In de huidige staat van zijn vrouw is die kans aanzienlijk, natuurlijk. Dat weet TS zelf ook heel goed en maakt zijn handelen alleen nog maar meer walgelijk.quote:Op donderdag 26 september 2019 08:35 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
TS gaat er vanuit dat na de scheiding zijn ex in een psychiatrische instelling zit te vegeteren en dat de kinderen 100% aan hem worden toegewezen.
Ik ben inderdaad niet van plan om te investeren in iemand die het al opgegeven heeft, dat heb ik eerder gedaan en het heeft me niks goeds gebracht. Dus vandaar dat ik het deze keer voor wil zijn. En ze heeft het blijkbaar opgegeven, ze wil niks, niet beter worden blijkbaar.quote:Op donderdag 26 september 2019 08:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik lees de post van Lenny77 waarin ze het heeft over jouw woede over het opgeven van je vrouw toen ze ziek was. Dat ze zelfs overleed. Daar zit hem de kneep, denk ik? Je gaat liever scheiden, dan ben je van haar af en kan ze je niet op dezelfde manier kwetsen.
Grijp deze tijd nu eens aan om in therapie te gaan. Ik denk, zoals ik je lees, dat je dat grote onzin vindt en echt niets voor jou, want je bent niet gek. Nee, je bent niet gek, maar je hebt wel een heel groot verlies geleden en dat moet je verwerken. Het verlies, maar ook jouw gevoelens daaromheen. Je boosheid, je onmacht wellicht. Zorg dat jij aan jezelf werkt, terwijl zij hard vecht om te herstellen en jullie kind op de wereld te zetten. En kijk dan eens, als jullie allebei heel wat stappen verder zijn en zij niet meer hormonaal, wat je dan voelt. En handel dan pas.
Je vorige vrouw heeft het niet "opgegeven", ze was in lichamelijk opzicht dodelijk ziek en dat is een gevecht dat ze onmogelijk kon winnen. Dit echter is een andere situatie; deze vrouw gaat geestelijk door een zware periode maar daar kan ze opzich wel weer van herstellen. En daar kun jij werkelijk bij helpen, namelijk door haar in ieder geval niet verder richting afgrond te duwen.quote:Op donderdag 26 september 2019 10:13 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad niet van plan om te investeren in iemand die het al opgegeven heeft, dat heb ik eerder gedaan en het heeft me niks goeds gebracht. Dus vandaar dat ik het deze keer voor wil zijn. En ze heeft het blijkbaar opgegeven, ze wil niks, niet beter worden blijkbaar.
ZE IS DEPRESSIEF DOOR DE HORMONEN! Een kenmerk van depressie is dat je niets wil.quote:Op donderdag 26 september 2019 10:13 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad niet van plan om te investeren in iemand die het al opgegeven heeft, dat heb ik eerder gedaan en het heeft me niks goeds gebracht. Dus vandaar dat ik het deze keer voor wil zijn. En ze heeft het blijkbaar opgegeven, ze wil niks, niet beter worden blijkbaar.
Ik wens werkelijk niemand een depressie toe maar jezus jij zou een dag in haar schoenen moeten staan... ze KIEST hier NIET voor... ze is ZIEK! En door haar een trap na te geven nu help je haar niet...quote:Op donderdag 26 september 2019 10:13 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Dat is haar ziektebeeld en tijdelijk.quote:Op donderdag 26 september 2019 10:13 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Maar... Opgeven is onderdeel van het ziektebeeld. Heb je enig idee wat voor ziekte ze precies heeft en wat voor beeld en gedrag daarbij hoort? Want ik heb t idee dat je geen flauw idee hebt wat ze nu doormaakt.quote:Op donderdag 26 september 2019 10:13 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.quote:Op maandag 23 september 2019 20:30 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Als jouw vrouw je iets flikt als vreemdgaan oid, dan stop jij toch niet meteen met van haar te houden?
Nee dat weet ik ook niet.quote:Op donderdag 26 september 2019 11:34 schreef Samzz het volgende:
[..]
Maar... Opgeven is onderdeel van het ziektebeeld. Heb je enig idee wat voor ziekte ze precies heeft en wat voor beeld en gedrag daarbij hoort? Want ik heb t idee dat je geen flauw idee hebt wat ze nu doormaakt.
Zelfs als dat zo zou zijn (wat waarschijnlijk niet zo is) dan vergeet hij kennelijk dat ze nu zwanger is, ik zou er niet voor durven instaan dat ze deze zwangerschap nog gaat voldragen als hij het nu op een scheiding gooit, en ze moet nog 4 maanden.quote:Op donderdag 26 september 2019 08:35 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
TS gaat er vanuit dat na de scheiding zijn ex in een psychiatrische instelling zit te vegeteren en dat de kinderen 100% aan hem worden toegewezen.
Misschien een gek idee. Maar heb je al eens haar behandelaar gevraagd wat haar ziekte precies inhoudt?quote:Op donderdag 26 september 2019 11:50 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Nee dat weet ik ook niet.
Met je "dat heb ik eerder gedaan" bedoel je je overleden vrouw?quote:Op donderdag 26 september 2019 10:13 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Dat lijkt me heel verstandig.quote:Op donderdag 26 september 2019 11:56 schreef Samzz het volgende:
[..]
Misschien een gek idee. Maar heb je al eens haar behandelaar gevraagd wat haar ziekte precies inhoudt?
Best aardig om zo over je eerste vrouw te praten die aan kanker is overleden.quote:Op donderdag 26 september 2019 10:13 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad niet van plan om te investeren in iemand die het al opgegeven heeft, dat heb ik eerder gedaan en het heeft me niks goeds gebracht. Dus vandaar dat ik het deze keer voor wil zijn.
Tsja, TS is na al die jaren dan ook nog steeds boos op die vrouw omdat ze niet verder wilde lijden aan een terminale ziekte...quote:Op donderdag 26 september 2019 15:13 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Best aardig om zo over je eerste vrouw te praten die aan kanker is overleden.
Jij wil niet scheiden. Jij wil niet nog een keer een verlies moeten meemaken. En dat snap ik wel, want dat doet zeer. En is moeilijk. En niet ieder mens kan pijn goed dragen.quote:Op donderdag 26 september 2019 10:13 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ik zie een Nadine26 inderdaad.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:08 schreef Omentielvo het volgende:
Is dit niet gewoon een troll. #durfttehopen
quote:Op donderdag 26 september 2019 11:50 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Nee dat weet ik ook niet.
quote:Op donderdag 26 september 2019 23:13 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Misschien is het een idee om eens in je verschillende oeuvres hier terug te gaan lezen? Hoe je zelf was rondom je opnames, psychose en toen je zelf op wilde geven en er een eind aan te maken etc. Hoe zij daarop reageerde en wat het met jou deed.
Wellicht levert dat wat meer inlevingsvermogen en ook begrip op, ook naar hoe instrumenteel de reactie van de partner kan zijn enzo..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |