abonnement Unibet Coolblue
pi_189157546
Hopelijk kunnen jullie meedenken.
Ik zoek een oplossing voor het volgende probleem.
De vloer van onze woonkamer wil ik gaan isoleren, maar omdat de kruipruimte heel laag is wil ik het zelf gaan isoleren met eps parels.
Alleen nu is het zo dat in de kruipruimte in de spouwmuren gaten voor ventilatie zitten. Lastige is nu dat ik daar niet bij kan. Wel moeten deze worden afgedicht met iets van gaas om te voorkomen dat de eps parels de spouwmuur in gaan en er geen ventilatie meer mogelijk is.
Wie heeft idee hoe dit op te lossen?
pi_189158428
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:21 schreef Khorstink het volgende:
Wel moeten deze worden afgedicht met iets van gaas om te voorkomen dat de eps parels de spouwmuur in gaan en er geen ventilatie meer mogelijk is.
Kan je dit iets beter uitleggen, wan dit snap ik niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189159093
Een gaasje voor de openingen vastkitten?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_189159130
Is het verstandig om een geventileerde kruipruimte op deze manier te isoleren?
  Moderator zaterdag 28 september 2019 @ 17:17:56 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_189161724
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:21 schreef Khorstink het volgende:
Alleen nu is het zo dat in de kruipruimte in de spouwmuren gaten voor ventilatie zitten. Lastige is nu dat ik daar niet bij kan. Wel moeten deze worden afgedicht met iets van gaas om te voorkomen dat de eps parels de spouwmuur in gaan en er geen ventilatie meer mogelijk is.
Wie heeft idee hoe dit op te lossen?
Kun je een ventilerende kruipruimte zomaar dicht maken ?
pi_189161790
Waarom niet een laag isolatie op die vloer plakken aan de onderzijde?

Lijkt me niet echt helpen als je een geventileerde ruimte af gaat sluiten. Krijg je vochtproblemen van.

Dus misschien toch even een andere oplossing bedenken.
Whatever...
pi_189166830
Als ik het goed begrijp wil TS voorkomen dat de EPS parels die hij ter isolatie onder zijn vloer wil aanbrengen verdwijnen in de ventilatiegaten van zijn spouwmuur.

Het probleem is dat hij blijkbaar niet bij die ventilatiegaten kan komen door een te lage kruipruimte om deze af te dichten met gaas.

TS ik zou eens informatie vragen bij de leverancier van EPS parels. Wellicht zijn er wel kant en klare oplossingen voor zijn.

Komt het niveau van de EPS parels onder de vloer straks boven de ventilatiegaten uit?

Je zou natuurlijk ook nieuwe ventilatiegaten (die hoger uitkomen in de kruipruimte) kunnen laten boren.
pi_189184255
In plaats van eps parels zou je ook die piepschuim chips kunnen proberen,. Die zijn wat groter en passen dan niet door de smalle openingen.
pi_189187374
Zijn het gaten, of zit er een leiding/buis richting de kruipruimte in?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')