Ook daar hebben ze (niet kloppende) verklaringen voor, refractie en perspectief.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 23:28 schreef QAnonn het volgende:
[..]
als de aarde plat zou zijn dan zouden die windmolens niet achter de horizon verdwijnen. toch?
Ik begrijp hem wel, het zou alleen zo fijn zijn als mensen even iets toelichten in plaats van alleen een video te plaatsen. Verder geen einde van de wereld.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 23:28 schreef QAnonn het volgende:
[..]
als de aarde plat zou zijn dan zouden die windmolens niet achter de horizon verdwijnen. toch?
Waar zie je dat dan? Ik zie nooit een ronding in de zee, is altijd plat.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 12:54 schreef NeeOfTochJA het volgende:
hoe kan het dat er een curving/ronding in de zee zit? water is toch altijd horizontaal?
als ik een foto van de aardbol zie dan zie je de curving van de zee.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 14:33 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Waar zie je dat dan? Ik zie nooit een ronding in de zee, is altijd plat.
Verkeerd voorbeeld, pak er maar eens een liniaal bijquote:Op zaterdag 18 januari 2020 10:09 schreef firefly3 het volgende:
Mijn gevoel zegt dat de aarde plat is maar dat zij het voor ons willen verbergen. Hier zie je duidelijk geen curve.
[ afbeelding ]
Nee hoor, dat lijkt alleen maar zo.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 12:54 schreef NeeOfTochJA het volgende:
hoe kan het dat er een curving/ronding in de zee zit? water is toch altijd horizontaal?
Omdat je niet over de horizon kan kijken.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 14:33 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Waar zie je dat dan? Ik zie nooit een ronding in de zee, is altijd plat.
Dat is dan ook het standaard argument, "we can see too far!!!!"quote:Op zaterdag 18 januari 2020 15:33 schreef theguyver het volgende:
[..]
Omdat je niet over de horizon kan kijken.
Anders kon je hier vanaf de kust Engeland zien liggen 🤷
maar je zou dan ook geen gebouwen, kleiner dan 100m, kunnen zien van 50km afstand door de ronding van de aardig. maar dat is wel mogelijk.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 15:33 schreef theguyver het volgende:
[..]
Geen platte aarde.quote:Op zondag 12 januari 2020 16:34 schreef QAnonn het volgende:
[..]
thnx. ik zocht eigenlijk zoiets:
[ afbeelding ]
maar dan een foto.
Daar hebben we 'm weer..quote:Op zaterdag 18 januari 2020 16:22 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
maar je zou dan ook geen gebouwen, kleiner dan 100m, kunnen zien van 50km afstand door de ronding van de aardig. maar dat is wel mogelijk.
of heb je op die afstand geen last van de curve?quote:Op zaterdag 18 januari 2020 16:39 schreef illusions het volgende:
[..]
Daar hebben we 'm weer..
We can see too far!!!!
jazeker. even googlen en wat gegevens invullen en afhankelijk van de hoogte van de observatie (sta je op de grond of op een flatgebouw, dat maakt nogal wat uit)quote:Op zaterdag 18 januari 2020 16:51 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
of heb je op die afstand geen last van de curve?
Niet op mijn fotoquote:Op zaterdag 18 januari 2020 14:57 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
als ik een foto van de aardbol zie dan zie je de curving van de zee.
Met liniaal zie ik alleen een beetje de buiging/fish eye van de camera, niet zozeer "van de aarde".quote:Op zaterdag 18 januari 2020 15:19 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Verkeerd voorbeeld, pak er maar eens een liniaal bij
Onjuist, alles wat in de verte ligt wordt kleiner, daarom zie je Engeland niet liggen.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 15:33 schreef theguyver het volgende:
[..]
Er is geen curve. Het maakt niet uit hoe hoog je staat, je ziet namelijk geen buiging van de aarde. Heb je anders een foto zogenaamd waarbij je dat wel ziet? Die bestaat niet.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 17:06 schreef manny het volgende:
[..]
jazeker. even googlen en wat gegevens invullen en afhankelijk van de hoogte van de observatie (sta je op de grond of op een flatgebouw, dat maakt nogal wat uit)
succes.
Bedankt voor het delen, erg nepquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |