abonnement Unibet Coolblue
pi_189120101
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 18:06 schreef Nadinarama het volgende:
Wat doe je eraan om het op te lossen?
Zolang men mij elk jaar positieve beoordelingen geeft eigenlijk helemaal niks.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189120763
Als je definitie van bullshit job het deel van je werkuren dat je effectief aan het werk ben is, dan is piloot zijn op een lange afstands vlucht natuurlijk ook een bullshit job eersteklas: beetje koffie drinken, beetje eten, beetje de ste..., nou ja, vul maar in, het vliegtuig vliegt 95% van de tijd zichzelf. En je krijgt er nog mooi voor betaald ook.
Toch zijn de skills en aanwezigheid van de piloot nodig voor de momenten dat het wel spannend wordt, en wil ik het dus geen bullshit job noemen.

In mijn werk heb ik ook regelmatig wel wat uren dat er weinig spannends gebeurd, en dat ik bijvoorbeeld mijn investeringen beheer, of al dan niet werk gerelateerd nieuws volg bijvoorbeeld.
Ik moet zorgen dat de boel loopt, daar wordt ik voor betaald. Mijn werkgever zegt het zo: ach ET, als jij de boel hier georganiseerd krijg in 20 uur per week vinden wij dat prima, zolang het maar loopt. Echter, als het niet loopt, en vervolgens blijkt dat ik de resterende uren buiten het bedrijf of aan andere dingen besteedt heb, dan heb ik wel een groter probleem (lees: ik kan vertrekken) als in het geval dat ik wel een "normaal" aantal uren aan mijn werk besteedt had (nog een kans om het recht te zetten).
Bullshit job? Ik vind van niet, misschien dat anderen hier anders over denken.
pi_189121610
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 21:00 schreef ETphonehome het volgende:
Als je definitie van bullshit job het deel van je werkuren dat je effectief aan het werk ben is, dan is piloot zijn op een lange afstands vlucht natuurlijk ook een bullshit job eersteklas: beetje koffie drinken, beetje eten, beetje de ste..., nou ja, vul maar in, het vliegtuig vliegt 95% van de tijd zichzelf. En je krijgt er nog mooi voor betaald ook.
Toch zijn de skills en aanwezigheid van de piloot nodig voor de momenten dat het wel spannend wordt, en wil ik het dus geen bullshit job noemen.

In mijn werk heb ik ook regelmatig wel wat uren dat er weinig spannends gebeurd, en dat ik bijvoorbeeld mijn investeringen beheer, of al dan niet werk gerelateerd nieuws volg bijvoorbeeld.
Ik moet zorgen dat de boel loopt, daar wordt ik voor betaald. Mijn werkgever zegt het zo: ach ET, als jij de boel hier georganiseerd krijg in 20 uur per week vinden wij dat prima, zolang het maar loopt. Echter, als het niet loopt, en vervolgens blijkt dat ik de resterende uren buiten het bedrijf of aan andere dingen besteedt heb, dan heb ik wel een groter probleem (lees: ik kan vertrekken) als in het geval dat ik wel een "normaal" aantal uren aan mijn werk besteedt had (nog een kans om het recht te zetten).
Bullshit job? Ik vind van niet, misschien dat anderen hier anders over denken.
Nee want als je helemaal niks doet dan gaat er "iets" niet goed. En dat is een product, resultaat of project.
Mensen die echt niets doen of iets doen wat niets toevoegd hebben bullshitjobs.
Scrummasters ed.
Vakman pur sang
pi_189121665
Wat is je functie / taak?
pi_189124944
Ik herken dit in een leidinggevende die rondloopt op mijn kantoor (yes, rijksoverheid). Die meneer verdient meer dan 6000 bruto per maand door elke dag zo'n 4 a 5 uur (voorzichtige schatting) de telegraaf te lezen en de rest van de dag in vergadering te zitten.

Hij denkt ook dat niemand het doorheeft. Hij heeft een laptop maar je hoort hem nooit klikken met de muis en hij zit altijd op zijn iPad of zijn telefoon dingen te doen. Is echt hilarisch soms. Want hij wordt altijd nerveus als er mensen naast hem komen zitten. (en dus kunnen zien wat hij doet)
pi_189126908
Ik liep eens stage bij een journalistiek bedrijf. Daar werkte ik veel te snel door, waardoor ik na een uur of 2 niks meer te doen had. Dan kruipt de tijd inderdaad voorbij, want dan zit je te niksen. Mensen hielden elkaar een beetje bezig. Zonde van de tijd.

Naast een burn-out bestaat er ook een bore-out: als je saai werk doet, of meer dan de helft van de tijd niks productiefs doet. Wij zijn niet gemaakt om still te zitten en te wachten tot het vijf uur is. Ik kan me ook niet voorstellen dat je het echt lekker vindt om te niksen.
pi_189127760
Erg herkenbaar, door onervaren management, chaos etc gaat de efficentie er snel vanaf. Een onregelmatige werkdruk maakt dat ik(en collega) soms gewoon een halve dag of week standby aanwezig ben, want moet gewoon de uren maken.

De job is wel OK, deels moeilijk te automatiseren omdat het voornamelijk technisch schrijven, fotografie en editten is, maar de 40 uren regel zou ik absoluut liever anders zien.

8 uur per dag is een ouderwetse fabrieksnorm, en daar moeten we eens vanaf gaan zien waar het kan. Helaas laat het beleid hier geen uitzonderingen toe, dus dan maar betaald Fokken:)
Doei
pi_189128011
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:15 schreef Jaarsma93 het volgende:
Ik herken dit in een leidinggevende die rondloopt op mijn kantoor (yes, rijksoverheid). Die meneer verdient meer dan 6000 bruto per maand door elke dag zo'n 4 a 5 uur (voorzichtige schatting) de telegraaf te lezen en de rest van de dag in vergadering te zitten.

Hij denkt ook dat niemand het doorheeft. Hij heeft een laptop maar je hoort hem nooit klikken met de muis en hij zit altijd op zijn iPad of zijn telefoon dingen te doen. Is echt hilarisch soms. Want hij wordt altijd nerveus als er mensen naast hem komen zitten. (en dus kunnen zien wat hij doet)
Dat niemand hem daarop aanspreekt :P, bijzonder!
pi_189129073
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:54 schreef Feivel1 het volgende:
Naast een burn-out bestaat er ook een bore-out: als je saai werk doet, of meer dan de helft van de tijd niks productiefs doet. Wij zijn niet gemaakt om still te zitten en te wachten tot het vijf uur is.
We zijn als mensen sowieso niet gemaakt om 40 uur in een week te werken, daarvan is gauw 8-16 uur per week verspilde tijd.

Onderzoek toont aan dat jobs van 3 of 4 dagen in de week veel productiever zijn.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_189130815
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 15:13 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik zou helemaal de kriebels krijgen van niks doen de hele dag. Ik heb ook wel eens loze doorbetaalde uurtjes gehad maar die gaan me traag voorbij.
Ik had dat tijdens mijn eerste stage. Echt niet leuk. De tijd lijkt dan ook verschrikkelijk langzaam te gaan.
ROBODEMONS..................|:(
pi_189139985
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:30 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

We zijn als mensen sowieso niet gemaakt om 40 uur in een week te werken, daarvan is gauw 8-16 uur per week verspilde tijd.

Onderzoek toont aan dat jobs van 3 of 4 dagen in de week veel productiever zijn.
Je bent idd maar iets van 4 uur productief op een dag.
En dat merk ik ook van toen ik nog studeerde tot nu. Het is een uitzondering als ik echt 8(+) uur geconcentreerd aan het werk ben.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_189143029
Jij werkt 100% bij de overheid.
pi_189144066
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 22:11 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Wat is je functie / taak?
Ik ben sinds een jaar terug bij mijn oude werkgever. Ik werk nu als project directeur aan het opzetten van een nieuwe vestiging. Dit deed ik in de periode 2011-2016 ook voor hen. In 2016 liep alles wel, en ben ik weggegaan om een nieuwe uitdaging op te pakken (er zaten toen nog geen nieuwe projecten in de pijplijn bij dat bedrijf). De opmerking van de 20 uur stamt dus meer uit de periode 2015-2016, toen er gewoon minder uren nodig waren om de boel te laten draaien.
Op het moment is het een ander verhaal: nieuwe vestiging, nieuw team opbouwen (begon 10 maanden geleden met 2 medewerkers, heb er nu 40, midden volgend jaar moeten dat er 120 zijn).
  vrijdag 27 september 2019 @ 17:26:13 #39
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_189146515
TO is een grote zeikerd en moet zelf eens kansen creeëren en zijn nek uitsteken met gave ideeën. Gooi de beuk er eens in wat voor ballentent her hier is dat iedereen op zijn reet zit. Of doe het aardig en krijg mensen mee in een project.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  vrijdag 27 september 2019 @ 17:28:15 #40
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_189146535
De ENIGE maar dan ook ENIGSTE REDEN dat ik werk is voor het geld.

Krijg ik slechts een fooi dan mogen ze oprotten.
pi_189147493
Ik heb wel eens een bullshitjob gehad.. mijn eerste serieuze baantje toen ik nog studeerde. Dat was toevallig ook bij de overheid. Ik moest iemand vervangen die ziek was maar waarvan niemand precies wist wat haar functie precies inhield. In het begin ga je dan maar wat proberen, maar op het eind dan zit je van alles te doen behalve werken en daalt de motivatie snel. Doorgroeien kon niet want ik had nog geen diploma dus toen ben ik maar weggegaan
pi_189147548
Ook al heb je een bullshitbaan dan kan je toch nog wel de rest van de uren een beetje zinvol doorbrengen? Of is dat niet mogelijk?
pi_189147907
Ik heb ook regelmatig dat ik een hele dag geen reet doe, gewoon hele dag beetje internetten. Bij mijn vorige werkgever was dat nog erger overigens.
٩๏̯͡๏)۶
pi_189148094
In beginsel word ik betaald om aanwezig te zijn en als ik het werk wat voorbij komt in 2 uurtjes kan doen dan is het prima. In rustige periodes is dat ook zeker de praktijk. Koffieleuten met collega's, privé appen, fokken en Facebooken, andere privé zaken regelen of snel een boodschap doen tussendoor is dan allemaal prima.

Daar tegenover staan bij mij echter ook drukke periodes waarin ik de hele dag druk ben en letterlijk de benen uit mijn lijf loop. En dan ben ik na sluitingstijd ook echt nog even bezig om wat lopende zaken af te ronden.
pi_189148187
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 19:21 schreef Ivo1985 het volgende:
In beginsel word ik betaald om aanwezig te zijn en als ik het werk wat voorbij komt in 2 uurtjes kan doen dan is het prima. In rustige periodes is dat ook zeker de praktijk. Koffieleuten met collega's, privé appen, fokken en Facebooken, andere privé zaken regelen of snel een boodschap doen tussendoor is dan allemaal prima.

Daar tegenover staan bij mij echter ook drukke periodes waarin ik de hele dag druk ben en letterlijk de benen uit mijn lijf loop. En dan ben ik na sluitingstijd ook echt nog even bezig om wat lopende zaken af te ronden.
Ach ja, geloof je wel hoor min of meer maar als ik dit soort dingen lees denk ik altijd van het zal wel. Ik ken op het werk ook mensen die zeggen dat ze het ontzettend druk hebben, een tijd terug iemand die letterlijk 15 minuten voor een collega van mij stond om de hele tijd dat te zeggen op allerlei verschillende manieren. Heel druk had die het op dat moment inderdaad, met praten, je ziet ze verder ook nooit ook al hebben ze een kantoorbaan. Ik heb het idee dat de mensen die hard werken het zelden noemen/erover klagen en de mensen die zeggen dat ze het soms erg druk hebben en dit en dat maar gewoon wat lullen maar het extra duidelijk melden omdat ze het idee hebben dat mensen daarin trappen (wat ook best vaak zo zal zijn).
pi_189148232
Letterlijk de benen uit je lijf lopen, die moet ik onthouden, is ook wel een flink power-statement ook al klopt het niet natuurlijk maar ja
pi_189149439
Al verlang ik momenteel wel naar een bullshit baan. :')
Uren van 10 uur per dag en dan concluderen dat je lang niet alles afgerond krijgt. Mensen aannemen meer contracten en projecten. En de cirkel weer rond.
Vakman pur sang
pi_189152290
Had ik eerst ook. 28 uur per week aanwezig zijn, 2 uurtjes werken per dag en de rest voor mezelf (en dan online geld verdienen) en daarnaast 3k per loon hebben. :')
pi_189170603
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 september 2019 22:57 schreef boskameel het volgende:
Had ik eerst ook. 28 uur per week aanwezig zijn, 2 uurtjes werken per dag en de rest voor mezelf (en dan online geld verdienen) en daarnaast 3k per loon hebben. :')
Wat voor online werk deed je dan?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 29 september 2019 @ 09:44:28 #50
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189170654
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 21:00 schreef ETphonehome het volgende:
Als je definitie van bullshit job het deel van je werkuren dat je effectief aan het werk ben is, dan is piloot zijn op een lange afstands vlucht natuurlijk ook een bullshit job eersteklas: beetje koffie drinken, beetje eten, beetje de ste..., nou ja, vul maar in, het vliegtuig vliegt 95% van de tijd zichzelf. En je krijgt er nog mooi voor betaald ook.
Toch zijn de skills en aanwezigheid van de piloot nodig voor de momenten dat het wel spannend wordt, en wil ik het dus geen bullshit job noemen.

Een piloot heeft wel wat meer te doen dan enkel het besturen van het vliegtuig. Dus ook als de autopilot gekoppeld is, is er genoeg te doen ;)

Dus niet echt vergelijkbaar met wat TS zoekt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')