quote:Op zondag 29 september 2019 13:12 schreef miss_sly het volgende:
Man van weinig woorden
Anyway, de conclusie uit het bericht van de Consumentenbond is dat zacht water ook wel nadelen met zich medebrengt, of zoals de hoogleraars schetst, zelfs gevaren kan meebrengen omdat je zelf de kwaliteit van je drinkwater verandert. Bovendien zou een ontharder pas nodig zijn boven Dh van 20 en zitten wij net onder de 8.
De moeite waard om te lezen als je nadenk over al dan niet een waterontharder.
Ik ook niet. Ik was het ook helemaal eens met jouw “no brainer”, tot schaap wat meer uitlegde en dit artikel liet lezen.quote:
Het is niet hoogpolig, maar ons doel is ook niet om op de grond te zittenquote:Op zondag 29 september 2019 12:26 schreef Claudia_x het volgende:
Is het tapijt hoogpolig of laagpolig? Ik heb een laagpolig tapijt en daar heb ik wel wat spijt van. Hoogpolig nodigt veel meer uit tot hangen op het kleed. Ons kleed kostte niet veel geld, dus misschien koop ik wel weer eens een nieuwe.
Het ziet er wel uit alsof het best zacht is!quote:Op zondag 29 september 2019 20:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is niet hoogpolig, maar ons doel is ook niet om op de grond te zitten
We vinden het mooi, lekker warm en knus, en in geval van op de grond zitten, leggen we er wel een plaid of kussen onder.
Met het risico nu te klinken als een verkooppraatje valt hier toch nog wel wat tegenin te brengen.quote:Op zondag 29 september 2019 12:53 schreef het_fokschaap het volgende:
https://www.consumentenbo(...)dheid-drinkwater.pdf
Ik vroeg me al af waarom je een ontharder had, want het klinkt mij in de oren als erg veel moeite voor het voorkomen van wat kalkaanslag (waar ikzelf sowieso nauwelijks last van heb). Maar als je een ontharder nodig hebt voor bepaalde apparaten, dan snap ik het wel.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 06:58 schreef Merel1808 het volgende:
Ik vind het document van de Consumentenbond wat kortzichtig, maar ik ben natuurlijk zelf ook gebiased, want ik ben een enorm tevreden klant. Wij moesten voor de quooker en de espressomachine sowieso een ontharder laten installeren, toen was het hele huis ontharder nog maar ietsjes duurder en ik ervaar er dus veel voordeel van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Binnen zijn ze echt al erg ver. Muren staan, stukadoors zijn vrijwel klaar, dus schakelmateriaal kan worden gemonteerd en de deuren kunnen er in.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerste verdieping was niet zo spannend: grote slaapkamer voor, grote slaapkamer achter en een badkamer er tussen in.
Op de zolder viel het meteen op dat de dakramen omlaag geplaatst waren. Wat ontzetten fijn. We kunnen nu net bij het handvat en we kunnen erdoor naar buiten en zelfs een stukje naar beneden kijken. De technische ruimte is best groot, maar dat vind ik ook wel handig. Kan er nog wat opslag in enzo, en op termijn misschien iets van een groot boilervat of iets dergelijks als we willen verduurzamen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De uitvoerder wist te vertellen dat de nutsbedrijven met hun werkzaamheden zijn gestart, dus dat is positief. De andere partij waar ze geen invloed op hebben die wat moet doen, is de gemeente, want zij moeten de wegbestrating aanbrengen. Pas als dat ook is gedaan, wordt de sleutel opgeleverd.
[ Bericht 1% gewijzigd door miss_sly op 10-10-2019 19:26:57 ]And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Echt groot, inderdaad. Dus vliering maken en kamers en badkamer realiseren moet lukken.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Dat lijkt me wel ja, en als ik kijk hoe hoog de dakkapellen bij de buren zitten dan lijken jullie dakramen nog steeds hoger te zitten, wel bizar dat ze in eerste instantie nog hoger zaten.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 19:27 schreef miss_sly het volgende:
Echt groot, inderdaad. Dus vliering maken en kamers en badkamer realiseren moet lukken.![]()
Ooh dat schiet op! Mooi wordt het! En fijn dat uitzicht, blijft dat zo of gaat daar nog gebouwd worden?![]()
Leuke foto's! Wat vond je van het perceel?I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Ik heb nog biet gekeken wat het bestemmingsplan daarvan is, maar kan me voorstellen dat dat in ieder geval voorlopig zo blijft. Er ligt daar grond van een bedrijf dat iets met planten doet en er staat een kas.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 21:12 schreef Chell het volgende:
Ooh dat schiet op! Mooi wordt het! En fijn dat uitzicht, blijft dat zo of gaat daar nog gebouwd worden?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Het is nog lastig het perceel goed in te schatten. De erfgrens is nog niet aangegeven, dus die moeten we nog een beetje gokken. De weg is nog niet aangelegd, dus waar de voortuin begint is ook nog niet te zeggen.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 21:27 schreef Claudia_x het volgende:
Leuke foto's! Wat vond je van het perceel?
De voortuin lijkt wel behoorlijk groot. Dat moet natuurlijk ook, want daar moeten twee parkeerplaatsen worden aangelegd. Ik denk dat ik in ieder geval wel hulp nodig heb bij het ontwerp van de tuin, zowel voor-, als zij-, als achtertuin. Ik heb er wel al ideeën over, maar hoe goed uitvoerbaar die zijn, weet ik nog niet.
Wat ik zelf een mooie bijkomstigheid van ons type huis is dat het afdak boven de voordeur zo mooi aansluit op de uitbouw aan de zijkant. Bij de andere huizen is dat gewoon een wit afdakje, dat hangt er zo een beetje bij, en bij ons sluit het mooi aan. Het zal ook wat meer beschutting bieden als het regent.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ziet er mooi uit! Ook de uitbouw, veel minder standaard dan normaal bij nieuwbouw![]()
![]()
Alleen het traphekje op zolder staat deels voor het raam en 1 kant is dicht, gaan jullie daar nog wat aan aanpassen bij de indeling van de zolder?
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops![]()
Ik vind het hele project wel mooi, met mooie ontwerpen en wat diversiteit. De uitbouw was voor ons wel hetgeen ons over de streep trok.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 23:01 schreef SV-tje het volgende:
Ziet er mooi uit! Ook de uitbouw, veel minder standaard dan normaal bij nieuwbouw![]()
![]()
Alleen het traphekje op zolder staat deels voor het raam en 1 kant is dicht, gaan jullie daar nog wat aan aanpassen bij de indeling van de zolder?
Vreemd inderdaad, dat traphekje op de kop. Schaap zegt dat dat op de eerste verdieping ook zo is. Moet ik de foto’s even op na kijken, maar hij zal best gelijk hebben.
Als we meteen een indeling op zolder gaan plaatsen, zal er aan de lange kant een muur komen, denk ik. Dan gaat dat hekje weg. Wellicht kunnen we dat gebruiken om op de kop van beide traphekken een spijlenhek te maken. Vind ik wel mooier en opener.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Dat-ie voor het raam staat is inderdaad wel stom! De dichte kant vind ik zelf wel geinig.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Nou ja, dat voor het raam zie ik nu pas echt goed of dringt pas echt goed doorStom inderdaad.
Wij hebben wel eens over zaken gevraagd waarom daarvoor gekozen is, maar nooit echt bevredigende antwoorden gehad.
We zagen ook dat op de eerste verdieping de afvoer en waterleiding in het toilet en alles wat in de badkamer aan leidingen en afvoeren zit in de muur is gefreesd en dus na aansluiting kan worden gestuukt en weggewerkt. Op de begane grond hebben ze dat dan dus niet gedaan en steekt de afvoerpijp lekker pontificaal uit de vloer en zit de waterleiding een beetje halfbakken in de muur. Ik heb er met de uitvoerder over gesproken, en hij zei dat hij dacht dat in de muur frezen een meerwerkoptie was. Die hebben wij niet gezien, anders hadden we dat voor beneden uiteraard ook aangekruist. Hij ging het navragen, ik ben benieuwd.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Laat je dat hekje straks toch een paar centimeter verzetten. Volgens mij is dat niet heel veel moeite voor een timmerman.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 09:50 schreef miss_sly het volgende:
Nou ja, dat voor het raam zie ik nu pas echt goed of dringt pas echt goed doorStom inderdaad.
Wij hebben wel eens over zaken gevraagd waarom daarvoor gekozen is, maar nooit echt bevredigende antwoorden gehad.
We zagen ook dat op de eerste verdieping de afvoer en waterleiding in het toilet en alles wat in de badkamer aan leidingen en afvoeren zit in de muur is gefreesd en dus na aansluiting kan worden gestuukt en weggewerkt. Op de begane grond hebben ze dat dan dus niet gedaan en steekt de afvoerpijp lekker pontificaal uit de vloer en zit de waterleiding een beetje halfbakken in de muur. Ik heb er met de uitvoerder over gesproken, en hij zei dat hij dacht dat in de muur frezen een meerwerkoptie was. Die hebben wij niet gezien, anders hadden we dat voor beneden uiteraard ook aangekruist. Hij ging het navragen, ik ben benieuwd.![]()
Dat zal ik zeker met de aannemer bespreken. Hij moet toch aan de slag op zolder. Het blijft wel een rare keuzequote:Op vrijdag 11 oktober 2019 10:34 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Laat je dat hekje straks toch een paar centimeter verzetten. Volgens mij is dat niet heel veel moeite voor een timmerman.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Fascinerend is het. Zou de architect het over het hoofd hebben gezien? Gelukkig is het relatief eenvoudig op te lossen. En heel goed dat je nu let op de afwerking en er kritische vragen over stelt!quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 09:50 schreef miss_sly het volgende:
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Als je naar de tekening kijkt hoort daar een hekje met een inham te zitten, de vloer hoort ook een inham te hebben, dat hebben ze dus niet comform tekening gedaan, maar gemakzuchtig rechttoe rechtaan.
Op de middenverdieping begint de trap als het goed is naast het raam, dus daar zou dat op zich niet zo moeten zijn, maar zal het hekje wel op dezelfde hoogte zitten, namelijk die van de bedoelde inham, en voor de middenverdieping klopt dat, maar voor zolder niet, de vloer loopt deels te ver (tot de inham diepte) door en daarom zit het hekje verkeerd.![]()
Scherp, opzoeken op de tekening!
Op de eerste verdieping zit daar geen hekje, maar de trapopgang naar zolder. Dus dat maakt ook niet zoveel uit, dat past altijd wel.
Op de tekening staat het hekje van zolder inderdaad niet half voor het raam. Ik zal er nog eens naar vragen. De uitvoerder en mijn grote vriendin van de kopersbegeleiding zullen wel weer blij zijn met ons
![]()
Heb je contact met de andere kopers? Wij hebben bij onze nieuwbouwwoning dat soort zaken in een vroeg stadium samen aangekaart bij de bouwer.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 11:36 schreef miss_sly het volgende:
Scherp, opzoeken op de tekening!
Op de eerste verdieping zit daar geen hekje, maar de trapopgang naar zolder. Dus dat maakt ook niet zoveel uit, dat past altijd wel.
Op de tekening staat het hekje van zolder inderdaad niet half voor het raam. Ik zal er nog eens naar vragen. De uitvoerder en mijn grote vriendin van de kopersbegeleiding zullen wel weer blij zijn met onsI make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 11:23 schreef Leandra het volgende:
Als je naar de tekening kijkt hoort daar een hekje met een inham te zitten, de vloer hoort ook een inham te hebben, dat hebben ze dus niet comform tekening gedaan, maar gemakzuchtig rechttoe rechtaan.
Wij hebben wel al contact met onze direct buren, zowel die aan ons vast, als de vrijstaande naast ons.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 11:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je contact met de andere kopers? Wij hebben bij onze nieuwbouwwoning dat soort zaken in een vroeg stadium samen aangekaart bij de bouwer.
Ik vrees alleen dat de tekening nergens toe gaat leiden, want er wordt op verschillende plekken aangegeven dat "aan de tekeningen geen rechten kunnen worden ontleend en alles indicatief is".
We gaan het wel aankaarten, uiteraard
![]()
We zijn aan het nadenken over de indeling van de voortuin.
Er moeten twee parkeerplekken in gerealiseerd, dat is in de koopakte vastgelegd.
Nu is de voorkant van onze tuin behoorlijk breed, dus ik dacht dat het handig is om twee parkeerplekken naast elkaar aan te leggen. Er is ook iets te zeggen voor achter elkaar op de oprit.
Ik wil echter in de voortuin ook wel wat groen, en eigenlijk ook een plek voor de fietsen, zodat we daar niet altijd mee achterom hoeven.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Het is gewoon een knullige oplossing van ze, maar dit soort punten blijven inderdaad lastig.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 11:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij hebben wel al contact met onze direct buren, zowel die aan ons vast, als de vrijstaande naast ons.
Ik vrees alleen dat de tekening nergens toe gaat leiden, want er wordt op verschillende plekken aangegeven dat "aan de tekeningen geen rechten kunnen worden ontleend en alles indicatief is".
We gaan het wel aankaarten, uiteraard
Misschien een idee om alvast een app-groep te beginnen voor het buurtje? Ik heb nota bene een bloedhekel aan app-groepen, maar ik denk dat jullie veel aan elkaar kunnen hebben in deze tijd waarin de woningen opgeleverd gaan worden. Bij ons werden indertijd ook bevindingen tijdens inspecties gedeeld en iedereen zag weer wat anders.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Hebben jullie straks twee auto's?quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 11:49 schreef miss_sly het volgende:
We zijn aan het nadenken over de indeling van de voortuin.
Er moeten twee parkeerplekken in gerealiseerd, dat is in de koopakte vastgelegd.
Nu is de voorkant van onze tuin behoorlijk breed, dus ik dacht dat het handig is om twee parkeerplekken naast elkaar aan te leggen. Er is ook iets te zeggen voor achter elkaar op de oprit.
Ik wil echter in de voortuin ook wel wat groen, en eigenlijk ook een plek voor de fietsen, zodat we daar niet altijd mee achterom hoeven.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Geen rechten is wel iets anders dan een traphekje (en vloer) dat voor een raam uitkomt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 11:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij hebben wel al contact met onze direct buren, zowel die aan ons vast, als de vrijstaande naast ons.
We gaan het wel aankaarten, uiteraard![]()
Hebben we al. Anders kwamen we in de problemen met wat zaken. Mijne is klein en wordt niet veel gebruikt, maar is wel nodig, vooralsnog.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 11:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hebben jullie straks twee auto's?
Hoewel ik me er wel op heb verkeken hoe anders het leven in een durp is. Vooral voor dochter. Wat een zelfstandigheid hebben de kinderen hier! Niets overal gehaald en gebracht worden, maar zelf op het fietsie naar school en voetbal en hockey. Toen we er twee weken woonden, ging ze al met twee vriendinnetjes naar de (kleine en plaatselijke) kermis op vrijdagmiddag. Ik vind het bijzonder om te zien hoe snel ze het oppikt en hoe ze gegroeid is deze weken. Dat is echt heel anders dan de kinderen in Amsterdam, die echt veel meer werden begeleid en gehaald en gebracht bij van alles. Dus die tweede auto, die o.a. ook bedoeld was voor het halen en brengen naar sportclubs hebben we dadelijk nog veel minder nodig. Nu is hij noodzakelijk, want we wonen een dorp (7 km) verderop. Naar school, vriendinnen, maar ook nog het sporten, is nu echt niet mogelijk voor haarzelf op de fiets.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Dan lijkt het me handig om de parkeerplaatsen naast elkaar te hebben. Wij hebben een lange, niet heel brede oprit. Als iemand de auto achter die van ons zet (bijvoorbeeld de schilder), dan komen wij er niet meer uit.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 12:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hebben we al. Anders kwamen we in de problemen met wat zaken. Mijne is klein en wordt niet veel gebruikt, maar is wel nodig, vooralsnog.Ik moet zeggen dat de leeftijdsgenoten van onze zoon dat in de stad ook allemaal doen, met uitzondering van naar de voetbalclub gaan (die verder weg ligt). Ze gaan zelf naar de winkel, tennis of het winkelcentrum om te hangen. Onze zoon gaat tussen de middag wel eens mee met een vriendje zonder dat wij dat weten. Het gaat hard ineens met de zelfstandigheid.quote:Hoewel ik me er wel op heb verkeken hoe anders het leven in een durp is. Vooral voor dochter. Wat een zelfstandigheid hebben de kinderen hier! Niets overal gehaald en gebracht worden, maar zelf op het fietsie naar school en voetbal en hockey.
Onze kinderen zijn juist afhankelijker van ons geworden sinds we in een dorp wonen. Maar dat komt ook doordat we alles buiten het dorp hebben aangehouden (school en verenigingen). Maar inderdaad, dingen als naar de winkel of kermis gaan doen ze zelfstandig. En het duurt niet lang voor zoon eraan toe is om zelfstandig op de fiets of met de bus naar de stad te gaan. Hij vraagt er nu al om.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Ja, dat vind ik ook wel een belangrijke overweging. Schaap wil dan eigenlijk zelfs nog een derde parkeerplaats realiseren, door twee naast elkaar te doen, en de oprit zo lang door te trekken dat er nog een auto achter kan. Voor bezoek. Er is, in tegenstelling tot in Amsterdam, echter voldoende parkeergelegenheid in de omgeving, dus lijkt me niet echt nodig.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 12:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dan lijkt het me handig om de parkeerplaatsen naast elkaar te hebben. Wij hebben een lange, niet heel brede oprit. Als iemand de auto achter die van ons zet (bijvoorbeeld de schilder), dan komen wij er niet meer uit.
Wel moeten we denk ik met kliko's naar de weg kunnen rijden, dus er moet wel een goed pad zijn.Voetbal was wel logisch natuurlijk, de club lag een beetje uit de route. Maar ook turnen, muziekles, zelfs boodschappen doen, dat gebeurde bij ons heel weinig. Zelfs meegemaakt dat we een aantal weken met een groepje kinderen (allemaal uit ons wijkje) naar de toneelschool fietsten en terug naar school, en niet alle ouders vonden het oké dat hun kind dan teruggekomen bij school doorfietsten naar huis. In de eigen wijk. De kinderen werden ook vrijwel allemaal iedere dag naar school gebracht tot in de klas. Nu komen er uit de bovenbouw echt wel al kinderen alleen.quote:Ik moet zeggen dat de leeftijdsgenoten van onze zoon dat in de stad ook allemaal doen, met uitzondering van naar de voetbalclub gaan (die verder weg ligt). Ze gaan zelf naar de winkel, tennis of het winkelcentrum om te hangen. Onze zoon gaat tussen de middag wel eens mee met een vriendje zonder dat wij dat weten. Het gaat hard ineens met de zelfstandigheid.
Onze kinderen zijn juist afhankelijker van ons geworden sinds we in een dorp wonen. Maar dat komt ook doordat we alles buiten het dorp hebben aangehouden (school en verenigingen). Maar inderdaad, dingen als naar de winkel of kermis gaan doen ze zelfstandig. En het duurt niet lang voor zoon eraan toe is om zelfstandig op de fiets of met de bus naar de stad te gaan. Hij vraagt er nu al om.
Ik vind het alleen maar fijn, hoor, die groeiende zelfstandigheid. Loslaten zal niet altijd gemakkelijk zijn, maar het hoort er wel bij. En ze heeft nu mooi een paar vriendinnetjes die er al mee geoefend hebben. Ze is echt gegroeid, echt een tienjarige, niet meer een kind dat je veel aan het handje moet houden.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Slim om ook daar vast over na te denken. Waar ga je de fietsen zetten? Welke route ga je nemen? Dat moet praktisch zijn. Drie parkeerplaatsen lijkt me wat overdreven. Then again, nog een paar jaar en dan heeft jullie dochter misschien wel een eigen kar.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 12:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook wel een belangrijke overweging. Schaap wil dan eigenlijk zelfs nog een derde parkeerplaats realiseren, door twee naast elkaar te doen, en de oprit zo lang door te trekken dat er nog een auto achter kan. Voor bezoek. Er is, in tegenstelling tot in Amsterdam, echter voldoende parkeergelegenheid in de omgeving, dus lijkt me niet echt nodig.
Wel moeten we denk ik met kliko's naar de weg kunnen rijden, dus er moet wel een goed pad zijn.
Oh wauw. In de klas van onze zoon is het al heel normaal dat kinderen allerlei dingen zelfstandig doen, zoals naar school en naar huis gaan. Zijn vrienden hebben allemaal een eigen telefoon. Dochter zit twee klassen lager en in haar klas is dat (nog) uitgesloten. Grappig genoeg vertrouw ik haar meer dan onze zoon.quote:Voetbal was wel logisch natuurlijk, de club lag een beetje uit de route. Maar ook turnen, muziekles, zelfs boodschappen doen, dat gebeurde bij ons heel weinig. Zelfs meegemaakt dat we een aantal weken met een groepje kinderen (allemaal uit ons wijkje) naar de toneelschool fietsten en terug naar school, en niet alle ouders vonden het oké dat hun kind dan teruggekomen bij school doorfietsten naar huis. In de eigen wijk. De kinderen werden ook vrijwel allemaal iedere dag naar school gebracht tot in de klas. Nu komen er uit de bovenbouw echt wel al kinderen alleen.Ze is veel verantwoordelijker.
Het is heel tof om mee te maken, vind ik. Soms vind ik het ook wel verdrietig omdat het echt niet lang meer duurt voor ze het huis uitgaan. Ik ben nu al aan het bedenken wat ik eraan kan doen om ze hier te houden.quote:Ik vind het alleen maar fijn, hoor, die groeiende zelfstandigheid. Loslaten zal niet altijd gemakkelijk zijn, maar het hoort er wel bij. En ze heeft nu mooi een paar vriendinnetjes die er al mee geoefend hebben. Ze is echt gegroeid, echt een tienjarige, niet meer een kind dat je veel aan het handje moet houden.Gisteravond in bed bedacht ik ineens dat ik de kas dan maar op moet offeren zodat we onze opbergruimte in de garage kunnen houden en aan de andere kant van de tuin een tiny house voor de kinderen kunnen maken om in te wonen als ze gaan studeren.
Echt nietquote:Op vrijdag 11 oktober 2019 12:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Slim om ook daar vast over na te denken. Waar ga je de fietsen zetten? Welke route ga je nemen? Dat moet praktisch zijn. Drie parkeerplaatsen lijkt me wat overdreven. Then again, nog een paar jaar en dan heeft jullie dochter misschien wel een eigen kar.![]()
Ze gaat maar heel erg veel fietsen
Hoewel we een autogek in huis hebben, hoor, dus het zou me ook niet verbazen. Moet ze goed sparen, want ik weiger een verwend nest van haar te maken omdat ze toevallig enig kind is.Telefoon wel, nu ook in de oude klas inderdaad. Misschien ook iets dat je vaker in groep 7 gaat zien? Geen idee. Op de nieuwe school heeft dan weer lang niet iedereen een telefoon. Dat is dan misschien weer meer stads? Vreemd hoor, al die verschillen constateren en doorgronden. Wel erg leuk.quote:Oh wauw. In de klas van onze zoon is het al heel normaal dat kinderen allerlei dingen zelfstandig doen, zoals naar school en naar huis gaan. Zijn vrienden hebben allemaal een eigen telefoon. Dochter zit twee klassen lager en in haar klas is dat (nog) uitgesloten. Grappig genoeg vertrouw ik haar meer dan onze zoon.Ze is veel verantwoordelijker.
Ik denk daar maar gewoon niet over na. Ze is er zelf nog ambivalent in: het ene moment zegt ze dat ze echt snel uit huis gaat, studeren en/of samenwonen met een vriendinnetje, gezellig.quote:Het is heel tof om mee te maken, vind ik. Soms vind ik het ook wel verdrietig omdat het echt niet lang meer duurt voor ze het huis uitgaan. Ik ben nu al aan het bedenken wat ik eraan kan doen om ze hier te houden.Gisteravond in bed bedacht ik ineens dat ik de kas dan maar op moet offeren zodat we onze opbergruimte in de garage kunnen houden en aan de andere kant van de tuin een tiny house voor de kinderen kunnen maken om in te wonen als ze gaan studeren.
Andere moment vraagt ze of ze nog heel lang bij ons mag blijven. We hebben gelukkig nog even de tijd.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
En bedenk nu vast waar je de kliko's gaat laten. Bij ons mogen die niet voor tenzij uit zicht (achter een heg oud). Achter is op zich prima, maar dan of goed pad naar voren of door garage.
Wij hebben een oprit voor drie auto's. Twee langs elkaar, daarvoor strookje voortuin opgeofferd van een halve meter, en dan kan er nog 1 achter. En met deze opstelling is er plek zat voor fietsen.
Zijn jullie nog verplicht om een haag oid te zetten?*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?![]()
Er komt een stukje haag, inderdaad. Volgens mij in de voortuin op de erfgrens met de buren en ik dacht ook een stukje voor.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 15:23 schreef d.k. het volgende:
En bedenk nu vast waar je de kliko's gaat laten. Bij ons mogen die niet voor tenzij uit zicht (achter een heg oud). Achter is op zich prima, maar dan of goed pad naar voren of door garage.
Wij hebben een oprit voor drie auto's. Twee langs elkaar, daarvoor strookje voortuin opgeofferd van een halve meter, en dan kan er nog 1 achter. En met deze opstelling is er plek zat voor fietsen.
Zijn jullie nog verplicht om een haag oid te zetten?
De kliko's zou ik niet graag voor hebben staan, dat is telkens zover lopen als je iets weg moet gooien. Dus ik denk dat ze ergens op het smallere stuk naast de zij-uitbouw komen.
Dat is ook nog iets waar we over denken: Schaap wil wel graag iets van een poort, niet een volledig vrije achterom, maar waar zetten we die neer? Aan het begin van de zij-uitbouw, dus net na de voordeur? Halverwege, op het stuk muur tussen de ramen? Of nog een stukje verder, aan het einde van de zij-uitbouw?
Wat mij betreft niet het laatste, dat lijkt me niet relaxt. Maar wat zijn nou argumenten voor het een of voor het ander?
Verder moet er een laadpaal in de voortuin komen, want de nieuwe leaseauto wordt een elektrische, en de laadpaal moet verplicht mee geleaset worden.
Ik probeerde een schematische plattegrond te maken, maar dat is nog niet gelukt
![]()
Dat vind ik wel het mooiste, wat vriendelijker en de ruimte naast je huis is toch vaak voor fietsen neerzetten en zo.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 16:08 schreef miss_sly het volgende:
Of nog een stukje verder, aan het einde van de zij-uitbouw?![]()
Groep 7 is wat dat betreft wel een omslag jaar ja. Vooral voor meiden. Op die leeftijd beginnen de eersten ook al te puberen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 14:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Telefoon wel, nu ook in de oude klas inderdaad. Misschien ook iets dat je vaker in groep 7 gaat zien? Geen idee. Op de nieuwe school heeft dan weer lang niet iedereen een telefoon. Dat is dan misschien weer meer stads? Vreemd hoor, al die verschillen constateren en doorgronden. Wel erg leuk.
En inderdaad denk ik dat kinderen in een stad eerder een telefoon krijgen dan in minder druk bewoonde gebieden. Is volgens mij inherent aan de drukte rondom huis/school.Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...![]()
Even een plaatje bij het praatje over de voortuin, plaats van poort en parkeerplaatsen, etc.
Wij zijn nummer 49. De uitbouw staat er niet op, dit is de situatietekening met alleen standaardtypes.
Ik vind het nog wat lastig inschatten hoe groot de voortuin nou is, en zo ook de achtertuin.
De kavel is ongeveer 450 m2. De achterkant met de erker aan de zijkant is 7,50 m. Ik denk dat het dan naar de erfgrens nog ongeveer 2 meter is.
De voorkant is binnenmaat 5,70, dus dat is naar de erfgrens dan een kleine 3,80 m.
Totale breedte van de kavel schat ik dus op een meter of 9,50. Dat maakt de lengte van de kavel ongeveer 47,50 m. Huis op tekening is 10,80 m lang, Als ik dan op basis hiervan wat probeer in te schatten, lijkt de voortuin me nog wel een meter of 6 diep. Dat is fors voor een voortuin. Er zijn op tekening twee parkeerplaatsen naast elkaar voorzien, daar moet ruim plaats voor zijn. Verplicht haagje dus niet op de erfgrens, maar vooraan op de grens met de weg.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Mijn voorkeur gaat eigenlijk het minste uit naar dit. Als de poort verder naar voren staat, sta je of op de grens tussen voor- en achterkant, of volledig aan de achterkant in de keuken te werken. Als je de poort helemaal aan het einde pas zet, sta je aan e voorkant in de keuken te werken. Bezoek dat langskomt kan zonder obstakel helemaal naar achteren lopen en je keuken in kijken. Als er eerder een poort staat, houdt dat mensen hopelijk toch een beetje tegen om zomaar door te lopen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 18:20 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat vind ik wel het mooiste, wat vriendelijker en de ruimte naast je huis is toch vaak voor fietsen neerzetten en zo.
Dat gezegd hebbend is de poort meteen aan het begin van de uitbouw misschien wel het meest logische. Dan kun je hooguit via het raam aan de zijkant naar binnen kijken, maar dan heb je wel een beperkt zicht op de binnenkant.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Klopt, mijn redenering zou juist zijn dat je vanuit de keuken dan zicht hebt op wat er bij de voordeur gebeurt. Heb je bij je poort voor dat zicht ook nog? Verder vind ik het een nogal harde afscheiding van hier en niet verder maar dat is erg persoonlijk.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 13:32 schreef miss_sly het volgende:
Dat gezegd hebbend is de poort meteen aan het begin van de uitbouw misschien wel het meest logische. Dan kun je hooguit via het raam aan de zijkant naar binnen kijken, maar dan heb je wel een beperkt zicht op de binnenkant.
Je kan natuurlijk ook aan die voorkant een (optisch) stevige struik neerzetten met alleen een paadje langs de erfgrens zo nodig met een hekje of poort half verborgen achter die struik. Ziet er iets minder hokkerig uit dan een schutting pal naast je voordeur.![]()
Een poort kan ook met spijlen, dan kijk je er doorheen en is de grens wat minder hard.
Wat mij opvalt is dat de gemeente uitgaat van twee parkeerplaatsen naast elkaar maar vervolgens hun deel van de oprit niet zo breed maakt. Dan kom je al snel op een oprit vorm die smal begint en iets uitwaaiert richting huis. Om er ook met fietsen goed door te kunnen zou ik de oprit dan inderdaad schuin de voortuin in laten gaan, heb je ook mooi diagonale lijnen om de rest van je tuin op te bouwen.*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?![]()
Voor de voortuin hebben we toch wat meer informatie nodig. We moeten weten hoe breed onze voortuin precies is. Daarnaast moeten we weten hoe lang het stuk haag is dat er komt te staan, en of dat op die exacte plek moet blijven staan, of dat we daar ook wat mee mogen schuiven.
We hebben de een-na-laatste termijnnota gisteren betaald, dus het is nu wachten op de brief en de laatste nota.
We zijn ook bij de gietvloerenwinkel geweest en hebben daar alles doorgesproken. De aannemer moet de afdekvloer leggen, zij doen echt louter gietvloeren. Het handigste is als de badkamer en toiletten voor zover dat gebeurt ook al helemaal betegeld zijn, zei ze. Zij leggen dan kit aan onderaan de tegels en gieten dan de vloer. Daarna moet de aannemer dan nog deze rand kitten. In de hoeken moet voor het tegelen al kinband worden geplaatst. Nieuwe afspraak met de aannemer maken, dus.
We hebben twee proefstukken van de gietvloer gehad. Het wordt een fusion vloer, dat wil zeggen een basiskleur met een andere tint erdoor, waardoor er wat vegen door de vloer lopen.
Er zit niet heel veel verschil tussen en het is moeilijk op de foto duidelijk te krijgen. Voor nu neig ik naar de rechter; de fusiekleur is iets donkerder en de gehele tint is wat warmer.
Vanmiddag heb ik tijd om goed naar de badkamer te kijken. Ik wil een (voorlopig) definitieve lijst met de zaken die we willen, zodat we een offerte kunnen opvragen op een aantal plaatsen.
Bij de plaatselijke badkamerwinkel zagen we een heel mooi zwart toilet. Dat lijkt me wel wat voor beneden.
We gaan beneden deze tegels gebruiken en ik denk dat een zwart toilet daar erg mooi bij staat.
De drie buisjes zijn testers van de kleuren voor de muren beneden. Een van die kleuren wil ik ook op het toilet. Ik neig naar de middelste, en dan inclusief plafond wellicht.
Ik wil graag zo'n fonteinkastje, met een zwarte waskom erop:
Een zwarte waskom moet ik nog zoeken, die kon ik op dezelfde site niet zo snel vinden in een 20 cm diameter, evenals een mooie kraan in koper/messing/goudkleurig.
Op de vloer komt dus dezelfde gietvloer als boven.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Voor de badkamer was ik nog op zoek naar een houten blad waar twee waskommen op komen.
Ik kwam deze site tegen, en dan vind ik met name dit blad wel mooi.
Ik twijfel nog hoe we het met de tegels moeten doen. We hebben besloten om toch voor de eerder uitgezochte zeshoekige zwarte tegels te gaan voor de douche. De oorspronkelijke keuze was me eigenlijk wat te licht, namelijk meer donkergrijs, en ik wil eigenlijk wel echt donker/zwart. Dus nu kwam ik deze tegen:
Deze vind ik zo op het eerste gezicht (nog in het echt bekijken uiteraard) wel erg mooi. Ik vraag me alleen af of hij niet wat groot is. Het formaat is namelijk 26,3x23 cm. Dat moeten we dus echt live gaan bekijken.
De andere tegel wordt dan wit, gerectificeerd, 30x60
We moeten nog bedenken of we het zwart nog ergens willen laten terugkomen. In het oorspronkelijke plan wordt de linkermuur en de achtermuur van de douche tot de douchewand in de zwarte hexagon, en de rest dus wit. Ik vrees dat het dan een beetje een links-rechts tegenstelling gaat worden, dus wellicht moeten we eens kijken of we de zwarte tegel toch tegen de achterwand of ergens rechts terug kunnen laten komen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |