abonnement Unibet Coolblue
pi_189237900
Hoi allemaal,

Vandaag heb ik de deurbel nest hello geïnstalleerd. Helaas zoemt de bel transformator na de installatie behoorlijk.

Ik heb een grijze kabel (met rood en blauw) die gekoppeld is tussen deurbel binnen en transformator en een witte kabel (met rood en wit) die gekoppeld is tussen deurbel buiten en transformator.

De transformator heeft drie punten waar de kabeltjes bevestigd kunnen worden. Situatie is: blauw op een punt, midden leeg, wit op een punt, de rode draden aan elkaar vast (niet ergens bevestigd).

Ik heb het volgende geprobeerd:
- wit en blauw wisselen van plek: maakte geen verschil
- rood samen op middelste aangesloten: geluid werd nog erger
- rood van witte kabel in het midden bevestigd: tikkend geluid was aanwezig, camera deed het even en daarna niet meer
- rood van grijze kabel kn het midden bevestigd: geen geluid en geen verbinding met camera

Kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen?

Ik plaats foto’s van de transformator en deurbel voor de duidelijkheid.

Transformator


Deurbel voor installatie nest


Deurbel na installatie nest




[ Bericht 0% gewijzigd door Sterrets op 02-10-2019 23:37:15 ]
  donderdag 3 oktober 2019 @ 00:26:24 #2
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_189238528
Geeft je trafo wel voldoende spanning? Hier staat dat hij 12V nodig heeft:

https://www.coolblue.nl/p(...)lo-videodeurbel.html

Maar op je bel staat 8V dus is de trafo misschien ook maar 8 Volt.
pi_189239401
Hi Woelwater,

Dat is wellicht mogelijk. Ik kan op dat museumstuk niet zien welke spanning het levert. Weet jij of er een manier is om dit te testen?
  donderdag 3 oktober 2019 @ 04:02:51 #4
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189239418
Gewoon een ouderwetse tik op geven dan is ie weer stil..
Die van mij doet het ongeveer 1 keer in de paar jaar..
Of als de stroom terug komt na een storing..

Stekker erin en uit of omdraaien helpt ook nog wel eens, het ligt in elk geval niet aan die Nest.. die heb ik ook niet..

Hij vertoond dit gedrag al vanaf nieuw, dus een nieuwe halen heeft weinig nut..
pi_189239603
Dit soort trafo's leveren 3, 5 en 8 Volt, afhankelijkvan welke terminals je gebruikt. Het middencontact en een van de buitenste contacten zijn 3 en 5 Volt, de twee buitenste levert 8 Volt.

Dat een trafo bromt is normaal, dat is een gevolg van het uitzetten en inkrimpen van de ijzerkern (100 keer/s). Je kunt deze hooguit isoleren en anders vervangen voor iets moderners.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator donderdag 3 oktober 2019 @ 06:16:02 #6
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_189239769
Je kunt het museum stuk dat je gebruikt natuurlijk vervangen voor eentje uit deze eeuw; waarschijnlijk is het brommen dan wel iets minder duidelijk hoorbaar.

Maar een heel licht zoemend geluid hoort er een beetje bij :)
  zondag 6 oktober 2019 @ 18:51:25 #7
469021 tinus-online
tinus-online.nl
pi_189303054
trafo's gaan ook harder brommen als de belasting hoger word, wellicht trekt de nieuwe deurbel meer stroom ?
pi_189303112
Eh je sluit je dure nest gewoon aan op een trafo zonder enig idee te hebben of het uberhaupt zal werken? :{ :|W

Even nieuwe bestellen,van de nest site: 16V AC-24V AC; requires a 10VA transformer and wired doorbell

Kost je hooguit 30 euro oid maar dan heb je iets meer betrouwbaarheid.
pi_189303236
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 18:51 schreef tinus-online het volgende:
trafo's gaan ook harder brommen als de belasting hoger word, wellicht trekt de nieuwe deurbel meer stroom ?
Dat is ook het probleem. Normaal gesproken is de belasting nagenoeg 0. Alleen bij grote belasting (en die is kortstondig) krijg je de brom door magnetostictie (die wordt overstemd door de bel zelf)

In de moderne setup is de belasting continu, ook al is de bel niet in werking. Dan is de brom ook te horen.

Ik zou de trafo vervangen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ridocar op 06-10-2019 19:38:24 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 1 november 2019 @ 00:31:11 #10
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_189723512
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 18:55 schreef MrDrako het volgende:
Eh je sluit je dure nest gewoon aan op een trafo zonder enig idee te hebben of het uberhaupt zal werken? :{ :|W

Even nieuwe bestellen,van de nest site: 16V AC-24V AC; requires a 10VA transformer and wired doorbell

Kost je hooguit 30 euro oid maar dan heb je iets meer betrouwbaarheid.
Het mag een wonder heten dat het überhaupt werkt 3, 5 of 8 volt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_189732830
Wow een deurbel van bijna 300¤ en dan gewoon aansluiten op een antieke voeding van voor de oorlog. Jij durft...

Mazzel dat die Nest niet in rook op ging.
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')