Die net iets leuker lijkt, dat is het probleem. Als je er een relatie mee begint blijken er weer andere vijzen los te zitten. En dan zie je op Tinder wéér iemand die leuker lijkt, etc. Nooit tevreden met wat je hebt.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 15:31 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
Het gras zal altijd groener zijn. Je zal altijd op Tinder iemand tegenkomen die net iets leuker is dan die andere.
Dus mensen nemen inderdaad niet meer echt de tijd om te investeren in wat ze al hebben. Daardoor mislukken zoveel relaties.
Dat is niet waar. Je kunt inderdaad wereldwijd daten, maar stabiele relaties ontstaan doorgaans toch met mensen uit dezelfde omgeving. Collega's bijvoorbeeld, en mensen die je kent van een sport. Gewoon omdat je weet wat voor vlees je in de kuip hebt, je kent hun gebreken, je weet of je daarmee om kunt gaan of niet. Bovendien ken je ze al langer en weet je vaak ook van hun vorige relaties en waarom die zijn mislukt.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 15:12 schreef Generationalpha het volgende:
Het enige wat ik niet helemaal begrijp is dat je de moderne manier minder lijkt te vinden terwijl het nou eenmaal een feit is dat er onbeperkte date-mogelijkheden zijn. We kunnen het niet meer terugdraaien en zullen het hiermee dus moeten doen.
Dit inderdaad.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 15:43 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Die net iets leuker lijkt, dat is het probleem. Als je er een relatie mee begint blijken er weer andere vijzen los te zitten. En dan zie je op Tinder wéér iemand die leuker lijkt, etc. Nooit tevreden met wat je hebt.
Die groep klassieke relaties wordt kleiner omdat steeds meer jongeren hoogopgeleid zijn en dus in de grote steden terecht komen als ze 18 zijn. En daar is het inderdaad een ordinaire markt geworden.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 15:55 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Je kunt inderdaad wereldwijd daten, maar stabiele relaties ontstaan doorgaans toch met mensen uit dezelfde omgeving. Collega's bijvoorbeeld, en mensen die je kent van een sport. Gewoon omdat je weet wat voor vlees je in de kuip hebt, je kent hun gebreken, je weet of je daarmee om kunt gaan of niet. Bovendien ken je ze al langer en weet je vaak ook van hun vorige relaties en waarom die zijn mislukt.
Tinder is gewoon heel dubbel. Het heeft me veel gebracht en veel gekost.quote:Ik vraag me ook af in hoeverre Tinder het probleem is. Het is meer een date app waarmee je snel aan veel mensen kunt snuffelen en ermee kunt seksen, maar dat is heel anders dan de krantenadvertenties van "keurige m. (37) zoekt verzorgde v. tbv huw. O. des lands, 35+, zelfst. ondnmr, eigen hs. Br o. Nr vd blad".
Let me guess. Geld en condooms.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 16:16 schreef Generationalpha het volgende:
Tinder is gewoon heel dubbel. Het heeft me veel gebracht en veel gekost.
quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 16:21 schreef M1stral het volgende:
[..]
Let me guess. Geld en condooms.
Soort van veredelde prostitutie. Alleen weet je bij de hoeren zeker dat er geneukt wordt.
Jij begrijpt niet waarom millennials geen gouden of diamanten bruiloften vieren?quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 15:26 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ja, dat is veel beter. Er waren toen veel meer mensen die tevreden waren en onder de babyboomers heb je talloze koppels die hun gouden of diamanten huwelijk vieren, zelfs nu zij makkelijk kunnen scheiden.
Een voordeel was dat men de plicht voor elkaar te zorgen "in voor- en tegenspoed" doorgaans serieus nam en bij kinderen deed men samen moeite om deze goed op te voeden.
Buiten de deur neuken hoeft geen probleem te zijn, alleen orthodox religieuzen en egoïsten vinden dat vreselijk.
Het grote punt is dat men nu het ultieme geluk nastreeft, terwijl men vroeger tevreden was. Als je de lotto wint heb je geluk, de meeste mensen winnen niet. Als je je leven wilt laten afhangen van dergelijke gelukskansen wordt je zeer waarschijnlijk nooit gelukkig, niet in een relatie en niet als single.
Toch wel leuk dat er altijd zo gehapt wordt.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 16:38 schreef Generationalpha het volgende:
[..]Het heeft me wel meer opgeleverd dan alleen maar neuken hoor.
Ik weet niet, maar als ik een relatie heb, dan ga ik toch niet Tinderen. In het begin, ja, dan hou ik contacten nog warm. Maar als het serieus wordt, dan is het klaar met Tinder.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 15:31 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
Het gras zal altijd groener zijn. Je zal altijd op Tinder iemand tegenkomen die net iets leuker is dan die andere.
Dus mensen nemen inderdaad niet meer echt de tijd om te investeren in wat ze al hebben. Daardoor mislukken zoveel relaties.
Uhu.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 16:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik weet niet, maar als ik een relatie heb, dan ga ik toch niet Tinderen. In het begin, ja, dan hou ik contacten nog warm. Maar als het serieus wordt, dan is het klaar met Tinder.
Ik kan prima snel inschatten of het wel of niet in bed gaat klikken. Vaak al voordat je daadwerkelijk in bed belandt.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 15:35 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Als een relatie hebben gelijk staat aan seks, dan heb je deels gelijk.
Je vergeet echter dat de "seksproef" tegenwoordig op een tijdstip tijdens het daten komt waarop er nog geen vertrouwdheid met elkaar is, je kent elkaar amper. Dat is op zich voor veel mensen al een barrière om zich letterlijk bloot te geven aan een ander. Maar zelfs als het de eerste keer wel redelijk ok is qua omstandigheden, is de test nietszeggend, omdat je elkaar de kans niet geeft elkaar te leren kennen, te leren wat de ander lekker vindt, wat jij lekker vindt wat de ander kan en doet, en die verlangens op elkaar af te stemmen. Daar heb je gewoon tijd voor nodig, en die neemt men tegenwoordig niet meer.
Akkoord, als je drie jaar samenwoont en in hetzelfde bed slaapt en je durft je nog niet te laten gaan met seks en jullie weigeren moeite te doen om te leren wat voor de ander lekker is, dan kun je het beter voor gezien houden en accepteren dat een relatie niet voor je is weggelegd.
Je moet gewoon beseffen dat Tinder niets anders is dan de kroeg. Niet voor iedereen, je kan er iemand oppikken voor een leuke nacht, maar ook de liefde van je leven ontmoeten.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 16:21 schreef M1stral het volgende:
[..]
Let me guess. Geld en condooms.
Soort van veredelde prostitutie. Alleen weet je bij de hoeren zeker dat er geneukt wordt.
Exact.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 16:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je moet gewoon beseffen dat Tinder niets anders is dan de kroeg. Niet voor iedereen, je kan er iemand oppikken voor een leuke nacht, maar ook de liefde van je leven ontmoeten.
En je moet er zelf wat van maken.
Nee, dat is het niet. Als je 18 bent kun je losbandig vlinderen en Tinderen, maar voor een serieuze relatie ben je meestal wat ouder en heb je andere behoeften. Het heeft er denk ik meer mee te maken dat veel jongeren pas latere leeftijd het ouderlijk huis verlaten en dus ook veel later serieus op zoek gaan naar een partner, terwijl de biologische klok van de vrouwen tikt.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 16:16 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Die groep klassieke relaties wordt kleiner omdat steeds meer jongeren hoogopgeleid zijn en dus in de grote steden terecht komen als ze 18 zijn. En daar is het inderdaad een ordinaire markt geworden.
Dat geloof ik niet, want zoals je het stelt wijs je degene af van wie je vermoedt dat het niet gaat klikken. Je neemt dus niet de moeite om aan elkaar te wennen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 16:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik kan prima snel inschatten of het wel of niet in bed gaat klikken. Vaak al voordat je daadwerkelijk in bed belandt.
Daar gaat het topic over. Dat mensen niet de moeite nemen om er iets van te maken.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 16:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je moet gewoon beseffen dat Tinder niets anders is dan de kroeg. Niet voor iedereen, je kan er iemand oppikken voor een leuke nacht, maar ook de liefde van je leven ontmoeten.
En je moet er zelf wat van maken.
Wie zegt dat ik dat belangrijker vind? Ik vind het beiden belangrijk.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 17:24 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet, want zoals je het stelt wijs je degene af van wie je vermoedt dat het niet gaat klikken. Je neemt dus niet de moeite om aan elkaar te wennen.
