abonnement Unibet Coolblue
pi_189188369
quote:
Dat zegt Schaap in een uitzending van het Amerikaanse radioprogramma This American Life.
Excuse me?

Nadat Afriyie zich al voelde alsof hij in de back of the bus moest zitten en we ineens een traditie van blackface blijken te hebben gaan we nu over het Amsterdamse brandweercorps praten in het kader van This American Life?

Wat is dit voor radio? Is die Schaap weer zo'n nestbevuiler? Integer lijkt het me in ieder geval niet. Iemand die beweert dat iemand een woord gebruitk heeft, daar kun je je natuurlijk niet tegen verdedigen. Stel je voor dat je de situatie gewoon bespreekt in de veronderstelling dat niet elk woordje of intonatie op een weegschaal wordt gelegd voor (buitenlands?) gebruik...
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 30 september 2019 @ 10:51:01 #102
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189188385
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 10:42 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Weer een debiel Halsema-bericht, ik heb niets met dat mens maar kom op hoor... Zo langzamerhand wordt ze de Donald Trump van Nederland.

Volgende bericht:

''Halsema eet ketchup op haar vegetarische biefstuk AKA de communistische manier''
Prima toch! Waarom zou je wel over elke scheet van Trump mogen berichten en niet die van Halsema?
Geef links gewoon maar ff een koekje van eigen deeg.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189188407


Persoonlijk vind ik Halsema een ietwat naar / glibberig deugmens, maar de tering...kom op zeg.

Hier over beginnen in een radio programma om zelf lekker te willen scoren, wat ben je dan zielig bezig.

Hele volksstammen zwarten in o.a. de VS bezigen onder elkaar het woord nigger / nigga te pas en te onpas.

(Bijna) niemand die er een probleem van maakt.

Deze hele racisme discussie wordt zo langzamerhand een enorm lachwekkende en tenenkrommende vertoning.

En tevens een heel groot pot, verwijt, ketel, zwart-verhaal.
pi_189188495
Negers hebben weer iets gevonden om over te zeiken?

Elkaar in de zeik nemen, samen lachen, waar is die tijd gebleven? Want zo was het eerst wel.

Sowieso vind ik het woord neger een prettiger woord dan "zwarte", dat klinkt pas racistisch in mijn mening.
pi_189188519
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 23:46 schreef madam-april het volgende:

[..]

Weet je wat ik dus echt zo gruwelijk onbegrijpelijk hypocriet vind? Op de school van mijn kinderen is Zwarte Piet in de ban gedaan omdat 'racisme', maar het liedje 'Hanky Panky Shanghai' inclusief het aan de ooghoeken trekken om spleetogen te imiteren, wordt nog steeds gewoon vanaf groep 1 aan de kinderen geleerd.. :')
Das wel raar :D.
pi_189188550
quote:
16s.gif Op maandag 30 september 2019 10:16 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Oke Ger.
Jaja een goede tatta opmerking, leuk :P.

Ik vind dat die Femke serieus moet reageren op zaken waarbij veel mensen zich dus niet veilig voelen binnen een werkplek. Raar mens dus.
pi_189188577
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 11:03 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Jaja een goede tatta opmerking, leuk :P.

Ik vind dat die Femke serieus moet reageren op zaken waarbij veel mensen zich dus niet veilig voelen binnen een werkplek. Raar mens dus.
Ben jij helemaal gek geworden om de term tatta te bezigen of zo? |:(
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189188586
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 10:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Excuse me?

Nadat Afriyie zich al voelde alsof hij in de back of the bus moest zitten en we ineens een traditie van blackface blijken te hebben gaan we nu over het Amsterdamse brandweercorps praten in het kader van This American Life?

Wat is dit voor radio? Is die Schaap weer zo'n nestbevuiler? Integer lijkt het me in ieder geval niet. Iemand die beweert dat iemand een woord gebruitk heeft, daar kun je je natuurlijk niet tegen verdedigen. Stel je voor dat je de situatie gewoon bespreekt in de veronderstelling dat niet elk woordje of intonatie op een weegschaal wordt gelegd voor (buitenlands?) gebruik...
En toch is het niet alleen Afriyie die zwarte piet racisme vindt. Het is van alle tijden.
pi_189188593
Als ik een grap hoor en hilarisch zeg, dan is het vrijwel altijd cynisch.

Wel een lastig baantje hoor voor Femke, als al haar woordjes, lachjes en reacties op een goudschaaltje gewogen worden.
pi_189188627
Halsema :r
  maandag 30 september 2019 @ 11:10:49 #111
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189188641
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 10:53 schreef DrMabuse het volgende:
[ afbeelding ]

Persoonlijk vind ik Halsema een ietwat naar / glibberig deugmens, maar de tering...kom op zeg.

Hier over beginnen in een radio programma om zelf lekker te willen scoren, wat ben je dan zielig bezig.

Hele volksstammen zwarten in o.a. de VS bezigen onder elkaar het woord nigger / nigga te pas en te onpas.

(Bijna) niemand die er een probleem van maakt.

Deze hele racisme discussie wordt zo langzamerhand een enorm lachwekkende en tenenkrommende vertoning.

En tevens een heel groot pot, verwijt, ketel, zwart-verhaal.
Dat dus. We moeten ervoor waken dat we het gedrag van de vijand niet gaan kopi๋ren. Censuur is slecht en dit soort opgeblazen ophef is opgeblazen, of je nou links of rechts bent.
  Redactie Frontpage maandag 30 september 2019 @ 11:11:16 #112
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_189188650
Zo zeg, Femke kan lachen om een matig grapje, wel breaking nieuws dit inderdaad.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 30 september 2019 @ 11:15:58 #113
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189188722
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189188733
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 11:06 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

En toch is het niet alleen Afriyie die zwarte piet racisme vindt. Het is van alle tijden.
Het gaat erom dat mensen doen alsof het hier de VS is. Een Nederlandse discussie over het Nederlandse fenomeen ZP lijkt me een prima idee.

Waar ik problemen mee heb is dat er vuile spelletjes gespeeld worden. Activisten proberen Nederland naar buiten toe af te schilderen als een enorm racistisch land, waarbij neger ineens het Nederlandse N-woord is en ze dus heel vaak uitgescholden zijn. Nou is er wel een Nederlands N-woord, maar dat is zo in onbruik geraakt dat ze nog wegkomen met die leugen ook. Verder standaard een heleboel oncontroleerbare beweringen, die dan plotseling allemaal geloofwaardig worden door een verwijzing naar Zwarte Piet. Zonder leugens, zonder projectie van Amerikaanse toestanden en zonder ZP hebben ze blijkbaar niets om slachtofferschap te claimen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_189188761
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 11:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Negers hebben weer iets gevonden om over te zeiken?

Elkaar in de zeik nemen, samen lachen, waar is die tijd gebleven? Want zo was het eerst wel.

Sowieso vind ik het woord neger een prettiger woord dan "zwarte", dat klinkt pas racistisch in mijn mening.
Meneer Schaap is een blanke knaap hoor.
pi_189188901
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 11:18 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Meneer Schaap is een blanke knaap hoor.
Ik kende ook iemand die Schaap heette.

We noemden m allemaal Jaap _O-

Hilarisch :D
  maandag 30 september 2019 @ 11:32:00 #117
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_189188956
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 11:28 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik kende ook iemand die Schaap heette.

We noemden m allemaal Jaap _O-

Hilarisch :D
Nee, Ger.
And so is the past
pi_189189553
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 11:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het gaat erom dat mensen doen alsof het hier de VS is. Een Nederlandse discussie over het Nederlandse fenomeen ZP lijkt me een prima idee.

Waar ik problemen mee heb is dat er vuile spelletjes gespeeld worden. Activisten proberen Nederland naar buiten toe af te schilderen als een enorm racistisch land, waarbij neger ineens het Nederlandse N-woord is en ze dus heel vaak uitgescholden zijn. Nou is er wel een Nederlands N-woord, maar dat is zo in onbruik geraakt dat ze nog wegkomen met die leugen ook. Verder standaard een heleboel oncontroleerbare beweringen, die dan plotseling allemaal geloofwaardig worden door een verwijzing naar Zwarte Piet. Zonder leugens, zonder projectie van Amerikaanse toestanden en zonder ZP hebben ze blijkbaar niets om slachtofferschap te claimen.
Het is hier (gelukkig) geen Amerika, want daar is het heel fucked up. Met een walgelijke geschiedenis en dat dreunt daar nu nog door. Maar het is hier ook niet rooskleurig. Heb het idee dat jij dat wel vindt. Ook hier valt veel te winnen op het gebied van racisme. In het onderwijs, bij sollicitaties, maar ook bij de denkwijze van mensen zelf. Kijk eens naar de houding tegenover vluchtelingen, kijk eens naar hoe mensen praten over een Sylvana (dreiging met de dood, racistische of vrouwonvriendelijke opmerkingen) of bijvoorbeeld Marokkanen of andere ‘minderheden’. Walgelijk wat mij betreft en het laat wel zien dat we er nog niet zien. Het woord ‘neger’ heeft voor mij trouwens ook een denigrerende lading. Het komt over alsof er wordt gepraat over een ander soort mens, terwijl we allemaal mensen zijn. En zonder ZP is er nog genoeg om voor te vechten, zoals ik al zei. Maar dat geldt eigenlijk voor veel ‘minderheden’. Niet alleen voor mensen met een donkere huidskleur. Ik vind het jammer dat daar altijd zo makkelijk over wordt gedaan: ‘oh we zijn in Nederland, hier is het allemaal heel goed en zijn we heel tolerant’. Dat valt allemaal echt heel erg mee. Vooral bij mensen die leven in een soort bubbel en niet in aanraking komen met andere culturen, daar heb ik het idee niet van dat ze weten wat er speelt.
  maandag 30 september 2019 @ 12:48:35 #120
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189189898
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 12:14 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Het is hier (gelukkig) geen Amerika, want daar is het heel fucked up. Met een walgelijke geschiedenis en dat dreunt daar nu nog door. Maar het is hier ook niet rooskleurig. Heb het idee dat jij dat wel vindt. Ook hier valt veel te winnen op het gebied van racisme. In het onderwijs, bij sollicitaties, maar ook bij de denkwijze van mensen zelf. Kijk eens naar de houding tegenover vluchtelingen, kijk eens naar hoe mensen praten over een Sylvana (dreiging met de dood, racistische of vrouwonvriendelijke opmerkingen) of bijvoorbeeld Marokkanen of andere ‘minderheden’. Walgelijk wat mij betreft en het laat wel zien dat we er nog niet zien. Het woord ‘neger’ heeft voor mij trouwens ook een denigrerende lading. Het komt over alsof er wordt gepraat over een ander soort mens, terwijl we allemaal mensen zijn. En zonder ZP is er nog genoeg om voor te vechten, zoals ik al zei. Maar dat geldt eigenlijk voor veel ‘minderheden’. Niet alleen voor mensen met een donkere huidskleur. Ik vind het jammer dat daar altijd zo makkelijk over wordt gedaan: ‘oh we zijn in Nederland, hier is het allemaal heel goed en zijn we heel tolerant’. Dat valt allemaal echt heel erg mee. Vooral bij mensen die leven in een soort bubbel en niet in aanraking komen met andere culturen, daar heb ik het idee niet van dat ze weten wat er speelt.
Het is actie en reactie. Nederlanders worden al decennia onderuit getrapt in hun eigen land. Allochtonen domineren de misdaadstatistieken, onze vrouwen worden verkracht, onze ouderen bestolen, onze tradities worden gemold, onze geschiedenis herschreven.

En wat is jouw tegenargument? ''Mensen doen soms gemeen tegen Sylvana op Facebook''? :'( Boe fucking hoooe. Het zijn niet blanke autochtone mensen die hun gedrag moeten aanpassen, het zijn degenen die zich misdragen in ons prachtige land. En als ze dat niet kunnen, tja dan ontstaat er vanzelf ''racisme''. Ik lig er geen seconde wakker van.
pi_189192217
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 11:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het gaat erom dat mensen doen alsof het hier de VS is. Een Nederlandse discussie over het Nederlandse fenomeen ZP lijkt me een prima idee.

Waar ik problemen mee heb is dat er vuile spelletjes gespeeld worden. Activisten proberen Nederland naar buiten toe af te schilderen als een enorm racistisch land, waarbij neger ineens het Nederlandse N-woord is en ze dus heel vaak uitgescholden zijn. Nou is er wel een Nederlands N-woord, maar dat is zo in onbruik geraakt dat ze nog wegkomen met die leugen ook. Verder standaard een heleboel oncontroleerbare beweringen, die dan plotseling allemaal geloofwaardig worden door een verwijzing naar Zwarte Piet. Zonder leugens, zonder projectie van Amerikaanse toestanden en zonder ZP hebben ze blijkbaar niets om slachtofferschap te claimen.
pi_189192489
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 12:14 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Het is hier (gelukkig) geen Amerika, want daar is het heel fucked up. Met een walgelijke geschiedenis en dat dreunt daar nu nog door. Maar het is hier ook niet rooskleurig. Heb het idee dat jij dat wel vindt. Ook hier valt veel te winnen op het gebied van racisme. In het onderwijs, bij sollicitaties, maar ook bij de denkwijze van mensen zelf. Kijk eens naar de houding tegenover vluchtelingen, kijk eens naar hoe mensen praten over een Sylvana (dreiging met de dood, racistische of vrouwonvriendelijke opmerkingen) of bijvoorbeeld Marokkanen of andere ‘minderheden’. Walgelijk wat mij betreft en het laat wel zien dat we er nog niet zien. Het woord ‘neger’ heeft voor mij trouwens ook een denigrerende lading. Het komt over alsof er wordt gepraat over een ander soort mens, terwijl we allemaal mensen zijn. En zonder ZP is er nog genoeg om voor te vechten, zoals ik al zei. Maar dat geldt eigenlijk voor veel ‘minderheden’. Niet alleen voor mensen met een donkere huidskleur. Ik vind het jammer dat daar altijd zo makkelijk over wordt gedaan: ‘oh we zijn in Nederland, hier is het allemaal heel goed en zijn we heel tolerant’. Dat valt allemaal echt heel erg mee. Vooral bij mensen die leven in een soort bubbel en niet in aanraking komen met andere culturen, daar heb ik het idee niet van dat ze weten wat er speelt.
Grappig want je leeft zelf ook in een bubbel schreef je onlangs.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189192557
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 12:14 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Het is hier (gelukkig) geen Amerika, want daar is het heel fucked up. Met een walgelijke geschiedenis en dat dreunt daar nu nog door. Maar het is hier ook niet rooskleurig. Heb het idee dat jij dat wel vindt. Ook hier valt veel te winnen op het gebied van racisme. In het onderwijs, bij sollicitaties, maar ook bij de denkwijze van mensen zelf. Kijk eens naar de houding tegenover vluchtelingen, kijk eens naar hoe mensen praten over een Sylvana (dreiging met de dood, racistische of vrouwonvriendelijke opmerkingen) of bijvoorbeeld Marokkanen of andere ‘minderheden’. Walgelijk wat mij betreft en het laat wel zien dat we er nog niet zien. Het woord ‘neger’ heeft voor mij trouwens ook een denigrerende lading. Het komt over alsof er wordt gepraat over een ander soort mens, terwijl we allemaal mensen zijn. En zonder ZP is er nog genoeg om voor te vechten, zoals ik al zei. Maar dat geldt eigenlijk voor veel ‘minderheden’. Niet alleen voor mensen met een donkere huidskleur. Ik vind het jammer dat daar altijd zo makkelijk over wordt gedaan: ‘oh we zijn in Nederland, hier is het allemaal heel goed en zijn we heel tolerant’. Dat valt allemaal echt heel erg mee. Vooral bij mensen die leven in een soort bubbel en niet in aanraking komen met andere culturen, daar heb ik het idee niet van dat ze weten wat er speelt.
Eens, het was ook moeilijk om op een school te zitten waarvan 20/30% allochtoon was en die je dagelijks uitscholden voor witte kaaskop of andere negatieve verwijzingen naar je blanke huidskleur, dagelijks het slachtoffer omdat je niet licht getint was of hoorde bij het groepje allochtonen. Als je iets terug zei waren het tientallen die je na school opwachten, vaak nog neefjes en broers erbij opgetrommeld, dus het lef om terug te schelden op basis van huidskleur was er totaal niet, gezien ze ook nog keer op keer de racisme en slachtoffer kaart trokken bij de leraren/directie. Blijkbaar gaan zo vele kinderen dagelijks naar school, of spelen ze niet meer buiten omdat dat tuig de straten heeft overgenomen. Tijd dat het dagelijks en geneerde racisme tegen de oorspronkelijke autochtone bevolking eens keihard wordt aangepakt.
  Moderator maandag 30 september 2019 @ 15:52:22 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189192660
joh bij mij had iedereen een andere huidskleur behalve mijn zusje en das de hele school, niet alleen de hele klas

dan zegt iemand eens wat, lekker boeien en niet zo mieten hoor ... wordt je hard van
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')