Jazeker wel. Daar staat die gewoon op afgeleverd.quote:Op donderdag 26 september 2019 14:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je had of hebt geen track&trace?
Heb track en trace. Staat op afgeleverd natuurlijk. Hoefde geen handtekening te zetten.quote:Op donderdag 26 september 2019 14:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Als hij bij een grote online winkel iets besteld kun je op zich wel van het beste scenario uitgaan.
Ik vind het alleen een vaag verhaal, geen pakbon en volgens mij ook geen trace code.
Handtekening vereist? Want dat is meestal wel bij zulke elektronica verzendingen.
Is een pakbon nog wel standaard?quote:Op donderdag 26 september 2019 14:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Als hij bij een grote online winkel iets besteld kun je op zich wel van het beste scenario uitgaan.
Ik vind het alleen een vaag verhaal, geen pakbon en volgens mij ook geen trace code.
Handtekening vereist? Want dat is meestal wel bij zulke elektronica verzendingen.
Risico van die webwinkel bedoel je. De bewijslast ligt de eerste zes maanden bij hen.quote:Op donderdag 26 september 2019 14:33 schreef wollah het volgende:
Tja moet je het maar ineen fysieke winkel kopen. Risico van t vak
Bij een defect ja. Dat gaat niet om levering.quote:Op donderdag 26 september 2019 15:26 schreef Jaeger85 het volgende:
De bewijslast ligt de eerste zes maanden bij hen.
Niet alleen bij een defect. Bij non-conformiteit. Daaronder valt het verkeerde product leveren ook.quote:Op donderdag 26 september 2019 15:28 schreef Gunner het volgende:
[..]
Bij een defect ja. Dat gaat niet om levering.
Okay daar kan ik het mee eens zijnquote:Op donderdag 26 september 2019 15:30 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Niet alleen bij een defect. Bij non-conformiteit. Daaronder valt het verkeerde product leveren ook.
Klopt. Maar aangezien het om 1000 euro gaat was ik wel naar de rechter gestapt. Dat is de moeite wel waard.quote:Op donderdag 26 september 2019 15:31 schreef Gunner het volgende:
[..]
Okay daar kan ik het mee eens zijn
Maar goed dit is wel een hele lastige casus. Dit is een welles-nietes spelletje waarin je feitelijk als consument de rechten hebt, maar je die wel nog moet krijgen.
Dat zou ik dus even niet doen voor dat je dat zwart op wit hebt. Dan heb je helemaal niks meer.quote:Op donderdag 26 september 2019 15:20 schreef Newone82 het volgende:
Bel net nog eens op, geeft collega van die webshop aan dat ik geld terug krijg als ik powerbamk opstuur.
Op social media zeggen ze weer dit
Hoi, je spreekt met ..... Ik zie niet in het dossier staan dat die collega van mij dat heeft verteld
Wtf?!
Nee, doe ik ook niet.quote:Op donderdag 26 september 2019 15:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat zou ik dus even niet doen voor dat je dat zwart op wit hebt. Dan heb je helemaal niks meer.
Zeker wel doen, en zo snel mogelijk. Hoe langer je wacht, hoe meer tijd hun hebben om er wat anders van te maken.quote:Op donderdag 26 september 2019 15:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat zou ik dus even niet doen voor dat je dat zwart op wit hebt. Dan heb je helemaal niks meer.
Bel net op, en dit telefoongesprek moet worden nabeluisterd wat 2-4 werkdagen duurt. ?!quote:Op donderdag 26 september 2019 16:34 schreef Airbus89 het volgende:
[..]
Zeker wel doen, en zo snel mogelijk. Hoe langer je wacht, hoe meer tijd hun hebben om er wat anders van te maken.
Eigenlijk had je op de speaker moeten bellen en het gesprek opnemen.quote:Op donderdag 26 september 2019 16:58 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Bel net op, en dit telefoongesprek moet worden nabeluisterd wat 2-4 werkdagen duurt. ?!
Het maakt niet uit wat ze zeggen, je hebt wat verkeerd ontvangen en dat stuur je terug. En wel meteen.quote:Op donderdag 26 september 2019 16:58 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Bel net op, en dit telefoongesprek moet worden nabeluisterd wat 2-4 werkdagen duurt. ?!
Je hebt ook genoeg apps die kunnen opnemen.quote:Op donderdag 26 september 2019 17:00 schreef maily het volgende:
[..]
Eigenlijk had je op de speaker moeten bellen en het gesprek opnemen.
Op Android zeker, de iPhone kan (mag) dat niet.quote:Op donderdag 26 september 2019 17:03 schreef Airbus89 het volgende:
[..]
Je hebt ook genoeg apps die kunnen opnemen.
Ga toch fietsen. TS heeft meteen gereclameerd en op schrift dat hij het niet mag opsturen. Die rechter is ook niet mafquote:Op donderdag 26 september 2019 17:02 schreef Airbus89 het volgende:
[..]
Het maakt niet uit wat ze zeggen, je hebt wat verkeerd ontvangen en dat stuur je terug. En wel meteen.
Als je het 2 weken thuis hebt liggen dan is er geen rechter meer die jou gelooft, en dat weten hun ook.
En het gaat om een telefoon van 1000 euro tegenover een powerbank van hooguit een paar tientjes, dus je hebt niet echt iets in handen van vergelijkbare waarde waarmee je hun onder druk kunt zetten.
True. Iemand ervaring met thuiswinkel waarborg klacht?quote:Op donderdag 26 september 2019 17:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ga toch fietsen. TS heeft meteen gereclameerd en op schrift dat hij het niet mag opsturen. Die rechter is ook niet maf
En dan? Krijg ik niks terug. Lekker dan.quote:Op donderdag 26 september 2019 22:03 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Rechtshulp on demand inschakelen?
Ik zou in elk geval het geleverde product retourneren. "Niet conform bestelling".
Ja. Duidelijk op schrift melden datquote:Op donderdag 26 september 2019 18:12 schreef Newone82 het volgende:
Iemand tips wat ik nog kan ondernemen??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |