abonnement Unibet Coolblue
pi_189243382
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:06 schreef VoMy het volgende:

[..]

Lol, wat? Het is bekend waar de stikstofuitstoot vandaan komt, en het antwoord is voor een groot deel 'veeteelt'. Het is ook de EU die algemene Europese regels heeft over stikstofuitstoot en de maximale hoogte daarvan, en die wordt dus overschreden in Nederland omdat we zo'n grote agrarische sector hebben.

Wat dacht jij dat er aan de hand was dan?
Er zit niet even veel stikstof in iedere bodem........... Er moet ook niet teveel stikstof zitten in sommige heide gebieden omdat daar planten groeien die goed gedijen op lage stikstof concentraties.... Voor de biodiversiteit is het dus belangrijk dat er niet teveel stikstof is in die gebieden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 3 oktober 2019 @ 12:08:11 #52
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189243391
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:07 schreef ludovico het volgende:

[..]

Er zit niet even veel stikstof in iedere bodem...........
Wat bedoel je? Wat wil je hiermee zeggen?
pi_189243407
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:08 schreef VoMy het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Wat wil je hiermee zeggen?
Dat het probleem boekhoudkundig "er is teveel" is maar praktisch dat er teveel is op sommige plekken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_189243412
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 20:27 schreef rutger05 het volgende:
Bron https://www.destentor.nl/(...)renprotest~ab590468/

Megabedrijven met gevestigde belangen in de boerenindustrie hebben financieel fors bijgedragen om het uit de hand gelopen boerenprotest mogelijk te maken.

Het gaat om:

VION gigant op het gebied van slachtvee met een omzet van 4,6 miljard euro.

De Heus gigant op het gebied van veevoeder met een omzet van bijna 3 miljard euro

For Farmers eveneens een gigant op het gebied van veevoeder met een omzet van 2.4 miljard euro

De boeren krijgen dus niet alleen steun vanuit hun omvangrijke belangen- en lobbyorganisaties en hun traditionele pleitbezorgers zoals boerenpartijen CDA en SGP, maar dus ook direct van de bedrijven die miljarden in deze boerenindustrie omzetten.

Het zal mij benieuwen of dit kabinet van Rutte daadwerkelijk over zijn eigen schaduw kan heen stappen en maatregelen zal nemen die al lang genomen hadden moeten worden.
Niet druk om maken. Zie wat Soros allemaal wel niet doet.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 12:09:59 #55
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189243421
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:09 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat het probleem boekhoudkundig "er is teveel" is maar praktisch dat er teveel is op sommige plekken.
Ja, en die sommige plekken zijn de plekken naast intensieve veehouderijen, omdat daar dus intensieve veehouderij met bijbehorend mestoverschot is. Dat is waar dit hele onderwerp over gaat...
pi_189243429
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:09 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, en die sommige plekken zijn de plekken naast intensieve veehouderijen, omdat daar dus intensieve veehouderij met bijbehorend mestoverschot is. Dat is waar dit hele onderwerp over gaat...
Er wordt naar de stikstof uitstoot gekeken nationaal dus neen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 3 oktober 2019 @ 12:11:41 #57
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189243459
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:10 schreef ludovico het volgende:

[..]

Er wordt naar de stikstof uitstoot gekeken nationaal dus neen.
Wat bedoel je hiermee? Er zijn stikstofuitstootnormen en die gelden voor heel Nederland, dus in die zin is het nationaal... Maar verder is gewoon bekend waar de uitstoot vandaan komt hoor. En de metingen worden ook lokaal gedaan.
pi_189243491
Nou en? Soros lapt regelmatig voor een of ander pro-multicul, pro-klimaat en anti-natiestatendemonstratie.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 12:14:12 #59
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189243498
Prima actie van die bedrijven dus :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189243507
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 21:40 schreef RedFever007 het volgende:
Als dit "uit de hand lopen" is, dan vraag ik mij af hoe je de "protesten" van die linkse groeperingen bij G20 bijeenkomsten moet noemen :')

Dat loopt namelijk echt uit de hand
Progressieve stadsliberalen: er wordt een hek omver gereden, mensen gaan DEAUD!

Ook progressieve stadsliberalen: Hamburg staat in brand, maar die mensen staan tenminste ergens voor.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 12:15:41 #61
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189243514
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:10 schreef ludovico het volgende:

[..]

Er wordt naar de stikstof uitstoot gekeken nationaal dus neen.
je stoot zelf toch ook stikstof uit, ga jij ook in de natuur lopen dan ?
en dan koeien de schuld geven 8)7 8)7 8)7 :W
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189243530
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:11 schreef VoMy het volgende:

[..]