Kan best zijn als je alleen op promiscue sletten valt, maar dat doet niet iedereen, en niet iedereen vindt seks belangrijker dan dingen als vertrouwen.
De zolderkamerautisten krijgen geen relatie dan daten.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 18:32 schreef Generationalpha het volgende:
Veel wat in dit topic staat is waar maar eigenlijk zou je al die argumenten bij elkaar in een geordend overzichtje moeten zetten.
Ja, mensen gaan (teveel) op zoek naar het ideale plaatje. Ja, mensen ondermijnen te snel relaties.
Maar denk ook eens aan de zolderkamerautisten (fokkers) van 40 jaar geleden. Daar waren er toen ook ontzettend veel van en die kwijnden weg want hadden eigenlijk geen enkele kans om aan de man/vrouw te komen. Dat soort mensen hebben nu veel meer kans door die apps.
En wat betreft relaties: Mijn inzet is ook een stabiele relatie waarbij niet elke scheet genoeg kan zijn om een relatie te beëindigen. De enige (beginnende) relatie die ik heb gehad liep vast op slechte communicatie dus ik weet hoe belangrijk dat kan zijn.
Dat bedoel ik: je neemt niet de tijd om het te laten klikken. De klik kan pas komen als er aan wat voorwaarden is voldaan (dat beiden zich op hun gemak voelen bijvoorbeeld).quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 18:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik dat belangrijker vind? Ik vind het beiden belangrijk.
En dat aan elkaar wennen... Als het klikt voel je dat echt wel hoor.
Eens, maar dat komt hier geloof ik moeilijk binnen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 19:37 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
De zolderkamerautisten krijgen geen relatie dan daten.
Vroeger bracht je familie je nog in contact met een lief meisje dat bleu de wereld instaarde en dan was je tevreden dat je iets had. Of je kwam toch buiten voor de verjaardag van ome Piet en dan was er wel zo'n ouwe vrijster die als koppelaar optrad want die kende nog wel ergens iemand die nodig aan een man toe was maar daar de skills niet voor had. En dan was je tevreden, je wist dat er wat beters was maar dat het voor jou onbereikbaar was.
En nu denken ze serieus dat ze een kans maken bij de lekkerste wijven van Tinder, waardoor ze nooit tevreden zijn met een 7/10.
Ik snap wat je bedoelt, ik zie het in mijn omgeving vaak gebeuren dat men geen moeite wilt doen voor elkaar meer. En dat voordat je aan een dood paard trekt. Als iets niet werkt dan werkt het niet. Maar vaak zie ik dat bij het kleinste geringste het al gebeurt.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 20:06 schreef dakudesu het volgende:
Wat ik mijzelf momenteel afvraag is of mensen tegenwoordig veel minder moeiten doen om hun relatie te "redden"?
Nu is mijn ervaring dat ongeacht hoe lang de de relatie duurden, 5 maanden, 2 jaar of 6 jaar. Mijn (ex)vriendin een weekje wilde nadenken over de relatie om vervolgens met de conclusie te komen dat we niet meer bij elkaar passen. Terwijl ik dan denk, een relatie heeft zo zijn ups en downs. Daar moet je samen doorheen. Maar blijkbaar is het gewoon..Next!
En snap ook wel dat je niet tot in treurigheid bij elkaar moet blijven, maar voor mijn gevoel gaat het allemaal wel heel snel.
Zal die partner leuk vinden. ''Ja ja, ik ben eigenlijk alleen maar bij je omdat ik niet beter kon krijgen''quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 19:54 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Eens, maar dat komt hier geloof ik moeilijk binnen.Ik heb hier weleens voorzichtig geopperd dat ik op een gegeven moment genoegen ga nemen met een 7 als het me niet lukt die 8 of 9 binnen te halen.
Dat wordt hier als gek antwoord gezien.
Gek niet nee.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 19:54 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Eens, maar dat komt hier geloof ik moeilijk binnen.Ik heb hier weleens voorzichtig geopperd dat ik op een gegeven moment genoegen ga nemen met een 7 als het me niet lukt die 8 of 9 binnen te halen.
Dat wordt hier als gek antwoord gezien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |