quote:
Op zondag 20 maart 2005 00:32 schreef Scandum het volgende:[..]
Waarom zo'n sterke behoefte aan indoctrinatie, mogen mensen niet voor zichzelf beslissen wat ze ergens van vinden? Misschien een kind bij een pedofiel zetten, dan krijgen ze begrip voor een groep mensen die met de nek word aangekeken.
Een homopaar zonder familie, kennissen of vrienden, kan gewoon adopteren. Waar ik zo ziek van word is het gelijkheids beginsel dat boven het belang van het adoptie kind word geplaatst. Als je een open hart operatie krijgt laat je dit ook niet door de melk man doen, maar als het om een adoptie kind gaat maakt een lesbische heroine hoer een eerlijke kans, want we mogen niet discrimineren.
Jij bent er ook veel te zeker van dat het allemaal goed gaat, hierbij vergeet je dat er bijna geen adoptie kinderen van homo paren zijn in nederland. Jouw veronderstelling is dus nergens op gebaseerd. Over twintig jaar kan er begonnen worden met het opmeten van de schade.
Net zo zeker als ik volgens jou ben dat het goed gaat, ben jij dat het fout gaat.
FYI, een lesbische heroinehoer maakt zeer weinig kans een adoptiekind te krijgen. De mangel waar ieder aanstaand adoptiepaar door gehaald wordt zou haar al erg vroeg laten afvallen. Als jij op deze manier denkt, heb je kennelijk bitter weinig idee over hoe adoptie in z'n werk gaat. Verdiep je daar eens in.
Ten tweede mag van mij juist iedereen voor zichzelf beslissen wat hij/zij ergens van vindt, maar ik vind dat iedereen dus die mogelijkheid moet krijgen, ook mensen die anders denken dan jij.
Ten derde zouden in een ideale wereld er geen adoptiekindjes zijn, want alle kindjes zouden geboren worden in een gelukkig gezinnetje met een papa en mama die zielsveel van elkaar en hun kindjes houden en die alle middelen (emotioneel, fysiek, financieel, enz.) hebben om hun kinderen met alles erop en eraan op te laten groeien tot evenwichtige gelukkige hooggeschoolde volwassen die de cirkel rondmaken door eenzelfde gelukkige gezinnetje te vormen.
Helaas, deze wereld bestaat niet.
In de echte wereld zijn niet alle mensen gelijk. Papa's en mama's blijven niet altijd gelukkig samen. Ook zijn ze niet altijd lief voor de kinderen die ze krijgen. Niet iedereen die een kind zou willen en ervoor kan zorgen, krijgt ook een kind. Niet iedereen is heteroseksueel. Niet iedereen vindt de liefde van zijn/haar leven. Mensen overlijden. Mensen krijgen kinderen waar ze niet voor kunnen zorgen.
Kortom, de wereld waarin onze kinderen opvoeden is erg gemeleerd en er zijn meer goeden dan de standaarden. Ik ben ervan overtuigd dat onderzoek over 20 jaar zal aantonen homoseksuele stellen net zo goed kinderen kunnen opvoeden als heteroseksuele stellen.