Het ziet er wel uit alsof het best zacht is!quote:Op zondag 29 september 2019 20:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is niet hoogpolig, maar ons doel is ook niet om op de grond te zitten
We vinden het mooi, lekker warm en knus, en in geval van op de grond zitten, leggen we er wel een plaid of kussen onder.
Met het risico nu te klinken als een verkooppraatje valt hier toch nog wel wat tegenin te brengen.quote:Op zondag 29 september 2019 12:53 schreef het_fokschaap het volgende:
https://www.consumentenbo(...)dheid-drinkwater.pdf
Ik vroeg me al af waarom je een ontharder had, want het klinkt mij in de oren als erg veel moeite voor het voorkomen van wat kalkaanslag (waar ikzelf sowieso nauwelijks last van heb). Maar als je een ontharder nodig hebt voor bepaalde apparaten, dan snap ik het wel.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 06:58 schreef Merel1808 het volgende:
Ik vind het document van de Consumentenbond wat kortzichtig, maar ik ben natuurlijk zelf ook gebiased, want ik ben een enorm tevreden klant. Wij moesten voor de quooker en de espressomachine sowieso een ontharder laten installeren, toen was het hele huis ontharder nog maar ietsjes duurder en ik ervaar er dus veel voordeel van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Binnen zijn ze echt al erg ver. Muren staan, stukadoors zijn vrijwel klaar, dus schakelmateriaal kan worden gemonteerd en de deuren kunnen er in.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerste verdieping was niet zo spannend: grote slaapkamer voor, grote slaapkamer achter en een badkamer er tussen in.
Op de zolder viel het meteen op dat de dakramen omlaag geplaatst waren. Wat ontzetten fijn. We kunnen nu net bij het handvat en we kunnen erdoor naar buiten en zelfs een stukje naar beneden kijken. De technische ruimte is best groot, maar dat vind ik ook wel handig. Kan er nog wat opslag in enzo, en op termijn misschien iets van een groot boilervat of iets dergelijks als we willen verduurzamen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De uitvoerder wist te vertellen dat de nutsbedrijven met hun werkzaamheden zijn gestart, dus dat is positief. De andere partij waar ze geen invloed op hebben die wat moet doen, is de gemeente, want zij moeten de wegbestrating aanbrengen. Pas als dat ook is gedaan, wordt de sleutel opgeleverd.
[ Bericht 1% gewijzigd door miss_sly op 10-10-2019 19:26:57 ]And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Echt groot, inderdaad. Dus vliering maken en kamers en badkamer realiseren moet lukken.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Dat lijkt me wel ja, en als ik kijk hoe hoog de dakkapellen bij de buren zitten dan lijken jullie dakramen nog steeds hoger te zitten, wel bizar dat ze in eerste instantie nog hoger zaten.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 19:27 schreef miss_sly het volgende:
Echt groot, inderdaad. Dus vliering maken en kamers en badkamer realiseren moet lukken.![]()
Ooh dat schiet op! Mooi wordt het! En fijn dat uitzicht, blijft dat zo of gaat daar nog gebouwd worden?![]()
Leuke foto's! Wat vond je van het perceel?I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Ik heb nog biet gekeken wat het bestemmingsplan daarvan is, maar kan me voorstellen dat dat in ieder geval voorlopig zo blijft. Er ligt daar grond van een bedrijf dat iets met planten doet en er staat een kas.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 21:12 schreef Chell het volgende:
Ooh dat schiet op! Mooi wordt het! En fijn dat uitzicht, blijft dat zo of gaat daar nog gebouwd worden?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Het is nog lastig het perceel goed in te schatten. De erfgrens is nog niet aangegeven, dus die moeten we nog een beetje gokken. De weg is nog niet aangelegd, dus waar de voortuin begint is ook nog niet te zeggen.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 21:27 schreef Claudia_x het volgende:
Leuke foto's! Wat vond je van het perceel?
De voortuin lijkt wel behoorlijk groot. Dat moet natuurlijk ook, want daar moeten twee parkeerplaatsen worden aangelegd. Ik denk dat ik in ieder geval wel hulp nodig heb bij het ontwerp van de tuin, zowel voor-, als zij-, als achtertuin. Ik heb er wel al ideeën over, maar hoe goed uitvoerbaar die zijn, weet ik nog niet.
Wat ik zelf een mooie bijkomstigheid van ons type huis is dat het afdak boven de voordeur zo mooi aansluit op de uitbouw aan de zijkant. Bij de andere huizen is dat gewoon een wit afdakje, dat hangt er zo een beetje bij, en bij ons sluit het mooi aan. Het zal ook wat meer beschutting bieden als het regent.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ziet er mooi uit! Ook de uitbouw, veel minder standaard dan normaal bij nieuwbouw![]()
![]()
Alleen het traphekje op zolder staat deels voor het raam en 1 kant is dicht, gaan jullie daar nog wat aan aanpassen bij de indeling van de zolder?
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops![]()
Ik vind het hele project wel mooi, met mooie ontwerpen en wat diversiteit. De uitbouw was voor ons wel hetgeen ons over de streep trok.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 23:01 schreef SV-tje het volgende:
Ziet er mooi uit! Ook de uitbouw, veel minder standaard dan normaal bij nieuwbouw![]()
![]()
Alleen het traphekje op zolder staat deels voor het raam en 1 kant is dicht, gaan jullie daar nog wat aan aanpassen bij de indeling van de zolder?
Vreemd inderdaad, dat traphekje op de kop. Schaap zegt dat dat op de eerste verdieping ook zo is. Moet ik de foto’s even op na kijken, maar hij zal best gelijk hebben.
Als we meteen een indeling op zolder gaan plaatsen, zal er aan de lange kant een muur komen, denk ik. Dan gaat dat hekje weg. Wellicht kunnen we dat gebruiken om op de kop van beide traphekken een spijlenhek te maken. Vind ik wel mooier en opener.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Dat-ie voor het raam staat is inderdaad wel stom! De dichte kant vind ik zelf wel geinig.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Nou ja, dat voor het raam zie ik nu pas echt goed of dringt pas echt goed doorStom inderdaad.
Wij hebben wel eens over zaken gevraagd waarom daarvoor gekozen is, maar nooit echt bevredigende antwoorden gehad.
We zagen ook dat op de eerste verdieping de afvoer en waterleiding in het toilet en alles wat in de badkamer aan leidingen en afvoeren zit in de muur is gefreesd en dus na aansluiting kan worden gestuukt en weggewerkt. Op de begane grond hebben ze dat dan dus niet gedaan en steekt de afvoerpijp lekker pontificaal uit de vloer en zit de waterleiding een beetje halfbakken in de muur. Ik heb er met de uitvoerder over gesproken, en hij zei dat hij dacht dat in de muur frezen een meerwerkoptie was. Die hebben wij niet gezien, anders hadden we dat voor beneden uiteraard ook aangekruist. Hij ging het navragen, ik ben benieuwd.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Laat je dat hekje straks toch een paar centimeter verzetten. Volgens mij is dat niet heel veel moeite voor een timmerman.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 09:50 schreef miss_sly het volgende:
Nou ja, dat voor het raam zie ik nu pas echt goed of dringt pas echt goed doorStom inderdaad.
Wij hebben wel eens over zaken gevraagd waarom daarvoor gekozen is, maar nooit echt bevredigende antwoorden gehad.
We zagen ook dat op de eerste verdieping de afvoer en waterleiding in het toilet en alles wat in de badkamer aan leidingen en afvoeren zit in de muur is gefreesd en dus na aansluiting kan worden gestuukt en weggewerkt. Op de begane grond hebben ze dat dan dus niet gedaan en steekt de afvoerpijp lekker pontificaal uit de vloer en zit de waterleiding een beetje halfbakken in de muur. Ik heb er met de uitvoerder over gesproken, en hij zei dat hij dacht dat in de muur frezen een meerwerkoptie was. Die hebben wij niet gezien, anders hadden we dat voor beneden uiteraard ook aangekruist. Hij ging het navragen, ik ben benieuwd.![]()
Dat zal ik zeker met de aannemer bespreken. Hij moet toch aan de slag op zolder. Het blijft wel een rare keuzequote:Op vrijdag 11 oktober 2019 10:34 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Laat je dat hekje straks toch een paar centimeter verzetten. Volgens mij is dat niet heel veel moeite voor een timmerman.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Fascinerend is het. Zou de architect het over het hoofd hebben gezien? Gelukkig is het relatief eenvoudig op te lossen. En heel goed dat je nu let op de afwerking en er kritische vragen over stelt!quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 09:50 schreef miss_sly het volgende:
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Als je naar de tekening kijkt hoort daar een hekje met een inham te zitten, de vloer hoort ook een inham te hebben, dat hebben ze dus niet comform tekening gedaan, maar gemakzuchtig rechttoe rechtaan.
Op de middenverdieping begint de trap als het goed is naast het raam, dus daar zou dat op zich niet zo moeten zijn, maar zal het hekje wel op dezelfde hoogte zitten, namelijk die van de bedoelde inham, en voor de middenverdieping klopt dat, maar voor zolder niet, de vloer loopt deels te ver (tot de inham diepte) door en daarom zit het hekje verkeerd.![]()
Scherp, opzoeken op de tekening!
Op de eerste verdieping zit daar geen hekje, maar de trapopgang naar zolder. Dus dat maakt ook niet zoveel uit, dat past altijd wel.
Op de tekening staat het hekje van zolder inderdaad niet half voor het raam. Ik zal er nog eens naar vragen. De uitvoerder en mijn grote vriendin van de kopersbegeleiding zullen wel weer blij zijn met ons
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Heb je contact met de andere kopers? Wij hebben bij onze nieuwbouwwoning dat soort zaken in een vroeg stadium samen aangekaart bij de bouwer.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 11:36 schreef miss_sly het volgende:
Scherp, opzoeken op de tekening!
Op de eerste verdieping zit daar geen hekje, maar de trapopgang naar zolder. Dus dat maakt ook niet zoveel uit, dat past altijd wel.
Op de tekening staat het hekje van zolder inderdaad niet half voor het raam. Ik zal er nog eens naar vragen. De uitvoerder en mijn grote vriendin van de kopersbegeleiding zullen wel weer blij zijn met onsI make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 11:23 schreef Leandra het volgende:
Als je naar de tekening kijkt hoort daar een hekje met een inham te zitten, de vloer hoort ook een inham te hebben, dat hebben ze dus niet comform tekening gedaan, maar gemakzuchtig rechttoe rechtaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |