en uitzoekwerk het is. Mijn tip is in ieder geval als je grote tegels hebt zo'n levelling systeem met van die clipjes gebruiken voor je tegelwerk. Echt ideaal om de boel goed strak te krijgen. En tegelen volgens de floating buttering methode, dus zowel op de wand als de tegel tegellijm.
Thanks voor de tips!

Inderdaad, voor het tegelen ga ik de clips gebruiken. Ik zit nu aan deze te denken:
https://www.bouwmaat.nl/r(...)s/product/0000700826

Tegellijm inderdaad in rechte banen strijken en de onderkant vlak insmeren met tegellijm. Ik moet eerst nog een manier zien te vinden om volledig waterpas te kunnen werken. Een laser is vrij duur (180 euro om te huren..... per dag!).

Eerst helaas nog egaliseren alvorens ik kan starten. De zand-cementvloer is vrij poreus aan de bovenkant en heeft wat hoogteverschillen.
pi_189276097
Wat doet zo'n laser qua aankoop? En dan na de klus op marktplaats?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_189277662
Mooie klus zo. Verwacht je niet dat de naadjes uiteindelijk toch zichtbaar blijven van je gipsplaten?
pi_189278245
Ik heb zelf ook een laser gebruikt en vond het echt ideaal om alle wanden op precies gelijke hoogte te krijgen. Voor 100 euro koop je al wel een fatsoenlijke hoor.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 09:34:37 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189278569
TS ik vind je echt zo'n held! _O_
Het lijkt me zo gaaf om te doen, maar ook doodeng! :D
***
pi_189280565
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 07:25 schreef LorneMalvo het volgende:
Mooie klus zo. Verwacht je niet dat de naadjes uiteindelijk toch zichtbaar blijven van je gipsplaten?
Ik heb de naden eerst met wapeningstape bedekt. Vandaag weer opgeschuurd en opgevuld.

Ik denk dat je altijd wel iets gaat zien. Zodra de primer wordt aangebracht zie je vaak al waar de oneffenheden zitten. Die wederom opvullen en bijwerken, net zo lang totdat ik tevreden ben.
pi_189280603
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 09:10 schreef Debuteer het volgende:
Ik heb zelf ook een laser gebruikt en vond het echt ideaal om alle wanden op precies gelijke hoogte te krijgen. Voor 100 euro koop je al wel een fatsoenlijke hoor.
Ik ga vandaag naar de bouwmarkt voor advies. Zie een aantal lasers voor rond de 100 euro (360graden).

Lijkt mij ook onmisbaar!
pi_189285538
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 12:14 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]

Ik ga vandaag naar de bouwmarkt voor advies. Zie een aantal lasers voor rond de 100 euro (360graden).

Lijkt mij ook onmisbaar!
Naar een bouwmarkt voor advies gaan zou ik niet doen... Die lui zeggen meestal maar wat.
pi_189286457
check ff je drain. niet elke drain is geschikt om tegen de muur te leggen.
pi_189287047
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 19:38 schreef akatar het volgende:
check ff je drain. niet elke drain is geschikt om tegen de muur te leggen.
De drain ligt ongeveer 5cm van de muur af. Dit moet wel goed gaan lijkt mij.
pi_189294816
Welke bad kraan ga je monteren? Kom je met je uitloop over de brede bad rand? Wij hebben hetzelfde bad en de kraan op 1/4 gemonteerd (smalste stukje bad rand)
pi_189294864
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 18:40 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Naar een bouwmarkt voor advies gaan zou ik niet doen... Die lui zeggen meestal maar wat.
Had er ook niet iemand uit het gereedschap tip topic een goedkope laser uit China gehaald voor een paar tientjes die net zo goed was?

Kan me zoiets herinneren.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zondag 6 oktober 2019 @ 11:34:38 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_189295625
Toffe klus! Wij (mijn man eigenlijk :') :@) hebben ook onze badkamer helemaal zelf from scratch gebouwd (exclusief het tegelen dan) en ik voel je spanning :')
disclaimer
pi_189296046
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 10:27 schreef saxohans het volgende:
Welke bad kraan ga je monteren? Kom je met je uitloop over de brede bad rand? Wij hebben hetzelfde bad en de kraan op 1/4 gemonteerd (smalste stukje bad rand)
Dat is precies waar ik nu mee zit te tobben... er zijn hopelijk kranen te vinden die wat meer uitsteken.....
  zondag 6 oktober 2019 @ 12:09:57 #17
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_189296093
tof project ^O^
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_189297469
Gisteren het plafond in de diepgrond gezet en vandaag de eerste laag verf op het plafond aangebracht (watervaste en antischimmelverf).

Zojuist de eerste oneffenheden opgevuld (viel erg mee). Eind van de middag opschuren en de tweede laag verf aanbrengen. Ik vermoed dat de 2e laag direct dekkend is, anders een 3e laag. So far, so good.



Ik heb vandaag tevens de Bosch PLL360 gekocht ter voorbereiding van het tegelen.. had ik hem maar eerder gekocht. Extreem handig en ik had deze mooi kunnen gebruiken bij het verlaagd plafond... komt straks ook goed van pas bij het schilderen.

pi_189297625
Mooi project!
Hier ook zelf de badkamer verbouwd, was meteen het eerste tegelwerk wat ik deed. Wel een kruislijn/360 graden laser aangeschaft omdat dat voor de rest van de verbouwing ook wel makkelijk was, en dat scheelt wel een hoop. Dekvloer ook alleen erin gelegd met vloerverwarming, eigenlijk geen klus om alleen te doen.

Weet niet of het veel uitmaakt maar ik heb mijn wanden muv de onderste tegels eerst gezet en daarna de vloer gedaan, zodat ik daarna de laatste onderste wandtegels op de vloer kon zetten. Leek mij dat als een kitrand zou gaan lekken dat het water iig op de vloer terecht zou komen aangezien die onder de wandtegel doorloopt. Voor de rest hier waarschijnlijk 2x zoveel kimpasta gebruikt dan nodig is, zolang het gevoelsmatig maar goed zit hè :P.
pi_189297901
Beetje mosterd na de maaltijd, maar bij bouwmaat kan je bij sommige vestigingen zandcement voorgemixt ophalen, dan is het alleen nog een kwestie van naar de badkamer dragen, en zorgen dat je in 2 a 3 uur de vloer er in gesmeerd hebt. Wat dan makkelijk lukt.
pi_189298419
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 14:19 schreef Makrolon het volgende:
Beetje mosterd na de maaltijd, maar bij bouwmaat kan je bij sommige vestigingen zandcement voorgemixt ophalen, dan is het alleen nog een kwestie van naar de badkamer dragen, en zorgen dat je in 2 a 3 uur de vloer er in gesmeerd hebt. Wat dan makkelijk lukt.
Toevallig heb ik alles bij de bouwmaat gehaald (pas van de zaak). Probleem is dat die zakken rond de 25 KG zijn, doe dit maal 30. Het viel mij in ieder geval flink tegen (moest 2 x rijden).
pi_189298462
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 14:06 schreef Tom_ het volgende:
Mooi project!
Hier ook zelf de badkamer verbouwd, was meteen het eerste tegelwerk wat ik deed. Wel een kruislijn/360 graden laser aangeschaft omdat dat voor de rest van de verbouwing ook wel makkelijk was, en dat scheelt wel een hoop. Dekvloer ook alleen erin gelegd met vloerverwarming, eigenlijk geen klus om alleen te doen.

Weet niet of het veel uitmaakt maar ik heb mijn wanden muv de onderste tegels eerst gezet en daarna de vloer gedaan, zodat ik daarna de laatste onderste wandtegels op de vloer kon zetten. Leek mij dat als een kitrand zou gaan lekken dat het water iig op de vloer terecht zou komen aangezien die onder de wandtegel doorloopt. Voor de rest hier waarschijnlijk 2x zoveel kimpasta gebruikt dan nodig is, zolang het gevoelsmatig maar goed zit hè :P.
Ja hier ook inderdaad. Heb uiteindelijk het hele douche en bad gedeelte ingesmeerd met de pasta. Overkill inderdaad, maar beter safe then sorry.
  zondag 6 oktober 2019 @ 15:15:00 #23
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_189298951
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 14:06 schreef Tom_ het volgende:

Weet niet of het veel uitmaakt maar ik heb mijn wanden muv de onderste tegels eerst gezet en daarna de vloer gedaan, zodat ik daarna de laatste onderste wandtegels op de vloer kon zetten. Leek mij dat als een kitrand zou gaan lekken dat het water iig op de vloer terecht zou komen aangezien die onder de wandtegel doorloopt. Voor de rest hier waarschijnlijk 2x zoveel kimpasta gebruikt dan nodig is, zolang het gevoelsmatig maar goed zit hè :P.
inderdaad eerst een latje gemonteerd waarop de tegels eerst rusten, dan omhoog werken en een dag of twee na de vloertegels de onderste tegels erin plakken.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_189302350
De 360graden laser is echt een uitkomst. Direct in actie om de gaten voor de spots te maken:





Inmiddels is ook de 2e laag op het plafond aangebracht en nu is deze dekkend. Ik heb helaas nog een aantal kleine plekjes die ik moet opschuren en bijwerken, morgen bij daglicht is dat beter te zien.




Spots geïnstalleerd. Op de foto niet goed te zien, maar het is vrij warm licht.


image host



Morgen:

1. Afmaken koof (boven deur) en dichtmaken glas boven de deur zodat alles netjes aansluit.
2. Alle naden rond het plafond afkitten.
  zondag 6 oktober 2019 @ 18:12:27 #25
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_189302491
Mooi plafond hoor! En knap dat je alles zelf aanpakt ^O^
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_189303748
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 15:15 schreef lipje het volgende:

[..]

inderdaad eerst een latje gemonteerd waarop de tegels eerst rusten, dan omhoog werken en een dag of twee na de vloertegels de onderste tegels erin plakken.
Nadeel daarvan vind ik wel dat als je de onderste rij plakt je de rij er boven niet meer kan stellen mocht dat nodig zijn.
  zondag 6 oktober 2019 @ 20:07:45 #27
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_189304294
Ik ga dit even volgen. Wellicht ga ik over een tijdje hetzelfde doen zonder ervaring.
Don't let my username fool you...
  maandag 7 oktober 2019 @ 22:16:50 #28
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_189323131
Leuk om te volgen! Ik ga over 3 weekjes ook beginnen met onze casco nieuwbouw badkamer ( badkamer en 2 apparte toiletten ). Hier haal ik toch zelf weer wat handige info uit Thanks daarvoor.
Wedi nog nooit van gehoord maar ziet er makkelijk uit.
  maandag 7 oktober 2019 @ 22:30:03 #29
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_189323399
In bad je buren kunnen moonen _O_ ^O^
pi_189329593
Volgende fase: Bad inbouwen/bevestigen aan de muur en waterpas zetten. Tevens de afvoer aansluiten en controleren op lekkage.

Omdat het bad vrij breed is in het midden, heb ik ervoor gekozen om de afvoer aan de buitenkant te plaatsen. Bijkomend voordeel: alle leidingen zitten dan op de plek waar ik een inspectieluik wil maken.

ps. Ook hier is de laser weer super handig!



Geen lekkage, mooi!









De folie haal ik er aan de buitenkanten (muur) straks gedeeltelijk af, zodat ik als het bad 24 uur vol heeft gestaan met water de boel kan afkitten.

Hierna kan ik beginnen met de ombouw van het bad (voorkant) en het bouwen van de wand tussen het bad en de douche.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:43:58 #31
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_189330818
Ideaal zo'n laser. Ik heb er tijdje een gekocht bij de aldi in de budgetbak voor 25 euro.
Ding is perfekt.

Ps. wat voor spotjes heb je? Heb je ze ook dimbaar gemaakt?
pi_189331755
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 13:12 schreef dudewhereismycar het volgende:
De folie haal ik er aan de buitenkanten (muur) straks gedeeltelijk af, zodat ik als het bad 24 uur vol heeft gestaan met water de boel kan afkitten.
Wel het bad voor de helft vullen met water als je gaat kitten, anders gaat de kitrand geheid scheuren zodra je het bad vult.
pi_189332930
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 16:02 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Wel het bad voor de helft vullen met water als je gaat kitten, anders gaat de kitrand geheid scheuren zodra je het bad vult.
Klopt, 24u laat ik hem staan en morgen ga ik afkitten. Nu druk bezig met de douche/bad muur.
pi_189332961
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 14:43 schreef egelhond het volgende:
Ideaal zo'n laser. Ik heb er tijdje een gekocht bij de aldi in de budgetbak voor 25 euro.
Ding is perfekt.

Ps. wat voor spotjes heb je? Heb je ze ook dimbaar gemaakt?
De meest simpele spotjes:

https://www.hornbach.nl/s(...)6030425/artikel.html

Ik heb nu niet gekozen voor een dimmer, maar ze zijn wel dimbaar. Het licht is vrij warm en voldoende licht. Dus voor nu niet nodig.

ps. Lees net op Hornbach iemand waarvan ze steeds stuk gaan... ben benieuwd.
pi_189334965
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 17:16 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]

Klopt, 24u laat ik hem staan en morgen ga ik afkitten. Nu druk bezig met de douche/bad muur.
Ik bedoel dat je het water erin moet laten tot de kit is uitgehard.
pi_189335187
Je moet nog tegelen toch? Waarom nu al afkitten? Maak je je badombouw van ytong blokken? Hier zou ik wel flink kit tussen douwen om kraken te voorkomen als je op de badrand gaat zitten.
pi_189335545
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 19:43 schreef Debuteer het volgende:
Je moet nog tegelen toch? Waarom nu al afkitten? Maak je je badombouw van ytong blokken? Hier zou ik wel flink kit tussen douwen om kraken te voorkomen als je op de badrand gaat zitten.
Ik kit nu alles af. Wanneer de tegels erop zitten, nog een keer kitten.

Wellicht overkill, maar kan geen kwaad. De badombouw is ook van Wedi. Die gaat er vanavond in.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:04:20 #38
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_189336601
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 20:03 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]

Ik kit nu alles af. Wanneer de tegels erop zitten, nog een keer kitten.

Wellicht overkill, maar kan geen kwaad. De badombouw is ook van Wedi. Die gaat er vanavond in.
Neem nu een goed flexibel blijvende acrylaatkit, en straks silicone badkamerkit.

Wedi plaat kan je vastzetten met wat dotten montageschuim
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_189338637
Na een dag klussen komt het tegelen steeds dichterbij!

Bad is gemonteerd en volledig getest. Staat nu vol water, zodat de kit kan uitharden. De douchewand is ook klaar, inclusief een nisje.

Wand is behoorlijk stevig (beter dan verwacht). Straks als de pasta is uitgehard zit er geen beweging meer in. De wand wordt nog steviger door de tegels.

Morgen: vloer egaliseren (is eigenlijk niet nodig.. maar heb het spul al in huis..). De laatste randen bewapenen en waterdicht maken.

Planning: rond het weekend starten met tegelen.




pi_189338684
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 21:04 schreef lipje het volgende:

[..]

Neem nu een goed flexibel blijvende acrylaatkit, en straks silicone badkamerkit.

Wedi plaat kan je vastzetten met wat dotten montageschuim
Ik heb alles van Wedi gekocht. Alle filmpjes bekeken op internet van Wedi zelf, makkelijk spul en erg stevig!
pi_189339919
Strak weer hoor!!

Doe je het hele douchegedeelte niet met kimpasta? Dus niet alleen de hoeken maar ook de wanden en vloer? Zo heb je altijd een waterdichte laag onder je tegels.

Meestal zit er bij een drain ook een manchet om hem te kimmen, en bij sommige setjes zitten er ook rondjes voor om je muurplaten bij.
pi_189340366
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 00:15 schreef Makrolon het volgende:
Strak weer hoor!!

Doe je het hele douchegedeelte niet met kimpasta? Dus niet alleen de hoeken maar ook de wanden en vloer? Zo heb je altijd een waterdichte laag onder je tegels.

Meestal zit er bij een drain ook een manchet om hem te kimmen, en bij sommige setjes zitten er ook rondjes voor om je muurplaten bij.
De gehele vloer van de badkamer heeft een waterdichte coating. De nieuwe pasta is nog nat, vandaar het verschil.

Over de douchegoot komt idd nog een aparte kimband. Dat doe ik voordat ik ga tegelen.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 11:39:36 #43
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_189343930
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 22:41 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]

Ik heb alles van Wedi gekocht. Alle filmpjes bekeken op internet van Wedi zelf, makkelijk spul en erg stevig!
Wat ben je nu kwijt aan de wedi platen als ik vragen mag? Best duur spul namelijk.
pi_189344269
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:39 schreef egelhond het volgende:

[..]

Wat ben je nu kwijt aan de wedi platen als ik vragen mag? Best duur spul namelijk.
Voor de muur toch wel +- 200 euro.

Met hout en gipslaten is het goedkoper. Alleen ik wilde zo min mogelijk hout in de badkamer. Kans op rotten etc. Helemaal als je met cellenbetonblokken gaat werken ben je goedkoop uit.

Ik heb voor Wedi gekozen omdat het flink tijd bespaard en heel makkelijk verwerkbaar is. Werk alleen en heb door mijn werk weinig tijd.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 12:27:15 #45
37248 BertV
Handgemaakt
pi_189344603
Mooi als je zo handig bent, ik krijg nog geen schilderij solide aan de muur.

Die inloopdouche is mooi, maar onderschat niet het praktische nut van een afgesloten ruimte.

Ik heb zo'n inloopdouche en in jouw tekening gaat het nat worden tot voorbij het toilet... iedere dag...
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_189344692
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 12:27 schreef BertV het volgende:
Mooi als je zo handig bent, ik krijg nog geen schilderij solide aan de muur.

Die inloopdouche is mooi, maar onderschat niet het praktische nut van een afgesloten ruimte.

Ik heb zo'n inloopdouche en in jouw tekening gaat het nat worden tot voorbij het toilet... iedere dag...
Inderdaad, dat is helaas een van de nadelen aan deze douche. Zo zijn er nog wel wat opties: douchegordijn, klapdeur of hangende deur.

Ben al aan het nadenken wat praktisch is.
pi_189344700
Damn dan ben je onbewust wel erg handig of niet ??
Ik zwaai naar dieren.
pi_189350940
Vandaag dus bezig geweest met het bewapenen van de naden, kitten en waterdicht maken van de rest. Vooral het nisje moet goed waterdicht zijn, omdat hier continue water tegenaan spat.

Tevens de vloer geëgaliseerd. Dit was niet echt nodig, maar nu zijn alle oneffenheden er straks uit en kan ik beginnen met tegelen.

De tegels voor de vloer heb ik inmiddels binnen. Ik begin tóch aan de vloer, eigenwijs! :-)



Nisje volledig waterdicht maken


Vloer zojuist geëgaliseerd met +/- 3-4mm.

pi_189353370
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 17:18 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]

De meest simpele spotjes:

https://www.hornbach.nl/s(...)6030425/artikel.html

Ik heb nu niet gekozen voor een dimmer, maar ze zijn wel dimbaar. Het licht is vrij warm en voldoende licht. Dus voor nu niet nodig.

ps. Lees net op Hornbach iemand waarvan ze steeds stuk gaan... ben benieuwd.
Heb die dingen ook in mijn badkamer, strak, energie zuinig en betaalbaar! Bij mij zitten ze er nu 2 jaar en functioneren prima. Je zal eerder denken dat de reviewer een fout in zijn installatie heeft.

Ik heb overigens voor de zekerheid wel een paar lampjes als reserve ingeslagen. Maar dat is meer om over x aantal jaar niet tot de conclusie te moeten komen dat het lampje niet meer leverbaar is als er wel eentje defect gaat.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 18:56:19 #50
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_189367497
Goed bezig! Maar geen vloerverwarming?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')