quote:Op maandag 11 oktober doet de rechtbank Amsterdam uitspraak in het onderzoek Pulheim, over de dood van advocaat Derk Wiersum. De zitting begint om 10.00 uur in de Bunker, de extra beveiligde rechtbank in Amsterdam Osdorp.
Informatie voor belangstellenden
Belangstellenden kunnen de uitspraak volgen via een live videoverbinding in de rechtbank Amsterdam aan de Parnassusweg 280. Vooraf aanmelden is niet nodig. In de Bunker zelf wordt geen publiek toegelaten.
In de gehele rechtbank geldt een verbod op het maken van foto’s en beeld- en geluidsopnames. In de videozaal voor belangstellenden dienen mobiele telefoons en andere apparatuur te worden uitgeschakeld en opgeborgen. Op naleving van de regels zal worden toegezien door de parketpolitie.
Informatie voor de pers
Journalisten die de zitting in de Bunker willen bijwonen, dienen zich vooraf aan te melden. Dat kan door een e-mail te sturen naar info.rechtbankamsterdam@rechtspraak.nl. Aanmelden kan tot uiterlijk vrijdag 8 oktober om 10.00 uur.
Gelet op mogelijke veiligheidsrisico’s voor de procesdeelnemers mogen van de zitting alleen geluidsopnames worden gemaakt. Beeldopnames van de zitting zijn niet toegestaan. De audiopool is in handen van de NOS. Media die van de pool gebruik willen maken, kunnen zich rechtstreeks tot de NOS wenden.
In de hal van de Bunker mogen, na toestemming van de afdeling Voorlichting en Communicatie van de rechtbank, interviews worden opgenomen.
Lees inderdaad dat dat gewijzigd is naar 28 jaar..quote:
Nope.quote:
Niet vaak en dit komt mede omdat het een 'aanslag op de rechtsstaat was' volgens de rechtbank.quote:Op maandag 11 oktober 2021 11:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Laten we wel zijn, 28 jaar is on-Nederlands veel. Wanneer wordt zo'n lange straf nou nog gegeven?
Ik wou net zeggen, het is ook erg veel. Verdiend uiteraard.quote:Op maandag 11 oktober 2021 11:10 schreef Harvest89 het volgende:
30 jaar cel mensen. Dat is erg veel. Verdiend uiteraard.
30 jaar terug was het 1991. Moet je je voorstellen dat je de hele periode van toen tot nu moet doorbrengen in een kleine cel achter slot en grendel.
Na 30 jaar ben je sowieso al zwaar institutionalised.quote:Op maandag 11 oktober 2021 11:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen, het is ook erg veel.
Maargoed, ik heb niet de illusie dat dit soort zwakzinnige figuren hier nu heel veel van leren.
Giërmo B. is 37 jaar en Moreno B. 32 jaar. Ik denk ook dat die over 28 jaar een beetje te oud zijn voor serieuze rollen binnen de criminaliteit.quote:Op maandag 11 oktober 2021 11:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Na 30 jaar ben je sowieso al zwaar institutionalised.
Als ze weer vrijkomen gaan ze zichzelf opsluiten in hun sociale huurflat omdat ze niet naar buiten durven.
Ik lig er verder niet wakker van. Maar mensen die beweren dat 30 jaar niet lang is zijn hartstikke gek.
Als je ze over 30 jaar 10.000 geeft om iemand om te leggen doen ze het gewoon weer.quote:Op maandag 11 oktober 2021 11:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Na 30 jaar ben je sowieso al zwaar institutionalised.
Als ze weer vrijkomen gaan ze zichzelf opsluiten in hun sociale huurflat omdat ze niet naar buiten durven.
Ik lig er verder niet wakker van. Maar mensen die beweren dat 30 jaar niet lang is zijn hartstikke gek.
Dan zijn ze in de 60 met AOW. Maar er liggen nog vorderingen klaar. De oven was beter geweest.quote:Op maandag 11 oktober 2021 11:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Giërmo B. is 37 jaar en Moreno B. 32 jaar. Ik denk ook dat die over 28 jaar een beetje te oud zijn voor serieuze rollen binnen de criminaliteit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |