abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_189285598
Ja, dat is inderdaad héél schadelijk als een vrouw doet alsof ze een ....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189285719
quote:
99s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 18:21 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Men past de reclames gewoon aan zodat het de diversiteit van de Nederlandse bevolking weerspiegelt. Daar is toch niks mis mee?
Daar is behoorlijk veel mis mee. Waarom moeten anderen gaan bepalen hoe een bedrijf hun product gaat adverteren? We zijn aan het doorslaan in onze politieke correctheid. Wat is er mis mee om een reclame op tv te zien met een blank stel en twee kids met blonde haren? Een Hollands gezin in Nederland!!! Nee dat is racistisch en de blanken tonen hun supremacy ofzo. Het moet altijd maar weer een gemixt stel zijn :') Want die kant moeten we op in Europa volgens een groep doorgeslagen gekken. Het blanke ras moet kapot en uitsterven.
Land of the free. Home of the brave.
pi_189287843
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 20:20 schreef maily het volgende:
Zure Alie :D
AliedeVriezzzz twitterde op vrijdag 04-10-2019 om 08:41:20 De boodschap is helder. Een vrouw mag wel manager zijn maar ze mag haar huishoudelijke taken niet verzaken. #glazenplafond https://t.co/H8JOZxgYLG reageer retweet
[..]

Zij deed vroeger de stem van de AH-reclame op de radio, en tegenwoordig van dat vakantiepark .... "echt even samen" .....
en natuurlijk bij Jiskefet

Maar zo leuk dat nieuwe filmpje van AH. Fuck die zure Alie :D

Multilul geeft precies aan wat de plek is die reclamemakers in onze samenleving dienen te hebben, het werkelijk zorgelijke is dat mensen de professioneel leugenachtigen, achterbaksen en irritanten als een soort moreel kompas gaan zien.

Flikker toch op, het zijn mensen die niks te vertellen hebben die je ongevraagd in je oor tetteren om spullen te verkopen die je niet nodig hebt voor een hogere prijs dan nodig en met een lagere kwaliteit dan beloofd. Dat dat uitschot je aandacht luidkeels opeist is al erg genoeg, mensen die reclamemakers nog eens vrijwillig aandacht geven snappen het gewoon helemaal niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_189289556
Mijn hobbies zijn verontwaardigd zijn, me opwinden over schijnbaar onrecht, in een slachtofferrol kruipen, en mijn ongenoegen uiten via social mefia :Y :P
-
pi_189289678
Wat boeit mij het nou wat twitteraar Alie de Vries hier van vind.

Is dat nieuws tegenwoordig?
  Moderator zaterdag 5 oktober 2019 @ 22:23:05 #131
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189289745
wel volgens de telegraaf
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_189289849
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 19:21 schreef Faux. het volgende:
Echt lekker handig van de Appie is dit niet in ieder geval, als je ziet wat er speelt in de maatschappij
Want een vrouwelijke manager is ongewenst?

Wat een bulkshit, moet het een genderfluide trans man met een historie van zelfmutilatie zijn dan?

Feit is dat veel vrouwen (en mannen) werken, zorgen en hun best doen om samen een gezin te runnen. Dat de vrouw dan vaker de was doet en de man de klusjes in huis, dat is gewoon hoe het gaat. De biologie zal hier ook altijd zorgen dat vrouwen meer zullen zorgen.

Tenzij je een afwijking hebt aan je gendersysterm dan heb je net wat andere hormoonspiegels of reageert je lichaam daar anders op en daarmee je gedrag. Maakt dat nog steeds niet ‘normaal’.
Whatever...
pi_189289876
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 11:49 schreef Sapstengel het volgende:
Dus dit is klachtwaardig, maar het feit dat die man word neergezet als een slons die alleen pizza's kan maken is prima?

Stereotypering kan van twee kanten komen.
Dat maakt natuurlijk niets uit, want mannen zijn klootzakken, altijd.
Whatever...
pi_189289964
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 22:32 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat maakt natuurlijk niets uit, want mannen zijn klootzakken, altijd.
Alleen blanke mannen hé.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 22:39:19 #135
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_189289994
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 22:09 schreef Haushofer het volgende:
Mijn hobbies zijn verontwaardigd zijn, me opwinden over schijnbaar onrecht, in een slachtofferrol kruipen, en mijn ongenoegen uiten via social mefia :Y :P
Ah, de gemiddelde rechtse FOK! user dus.
pi_189290012
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 22:39 schreef Briqq het volgende:

[..]

Ah, de gemiddelde rechtse FOK! user dus.
haha
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 22:50:26 #137
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_189290177
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 16:49 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Al opgevallen hoe in steeds meer reclames de verplichte kleurling , hoofdoekdame, gemenge relaties , gekleurde kinderen bij blanke oma's en opa's etc.etc. oprukken?

Gaat echt snel als je er eenmaal op let. Op zich vermakelijk maar toch ook wel opmerkelijk.

Vanochtend bleef ik even hangen tijdens het zappen bij een BBC kinderprogramma.

4/5 was gekleurd, twee meisjes met hoofddoek en een heus albino negermeisje.

Alsof iemand met een checklist had staan controleren.

Sommige landen in het westen zijn aan het doorslaan naar mijn mening.

Ik vraag me serieus af hoeveel landen met een gekleurde bevolking hun programma's / reclames aan het aanpassen zijn?

Ik vermoed geen enkel.
quote:
99s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 18:21 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Men past de reclames gewoon aan zodat het de diversiteit van de Nederlandse bevolking weerspiegelt. Daar is toch niks mis mee?
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 18:42 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dat geldt voornamelijk voor de Randstad...
Precies dat dus. Dat er in Amsterdam (of voor mijn part in de gehele Randstad) zich hele volkstammen mixen wil niet zeggen dat dat in geheel Nederland zo is. Dat mag je dan misschien racistisch vinden, maar het is gewoon realiteit. En dat geldt absoluut niet enkel voor blanken, ook de meeste Turken, Marokkanen, negers en Chinezen blijven gewoonlijk liever bij hun eigen volk en cultuur. Behalve natuurlijk in Amsterdam.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 22:55:59 #138
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_189290298
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 22:50 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

[..]

[..]

Precies dat dus. Dat er in Amsterdam (of voor mijn part in de gehele Randstad) zich hele volkstammen mixen wil niet zeggen dat dat in geheel Nederland zo is. Dat mag je dan misschien racistisch vinden, maar het is gewoon realiteit. En dat geldt absoluut niet enkel voor blanken, ook de meeste Turken, Marokkanen, negers en Chinezen blijven gewoonlijk liever bij hun eigen volk en cultuur. Behalve natuurlijk in Amsterdam.
Neuh hoor. Denk dat jouw 'realiteit' niet helemaal realistisch is. In mijn omgeving (Randstad) zie ik iedereen gemoedelijk mixen hoor. Wel forse verschillen tussen arm en rijk...
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 22:57:29 #139
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_189290329
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 22:55 schreef Briqq het volgende:

[..]

Neuh hoor. Denk dat jouw 'realiteit' niet helemaal realistisch is. In mijn omgeving (Randstad) zie ik iedereen gemoedelijk mixen hoor. Wel forse verschillen tussen arm en rijk...
Dat zeg ik toch? Randstad. Verderop in het land gaat het echt anders...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_189294037
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 22:39 schreef Briqq het volgende:

[..]

Ah, de gemiddelde rechtse FOK! user dus.
Ik was inderdaad "in stereotypen denken" vergeten :P
-
pi_189294320
quote:
„Ik ben geen BH-verbrandende feministe"
"Ik ben geen racist, maar.."
Conscience do cost.
  zondag 6 oktober 2019 @ 10:28:25 #142
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_189294829
Nee, ze zouden een reclame moeten maken waar de vrouw “ op zaterdag het vlees snijdt” en waarde rest van de week de man volledige zorg op zich neemt. Dan is het waarschijnlijk óók weer niet goed
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 6 oktober 2019 @ 11:30:18 #143
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_189295552
Mooi dit. Je kan precies alle bejaarden er nog uitpikken die nog TV kijken en deze spotjes dus moeten aanzien. Want geen adblock op de bejaardenbuis.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 6 oktober 2019 @ 12:00:34 #144
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_189295978
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 18:51 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Daar is behoorlijk veel mis mee. Waarom moeten anderen gaan bepalen hoe een bedrijf hun product gaat adverteren? We zijn aan het doorslaan in onze politieke correctheid. Wat is er mis mee om een reclame op tv te zien met een blank stel en twee kids met blonde haren? Een Hollands gezin in Nederland!!! Nee dat is racistisch en de blanken tonen hun supremacy ofzo. Het moet altijd maar weer een gemixt stel zijn :') Want die kant moeten we op in Europa volgens een groep doorgeslagen gekken. Het blanke ras moet kapot en uitsterven.
Ik bedoel ook niet "anderen". Ik bedoel de opdrachtgever zelf. Die ziet zijn winkelend publiek diverser worden en wil graag een reclame die dat weerspiegelt.
En het reclamebureau maakt dat dan ook.
Voor de rest moet je maar één ding met reclame doen: wegzappen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nieuwschierig op 06-10-2019 12:08:37 ]
Wie dit leest is gek
  zondag 6 oktober 2019 @ 12:59:25 #145
117098 Hathor
Effe niet
pi_189296675
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 22:55 schreef Briqq het volgende:

[..]

Neuh hoor. Denk dat jouw 'realiteit' niet helemaal realistisch is. In mijn omgeving (Randstad) zie ik iedereen gemoedelijk mixen hoor. Wel forse verschillen tussen arm en rijk...
En in mijn ongeving, wat toevallig ook de Randstad is, zie ik voornamelijk Marokkanen met Marokkanen omgaan, Turken met Turken, Antillianen met Antillianen, Nederlanders met Nederlanders, enz....en op zich is daar ook helemaal niks mis mee.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 6 oktober 2019 @ 13:41:53 #146
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189297241
Dat het min of meer zo gaat in 9 op de 10 gezinnen maakt blijkbaar niet uit!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189297264
quote:
2s.gif Op zondag 6 oktober 2019 11:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Mooi dit. Je kan precies alle bejaarden er nog uitpikken die nog TV kijken en deze spotjes dus moeten aanzien. Want geen adblock op de bejaardenbuis.
Deze reclame krijg je online ook hoor dinosaurus.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 6 oktober 2019 @ 13:45:21 #148
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189297288
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 16:49 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Al opgevallen hoe in steeds meer reclames de verplichte kleurling , hoofdoekdame, gemenge relaties , gekleurde kinderen bij blanke oma's en opa's etc.etc. oprukken?

Gaat echt snel als je er eenmaal op let. Op zich vermakelijk maar toch ook wel opmerkelijk.

Vanochtend bleef ik even hangen tijdens het zappen bij een BBC kinderprogramma.

4/5 was gekleurd, twee meisjes met hoofddoek en een heus albino negermeisje.

Alsof iemand met een checklist had staan controleren.

Sommige landen in het westen zijn aan het doorslaan naar mijn mening.

Ik vraag me serieus af hoeveel landen met een gekleurde bevolking hun programma's / reclames aan het aanpassen zijn?

Ik vermoed geen enkel.
In die landen wordt de bevolking ook niet vervangen. Het is niet zo dat alleen de reclamewereld in sneltreinvaart ‘gediversifieerd wordt. Helaas.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189297375
In het huidige tijdperk is het blijkbaar iets speciaals dat een vrouw en huishouden doet en daarnaast een drukke baan heeft.

Mijn moeder die staat sochtends om half vijf op en rond kwart over vijf fiets ze aan naar het platteland dat op een afstand van 8km ligt. Vervolgens begint ze met werken. Seizoensafhankelijk. Asperges uit de grond halen met handen, appels, peren en aardbeien plukken etc. Na een vermoeiende werkdag rond vier uur thuis komen en voor 6 man koken. Daarna opruimen afwassen etc. En dit doet ze nu al ruim 30 jaar lang.

Klaagt ze? Nee. Klagen wij dat zij niet zo veel moet werken? Ja. Maar ze geeft er geen gehoor aan.

Kwestie van hardwerkers mentaliteit.
pi_189297529
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 22:50 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

[..]

[..]

Precies dat dus. Dat er in Amsterdam (of voor mijn part in de gehele Randstad) zich hele volkstammen mixen wil niet zeggen dat dat in geheel Nederland zo is. Dat mag je dan misschien racistisch vinden, maar het is gewoon realiteit. En dat geldt absoluut niet enkel voor blanken, ook de meeste Turken, Marokkanen, negers en Chinezen blijven gewoonlijk liever bij hun eigen volk en cultuur. Behalve natuurlijk in Amsterdam.
Als ik om me heen kijk in mijn omgeving (Den Haag) blijft het voor het merendeel allemaal geschieden en zoekt soort soort.

Ongeacht kleur of religie.

Ik zie het ook aan mijn beste maat en zijn (enorm) familie.

Allemaal Turks met Turks, ondanks dat ze volkomen modern / westers ingesteld zijn.

Prima en volkomen begrijpelijk naar mijn idee maar als ik sommige (blanke) media moet geloven ligt het totaal anders.

En willen ze vooral de illusie volhouden / voortoveren dat alles en iedereen met elkaar het leven deelt, en de culturen onderling volop aan het mengen zijn.

Grotendeels volkomen en totale onzin.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')