Wat bedoel je hiermee? Er zijn stikstofuitstootnormen en die gelden voor heel Nederland, dus in die zin is het nationaal... Maar verder is gewoon bekend waar de uitstoot vandaan komt hoor. En de metingen worden ook lokaal gedaan.
Die lokale metingen laten zien dat in gebieden met veel boeren er minder stikstof in de lucht zit. Dusseh.... Tjah, wat jij wilt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_189243600
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

je stoot zelf toch ook stikstof uit, ga jij ook in de natuur lopen dan ?
en dan koeien de schuld geven 8)7 8)7 8)7 :W
Vee stoot in Nederland meer uit dan alle andere vervuilers samen. Ik ben niet iemand die dagelijks in de natuur gaat lopen, maar ik vond het toch wel kut dat alle plassen water in de regio gesloten waren vanwege blauwalg. Nog zo'n onbedoeld gevolg van teveel poep.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 12:22:38 #64
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189243651
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Vee stoot in Nederland meer uit dan alle andere vervuilers samen. Ik ben niet iemand die dagelijks in de natuur gaat lopen, maar ik vond het toch wel kut dat alle plassen water in de regio gesloten waren vanwege blauwalg. Nog zo'n onbedoeld gevolg van teveel poep.
nou maar jij eet toch ook van die lekkere melk en kaas, dan neem die poep maar voor lief , ga maar elders zwemmen, we mogen onze boeren niet de dupe worden , anders gaan ze overal huizen bouwen
Alleen die mestkevers das minder fraai
vreselijke beesten

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 03-10-2019 12:32:13 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189243812
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nou maar jij eet toch ook van die lekkere melk en kaas, dan neem die poep maar voor lief , ga maar elders zwemmen, we mogen onze boeren niet de dupe worden , anders gaan ze overal huizen bouwen
Het eerste google resultaat wat ik vind als ik zoek op melk export is dat we 2/3e voor het buitenland produceren. Als een sigarettenfabriek hetzelfde zou doen met ons water als de boeren zouden we dat nooit accepteren. Ik wil helemaal niet dat al die boeren hun bedrijf verliezen, maar van zo'n beetje iedere andere industrie verwachten we dat ze hun eigen shit opruimen. Vanaf nu ook van boeren.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 12:33:01 #66
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189243832
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het eerste google resultaat wat ik vind als ik zoek op melk export is dat we 2/3e voor het buitenland produceren. Als een sigarettenfabriek hetzelfde zou doen met ons water als de boeren zouden we dat nooit accepteren. Ik wil helemaal niet dat al die boeren hun bedrijf verliezen, maar van zo'n beetje iedere andere industrie verwachten we dat ze hun eigen shit opruimen. Vanaf nu ook van boeren.
maar boeren zijn lief en kwetsbaar en zorgen voor ons voedsel
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189243866
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

maar boeren zijn lief en kwetsbaar en zorgen voor ons voedsel
Boeren met vee vernietigen juist voedsel.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 12:36:14 #68
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189243882
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:35 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Boeren met vee vernietigen juist voedsel.
alleen het grondwater , niet mijn voedsel dat zit in mijn koelkast
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189244023
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het eerste google resultaat wat ik vind als ik zoek op melk export is dat we 2/3e voor het buitenland produceren. Als een sigarettenfabriek hetzelfde zou doen met ons water als de boeren zouden we dat nooit accepteren. Ik wil helemaal niet dat al die boeren hun bedrijf verliezen, maar van zo'n beetje iedere andere industrie verwachten we dat ze hun eigen shit opruimen. Vanaf nu ook van boeren.
De boer spuit de mest in de grond, waar het gras van groeit waar de koeien van eten, waar is het lek in de kringloop? Kun je dat hardmaken? Okay.

En die 2/3e export, hoeveel blijft daar van over als je Duitsland en Frankrijk en de UK meeneemt? Wij zijn een land in de grootte van een provincie...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 3 oktober 2019 @ 12:58:37 #70
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189244318
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:16 schreef ludovico het volgende:

[..]

Die lokale metingen laten zien dat in gebieden met veel boeren er minder stikstof in de lucht zit. Dusseh.... Tjah, wat jij wilt.
Maar dan juist precies het tegenovergestelde.
pi_189244379
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:07 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Er zijn nog steeds heel veel mensen verantwoordelijk voor onze voedselvoorziening, alleen heeft er een verschuiving plaatsgevonden in de keten van productie naar vervoer en handel. Misschien is het aantal boeren 4% van de bevolking, maar reken eens al die mensen die in de kassen werken, loonwerkers etc.
Ik meende dat het aantal veeboeren in 60 jaar is geslonken naar ongeveer 10% van destijds.
pi_189244405
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:58 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar dan juist precies het tegenovergestelde.
https://www.rivm.nl/media(...)oeschoonisonzelucht/

Klik maar op NO2
quote:
Friesland
Concentratie: 10,9 [?g/m3]
Aantal inwoners: 643.067
representatie van het aantal inwoners
Limburg
Concentratie: 18,2 [?g/m3]
Aantal inwoners: 1.113.196
representatie van het aantal inwoners
Zuid-Holland
Concentratie: 24,1 [?g/m3]
Aantal inwoners: 3.476.558
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_189244458
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:02 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ik meende dat het aantal veeboeren in 60 jaar is geslonken naar ongeveer 10% van destijds.
Denk dat dit wat veel is, maar het aantal koeien was *2 dus dan heb je al 50% te pakken...

En dan het aantal koeien per bedrijf dat misschien *4 is gegaan... Zit je 12,5% dus het zou evt wel kunnen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 3 oktober 2019 @ 13:06:27 #74
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189244471
quote:
Oh, jij bent iemand die niet weet wat het verschil is tussen NO2 en NH3. In dat geval: Je kijkt naar de verkeerde kaart, je moet NH3-uitstoot bekijken.
pi_189244485
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:06 schreef VoMy het volgende:

[..]

Oh, jij bent iemand die niet weet wat het verschil is tussen NO2 en NH3. In dat geval: Je kijkt naar de verkeerde kaart, je moet NH3-uitstoot bekijken.
Stikstof dioxide = NO2.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')