abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189129205
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je had of hebt geen track&trace?
Jazeker wel. Daar staat die gewoon op afgeleverd.
pi_189129277
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Als hij bij een grote online winkel iets besteld kun je op zich wel van het beste scenario uitgaan.

Ik vind het alleen een vaag verhaal, geen pakbon en volgens mij ook geen trace code.
Handtekening vereist? Want dat is meestal wel bij zulke elektronica verzendingen.
Heb track en trace. Staat op afgeleverd natuurlijk. Hoefde geen handtekening te zetten.
pi_189129323
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Als hij bij een grote online winkel iets besteld kun je op zich wel van het beste scenario uitgaan.

Ik vind het alleen een vaag verhaal, geen pakbon en volgens mij ook geen trace code.
Handtekening vereist? Want dat is meestal wel bij zulke elektronica verzendingen.
Is een pakbon nog wel standaard?
Volgens mij heb ik ook wel eens pakketjes gehad zonder bon omdat je de bon ook al via e-mail hebt
pi_189129537
Nou ja ik zou doorzeuren, desnoods op social media.
Wijzen op de wet, de bewijslast ligt bij de verzender in dit geval.

Zij kunnen we zeggen dat hij fraude probeert te plegen, toon maar aan dan.
pi_189129799
Bel net nog eens op, geeft collega van die webshop aan dat ik geld terug krijg als ik powerbamk opstuur.

Op social media zeggen ze weer dit

Hoi, je spreekt met ..... Ik zie niet in het dossier staan dat die collega van mij dat heeft verteld


Wtf?!
pi_189129869
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:33 schreef wollah het volgende:
Tja moet je het maar ineen fysieke winkel kopen. Risico van t vak
Risico van die webwinkel bedoel je. De bewijslast ligt de eerste zes maanden bij hen.
  donderdag 26 september 2019 @ 15:28:40 #37
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_189129908
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 15:26 schreef Jaeger85 het volgende:
De bewijslast ligt de eerste zes maanden bij hen.
Bij een defect ja. Dat gaat niet om levering.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_189129930
quote:
19s.gif Op donderdag 26 september 2019 15:28 schreef Gunner het volgende:

[..]

Bij een defect ja. Dat gaat niet om levering.
Niet alleen bij een defect. Bij non-conformiteit. Daaronder valt het verkeerde product leveren ook.
  donderdag 26 september 2019 @ 15:31:36 #39
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_189129946
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 15:30 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Niet alleen bij een defect. Bij non-conformiteit. Daaronder valt het verkeerde product leveren ook.
Okay daar kan ik het mee eens zijn

Maar goed dit is wel een hele lastige casus. Dit is een welles-nietes spelletje waarin je feitelijk als consument de rechten hebt, maar je die wel nog moet krijgen.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_189130042
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2019 15:31 schreef Gunner het volgende:

[..]

Okay daar kan ik het mee eens zijn

Maar goed dit is wel een hele lastige casus. Dit is een welles-nietes spelletje waarin je feitelijk als consument de rechten hebt, maar je die wel nog moet krijgen.
Klopt. Maar aangezien het om 1000 euro gaat was ik wel naar de rechter gestapt. Dat is de moeite wel waard.
pi_189130103
Isndit niet gewoon dezelfde TS?
pi_189130301
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 15:20 schreef Newone82 het volgende:
Bel net nog eens op, geeft collega van die webshop aan dat ik geld terug krijg als ik powerbamk opstuur.

Op social media zeggen ze weer dit

Hoi, je spreekt met ..... Ik zie niet in het dossier staan dat die collega van mij dat heeft verteld

Wtf?!
Dat zou ik dus even niet doen voor dat je dat zwart op wit hebt. Dan heb je helemaal niks meer.
zie email 27 oktober
pi_189130827
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 15:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat zou ik dus even niet doen voor dat je dat zwart op wit hebt. Dan heb je helemaal niks meer.
Nee, doe ik ook niet.
pi_189130882
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 15:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat zou ik dus even niet doen voor dat je dat zwart op wit hebt. Dan heb je helemaal niks meer.
Zeker wel doen, en zo snel mogelijk. Hoe langer je wacht, hoe meer tijd hun hebben om er wat anders van te maken.
pi_189131188
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 16:34 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Zeker wel doen, en zo snel mogelijk. Hoe langer je wacht, hoe meer tijd hun hebben om er wat anders van te maken.
Bel net op, en dit telefoongesprek moet worden nabeluisterd wat 2-4 werkdagen duurt. ?!
  Spellchecker donderdag 26 september 2019 @ 17:00:22 #46
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_189131217
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 16:58 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Bel net op, en dit telefoongesprek moet worden nabeluisterd wat 2-4 werkdagen duurt. ?!
Eigenlijk had je op de speaker moeten bellen en het gesprek opnemen.
pi_189131248
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 16:58 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Bel net op, en dit telefoongesprek moet worden nabeluisterd wat 2-4 werkdagen duurt. ?!
Het maakt niet uit wat ze zeggen, je hebt wat verkeerd ontvangen en dat stuur je terug. En wel meteen.

