abonnement Unibet Coolblue
pi_189259495
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 06:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Oh ja je mag vooral niet kritisch zijn. Polonaise meelopen en bek houden!
Je kon niet eens kijken toch?
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 08:48:16 #127
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189259504
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 08:44 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat vind ik overdreven, maar 4-4 had niet vreemd geweest nee.

Maar Feyenoord was nog te slordig en gaf nog teveel 100% kansen weg ja.

Maar we speelden ook tegen een goeie tegenstander. Al met al vind ik dat Feyenoord het niet slecht heeft gedaan.

Vooral Larsson verbaasde mij positief.
is toch prima, natuurlijk zat het niet tegen maar dat maakt het toch niet minder mooi
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 08:50:20 #128
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_189259522
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 08:44 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat vind ik overdreven, maar 4-4 had niet vreemd geweest nee.

Maar Feyenoord was nog te slordig en gaf nog teveel 100% kansen weg ja.

Maar we speelden ook tegen een goeie tegenstander. Al met al vind ik dat Feyenoord het niet slecht heeft gedaan.

Vooral Larsson verbaasde mij positief.
Ik heb alleen de samenvatting gezien, maar op basis van eea wat ik gelezen heb was het niet zozeer onterecht en speelde Feyenoord best aardig? Toch wel lekker ook voor het vertrouwen dit.

Maar goed, dan zondag hè...
  Moderator vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:15:39 #129
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_189259778
Is user @Bolasie (Rickertman) al gesignaleerd?????
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:20:31 #130
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_189259826
Dat Bern speelt trouwens op kunstgras. Wist ik niet.
pi_189259870
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 08:50 schreef fetX het volgende:

[..]

Ik heb alleen de samenvatting gezien, maar op basis van eea wat ik gelezen heb was het niet zozeer onterecht en speelde Feyenoord best aardig? Toch wel lekker ook voor het vertrouwen dit.

Maar goed, dan zondag hè...
Ja Feyenoord speelde wel best aardig ja :D

Het helpt natuurlijk wel dat Porto ook wil voetballen, zodat er wel voldoende beweging is op het veld. Maar er was ook weer niet heel veel ruimte, ik vond Porto wel behoorlijk de druk er op hield en wij daar vrij aardig onderuit probeerden te voetballen. Middenveld deed het wel vrij goed, met uitblinker Toornstra.

Ik vond Fer de eerste helft in balbezit alleen iets te veel met de handrem erop spelen, leek wel opdracht van Stam, maar daardoor liep de aanval soms wat vertraging op. En de tweede helft wat veel kansen weggegeven. Overall gewoon een mooie pot en goede sfeer. Top avond. Biedt gelukkig ook weet wat perspectief om de groepsfase door te komen :)

Oja, en wat een teringlange rijen voor de wedstrijd. Was gewoon te laat binnen (al was het maar één minuutje) |:(

[ Bericht 0% gewijzigd door ace_eleven op 04-10-2019 09:38:54 ]
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:29:46 #132
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_189259891
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 09:26 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Ja Feyenoord speelde wel best aardig ja :D

Het helpt natuurlijk wel dat Porto ook wil voetballen, zodat er wel voldoende beweging is op het veld. Maar er was ook weer niet heel veel ruimte, ik vond Porto wel behoorlijk de druk er op hield en wij daar vrij aardig onderuit probeerden te voetballen. Middenveld deed het wel vrij goed, met uitblinker Toornstra.

Ik vond Fer de eerste helft in balbezit alleen iets te veel met de handrem erop spelen, leek wel opdracht van Stam, maar daardoor liep de aanval soms wat vertraging op. En de tweede helft wat veel kansen weggegeven. Overall gewoon een mooie pot en goede sfeer. Top avond Biedt gelukkig ook weet wat perspectief voor lom de groepsfase door te komen :)

Oja, en wat een teringlange rijen voor de wedstrijd. Was gewoon te laat binnen (al was het maar één minuutje) |:(
Vind dat toch altijd wel apart. Elk team (met meer of gelijke kwaliteiten) zou toch moeten weten dat als je druk op ons zet, we er totaal niet aan komen. Dan heb je dus je huiswerk niet goed gedaan. Want ja, Porto had kansen, maar die van Feyenoord waren ook niet misselijk (Toornstra, Larsson, Berghuis).

Uit een gelijkspel halen bij Bern of Porto is wel echt een must. Win je dan thuis 2x, dan ben je door. Het zou moeten kunnen, want volgens mij is Bern een stuk minder dan Porto en nét iets beter dan Rangers. Als ik het zo in mag schatten. Maar goed, voorlopig zakken we in uitwedstrijden, zoals gewoonlijk, finaal door de ondergrens.
  Moderator vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:32:32 #133
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_189259920
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 09:29 schreef fetX het volgende:

[..]

Vind dat toch altijd wel apart. Elk team (met meer of gelijke kwaliteiten) zou toch moeten weten dat als je druk op ons zet, we er totaal niet aan komen. Dan heb je dus je huiswerk niet goed gedaan. Want ja, Porto had kansen, maar die van Feyenoord waren ook niet misselijk (Toornstra, Larsson, Berghuis).

Uit een gelijkspel halen bij Bern of Porto is wel echt een must. Win je dan thuis 2x, dan ben je door. Het zou moeten kunnen, want volgens mij is Bern een stuk minder dan Porto en nét iets beter dan Rangers. Als ik het zo in mag schatten. Maar goed, voorlopig zakken we in uitwedstrijden, zoals gewoonlijk, finaal door de ondergrens.
Dat wordt genieten zondag in Sittard.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:33:11 #134
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_189259930
quote:
9s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 09:32 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Dat wordt genieten zondag in Sittard.
Dit gaat zo'n Feyenoord weekend worden, ja :D
pi_189259940
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 09:29 schreef fetX het volgende:

[..]

Vind dat toch altijd wel apart. Elk team (met meer of gelijke kwaliteiten) zou toch moeten weten dat als je druk op ons zet, we er totaal niet aan komen. Dan heb je dus je huiswerk niet goed gedaan. Want ja, Porto had kansen, maar die van Feyenoord waren ook niet misselijk (Toornstra, Larsson, Berghuis).

Uit een gelijkspel halen bij Bern of Porto is wel echt een must. Win je dan thuis 2x, dan ben je door. Het zou moeten kunnen, want volgens mij is Bern een stuk minder dan Porto en nét iets beter dan Rangers. Als ik het zo in mag schatten. Maar goed, voorlopig zakken we in uitwedstrijden, zoals gewoonlijk, finaal door de ondergrens.
Ik vond dit wel een prima analyse, die aardig overeenkwam met wat ik had gezien: https://www.vi.nl/pro/ana(...)recept-van-jaap-stam
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:35:09 #136
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_189259946
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 09:33 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Ik vond dit wel een prima analyse, die aardig overeenkwam met wat ik had gezien: https://www.vi.nl/pro/ana(...)recept-van-jaap-stam
Heb geen PRO :@
pi_189259988
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 09:35 schreef fetX het volgende:

[..]

Heb geen PRO :@
Feyenoord heeft een knappe 2-0 overwinning geboekt op FC Porto. Hoe Feyenoord wint van Porto met een denkwijze die vroeger voorbehouden was aan teams uit Portugal.
Jaap Stam heeft een duidelijk opdracht voor zijn elftal tegen FC Porto: waken voor naïviteit. Dat zegt de Feyenoord-trainer niet alleen omdat dit vaak de valkuil is voor Nederlandse ploegen tegen een opponent uit Portugal, maar ook vanwege het feit dat dit een van de oorzaken geweest is van de afstraffing tegen AZ. Aangespoord door het thuispubliek beginnen de middenvelders en aanvallers in dat duel te jagen zonder dat de organisatie achter hen op orde is. Bovendien geeft Feyenoord een doelpunt cadeau door risicovol op te bouwen. Tegen Porto bewijzen de Rotterdammers dat ze daarvan geleerd hebben.

Tegenover de 4-4-2 van Porto kiest Stam - evenals in de afgelopen weken - voor verschillende formaties tijdens het aanvallen en verdedigen. In balbezit zijn Renato Tapia en Leroy Fer de controleurs voor de viermansdefensie, maar defensief is Tapia de enige verdedigende middenvelder. Fer komt dan links naast Jens Toornstra, met Steven Berghuis (rechts) en Sam Larsson (links) naast hen als buitenste middenvelders. Zo ontstaat een 4-1-4-1 met Luis Sinisterra als enige diepe spits. Vanuit deze organisatie gunt Feyenoord het balbezit aan Porto en plooit het terug rond de middenlijn. Het gevolg is dat Pepe en Iván Marcano, de centrale verdedigers van de tegenstander, in de eerste helft met enige afstand de spelers zijn met de meeste balcontacten.



Feyenoord draait wat dat betreft de traditionele rollen om in De Kuip. Waar normaal gesproken Nederlandse teams tegen een opponent uit Portugal de bal hebben op ongevaarlijke plaatsen, geldt dat dit keer voor Porto. Dat de ploeg van Sérgio Conceição desondanks voor rust de beste kansen krijgt, komt door individuele fouten van Fer en Ridgeciano Haps in de opbouw. Bovendien staat Feyenoord niet goed op te letten bij een slim genomen vrije trap in de achtste minuut. Shoya Nakajima schuift de bal echter naast het doel van Kenneth Vermeer.

Direct na de hervatting straft Feyenoord de eerste verdedigende flater van Porto direct af. Deze openingstreffer start met een goede combinatie op de rechterflank, waar Berghuis het in deze situatie breedhoudt en Rick Karsdorp aan de binnenkant tijdelijk het middenveld versterkt. Zo schept de rechtsachter de ruimte voor Berghuis om open te draaien en op de andere flank Larsson vrij te spelen. De Zweed gaat voor eigen succes, maar ziet zijn poging gekeerd worden door Agustín Machesín. Dat herstelt Larsson knap door bij de rebound druk te zetten op Pepe. De mandekker gaat daarbij makkelijk naar de grond in de hoop een vrije trap mee te krijgen en verspeelt zo de bal. Larsson profiteert door Toornstra te zoeken bij de tweede paal. Die straft de korsluiting bij Pepe af met een geplaatst schot: 1-0.

vtbl twitterde op donderdag 03-10-2019 om 20:11:51 JAAA! Daar is 'ie! Feyenoord komt op een 1-0 voorsprong en De Kuip ontploft! 💥 #UEL #VTBL #FeyPor https://t.co/KSNRySQrr7 reageer retweet
Daarmee komt Feyenoord in een omgekeerde situatie als in de verloren wedstrijd tegen AZ. Waar een week geleden de twijfel toeslaat door een achterstand en het elftal in twee delen uiteenvalt, verenigt dit keer de voorsprong de krachten. Vermeer neemt geen onnodig risico meer in de opbouw en zoekt met lange ballen naar Fer en Sinisterra. De rest van het elftal begrijpt bovendien dat het nodig is in deze situatie om als collectief te verdedigen. Zelfs Berghuis duikt een aantal keer op als veredelde rechtsback om de aanvalsdrang van Telles te stoppen.

Porto neemt in de laatste dertig minuten extra risico door met Luis Díaz (linksmid) en Tiquinho Soares (linkerspits) twee verse offensieve krachten te brengen. Dat levert de bezoekers flinke kansen op via standaardsituaties. Otávio heeft na een snel genomen vrije trap geen geluk in de afronding en raakt de lat. Moussa Marega helpt een nog grotere mogelijkheid om zeep nadat Feyenoord nog niet helemaal in positie is gekomen na het eerder wegwerken van een hoge bal. Aan de andere kant van het veld staat het aluminium twee treffers in de weg. Berghuis raakt de lat en Larsson de buitenkant van de paal. De counters van Feyenoord worden steeds kansrijker doordat vleugelverdedigers Wilson Manafá en Telles ver naar voren trekken, waardoor het trage centrum van Porto geïsoleerd komt te staan.



Diezelfde opkomende backs leiden een enorme kans op de 1-1 in voor Porto in de 74ste minuut. Telles trekt daarbij naar voren en komt in een direct duel met collega-back Karsdorp. Omdat Diaz tegelijkertijd het midden opzoekt, komen de Feyenoord-spelers voor allerlei lastige keuzes te staan. Zijn Tapia en Fer in positie om hem over te nemen? En hoe gaan de centrale verdedigers dan om met de spitsen die ook in beweging zijn? In dit geval vindt Diaz precies genoeg ruimte om los te komen bij Fer en uit te halen. De lat voorkomt dat dit een tegentreffer oplevert.

Met een geweldige individuele actie is het Karsdorp die Feyenoord bij een uitbraak naar een marge van twee schiet. Hij onderschept de bal op de rechterflank en start een dribbel naar het midden van het veld. Daar wordt hij door niemand van Porto aangepakt en duikt hij plots op voor Machesín. Een beheerste afronding maakt van Karsdorp vervolgens de held van de avond.

Toch is dit net zozeer de zege van Stam. Feyenoord heeft tegen Porto namelijk niet geprobeerd om de schoonheidsprijs te pakken, maar pragmatisch ingespeeld op de kracht van de tegenstander. Voor de wedstrijd zegt Stam dat de denkwijze van Portugese teams anders is. 'Het draait daar meer om het resultaat en spelers zijn ook bereid daarin verder te gaan dan wij', aldus de Feyenoord-coach. 'In die zin is alles tot op zekere hoogte geoorloofd in het belang van de overwinning.'
Na een wedstrijd waarin Feyenoord gewonnen heeft met veertig procent balbezit kan dat citaat nu ook op het elftal van Stam slaan. Omschakelen naar de overlevingsmodus en het benodigde geluk hebben de zege gebracht. Daardoor mogen de Rotterdammers nog altijd dromen van overwintering in de Europa League.

pi_189259990
Moest wel lachen om dat xGoals plaatje. Waardeloze statistiek is dat toch _O-
pi_189260077
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 09:38 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Moest wel lachen om dat xGoals plaatje. Waardeloze statistiek is dat toch _O-
Huh? Dat is juist heel veelzeggend lijkt me. Betekent dat de kansen van Feyenoord (behalve die van Toornstra) niet groot waren en die van Porto wel.
pi_189260089
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 09:47 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Huh? Dat is juist heel veelzeggend lijkt me. Betekent dat de kansen van Feyenoord (behalve die van Toornstra) niet groot waren en die van Porto wel.
Klopt. Maar dat ziet iedereen toch wel mag ik hopen?
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:48:20 #141
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_189260094
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 09:38 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Thanks. Interessant artikel. :)
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:49:41 #142
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_189260114
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 09:47 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Huh? Dat is juist heel veelzeggend lijkt me. Betekent dat de kansen van Feyenoord (behalve die van Toornstra) niet groot waren en die van Porto wel.
Die van Larsson mocht er ook wel in.
pi_189260125
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 09:48 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Klopt. Maar dat ziet iedereen toch wel mag ik hopen?
Nouja, mensen slaan bijvoorbeeld dat schot van Berghuis op de lat aan als grote kans. Terwijl dat volgens de XG dus geen grote kans is. Dat soort dingen moet je meerekenen.
pi_189260131
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 09:49 schreef fetX het volgende:

[..]

Die van Larsson mocht er ook wel in.
Volgens de XG is dat dus geen makkelijke kans. En daar ben ik het eigenlijk wel mee eens, uit die hoek kan hij er vrij moeilijk in.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:52:00 #145
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_189260138
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 09:51 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Volgens de XG is dat dus geen makkelijke kans. En daar ben ik het eigenlijk wel mee eens, uit die hoek kan hij er vrij moeilijk in.
Ben wel benieuwd wat xG dan wel makkelijke kansen vindt. Die mocht er echt wel in hoor.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:52:47 #146
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_189260150
Overigens erg blij dat de Toorn weer terug is. Wat is die jongen toch belangrijk. Onderschatte voetballer. @klaasweetalles

Toornstra, Kokcu, Fer. Prima middenveld.
pi_189260158
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 09:52 schreef fetX het volgende:
Overigens erg blij dat de Toorn weer terug is. Wat is die jongen toch belangrijk. Onderschatte voetballer. @:klaasweetalles

Toornstra, Kokcu, Fer. Prima middenveld.
In het spel van gister wel ja, maar je zag op veel momenten ook dat hij echt handelingssnelheid mist hoor (voor EL niveau dus).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2019 09:53:49 ]
pi_189260168
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 09:52 schreef fetX het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd wat xG dan wel makkelijke kansen vindt. Die mocht er echt wel in hoor.
Die van Porto in de 18e (?) en 89e minuut zo te zien. Die kans van Toornstra na zijn goal is bijvoorbeeld ook geen hele grote mogelijkheid volgens dit model.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:54:46 #149
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_189260178
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 09:54 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Die van Porto in de 18e (?) en 89e minuut zo te zien. Die kans van Toornstra na zijn goal is bijvoorbeeld ook geen hele grote mogelijkheid volgens dit model.
Dat is op zijn minst bijzonder te noemen.
pi_189260193
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 09:52 schreef fetX het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd wat xG dan wel makkelijke kansen vindt. Die mocht er echt wel in hoor.
Ja, ook die 2 kansen van Toornstra (waarvan 1 goal) waren wel redelijk open kansen, had ik ook wel een wat grotere exp-waarde van verwacht :P

Maar bedankt voor het artikel en de expG-chart, ik was al op zoek naar die chart :P
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')