abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189369520
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 20:24 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Jij hebt je ook niet ingelezen.
Lees de onderzoeken van Dick Swaab.

Zelfs godservaringen zijn opwekbaar.
Haha, het wordt hoe langer hoe gekker. Dick Swaab, die wordt zelfs door andere mensen niet serieus genomen.
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 20:26 schreef dop het volgende:

[..]

het is prima mogelijk een hallucinatie op te wekken. Maar je wil nu iets dat opzichzelf totaal niet wetenschappelijk is precies wetenschappelijk verklaart zien?
Je hebt toch zelf ook wel door dat omtrent bde/ble er nogal wat fabels en mythen bestaan.
Ook jij zegt dingen die niet waar zijn. Ten eerste is er een verschil tussen hallucinatie en een bde of ble. Vooral als je leest en hoort dat mensen die een BLE hebben gewoon op Aarde rond kunnen hangen en zien wat er daadwerkelijk gebeurt. Bijvoorbeeld bij hen in de straat. Hallucinatie is veel droomachteriger waarin alles gebeurt dat niet kan.
De fabels die er zijn rondom mythen en dergelijke komen vooral bij wetenschapsgezinden vandaan.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 20:28 schreef DoubleUU het volgende:
Even voor de gelovigen: Dick Swaab steekt een elektron ergens in je hoofd, en je ziet god. Door je eigen hersenen en een stroomstoot. Zet dat jullie gelovigen niet aan het denken ? Duidelijker dan dit gaat het niet snel worden hoor. Dan heb je echt een 3 meter dikke plaat voor je harses.
Als ik jou was zo ik eens wat informatie over Swaab opzoeken en de kritieken die de man krijgt op zijn werkwijzen. Niemand heeft overigens ooit een god gezien, wel dingen gevoeld. Dat is wat anders.
Maar goed, voor nuances moet ik niet bij jou zijn. Vooral niet als het over religie gaat.
pi_189369561
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 20:32 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Wat is je punt? Je brult veel maar je zegt eigenlijk niets.
Kerel, dit is niet tegen jou. Echt, ga je ook nog verdiepen in discussies en hoe je die moet voeren. Je moet nog veel doen dit weekend.. Dit is tegen Sigaartje die meende dat moraliteit omtrent homoseksualiteit bij een priester vandaan komt, en niet uit de Bijbel.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 20:39:01 #178
545 dop
:copyright: dop
pi_189369625
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 20:34 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

Ook jij zegt dingen die niet waar zijn. Ten eerste is er een verschil tussen hallucinatie en een bde of ble. Vooral als je leest en hoort dat mensen die een BLE hebben gewoon op Aarde rond kunnen hangen en zien wat er daadwerkelijk gebeurt. Bijvoorbeeld bij hen in de straat. Hallucinatie is veel droomachteriger waarin alles gebeurt dat niet kan.
De fabels die er zijn rondom mythen en dergelijke komen vooral bij wetenschapsgezinden vandaan.

Ik droom ook wel eens wat.
En als ik een enge film kijk soms nog best spannend ook!

Zelf wel eens een bde/ble gehad?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_189369636
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 20:34 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

[..]

Haha, het wordt hoe langer hoe gekker. Dick Swaab, die wordt zelfs door andere mensen niet serieus genomen.
[..]

[..]

Als ik jou was zo ik eens wat informatie over Swaab opzoeken en de kritieken die de man krijgt op zijn werkwijzen. Niemand heeft overigens ooit een god gezien, wel dingen gevoeld. Dat is wat anders.
Maar goed, voor nuances moet ik niet bij jou zijn. Vooral niet als het over religie gaat.
Dick Swaab is een grootheid in de Nederlandse neurobiologie xD Jij weet echt niet waar je over lult. De kritieken die de man krijgt is alleen uit de gelovige hoek, DOH, want die zijn zo kortzichtig dat ze niets begrijpen, en dat allemaal dan maar aan een god overlaten.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_189369647
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 20:39 schreef dop het volgende:

[..]

Ik droom ook wel eens wat.
En als ik een enge film kijk soms nog best spannend ook!

Zelf wel eens een bde/ble gehad?
Een keer, een voorspellende ble nog wel. Dat mijn opa kwam te overlijden en een week later was het al vozer.
pi_189369653
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 20:35 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

[..]

Kerel, dit is niet tegen jou. Echt, ga je ook nog verdiepen in discussies en hoe je die moet voeren. Je moet nog veel doen dit weekend.. Dit is tegen Sigaartje die meende dat moraliteit omtrent homoseksualiteit bij een priester vandaan komt, en niet uit de Bijbel.
Leer eens een statement maken ipv bullshit verkondigen waar niemand wat aan heeft.
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
pi_189369685
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 20:39 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

[..]

Een keer, een voorspellende ble nog wel. Dat mijn opa kwam te overlijden en een week later was het al vozer.
Goh dat moet wel god zijn nietwaar? Hoe bizar is dit..
pi_189369750
Feit is is dat als we een elektron in iemand douwen, iedereen gelovig kan worden. Zoals drugs.
Feit is dus ook dat het een fantasie is, en zonde van de moeite.
pi_189369764
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 20:39 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Dick Swaab is een grootheid in de Nederlandse neurobiologie xD Jij weet echt niet waar je over lult. De kritieken die de man krijgt is alleen uit de gelovige hoek, DOH, want die zijn zo kortzichtig dat ze niets begrijpen, en dat allemaal dan maar aan een god overlaten.
Je laat je hoe meer hoe beter kennen. Eigenlijk valt er met jou niet te discussieren. Moet je Herman Philipse eens lezen over deze Dick Swaab, die man was zo verheugd met zichzelf dat hij zelfs uit de hoek van Philipse geen kritiek duldde.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 20:40 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Leer eens een statement maken ipv bullshit verkondigen waar niemand wat aan heeft.
Moeilijk hoor, met jou een discussie aangaan.

Ik had het met sigaartje over de moraliteit van de bijbel. Dat mensen die niet geloofden naar de hel gingen, dat slavernij goedgekeurd werd en dat homo's ter dood veroordeeld werden. Sigaartje beweerde dat dit misschien door een priester is verzonnen maar dat je daar in de hemel niet mee hoeft aan te komen. Dus ik liet even zien hoe de bijbel an sich over homoseksualiteit sprak. Door de hele bijbel heen, dus niet " een priester".. Waarom jij je hier mee bemoeide is mij een vraag.
pi_189369851
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 20:41 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Goh dat moet wel god zijn nietwaar? Hoe bizar is dit..
Jij bent zelf bizar. Ik ben de grootste atheist die er is. En ik heb nergens iets over God te melden. Want mocht die bestaan is die toch te groot om te beseffen voor de mens die denkt met zijn hersenen en beperkte bewustzijn.

Nogmaals, je maakt jezelf steeds meer voor gek staan. Mensen die kritiek hebben op wetenschappelijke beweringen "dus gelovig". Mensen die geloven in BLE of BDE "dus God".. Dit is erg discussie onwaardig.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 20:46:15 #186
545 dop
pi_189369873
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 20:39 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

[..]

En verassend? Of Gewoon een droom gebaseerd op je angsten?

Zoals we allemaal wel eens over een dierbare dromen, of dingen die we meemaken.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_189369894
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 20:43 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

[..]

Je laat je hoe meer hoe beter kennen. Eigenlijk valt er met jou niet te discussieren. Moet je Herman Philipse eens lezen over deze Dick Swaab, die man was zo verheugd met zichzelf dat hij zelfs uit de hoek van Philipse geen kritiek duldde.
[..]

Moeilijk hoor, met jou een discussie aangaan.

Ik had het met sigaartje over de moraliteit van de bijbel. Dat mensen die niet geloofden naar de hel gingen, dat slavernij goedgekeurd werd en dat homo's ter dood veroordeeld werden. Sigaartje beweerde dat dit misschien door een priester is verzonnen maar dat je daar in de hemel niet mee hoeft aan te komen. Dus ik liet even zien hoe de bijbel an sich over homoseksualiteit sprak. Door de hele bijbel heen, dus niet " een priester".. Waarom jij je hier mee bemoeide is mij een vraag.
Jij verdedigt het geloof, dat is voor mij al genoeg reden om je kapot te maken. Alles wat met het geloof te maken heeft moet kapot :) Het maakt mensen kapot.
pi_189369927
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 20:46 schreef dop het volgende:

[..]

En verassend? Gewoon een droom gebaseerd op je angsten?
Jij kent mij helemaal niet, en de situatie van mijn opa. Ik heb in die tijd nog nooit aan mijn opa of oma gedacht. Maar ook bij het overlijden van mijn oma had ik een "voorspellende" "gave"..

Dit is echt weer typisch voor die zogenaamde rationele mensen. Beetje gaan oordelen over mensen op basis van losse informatie.
pi_189369979
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 20:46 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Jij verdedigt het geloof, dat is voor mij al genoeg reden om je kapot te maken. Alles wat met het geloof te maken heeft moet kapot :) Het maakt mensen kapot.
Welk geloof? Ik maak overal waar ik kom het christelijk geloof kapot, net als de islamistisch variant of welke ouderwetse variant dan ook. Waar mensen die anders geloven gestraft worden door persoonlijke goden.

Volgens mij ben je echt niet goed of zo, dat je je zo uit tegen mij en denkt dat ik geloof verdedig.
pi_189369988
Ik ben niet achterlijk ofzo, ik heb ook niet zomaar deze mening gevormd...Het is de samenvatting van 20+ jaar analyses maken.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 20:50:46 #191
545 dop
pi_189370014
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 20:47 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

[..]

Jij kent mij helemaal niet, en de situatie van mijn opa. Ik heb in die tijd nog nooit aan mijn opa of oma gedacht. Maar ook bij het overlijden van mijn oma had ik een "voorspellende" "gave"..

Dit is echt weer typisch voor die zogenaamde rationele mensen. Beetje gaan oordelen over mensen op basis van losse informatie.
Okay een vraag is ook gelijk een oordeel.
Prima, succes verder
pi_189370021
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 20:47 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

[..]

De definitie van rationeel is weloverdacht. Weet je zeker dat je dit wilt typen? Wat ben je toch een domme lul. Ik moet me echt inhouden.
pi_189370034
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 20:49 schreef DoubleUU het volgende:
Ik ben niet achterlijk ofzo, ik heb ook niet zomaar deze mening gevormd...Het is de samenvatting van 20+ jaar analyses maken.
Je bent het niet, maar je gedraagt je wel zo. En wat voor worst zou het wezen dat je 20+ jaar analyses maakt? Iedereen is een individu dus je moet mensen niet als een statistiek behandelen. Dan maak je fouten.
pi_189370101
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 20:51 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

[..]

Je bent het niet, maar je gedraagt je wel zo. En wat voor worst zou het wezen dat je 20+ jaar analyses maakt? Iedereen is een individu dus je moet mensen niet als een statistiek behandelen. Dan maak je fouten.
De fout is denken dat je een enorme menigte als individuen kunt behandelen. Dat veranderd als je miljoenen inwoners hebt. Dan moet je gaan generaliseren, Iets wat iedereen doet. Een andere fout is om te zeggen dat generalisatie discriminerend is. Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar ik ben lui. Lees jezelf eens terug.
pi_189370239
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 20:54 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

De fout is denken dat je een enorme menigte als individuen kunt behandelen. Dat veranderd als je miljoenen inwoners hebt. Dan moet je gaan generaliseren, Iets wat iedereen doet. Een andere fout is om te zeggen dat generalisatie discriminerend is. Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar ik ben lui. Lees jezelf eens terug.
Waar gaat dit allemaal heen zeg? Zit je aan de coke?

Het begon ermee dat ik tegen Sigaartje iets zei, dat hij iets beweerde, ik kwam met teksten uit de bijbel aanzetten om zijn ongelijk te bewijzen, toen kwam jij je ermee bemoeien en ineens noemde jij me iemand die geloof verdedigde. Daar heeft het feit dat jij analyses maakt niks mee te maken. Want je stelde dat ik geloof verdedigde terwijl ik het juist aanviel..
Geef gewoon toe dat je fout zat, dan vergeten we deze discussie gewoon. Want nogmaals, het gaat helemaal nergens heen.
pi_189370265
Niemand zou ooit rekening moeten houden met geloof. Als geloof wil bestaan, dan doet men dat onder de wet vereniging, en niet onder godsdienst. Dat artikel moet zo snel mogelijk geschrapt worden, want gelovige mensen zijn gestoord en willen mensen vermoorden. We moeten van die mensen af.

Gelovige mensen zullen altijd gewantrouwd worden totdat ze "normale fatsoenlijke" mensen worden, die met beide poten op aarde staan.
pi_189370460
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 20:35 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

[..]

Mag ik vragen bij welke kerk jij zit?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_189370543
Ja foppe, dat is effe zoeken he op wiki?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_189370556
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 21:06 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Mag ik vragen bij welke kerk jij zit?
Zucht, ik zit bij geen enkele kerk. Ik ben zelf niet gelovig. Wel geweest, ooit 25 jaar. Met uitzondering van de eerste zes jaar toen geloven nog niet een werkwoord was...

Ben ik niet duidelijk genoeg TEGEN God en gelovigen geweest dat mensen denken dat ik bij een kerk ben? ONZE MORALITEIT KOMT VAN MENSEN EN ALLEEN VAN MENSEN. WANT ALS JE DENKT DAT ER EEN SUPERIEURE MORALITEIT WAS, BIJVOORBEELD EEN GOD, DAN WAS DIE WEL WAT VRIENDELIJKER TEGEN MENSEN DIE NIET GELOOFDEN, TEGEN HOMO'S, TEGEN MENSEN DIE ANDERS GELOOFDEN. EN DAT STOND ER IN DE BIJBEL WEL IETS DAT NU WETENSCHAPPELIJK PAS BEWEZEN IS..

Duidelijk nu?
pi_189370583
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 21:09 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

[..]

Zucht, ik zit bij geen enkele kerk. Ik ben zelf niet gelovig. Wel geweest, ooit 25 jaar. Met uitzondering van de eerste zes jaar toen geloven nog niet een werkwoord was...

Ben ik niet duidelijk genoeg TEGEN God en gelovigen geweest dat mensen denken dat ik bij een kerk ben? ONZE MORALITEIT KOMT VAN MENSEN EN ALLEEN VAN MENSEN. WANT ALS JE DENKT DAT ER EEN SUPERIEURE MORALITEIT WAS, BIJVOORBEELD EEN GOD, DAN WAS DIE WEL WAT VRIENDELIJKER TEGEN MENSEN DIE NIET GELOOFDEN, TEGEN HOMO'S, TEGEN MENSEN DIE ANDERS GELOOFDEN. EN DAT STOND ER IN DE BIJBEL WEL IETS DAT NU WETENSCHAPPELIJK PAS BEWEZEN IS..

Duidelijk nu?
Eindelijk, ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')