Als je het 2 weken thuis hebt liggen dan is er geen rechter meer die jou gelooft, en dat weten hun ook.

En het gaat om een telefoon van 1000 euro tegenover een powerbank van hooguit een paar tientjes, dus je hebt niet echt iets in handen van vergelijkbare waarde waarmee je hun onder druk kunt zetten.
pi_189131253
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 17:00 schreef maily het volgende:

[..]

Eigenlijk had je op de speaker moeten bellen en het gesprek opnemen.
Je hebt ook genoeg apps die kunnen opnemen.
pi_189131284
Ik bel met Skype, want ben telefonisch nagenoeg onbereikbaar. Weet iemand hoe je daarmee kan opnemen gesprekken? Daarom had ik nieuwe telefoon gekocht, telefoon oude was kapot gegaan. Heb nog een oude nokia ban 15 jaar oud.
pi_189131326
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 17:03 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Je hebt ook genoeg apps die kunnen opnemen.
Op Android zeker, de iPhone kan (mag) dat niet.
pi_189131597
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 17:02 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Het maakt niet uit wat ze zeggen, je hebt wat verkeerd ontvangen en dat stuur je terug. En wel meteen.

Als je het 2 weken thuis hebt liggen dan is er geen rechter meer die jou gelooft, en dat weten hun ook.

En het gaat om een telefoon van 1000 euro tegenover een powerbank van hooguit een paar tientjes, dus je hebt niet echt iets in handen van vergelijkbare waarde waarmee je hun onder druk kunt zetten.
Ga toch fietsen. TS heeft meteen gereclameerd en op schrift dat hij het niet mag opsturen. Die rechter is ook niet maf :')
zie email 27 oktober
pi_189131704
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 17:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ga toch fietsen. TS heeft meteen gereclameerd en op schrift dat hij het niet mag opsturen. Die rechter is ook niet maf :')
True. Iemand ervaring met thuiswinkel waarborg klacht?
pi_189132384
Iemand tips wat ik nog kan ondernemen??
  donderdag 26 september 2019 @ 18:43:22 #54
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_189132839
Juridisch Loket bellen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_189136622
Rechtshulp on demand inschakelen?

Ik zou in elk geval het geleverde product retourneren. "Niet conform bestelling".
pi_189137989
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 22:03 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Rechtshulp on demand inschakelen?

Ik zou in elk geval het geleverde product retourneren. "Niet conform bestelling".
En dan? Krijg ik niks terug. Lekker dan.
pi_189138789
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 18:12 schreef Newone82 het volgende:
Iemand tips wat ik nog kan ondernemen??
Ja. Duidelijk op schrift melden dat
A. Wat je ontvangen hebt niet is wat je besteld hebt. Bewijs bijvoegen.
B. Dat je alsnog een telefoon wil.
C. En wel binnen 14 dagen.

En anders moet je naar de rechter (of evt klachtencommissie), maar dan heb je bovenstaande nodig.
zie email 27 oktober
pi_189138829
Dank zij jullie ga ik vanaf nu foto’s nemen tijdens het uitpakken.
  vrijdag 27 september 2019 @ 07:44:10 #59
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_189139545
@TS, bel zo gewoon het Juridisch Loket even op als je geen Rechtsbijstand hebt.
Zij kunnen jou precies vertellen wat de beste stappen zijn.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_189139731
Update, dit stuurt de webwinkel net.

Alsof ik even mijn id kaart ga opsturen, en dat willekeurige medewerkers dit krijgen. Dacht het even niet.


Bedankt voor uw mail.

Vanwege een onderzoek in uw omgeving e.o. i.v.m. andere claims vraag ik u om een kopie ID bewijs toe te sturen zodat we uw claim in behandeling kunnen nemen.

Ik dank u alvast voor uw medewerking.


Waaat?!

[ Bericht 2% gewijzigd door Newone82 op 27-09-2019 08:26:47 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')