abonnement Unibet Coolblue
pi_192491125
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:40 schreef Pheno het volgende:

[..]

Het vergelijken met een game uit 1997 is een beetje raar. Natuurlijk kun je iets zeggen over de verandering van turnbased naar realtime of de veranderingen in het verhaal, maar hallo, we zijn 23 jaar verder. Games have evolved.
Vind het ergens wel lef om zaken in het verhaal te veranderen. Mensen die fan zijn van turnbased snap ik wel, wat dat betreft lijkt het niet op het origineel en is de remake meer een filmische ervaring.
pi_192491162
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:42 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Vind het ergens wel lef om zaken in het verhaal te veranderen. Mensen die fan zijn van turnbased snap ik wel, wat dat betreft lijkt het niet op het origineel en is de remake meer een filmische ervaring.
Die twists rondom het verhaal had ik ook niet verwacht, maar om daar over te gaan janken zoals sommigen doen? Nu ben ik gewoon benieuwd wat er nog meer anders gaat zijn. Al vermoed ik dat een specifiek iconische moment wel blijft, want dan ga ik zelfs met hooivork en fakkel naar Square.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_192491202
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:45 schreef Pheno het volgende:

[..]

Die twists rondom het verhaal had ik ook niet verwacht, maar om daar over te gaan janken zoals sommigen doen? Nu ben ik gewoon benieuwd wat er nog meer anders gaat zijn. Al vermoed ik dat een specifiek iconische moment wel blijft, want dan ga ik zelfs met hooivork en fakkel naar Square.
Maar dat specifiek iconische moment gaat niet in dit deel gebeuren denk ik.
  dinsdag 7 april 2020 @ 09:49:12 #254
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192491228
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:45 schreef Pheno het volgende:

[..]

Die twists rondom het verhaal had ik ook niet verwacht, maar om daar over te gaan janken zoals sommigen doen? Nu ben ik gewoon benieuwd wat er nog meer anders gaat zijn. Al vermoed ik dat een specifiek iconische moment wel blijft, want dan ga ik zelfs met hooivork en fakkel naar Square.
Nav het einde kan alles anders zijn in andere delen, daarom hebben ze het juist zo gedaan. Grote kans dat we nu geen world map etc gaan krijgen.

Ik zeg niet dat het een slechte game is of slechte remake, maar die twist hadden ze mogen weglaten wmb.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_192491254
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:47 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Maar dat specifiek iconische moment gaat niet in dit deel gebeuren denk ik.
Neuh, zeker niet. Maar je weet maar nooit wie weer over spoilers gaat gillen, dus ik houd het in het midden ;)
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_192491295
Ik ben nu juist alleen maar meer hyped voor het einde. :D Toch juist leuk dat het allemaal wat anders is. Ik heb er bij remakes altijd zo'n hekel aan dat je precies weet wat je te wachten staat.
pi_192512989
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_192530139
Gisteren begonnen met de game. Het speelt lekker en ziet er fantastisch uit, maar er is ook genoeg op aan te merken. De intro hebben ze aardig verneukt, en het schrijfwerk lijkt op het eerste gezicht ook niet om over naar huis te schrijven.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 9 april 2020 @ 11:14:24 #259
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192530366
Intro verneukt? Ik vond het geweldig, nieuw jasje, zelfde gevoel.
pi_192530846
Het is een filmische ervaring en voor mij voelt het niet echt aan als een echte game. Heb het gevechtssysteem nog niet helemaal onder de knie. Voor mijn gevoel ben ik nog zoekende naar de diepgang die er eigenlijk niet is. Het is voornamelijk buttonbashen en healen. Wordt het vanaf een bepaald punt minder lineair?
  Moderator donderdag 9 april 2020 @ 22:51:55 #261
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_192545508
quote:
Hoop dat ze ix ook nog een keer remasteren. Had hem ooit op de psx, veel uur in gestopt en toen was mn laatste schijf kapot :') toen was ik er klaar mee
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  zaterdag 11 april 2020 @ 09:23:28 #262
215192 iPat
Falling feels like flying
pi_192563719
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 22:51 schreef Jimbo het volgende:

[..]

Hoop dat ze ix ook nog een keer remasteren. Had hem ooit op de psx, veel uur in gestopt en toen was mn laatste schijf kapot :') toen was ik er klaar mee
De remaster is al een tijdje te verkrijgen in de PS store. Ze hebben daar ook wat optionele buffs eraan toegevoegd voor degenen die gewoon lekker snel door het verhaal willen gaan.
It's never over..
my kingdom for a kiss upon her shoulder..
It's never over..
all my riches for her smile when I slept so soft against her..
  Moderator zaterdag 11 april 2020 @ 10:00:50 #263
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_192564165
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 09:23 schreef iPat het volgende:

[..]

De remaster is al een tijdje te verkrijgen in de PS store. Ze hebben daar ook wat optionele buffs eraan toegevoegd voor degenen die gewoon lekker snel door het verhaal willen gaan.
Ik bedoel meer een remake versie a-la- FF VII. Maar ja ik zei het verkeerd :+
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  zaterdag 11 april 2020 @ 10:16:42 #264
215192 iPat
Falling feels like flying
pi_192564420
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 10:00 schreef Jimbo het volgende:

[..]

Ik bedoel meer een remake versie a-la- FF VII. Maar ja ik zei het verkeerd :+
Ik denk dat we 30 jaar verder zijn wanneer we er eentje krijgen van FFIX ;(
Het duurt al 5 jaar voordat ze één episode van FFVII uitbrengen.
It's never over..
my kingdom for a kiss upon her shoulder..
It's never over..
all my riches for her smile when I slept so soft against her..
  Moderator zaterdag 11 april 2020 @ 10:21:24 #265
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_192564461
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 10:16 schreef iPat het volgende:

[..]

Ik denk dat we 30 jaar verder zijn wanneer we er eentje krijgen van FFIX ;(
Het duurt al 5 jaar voordat ze één episode van FFVII uitbrengen.
ah, dat overleef ik wel :+
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 11 april 2020 @ 15:46:48 #266
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192568668
Chapter 13 nu, en nog steeds zit ik echt te genieten.


Prima gevechten, moeilijkheid op normal is prima (niet te makkelijk, niet te moeilijk). Verhaal wordt echt zoveel beter gebracht dan origineel.
  zaterdag 11 april 2020 @ 15:59:24 #267
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192568844
Ik zit in chapter 3 nu. Moest echt even stoppen. Dit is zo bijzonder. Zo mooi. De soundtrack O+ De voice actors zijn zo goed ook. Tifa O+ Aerith O+

Combat vind ik nog wat pittig, al ging het stukken beter dan in de demo. Mijn grootste probleem is block/dodge. Dat lukt me nauwelijks :') Ik zie mezelf dit gaandeweg dus nog wel naar Easy downgraden...

Maar vooralsnog niets dan lof. _O_
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Moderator / Redactie Sport zondag 12 april 2020 @ 00:34:49 #268
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192575895
quote:
19s.gif Op zaterdag 11 april 2020 15:59 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik zit in chapter 3 nu. Moest echt even stoppen. Dit is zo bijzonder. Zo mooi. De soundtrack O+ De voice actors zijn zo goed ook. Tifa O+ Aerith O+

Combat vind ik nog wat pittig, al ging het stukken beter dan in de demo. Mijn grootste probleem is block/dodge. Dat lukt me nauwelijks :') Ik zie mezelf dit gaandeweg dus nog wel naar Easy downgraden...

Maar vooralsnog niets dan lof. _O_
Key is echt veel switchen tussen characters, gewone aanvallen doen weinig dmg.
  zondag 12 april 2020 @ 16:42:37 #269
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192582686
Chapter 7 inmiddels _O_ Wat een genot.

Er zitten wat schoonheidsfoutjes in, vooral qua textures, maar verder is deze game top. Maar goed, ik vond FFXV ook al top en VII remake is gewoon een kloon :)
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_192583822
Bijna 50 uur gespeeld. Nog nooit in een week zoveel gegamed in jaren. Zit nu in chapter 17.
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 april 2020 @ 03:28:02 #271
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192591790
Chapter 17, 36+ uur gespeeld.

Morgen afmaken hopelijk.

Wat. Een. Game.
pi_192597333
Uitgespeeld. 53:23 uur. Wat een spel. Hele vette einde. Erg bevredigend. Nu lekker op hard mode spelen en trophies halen enz.
  maandag 13 april 2020 @ 16:21:06 #273
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192598327
Ik begin me een klein beetje te irriteren aan de verouderde gameplay en de lelijke textures. De slums rondom het huis van Aereth waren echt vreselijk. Autobanden die lelijker zijn dan op de PS2 en die smalle steegjes die je tig keer door moet en elke keer 10 tot 15 seconden duren. Vrij matig.

Square moet echt eens naar andere games kijken voor de volgende delen. Er is een hoop QOL dat ze kunnen verbeteren. De combat is prima, cutscenes ook en het is tof om in Midgar alles opnieuw te beleven. Square is alleen niet zo goed meer in het maken van games met dit statuur.

Ik vind het niet passen bij de character models van de hoofdpersonen. Bij Cloud kun je zijn wimpers tellen terwijl sommige npc's in drie polygonen gerenderd worden. Het leidt eigenlijk teveel af.

Het voldoet in ieder geval niet aan de verwachtingen. Maar dat kon ook niet natuurlijk. Ergens heb ik dan toch spijt dat ik de game nu speel en niet heb gewacht op de PS5 Complete Edition met texture pack. Dat heeft deze game echt nodig.

Desalniettemin ga ik door, het is namelijk zeer boeiend. Een kritische noot is echter op zijn plaats.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 13 april 2020 @ 16:35:03 #274
429367 DKUp
ON TOUR
pi_192598509
Ik twijfel, ik heb het het origineel niet gespeeld dus een wat ander verhaal boeit mij niet.

Alleen ben ik bang dat er een PS5-versie komt en de rest voorlopig nog niet uitkomt terwijl ik het hele verhaal wil spelen.
SOONY
pi_192598660
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2020 16:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik begin me een klein beetje te irriteren aan de verouderde gameplay en de lelijke textures. De slums rondom het huis van Aereth waren echt vreselijk. Autobanden die lelijker zijn dan op de PS2 en die smalle steegjes die je tig keer door moet en elke keer 10 tot 15 seconden duren. Vrij matig.

Square moet echt eens naar andere games kijken voor de volgende delen. Er is een hoop QOL dat ze kunnen verbeteren. De combat is prima, cutscenes ook en het is tof om in Midgar alles opnieuw te beleven. Square is alleen niet zo goed meer in het maken van games met dit statuur.

Ik vind het niet passen bij de character models van de hoofdpersonen. Bij Cloud kun je zijn wimpers tellen terwijl sommige npc's in drie polygonen gerenderd worden. Het leidt eigenlijk teveel af.

Het voldoet in ieder geval niet aan de verwachtingen. Maar dat kon ook niet natuurlijk. Ergens heb ik dan toch spijt dat ik de game nu speel en niet heb gewacht op de PS5 Complete Edition met texture pack. Dat heeft deze game echt nodig.

Desalniettemin ga ik door, het is namelijk zeer boeiend. Een kritische noot is echter op zijn plaats.
Hopelijk komt er nog flinke post-launch support zoals bij FFXV zodat ik straks de verbeterde versie van de Remake (lol) voor een prikkie op de kop kan tikken.

En anders mooi op de PS5 versie wachten inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')