abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_193834481
quote:
11s.gif Op zondag 28 juni 2020 19:46 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Waar?
Noorderplantsoen in Groningen.
  zondag 28 juni 2020 @ 19:58:49 #102
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_193834513
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 19:39 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik was lekker aan het gamen, toen ik door mijn open balkondeur opeen een enorm kabaal hoorde. Een pitbull had een jonge gans gegrepen en twee oudere soortgenoten probeerden de hond te verdrijven. Het baasje de eigenaar kwam erop afrennen en kreeg de gans los. Vervolgens sloeg hij zijn hond een paar keer en liep hij weg. De hond kon nog twee keer terugrennen en had bijna nog een lekkere eend te pakken. De eigenaar was ondertussen wild aan het schreeuwen. De aanwezige ouders werden bang dat hun kinderen gegrepen zouden worden want die hond was helemaal gek. Hoewel de gans nog wel het water in kon springen dreef hij kort daarna dood in het water.

Echt verbazingwekkend hoe zo'n persoon denkt dat een hond slaan werkt, zeker als hij op dat moment geen stoute dingen doet, maar niet denkt aan een riem. Sommige mensen verdienen echt geen dieren. Iedereen met een Pitbull, of andere vechthond, zouden ze een gedragstest moeten laten doen.
Teveel domme tokkies met vechthonten idd. Daar zou eens wat tegen moeten gebeuren. Levensgevaarlijk.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_193834790
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 19:58 schreef Perrin het volgende:

[..]

Teveel domme tokkies met vechthonten idd. Daar zou eens wat tegen moeten gebeuren. Levensgevaarlijk.
Het valt wel op ja, hoe lager het iq/eq hoe gevaarlijker de hond.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_193834885
Niet één hond is gevaarlijk...wel de eigenaar die niet snapt wat een hond is.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193834925
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 20:28 schreef cempexo het volgende:
Niet één hond is gevaarlijk...wel de eigenaar die niet snapt wat een hond is.
Jij bent slimmer.

Je koopt geen vechthond (welke soorten dat zijn valt te bediscussiëren) als je een zelfverzekerd persoon bent.

Het gaat om de labiele types die sociaal niet mee kunnen die een vechthond kopen zodat ze denken dat ze nog iets voorstellen.

halter t-shirt nekinktvlek types je kent ze wel ...
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_193835086
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 20:32 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Jij bent slimmer.

Je koopt geen vechthond (welke soorten dat zijn valt te bediscussiëren) als je een zelfverzekerd persoon bent.

Het gaat om de labiele types die sociaal niet mee kunnen die een vechthond kopen zodat ze denken dat ze nog iets voorstellen.

halter t-shirt nekinktvlek types je kent ze wel ...
Mensen denken dat je een hond moet opvoeden en als een soort menselijk gedrag iets moet laten doen.

Een hond -en andere dieren- moet je niet opvoeden maar conditioneren. Ik verwijs naar de werken van Pavlov.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ivan_Pavlov
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193835234
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 20:46 schreef cempexo het volgende:

[..]

Mensen denken dat je een hond moet opvoeden en als een soort menselijk gedrag iets moet laten doen.

Een hond -en andere dieren- moet je niet opvoeden maar conditioneren. Ik verwijs naar de werken van Pavlov.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ivan_Pavlov
Bekend met Pavlov.

Feit blijft dat je geen vechthond nodig hebt.

Eerder een psycotherapeut om je te helpen met het gebrek aan zelfvertrouwen en andere problemen.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  zondag 28 juni 2020 @ 21:17:51 #108
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_193835495
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 19:58 schreef Perrin het volgende:

[..]

Teveel domme tokkies met vechthonten idd. Daar zou eens wat tegen moeten gebeuren. Levensgevaarlijk.
Het lijkt in sommige wijken inderdaad alsof iedereen met een hond zo'n bijtmachine heeft ja.
  zondag 28 juni 2020 @ 21:27:43 #109
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193835635
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 19:39 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik was lekker aan het gamen, toen ik door mijn open balkondeur opeen een enorm kabaal hoorde. Een pitbull had een jonge gans gegrepen en twee oudere soortgenoten probeerden de hond te verdrijven. Het baasje de eigenaar kwam erop afrennen en kreeg de gans los. Vervolgens sloeg hij zijn hond een paar keer en liep hij weg. De hond kon nog twee keer terugrennen en had bijna nog een lekkere eend te pakken. De eigenaar was ondertussen wild aan het schreeuwen. De aanwezige ouders werden bang dat hun kinderen gegrepen zouden worden want die hond was helemaal gek. Hoewel de gans nog wel het water in kon springen dreef hij kort daarna dood in het water.

Echt verbazingwekkend hoe zo'n persoon denkt dat een hond slaan werkt, zeker als hij op dat moment geen stoute dingen doet, maar niet denkt aan een riem. Sommige mensen verdienen echt geen dieren. Iedereen met een Pitbull, of andere vechthond, zouden ze een gedragstest moeten laten doen.
Zulke dingen kunnen gebeuren. Eenden en ganzen zijn nu eenmaal een trigger voor veel honden. Hier wordt het wel gewaardeerd als mijn hond het land inschiet op de daar zittende ganzen of hazen af. Die beesten vreten aan het gewas en dat vindt een agrarier niet tof
pi_193835878
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 21:27 schreef the-eye het volgende:

[..]

Zulke dingen kunnen gebeuren. Eenden en ganzen zijn nu eenmaal een trigger voor veel honden. Hier wordt het wel gewaardeerd als mijn hond het land inschiet op de daar zittende ganzen of hazen af. Die beesten vreten aan het gewas en dat vindt een agrarier niet tof
In een stadspark hebben we liever dat honden luisteren en geen kleine dieren doodbijten tegen de wil van hun eigenaar in. Er lopen ook van die kleine wezens genaamd kinderen rond namelijk. En niemand gaat naar het park om de doodsschreeuw van een gans, kat of eend te horen.
  zondag 28 juni 2020 @ 21:48:01 #111
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193835909
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 21:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

In een stadspark hebben we liever dat honden luisteren en geen kleine dieren doodbijten tegen de wil van hun eigenaar in. Er lopen ook van die kleine wezens genaamd kinderen rond namelijk. En niemand gaat naar het park om de doodsschreeuw van een gans, kat of eend te horen.
Ik snap sowieso niet dat men in de stad honden houdt. Daar is gewoon geen ruimte waar ze zich uit kunnen leven
  maandag 29 juni 2020 @ 09:22:44 #112
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_193841102
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 21:48 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik snap sowieso niet dat men in de stad honden houdt. Daar is gewoon geen ruimte waar ze zich uit kunnen leven
Teringbeesten overal laten kakken en niet opruimen :r. Ongedierte is het.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 29 juni 2020 @ 10:47:04 #113
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_193841915
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 21:27 schreef the-eye het volgende:

[..]

Zulke dingen kunnen gebeuren. Eenden en ganzen zijn nu eenmaal een trigger voor veel honden. Hier wordt het wel gewaardeerd als mijn hond het land inschiet op de daar zittende ganzen of hazen af. Die beesten vreten aan het gewas en dat vindt een agrarier niet tof
Ja daaag. Als je je hond niet onder controle hebt hoort ie niet los, en al helemaal niet in een park met dieren "waarbij dit kan gebeuren" en/of kinderen.

Hier in de buurt zijn veel plassen en dus veel ganzen met kuikens en ik sta elke keer weer versteld wat een bord voor hun kop sommige hondeneigenaren hebben. Het gros doet het keurig hoor, maar je hebt ze ertussen die vinden dat hun hond buitenaf standaard los mag, ongeacht het gedrag van dat beestje.

Sta ik met (kleine) kinderen aan de waterkant te kijken naar de kuikens, ineens ouders in paniek en met kuikens alle kanten op. Staat er een vrouw van middelbare leeftijd met een hond. "Oh nu gaan ze weg, ik wou ook ff kijken." Laat vervolgens de hond los, die lanceert zichzelf het water in en gaat achter al die leuke, bewegende donsballen aan. "Aaaaah wat jammer, nu zijn ze écht weg." stamelt ze 8)7
  maandag 29 juni 2020 @ 13:03:10 #114
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193843668
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 10:47 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ja daaag. Als je je hond niet onder controle hebt hoort ie niet los, en al helemaal niet in een park met dieren "waarbij dit kan gebeuren" en/of kinderen.

Hier in de buurt zijn veel plassen en dus veel ganzen met kuikens en ik sta elke keer weer versteld wat een bord voor hun kop sommige hondeneigenaren hebben. Het gros doet het keurig hoor, maar je hebt ze ertussen die vinden dat hun hond buitenaf standaard los mag, ongeacht het gedrag van dat beestje.

Sta ik met (kleine) kinderen aan de waterkant te kijken naar de kuikens, ineens ouders in paniek en met kuikens alle kanten op. Staat er een vrouw van middelbare leeftijd met een hond. "Oh nu gaan ze weg, ik wou ook ff kijken." Laat vervolgens de hond los, die lanceert zichzelf het water in en gaat achter al die leuke, bewegende donsballen aan. "Aaaaah wat jammer, nu zijn ze écht weg." stamelt ze 8)7
Ik zeg ook niet dat ik het goedkeur maar er wordt hier alweer gesproken over tokkies met vechthonden. Terwijl het voor een hond natuurlijk gedrag is wat echt niet veroorzaakt wordt doordat een hond onder de "vechthonden" valt
pi_193844076
quote:
14s.gif Op maandag 29 juni 2020 09:22 schreef fathank het volgende:

[..]

Teringbeesten overal laten kakken en niet opruimen :r. Ongedierte is het.
Die mensen die het niet opruimen zijn het ongedierte bedoel je toch?
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
  maandag 29 juni 2020 @ 14:30:20 #116
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_193844683
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:40 schreef kleinvogelijn het volgende:

[..]

Die mensen die het niet opruimen zijn het ongedierte bedoel je toch?
En die schijtende viervoeters erbij.

Die moeten lekker terug naar de natuur ipv de betonjungle te vervuilen :r.

Honden, katten en ander straatkakkend gespuis moet verboden worden binnen de bebouwde kom.

Wil je een hond? Ga lekker in het buitengebied wonen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_193844790
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 19:39 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik was lekker aan het gamen, toen ik door mijn open balkondeur opeen een enorm kabaal hoorde. Een pitbull had een jonge gans gegrepen en twee oudere soortgenoten probeerden de hond te verdrijven. Het baasje de eigenaar kwam erop afrennen en kreeg de gans los. Vervolgens sloeg hij zijn hond een paar keer en liep hij weg. De hond kon nog twee keer terugrennen en had bijna nog een lekkere eend te pakken. De eigenaar was ondertussen wild aan het schreeuwen. De aanwezige ouders werden bang dat hun kinderen gegrepen zouden worden want die hond was helemaal gek. Hoewel de gans nog wel het water in kon springen dreef hij kort daarna dood in het water.

Echt verbazingwekkend hoe zo'n persoon denkt dat een hond slaan werkt, zeker als hij op dat moment geen stoute dingen doet, maar niet denkt aan een riem. Sommige mensen verdienen echt geen dieren. Iedereen met een Pitbull, of andere vechthond, zouden ze een gedragstest moeten laten doen.
Politie bellen en instantie voor dierenmishandeling (x2). Die hond bedreigd de veiligheid van de dieren in de buurt en de kinderen e.a. en de baas mishandeld het dier. Geen ingredienten voor een goed vervolg.
  maandag 29 juni 2020 @ 17:55:18 #118
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_193847073
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:03 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat ik het goedkeur maar er wordt hier alweer gesproken over tokkies met vechthonden. Terwijl het voor een hond natuurlijk gedrag is wat echt niet veroorzaakt wordt doordat een hond onder de "vechthonden" valt
Ah zo, ik las het inderdaad iets anders. Klopt, is gewoon instinct.
pi_193865281
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 19:39 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik was lekker aan het gamen, toen ik door mijn open balkondeur opeen een enorm kabaal hoorde. Een pitbull had een jonge gans gegrepen en twee oudere soortgenoten probeerden de hond te verdrijven. Het baasje de eigenaar kwam erop afrennen en kreeg de gans los. Vervolgens sloeg hij zijn hond een paar keer en liep hij weg. De hond kon nog twee keer terugrennen en had bijna nog een lekkere eend te pakken. De eigenaar was ondertussen wild aan het schreeuwen. De aanwezige ouders werden bang dat hun kinderen gegrepen zouden worden want die hond was helemaal gek. Hoewel de gans nog wel het water in kon springen dreef hij kort daarna dood in het water.

Echt verbazingwekkend hoe zo'n persoon denkt dat een hond slaan werkt, zeker als hij op dat moment geen stoute dingen doet, maar niet denkt aan een riem. Sommige mensen verdienen echt geen dieren. Iedereen met een Pitbull, of andere vechthond, zouden ze een gedragstest moeten laten doen.
Een zuivere pitbull?
Die zie je niet heel vaak namelijk.

Overigens is het bewuste gedrag niet het gevolg van vechtinstinct, maar van het jachtinstinct. De Pitbull (of Stafford) is een terriër en deels gefokt voor de jacht.

Een Norfolk of Jack Russel terriër had hetzelfde kunnen doen (en zie ik ook regelmatig achter eenden en konijnen aangaan), maar dan is het geen nieuws ;)

De eigenaar is natuurlijk dom bezig.
Je hond slaan is nooit goed en zeker een rashond met veel energie wordt daar alleen maar meer opgewonden van.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 22:17:33 #120
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_193865375
Pfff, hoorde dit vorige week ook van zo’n zijige GroenLinks-kut nadat haar kefhond rennend op m’n kind van één af kwam en ik hem op een haar na een teringschop onder z’n lambakkes gaf. “Doet hij anders nooit, hij is superlief voor mijn kleinkinderen”. Laat hem dan lekker je kleinkinderen in hun gezicht bijten, kloteteef die je bent. Kan me er nog kwaad om maken.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 22:25:08 #121
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_193865513
Met terugwerkende kracht spijt dat ik die hond niet écht geschopt heb. Ik had m’n standbeen al neergezet maar toen stopte hij met lopen en hield ik het zwaaibeen in. Kutbeest, had hem lens moeten trappen :r
pi_193865936
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 22:25 schreef Omnifacer het volgende:
Met terugwerkende kracht spijt dat ik die hond niet écht geschopt heb. Ik had m’n standbeen al neergezet maar toen stopte hij met lopen en hield ik het zwaaibeen in. Kutbeest, had hem lens moeten trappen :r
Je kan beter de groenlinkser trappen.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 23:34:49 #123
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_193866658
Mijn dochter is ook gepakt door een herder, beet haar drie keer. En haar baas had mijn dochter opgepakt. Beest kreeg gewoon vrij spel. Heb zelf een kruising gehad tussen een rot weiler en een herder maar deze durfde ik niet vast te pakken.

Baas gebeten en mijn dochter drie keer.

Zegt ze hij wil alleen maar spelen, ja trut...
Maar mijn dochter is geen speelgoed.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 23:36:05 #124
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_193866679
Heb haar 24 uur gegeven, en de dierenarts zag geen heil meer in die hond.

Week later hoor ik dat die hond al zeven kinderen flink had gebeten....
  dinsdag 30 juni 2020 @ 23:40:19 #125
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_193866727
Ja maar hij doet niets, ja maar hij wil spelen...

Wegwezen met die beesten, aan de riem en uit de buurt! 1,5 meter
  dinsdag 30 juni 2020 @ 23:40:28 #126
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_193866728
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 22:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je kan beter de groenlinkser trappen.
Ik was echt woest op die trut maar kon me gelukkig inhouden, een oudere vrouw een beuk geven is niet iets om trots op te zijn, maar godver wat was ik link zeg
  dinsdag 30 juni 2020 @ 23:44:49 #127
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_193866761
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 22:17 schreef Omnifacer het volgende:
Pfff, hoorde dit vorige week ook van zo’n zijige GroenLinks-kut nadat haar kefhond rennend op m’n kind van één af kwam en ik hem op een haar na een teringschop onder z’n lambakkes gaf. “Doet hij anders nooit, hij is superlief voor mijn kleinkinderen”. Laat hem dan lekker je kleinkinderen in hun gezicht bijten, kloteteef die je bent. Kan me er nog kwaad om maken.
Ik was woest hier, woon hier net. De buurman sprong al over de schutting want die kent dat kind uit Waalwijk wat is aangevallen.

Ik blijf erbij, prima dat je een hond wil maar voed dat ding op, hou hem aan de lijn en verzorg hem.

Mijn kind is geen speelgoed, pak maar een bal of bot.
  Spellchecker woensdag 15 juli 2020 @ 12:45:32 #128
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194098956
Bridger (6) redt zusje uit kaken bijthond; een held!
quote:
Heldhaftigheid kent geen leeftijd. Toen een 6-jarige jongen uit Amerika zag dat zijn kleine zusje werd aangevallen door een agressieve hond, twijfelde hij geen moment.
De 6-jarige Bridger zag op 9 juli dat zijn zusje werd aangevallen. Hij sprong tussenbeide. „Hij werd een aantal keer gebeten in het gezicht. Daarna pakte hij de hand van zijn zusje en bracht haar in veiligheid”, schrijft zijn tante Nikki Walker op sociale media.
De 6-jarige Bridger zag op 9 juli dat zijn zusje werd aangevallen. Hij sprong tussenbeide. „Hij werd een aantal keer gebeten in het gezicht. Daarna pakte hij de hand van zijn zusje en bracht haar in veiligheid”, schrijft zijn tante Nikki Walker op sociale media.

„Hij zei later: ’Als íemand dood moest, doe mij dan maar’”, vervolgt zijn tante.

De jongen hield flinke bijtwonden over, zo tonen enkele foto’s op Instagram. Aan de linkerkant van zijn gezicht zit een enorme ’jaap’ die doorloopt tot de mond. Ook zijn oog is aangetast. „Nadat hij 90 hechtingen heeft gekregen van een plastische chirurg, kan hij eindelijk thuis uitrusten.”

Nieuwe held
Het verhaal van de jongen uit de plaats Cheyenne grijpt velen aan. De familie kreeg donaties aangeboden. Daarvoor is vriendelijk bedankt. „Bridger is een grote fan van wetenschap, vooral geologie. Dus ik schrijf een bericht waaronder mensen foto’s van coole rotsen kunnen sturen”, aldus de tante.
De 6-jarige Bridger zag op 9 juli dat zijn zusje werd aangevallen. Hij sprong tussenbeide. „Hij werd een aantal keer gebeten in het gezicht. Daarna pakte hij de hand van zijn zusje en bracht haar in veiligheid”, schrijft zijn tante Nikki Walker op sociale media.
De 6-jarige Bridger zag op 9 juli dat zijn zusje werd aangevallen. Hij sprong tussenbeide. „Hij werd een aantal keer gebeten in het gezicht. Daarna pakte hij de hand van zijn zusje en bracht haar in veiligheid”, schrijft zijn tante Nikki Walker op sociale media.

„Hij zei later: ’Als íemand dood moest, doe mij dan maar’”, vervolgt zijn tante.

De jongen hield flinke bijtwonden over, zo tonen enkele foto’s op Instagram. Aan de linkerkant van zijn gezicht zit een enorme ’jaap’ die doorloopt tot de mond. Ook zijn oog is aangetast. „Nadat hij 90 hechtingen heeft gekregen van een plastische chirurg, kan hij eindelijk thuis uitrusten.”

Nieuwe held
Het verhaal van de jongen uit de plaats Cheyenne grijpt velen aan. De familie kreeg donaties aangeboden. Daarvoor is vriendelijk bedankt. „Bridger is een grote fan van wetenschap, vooral geologie. Dus ik schrijf een bericht waaronder mensen foto’s van coole rotsen kunnen sturen”, aldus de tante.

Toen het verhaal later viraal ging, hoopte de familie het jongetje in contact te brengen met de acteurs van filmreeks The Avengers. „We willen dat alle andere superhelden de nieuwste aanwinst in hun midden kennen.”

’Alleen maar liefde’
De familie staat in goed contact met de hondeigenaren. Er is geen sprake van ruzie. „De baasjes zijn echt geweldige mensen. Ze zijn enkel aardig voor Bridger en zijn familie geweest. We voelen totaal geen wrok naar hen en, als er al iets is gebeurd, is er alleen maar meer liefde gekomen tussen de families.”

pi_194099372
Dat is wel een überbaas _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Spellchecker vrijdag 24 juli 2020 @ 14:39:11 #130
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194239198
Jongen (8) houdt mega hoofdwond over aan hondenaanval
quote:
Een 8-jarige jongen is zwaargewond geraakt toen hij werd aangevallen door twee agressieve Bullmastiffs. De jongen heeft naast verwondingen aan zijn schouder en arm een grote hoofdwond overgehouden aan de aanval.

Nog een foto in spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het incident vond plaats bij een woning van een vriendje van het slachtoffer. Na de aanval is de jongen met spoed overgebracht naar het kinderziekenhuis in de Schotse plaats Renfrewshire. „Onze wereld is op zijn kop gezet. Mijn andere zoon was getuige van de aanval op zijn broertje. Beiden hebben een extreem trauma opgelopen”, zegt de moeder van het jonge slachtoffer tegen The Sun.
De moeder spreekt ook haar verbazing uit over het feit dat de twee honden nog niet zijn ingeslapen. „Blijkbaar willen ze de honden eerst onderzoeken, maar agenten zeiden dat ze dat op de dag zelf al zouden doen.”
De politie is een onderzoek gestart naar de aanval. Twee 66-jarige personen zouden zijn aangeklaagd.
8)7 -O-
  vrijdag 24 juli 2020 @ 21:29:22 #131
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_194245105
Waar ik me elke x weer dood aan erger is die onzin over het laten onderzoeken van de honden. Gewoon meteen inslapen. Weg ermee, want 1 x zo'n kwaadaardige aanval is al te veel. Het is wel duidelijk dat niet alleen de hond niet deugt. De eigenaar is minstens zo erg.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 24 juli 2020 @ 21:45:33 #132
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194245348
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 20:28 schreef cempexo het volgende:
Niet één hond is gevaarlijk...
_O-
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Spellchecker vrijdag 24 juli 2020 @ 21:54:33 #133
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194245455
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 21:29 schreef deedeetee het volgende:
Waar ik me elke x weer dood aan erger is die onzin over het laten onderzoeken van de honden. Gewoon meteen inslapen. Weg ermee, want 1 x zo'n kwaadaardige aanval is al te veel. Het is wel duidelijk dat niet alleen de hond niet deugt. De eigenaar is minstens zo erg.
Zo met je eens ...
  vrijdag 24 juli 2020 @ 22:06:43 #134
489305 Borisboemboem
Boris boem boem bam bam boem!
pi_194245615
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 21:29 schreef deedeetee het volgende:
Waar ik me elke x weer dood aan erger is die onzin over het laten onderzoeken van de honden. Gewoon meteen inslapen. Weg ermee, want 1 x zo'n kwaadaardige aanval is al te veel. Het is wel duidelijk dat niet alleen de hond niet deugt. De eigenaar is minstens zo erg.
Je weet niet wat voor onderzoek het is he?

Misschien zijn die joekels wel eerder betrokken geweest bij een bijtincident. Bij een bijtincident met de ernst van deze is er vaak al eerder vanalles aan vooraf gegaan. Tenminste, dat is wat ik zelf 9/10 keer lees bij dit soort dingen in NL. Vaak waren deze honden al bekend in de buurt. Misschien hebben ze nog meer op hun kerfstok.
Boem <br />Bam <br />Boem<br />Boem
pi_194250039
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 21:29 schreef deedeetee het volgende:
Waar ik me elke x weer dood aan erger is die onzin over het laten onderzoeken van de honden. Gewoon meteen inslapen. Weg ermee, want 1 x zo'n kwaadaardige aanval is al te veel. Het is wel duidelijk dat niet alleen de hond niet deugt. De eigenaar is minstens zo erg.
De uitkomst van zo'n onderzoek is dan ook: teruggave (met voorwaarden), herplaatsing of euthanasie.
Het ligt vaker wel dan niet aan de baas.

Als een hond terug gaat naar de eigenaar, is dat eigenlijk altijd met muilkorfplicht en verplichte castratie.


Nog als toevoeging:

Er wordt gewoon geen verschil gemaakt tussen een hond die een kind grijpt en een hond die een inbreker grijpt. Terwijl "wij" de ene afgemaakt willen zien en de tweede bij wijze van een lintje willen geven ;)

En het klinkt misschien gek, maar men wil toch graag de aanleiding proberen te achterhalen. Waarom beet de hond? Is eigenlijk nooit zonder reden. Niet dat ik zeg dat het een "goede" reden is.

[ Bericht 22% gewijzigd door Messina op 25-07-2020 08:07:09 ]
Je raekt an de dinge geweun.
  zaterdag 25 juli 2020 @ 08:16:18 #136
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194250087
Een halsbandverplichting voor honden, bestaat dat al? En dan een stevige...valt ook makkelijk op te handhaven, want zichtbaar. Anders oppakken.

Woon helaas ook in een gemeente met bovengemiddeld veel honden en sociale minima, zit er echt niet op te wachten dat mijn kind zo thuiskomt...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194250131
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 08:16 schreef Tyr80 het volgende:
Een halsbandverplichting voor honden, bestaat dat al? En dan een stevige...valt ook makkelijk op te handhaven, want zichtbaar. Anders oppakken.

Woon helaas ook in een gemeente met bovengemiddeld veel honden en sociale minima, zit er echt niet op te wachten dat mijn kind zo thuiskomt...
Er is toch al gewoon een aanlijnverplichting? Honden mogen alleen op aangewezen plekken los.
Je raekt an de dinge geweun.
  zaterdag 25 juli 2020 @ 08:50:24 #138
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194250224
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 08:32 schreef Messina het volgende:

[..]

Er is toch al gewoon een aanlijnverplichting? Honden mogen alleen op aangewezen plekken los.
Ja goeie...naja misschien houden ze zich hier daar gewoon niet zo goed aan...zou een stuk rustiger met de kleine door het park wandelen als die beesten allemaal een stevige halsband hadden om ze mee vast te pakken.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zaterdag 25 juli 2020 @ 10:29:53 #139
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_194250943
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 07:57 schreef Messina het volgende:

[..]

De uitkomst van zo'n onderzoek is dan ook: teruggave (met voorwaarden), herplaatsing of euthanasie.
Het ligt vaker wel dan niet aan de baas.

Als een hond terug gaat naar de eigenaar, is dat eigenlijk altijd met muilkorfplicht en verplichte castratie.

Nog als toevoeging:

Er wordt gewoon geen verschil gemaakt tussen een hond die een kind grijpt en een hond die een inbreker grijpt. Terwijl "wij" de ene afgemaakt willen zien en de tweede bij wijze van een lintje willen geven ;)

En het klinkt misschien gek, maar men wil toch graag de aanleiding proberen te achterhalen. Waarom beet de hond? Is eigenlijk nooit zonder reden. Niet dat ik zeg dat het een "goede" reden is.
Teruggeven aan de baas met muilkorf plicht en castratie ? 8)7 Het eerste wordt vaak niet nagekomen en dat doen ze niet in huis dus als je er op bezoek gaat ben je niet veilig. Het tweede is zinloos vaak erger dan de kwaal. Het enige dat verdere aanvallen kan voorkomen is afmaken.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 25 juli 2020 @ 10:38:59 #140
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_194251024
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 10:29 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Teruggeven aan de baas met muilkorf plicht en castratie ? 8)7 Het eerste wordt vaak niet nagekomen en dat doen ze niet in huis dus als je er op bezoek gaat ben je niet veilig. Het tweede is zinloos vaak erger dan de kwaal. Het enige dat verdere aanvallen kan voorkomen is afmaken.
Dat de honden in kwestie ingeslapen worden ben ik ok mee.
Alhoewel het niet eens altijd nodig zou hoeven te zijn.

Maar geen onderzoek ben ik het niet mee eens.
Voor de slachtoffers kan een waarom helpen.
Maar vooral zou het gericht moeten zijn op wat doen we met de eigenaren.

Een houdverbod, verantwoordelijk stellen voor het gebeurde (financieel en/of strafrechtelijk), dat soort zaken.
Daarvoor moet je toch het waarom weten.

Heeft de eigenaar er met de beste bedoelingen een klote zooi van gemaakt of heeft de eigenaar van de hond een wapen gemaakt?
Is het dier misschien ziek en kan niemand daar wat aan doen?

Afhankelijk van wat er aan de hand is kan er gehandeld worden om volgende problemen te voorkomen.

Die goed bedoelende eigenaar kan misschien wel een andere hond kopen mits hij/zij beter leert hoe een hond fatsoenlijk op te voeden. Degene die bewust bijgedragen heeft aan agressie zou daar verantwoordelijk voor gesteld moeten worden.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_194251617
Ik ben er steeds meer een voorstander van om alle eigenaren van vechthonden in te laten slapen.

Ze zijn gewoon een gevaar voor de sameleving.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194255949
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 10:29 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Het eerste wordt vaak niet nagekomen
Hoe weet je dat?
Je raekt an de dinge geweun.
  zondag 26 juli 2020 @ 15:45:13 #143
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_194267651
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 07:57 schreef Messina het volgende:
...

Nog als toevoeging:

Er wordt gewoon geen verschil gemaakt tussen een hond die een kind grijpt en een hond die een inbreker grijpt. Terwijl "wij" de ene afgemaakt willen zien en de tweede bij wijze van een lintje willen geven ;)
...
Dat schijnt echt zo te zijn ja. Bij een kennis van me werd ingebroken. Helaas voor de inbreker woonde er een erg fanatieke, waakse herder. Bloed zat tot op het plafond, inbreker is met veel geluk weggekomen. Toen de politie arriveerde kreeg de eigenaar het advies om te zeggen dat hij had gezien dat de inbreker als eerste de hond iets probeerde aan te doen, want als de hond de inbreker uit zichzelf aangevlogen was, dan zou hij ook onderzocht moeten worden met als mogelijke conclusie dat hij afgemaakt moest worden.

Het was ongeveer dit verhaal, details kunnen fout zijn. Hond was overiges de relaxedheid zelve normaal en luisterde voor 100%. Eigenaar was geen tokkie, eerder een nerdje.
pi_194336091
Volgende slachtoffer;

https://www.rijnmond.nl/n(...)den-uit-elkaar-haalt

Gelukkig wel de eigenaar van de hont nu die in het ziekenhuis ligt.

-------------------------------------------------------------

In Maassluis is gisterenavond bij een vechtpartij tussen twee honden een man zwaargewond geraakt. Hij probeerde de honden uit elkaar te halen. Daarbij werd hij gebeten en liep hij een slagaderlijke bloeding op.

De twee honden liepen los bij speeltuin Avonturis. Een van de honden viel de ander aan. De baas van de aanvallende hond probeerden ze uit elkaar te krijgen en werd gebeten.

De man bloedde hevig. Een agent heeft de wond dichtgedrukt en daarmee waarschijnlijk het leven van het slachtoffer gered. Het slachtoffer is overgebracht naar het ziekenhuis. De twee honden zijn na het voorval weggerend
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  Spellchecker vrijdag 31 juli 2020 @ 10:33:50 #145
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194336169
Gelukkig de eigenaar ja.
Maar de honden zijn weggerend ...
pi_194336227
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:33 schreef maily het volgende:
Gelukkig de eigenaar ja.
Maar de honden zijn weggerend ...
In de buurt van een speeltuin geen zorgen ...
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  Spellchecker vrijdag 31 juli 2020 @ 10:39:17 #147
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194336240
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:38 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

In de buurt van een speeltuin geen zorgen ...
O, dan is het goed.
Schoolvakantie, lekker buitenspeelweer. ^O^
  vrijdag 31 juli 2020 @ 11:21:41 #148
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_194336740
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:28 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
De twee honden zijn na het voorval weggerend
Stelletje lafaards :')
  vrijdag 31 juli 2020 @ 11:52:28 #149
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_194337138
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:38 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

In de buurt van een speeltuin geen zorgen ...
Hmmmm.

Dat is niet perse gevaarlijk.
Dat twee honden knokken en in dat gevecht ook iemand die wil ingrijpen bijten maakt niet dat ze ineens random mensen aan gaan vallen.

Wel zijn ze waarschijnlijk stevig in de stress/adrenaline, ze proberen te pakken kan dan wel een risico zijn als ze benadering vermijden.

Een hond die in een gevecht met een andere hond afbijt is niet perse gevaarlijk.

De hond die het gevecht initieert is wel een probleem hond.
Maar degene die aangevallen wordt kan net zo goed degene zijn die afbijt.
En voor beiden geld dat het niets zegt over hoe ze zich normaal naar mensen toe opstellen.

Het hoort gewoon niet zo ver te komen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 12:04:35 #150
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_194337335
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 11:52 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Hmmmm.

Dat is niet perse gevaarlijk.
Dat twee honden knokken en in dat gevecht ook iemand die wil ingrijpen bijten maakt niet dat ze ineens random mensen aan gaan vallen.

Wel zijn ze waarschijnlijk stevig in de stress/adrenaline, ze proberen te pakken kan dan wel een risico zijn als ze benadering vermijden.

Een hond die in een gevecht met een andere hond afbijt is niet perse gevaarlijk.

De hond die het gevecht initieert is wel een probleem hond.
Maar degene die aangevallen wordt kan net zo goed degene zijn die afbijt.
En voor beiden geld dat het niets zegt over hoe ze zich normaal naar mensen toe opstellen.

Het hoort gewoon niet zo ver te komen.
Die agent had die beesten direct moeten afschieten.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')