abonnement Unibet Coolblue
pi_189132555
Minister Ingrid van Engelshoven (Emancipatie) roept speelgoedfabrikanten op om rolbevestigend speelgoed in hun collectie ‘onder de loep te nemen’. Ook voert Van Engelshoven een discussie over stereotypering met de uitgevers van schoolboeken.

De bewindsvrouw doet haar oproep nadat bekend is geworden dat in Franse speelgoedwinkels volgend jaar een einde komt aan de indeling ‘jongens’ en ‘meisjes’. In folders kan dan ook niet meer per sekse worden geadverteerd. En winkelpersoneel mag ouders straks niet meer vragen: ‘Is het voor een jongen of een meisje?’ Verder gaat het bedrijfsleven speelgoed ontwikkelen ‘dat niet discrimineert’.

In december 2018 sprak Van Engelshoven tijdens een TED-talk ook al over genderstereotypen. Ook tegenwoordig tonen advertenties voor speelgoed volop stereotypische rolmodellen, merkte ze op. ,,Meisjes zijn verzorgend, jongens zijn avontuurlijk.”

Volgens de minister komen vrouwen door genderstereotypen ongewild vast te zitten in parttime banen en kunnen ze zich niet meer persoonlijk en professioneel ontwikkelen. En kunnen ze zelfs, door financiële afhankelijkheid, niet meer weg uit hun relatie als ze dat willen.

https://www.ad.nl/politiek/minister-weg-met-seksistisch-speelgoed~a414f596/

Wat een gezeik om niks. Als je dochter een boormachientje leuk vindt, koop je die toch gewoon? Als je zoon een keukentje wil, prima toch?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_189132581
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 18:19 schreef Nattekat het volgende:
Waarom hebben we een minister voor emancipatie?
Om de geestelijk gestoorden een plek in de maatschappij te geven
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_189132598
En aan dit soort figuren geven ze onze belastingcenten?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_189132813
Jezus wat een onzin weer :')
Land of the free. Home of the brave.
pi_189132822
We zijn echt he-le-maal de weg kwijt. Nu ik dit zo typ moet ik gelijk denken aan de EO helpdesk sketch :')

Over 2 jaar moet winkelpersoneel vragen: "is het voor een jongen, meisje of huisdier?"

Heel deze fucking transgender discussie moet echt eens stoppen. Een persoon die geboren is met een piemel heet gewoon een jongetje, een persoon geboren met een snee is gewoon een meisje. Niks ertussen. Niks ernaast. Gewoon zo klaar als een klontje.

Dat die persoon zich meisje of jongen voelt wilt niet zeggen dat het geen meisje is. Dat komt mede door de ouders en opvoeding.
pi_189133074
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 18:42 schreef denattedweil het volgende:
We zijn echt he-le-maal de weg kwijt. Nu ik dit zo typ moet ik gelijk denken aan de EO helpdesk sketch :')

Over 2 jaar moet winkelpersoneel vragen: "is het voor een jongen, meisje of huisdier?"

Heel deze fucking transgender discussie moet echt eens stoppen. Een persoon die geboren is met een piemel heet gewoon een jongetje, een persoon geboren met een snee is gewoon een meisje. Niks ertussen. Niks ernaast. Gewoon zo klaar als een klontje.

Dat die persoon zich meisje of jongen voelt wilt niet zeggen dat het geen meisje is. Dat komt mede door de ouders en opvoeding.
:')

Nee, dat ontstaat al voor de geboorte.
  donderdag 26 september 2019 @ 19:29:18 #7
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189133590
Het komt toch niet meer goed met deze discussie, dus ik sluit mij maar aan bij deze Tweet van Kamerlid Faber:

carladikfaber twitterde op donderdag 26-09-2019 om 11:49:41 De minister lijkt te lijden aan totale onderschatting van vrouwen als ze zegt dat zij vastzitten in een parttimebaan, omdat ze vroeger met een pop speelden. https://t.co/uvfRVGBQ8c reageer retweet
Precies. Met poppen spelen betekent niet dat je bent veroordeeld tot het aanrecht. Op school ontdek je wat je interesses zijn en wat je later voor baan wilt.,

Ik speelde vroeger ook met ruimteschepen van LEGO maar ik ben toch geen astronaut geworden, uiteindelijk.
  donderdag 26 september 2019 @ 19:29:53 #8
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_189133597
Een van de zwakste minister van dit kabinet komt weer met een dom proefballonnetje. :N
pi_189133636
Over 1000 jaar zijn we slakachtig en kunnen we onszelf bevruchten.
  Beste debater 2022 donderdag 26 september 2019 @ 19:32:42 #10
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189133640
Klassieke drogreden, en wel de foutieve analogie, ofwel appelen en peren...

Vroeger had je in de Familie Doorzon strip Emile Rutjes... die was altijd bezig met het veranderen van stereotypen, tegengaan van genderbevestigende rolpatronen en al die andere onzin... Dat was een strip... dat was komisch...

Thans is het kennelijk bittere ernst.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_189135142
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:32 schreef phoenyx het volgende:
Over 1000 jaar zijn we slakachtig en kunnen we onszelf bevruchten.
Lekker makkelijk.
Je eigen lul in je hol stoppen.
Letterlijk een clone van je zelf maken
pi_189137535
Weg met seksistische minister van spek en bonen.
Check it out
pi_189137610
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:32 schreef phoenyx het volgende:
Over 1000 jaar zijn we slakachtig en kunnen we onszelf bevruchten.


Over 30 jaar zijn we allemaal genderneutraal. 8-)
pi_189138355
Waarom hebben we überhaupt een minister van emancipatie?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189140083
Namen zometeen ook universeel?
  vrijdag 27 september 2019 @ 10:41:40 #18
-1 #ANONIEM
I has may a drain bamage...
pi_189141037
I hope I didn't brain my damage
  vrijdag 27 september 2019 @ 10:44:16 #19
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_189141076
quote:
Dat zou zomaar eens iemand op een idee kunnen brengen...
pi_189141239
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 10:44 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat zou zomaar eens iemand op een idee kunnen brengen...
silvana simmons.

'Laten we schaken en dammen de-koloniseren, waarom mogen de witten daar altijd beginnen?'

Wat een land zijn we aan het worden :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189147306
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2019 23:55 schreef Slayage het volgende:
Waarom hebben we überhaupt een minister van emancipatie?
Waarschijnlijk een handreiking van de andere partijen richting D66 tijdens de formatie van een kabinet. Emanciptie dus Third Wave Feminism, Genderneutraliteit en Fourth Wave Feminism door de strotten douwen. Het is geen emancipatie in de zin van Afghanistan waar je probeert voor elkaar te krijgen dat meisjes mogen fietsen nee dit is een heel ander soort emancipatie.
  vrijdag 27 september 2019 @ 18:30:32 #22
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189147352
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 18:42 schreef denattedweil het volgende:
We zijn echt he-le-maal de weg kwijt. Nu ik dit zo typ moet ik gelijk denken aan de EO helpdesk sketch :')

Over 2 jaar moet winkelpersoneel vragen: "is het voor een jongen, meisje of huisdier?"

Heel deze fucking transgender discussie moet echt eens stoppen. Een persoon die geboren is met een piemel heet gewoon een jongetje, een persoon geboren met een snee is gewoon een meisje. Niks ertussen. Niks ernaast. Gewoon zo klaar als een klontje.

Dat die persoon zich meisje of jongen voelt wilt niet zeggen dat het geen meisje is. Dat komt mede door de ouders en opvoeding.
Hoewel ik het gejank van de alfabetmensen nogal vervelend vind, maak je de situatie nu echt veel te simpel. Beetje empathie is niks mis mee.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 27 september 2019 @ 18:32:43 #23
186611 Haags
pi_189147375
Wanneer houdt deze onzin eens op? Waar stopt het?
Zonder wrijving geen glans
pi_189148254
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 18:32 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wanneer houdt deze onzin eens op? Waar stopt het?
Zodra mensen als deze minister doorkrijgen dat twitter geen goede afspiegeling van de maatschappij is en je met dit soort holle "kijk ik ben ook bewust als het op gelijkheid aan komt hoor" statements niks bereikt.
  vrijdag 27 september 2019 @ 23:57:56 #25
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_189153599
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 18:30 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Hoewel ik het gejank van de alfabetmensen nogal vervelend vind, maak je de situatie nu echt veel te simpel. Beetje empathie is niks mis mee.
Empathie?? Voor deze onzin?? Dit is exact hetzelfde als de hele zwartepieten discussie. Een paar idioten zijn de publiciteit op gaan zoeken en vervolgens moet alles met stel en sprong aangepast worden omdat er een handjevol mensen zijn die een idiote gedachtegang hebben.

Als ik met een kind naar een speelgoedwinkel ga dan laat ik hem/haar wat uitzoeken. Of het nou blauw, paars of roze is maakt werkelijk niks uit. Net of een kind specifiek voor het genderneutrale speelgoed gaat kiezen omdat hij/zij niet weet of ze nou een jongen of een meisje is. Kinderen weten niet beter dan dat ze een jongen of een meisje zijn.

Dat een jongen zich in de pubertijd meer een meisje voelt (omdat de ouders te zuinig zijn om hem om de 4 weken naar de kapper te sturen) is een hele andere discussie dan 'genderneutraal speelgoed'.

Als mijn zoontje met een barbie wilt spelen dan koop ik dat voor hem. Dat wil nog niet meteen zeggen dat hij zich een meisje voelt.
  zaterdag 28 september 2019 @ 00:01:39 #26
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_189153664
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 18:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')

Nee, dat ontstaat al voor de geboorte.
Tuurlijk. En jij kan je nog herinneren hoe je je voelde toen je uit je moeder kwam rollen? Je werd geboren met een piemel maar dacht bij jezelf.. "goh, wat doet dat ding tussen mijn benen. Ik voel mezelf meer een meisje" dat is gek, Ik ben vast genderneutraal??
pi_189153864
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 00:01 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Tuurlijk. En jij kan je nog herinneren hoe je je voelde toen je uit je moeder kwam rollen? Je werd geboren met een piemel maar dacht bij jezelf.. "goh, wat doet dat ding tussen mijn benen. Ik voel mezelf meer een meisje" dat is gek, Ik ben vast genderneutraal??
Nog even en je gaat beweren dat ook een geaardheid aangeleerd is. En je verandert in een homo op het moment dat je daar lang genoeg aan wordt blootgesteld.
  zaterdag 28 september 2019 @ 00:15:57 #28
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_189154051
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 00:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nog even en je gaat beweren dat ook een geaardheid aangeleerd is. En je verandert in een homo op het moment dat je daar lang genoeg aan wordt blootgesteld.
Dit heeft er totaal niks mee te maken. H

et zou heel goed kunnen dat je gaat experimenteren met andere mannen als veel vrienden van je homo zijn ja.. is dat zo raar dan? Sommige mensen zijn 20 jaar gelukkig getrouwd en hebben kinderen en blijken dan toch op het andere geslacht te vallen. En dat is aangeboren volgens jou?
pi_189154157
Check it out
pi_189154901
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 00:15 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Dit heeft er totaal niks mee te maken. H

et zou heel goed kunnen dat je gaat experimenteren met andere mannen als veel vrienden van je homo zijn ja.. is dat zo raar dan? Sommige mensen zijn 20 jaar gelukkig getrouwd en hebben kinderen en blijken dan toch op het andere geslacht te vallen. En dat is aangeboren volgens jou?
:')

Een zinvol gesprek met iemand die anno 2019 nog beweert dat dit soort dingen aangeleerd zijn zit er simpelweg niet in.
  † In Memoriam † zaterdag 28 september 2019 @ 04:05:29 #31
88815 The_Emotion
98.3
pi_189155193
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_189158797
Ik ben geen SJW ofzo, maar dit vind ik dan wel weer een goed idee.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  zaterdag 28 september 2019 @ 17:17:00 #33
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_189161710
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 02:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')

Een zinvol gesprek met iemand die anno 2019 nog beweert dat dit soort dingen aangeleerd zijn zit er simpelweg niet in.
Gelukkig maar :W
pi_189161816
quote:
En kunnen ze zelfs, door financiële afhankelijkheid, niet meer weg uit hun relatie als ze dat willen
Dat geldt bij een (relatief hoge) hypotheek en/of kinderen vaak voor beide partners, niet alleen voor de vrouw...
Krekker is de bom!
pi_189171045
SvensTweet twitterde op donderdag 26-09-2019 om 11:28:59 Meiden spelen nou eenmaal liever met mooie poppen, en jongens met stoere soldaten.Tijdens de puberteit draait dit vaak vanzelf om. reageer retweet
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189171853
Heeft de minister zelf kinderen?

Het valt me bij kinderen op hoe ze door bepaald speelgoed of activiteiten worden aangetrokken. Hoe instinctmatig jongens naar auto’s worden getrokken, en meisjes naar zachte fluffy dingen met lang haar en glitter.

Ik heb een probleem met deze minister, omdat ze maakbaresamenlevinkje speelt met onze kinderen, zonder dat ze daar de verantwoordelijkheid voor hoeft te dragen.

Ik had een Amerikaanse collega die behoorlijk bezeten was door het genderneutrale virus, en die liet het haar van zijn zoon lang groeien. Zijn dochter had een jongensnaam. Zijn verantwoordelijkheid. Als die kinderen op hun 25e thuis komen en vragen waarom ze zo in het diepe zijn gegooid, dan mag hij die vragen beantwoorden.

Maar over 20 jaar geeft deze minister niet thuis.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 29 september 2019 @ 11:33:18 #37
8369 speknek
Another day another slay
pi_189172082
Dat is natuurlijk weer dikke nonsens, want de minister stelt helemaal niet dat meisjes verplicht met jongensspeelgoed moeten spelen of vice versa. Het gaat er nou juist om dat de keuze niet voor hen gemaakt wordt door de commercie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_189172868
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2019 11:33 schreef speknek het volgende:
Dat is natuurlijk weer dikke nonsens, want de minister stelt helemaal niet dat meisjes verplicht met jongensspeelgoed moeten spelen of vice versa. Het gaat er nou juist om dat de keuze niet voor hen gemaakt wordt door de commercie.
Naïef Speknek.

De Fransen hebben genderneutraal speelgoed en bijbehorend taalgebruik al afgedwongen. Waar gaat dit naar toe? In de VS zijn er ouders die buitengesloten worden als hun minderjarige kroost een geslachtsverandering wil ondergaan.

Speelgoedkeuze is iets tussen ouders, opa’s en oma’s, vrienden en kennissen en het kind. Daar moet de overheid met haar gore tengels van afblijven.

Enne, hebben ze daar niks beters te doen in den Haag. Met scholen die moeten sluiten?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 29 september 2019 @ 12:38:12 #39
8369 speknek
Another day another slay
pi_189172987
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 12:31 schreef Lyrebird het volgende:
Naïef Speknek.
Slap.
En de Fransen hebben genderneutraal speelgoed niet afgedwongen, ze hebben genderneutrale speelgoedschappen afgedwongen.
quote:
Enne, hebben ze daar niks beters te doen in den Haag. Met scholen die moeten sluiten?
Goeie flex.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 29 september 2019 @ 19:48:40 #40
3542 Gia
User under construction
pi_189181485
Een roze gedeelte en een blauw gedeelte in het intertoys boek, hoeft wmb inderdaad niet.

Gewoon een indeling op leeftijd, en dan bij de auto's ook de barbiecaravan of cadillac.
Bij de poppen ook de g.i. joe's (of wat er tegenwoordig in is)
Knutselen is knutselen of het nu timmeren of diamond painting is.
  zondag 29 september 2019 @ 19:53:37 #41
3542 Gia
User under construction
pi_189181595
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:29 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Het komt toch niet meer goed met deze discussie, dus ik sluit mij maar aan bij deze Tweet van Kamerlid Faber:

carladikfaber twitterde op donderdag 26-09-2019 om 11:49:41 De minister lijkt te lijden aan totale onderschatting van vrouwen als ze zegt dat zij vastzitten in een parttimebaan, omdat ze vroeger met een pop speelden. https://t.co/uvfRVGBQ8c reageer retweet
Precies. Met poppen spelen betekent niet dat je bent veroordeeld tot het aanrecht. Op school ontdek je wat je interesses zijn en wat je later voor baan wilt.,

Ik speelde vroeger ook met ruimteschepen van LEGO maar ik ben toch geen astronaut geworden, uiteindelijk.
Ik werd vroeger 'een halve jongen' genoemd, omdat ik niet met poppen speelde, maar liever hutten bouwde en in bomen klom. Mijn vader leerde me fluitjes snijden van een tak.

Ben toch gewoon getrouwd en moeder geworden.

Ben nog steeds een klusser, maar vind handwerken ook leuk.
pi_189181680
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2019 11:33 schreef speknek het volgende:
Dat is natuurlijk weer dikke nonsens, want de minister stelt helemaal niet dat meisjes verplicht met jongensspeelgoed moeten spelen of vice versa. Het gaat er nou juist om dat de keuze niet voor hen gemaakt wordt door de commercie.
Nee, want anders had de minister fabrikanten alleen maar opgeroepen om bij reclames niet meer specifiek op jongens of meisjes te richten. in plaats daarvan wil ze dat fabrikanten geen speelgoed meer maken die rolbevestigend kunnen zijn. Oftewel geen barbies en auto's meer.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 29 september 2019 @ 20:24:32 #43
8369 speknek
Another day another slay
pi_189182335
Die laatste conclusie is er eentje van jou (en van jou alleen, want het is een redelijk bezopen conclusie imo). In het algemeen bedoelt men met "hun eigen rolbevestigendheid onder de loep nemen" dat barbie ook een astronautenlijn kan hebben en lego ook meisjespoppetjes kan maken. Niet dat er geen barbies of auto's meer mogen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_189182969
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 20:24 schreef speknek het volgende:
Die laatste conclusie is er eentje van jou (en van jou alleen, want het is een redelijk bezopen conclusie imo). In het algemeen bedoelt men met "hun eigen rolbevestigendheid onder de loep nemen" dat barbie ook een astronautenlijn kan hebben en lego ook meisjespoppetjes kan maken. Niet dat er geen barbies of auto's meer mogen.
Letterlijke woorden: ze wil rolbevestigend speelgoed onder de loep nemen.
Oftewel ze zou willen dat dat niet meer verkocht word, maar ze weet ook wel dat ze nooit een wettelijke basis zal hebben om zulk speelgoed te verbieden.

En barbies in zo'n beetje elke denkbare mannelijke rol bestaan al tientallen jaren. Lego is een speelgoedsoort dat zich nooit puur richt op jongens. Ook daar bestaan al allerlei soorten van.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator donderdag 3 oktober 2019 @ 09:30:42 #45
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_189241151
Ik vind het prima als anderen wat anders willen. Maar moet ik nu mijn eigen baarmoeder ontkennen en de stempel genderloos krijgen, terwijl we toch echt genders zijn...
Leuke grap :N
A child is born with no state of mind.
  Moderator donderdag 3 oktober 2019 @ 10:43:40 #46
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_189242106
quote:
Kabinet: ophouden met onnodige sekseregistratie
Door Richard Sandee op 2 april 2019 IN: Burgerzaken,Communicatie,Privacy


Meer gemeenten zouden net als Amsterdam en Utrecht ‘onnodige sekseregistratie’ moeten uitbannen. Dat schrijft minister Van Engelshoven, verantwoordelijk voor emancipatie, in een brief aan de Tweede Kamer.

‘Verschillende gemeenten, zoals Amsterdam en Utrecht, hebben hun contactformulieren aangepast. Waar mogelijk wordt niet langer naar geslacht gevraagd indien vermelding van het geslacht niet nodig is. Ik roep andere gemeenten op dit voorbeeld te volgen,’ aldus de minister. In overleg met de Vereniging van Nederlandse Gemeenten en de Nederlandse Vereniging voor Burgerzaken zullen ‘goede voorbeelden’ worden verspreid.

Basisregistratie uitgezonderd
De basisregistratie blijft buiten schot bij de oproep van Van Engelshoven. ‘Registratie van geslacht in de Basisregistratie Personen (BRP) is niet onnodig en staat niet ter discussie,’ benadrukt ze. Wel onderzoekt het kabinet ‘samen met gebruikers van de BRP of het mogelijk is om mensen een keuze te geven tussen diverse aanschrijvingsvormen’.

Nederland heeft er binnen de EU op aangedrongen dat sekseregistratie niet langer verplicht wordt op id-kaarten. Eind februari is een akkoord bereikt waarin deze uitzondering is opgenomen. Zoals de Kamer vroeg, onderzoekt het kabinet de ‘juridische, financiële en technische kansen en belemmeringen’ voor de herziening van de geslachtsvermelding op paspoorten en id-kaarten.

Het aanvragen van een genderneutrale geboorteakte en paspoort komt voorlopig echter niet voor iedereen als standaard mogelijkheid in de wet. Dat schreef staatssecretaris Knops van Binnenlandse Zaken in antwoord op Kamervragen.

‘Daadkracht tonen’
Van Engelshoven belooft na de zomer nog een overzicht van mogelijke maatregelen die onder meer gemeenten kunnen nemen. ‘Het beperken van onnodige sekseregistratie is niet iets dat van vandaag op morgen gerealiseerd zal zijn. Dit is echter wel het moment om daadkracht te tonen en nadere concrete stappen te zetten.’

De minister meent dat vragen naar het geslacht van mensen ‘bijdraagt aan het in stand houden van stereotypen en gendernormen. Tevens wordt deze registratie door trans- en intersekse personen die zich niet (volledig) herkennen in de binaire indeling (man of vrouw), ervaren als belemmering om voluit deel te nemen aan de samenleving.’
https://www.gemeente.nu/d(...)ge-sekseregistratie/
A child is born with no state of mind.
pi_189245232
Waar moet je nog naar toe als je nog geloofd in een binaire gender aanduiding...
Aai nooit een brandende hond.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')