abonnement Unibet Coolblue
pi_189033607
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 00:19 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! *O*
Wie schrijft die blijft :)
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 20 september 2019 @ 00:21:57 #127
39237 crew  H_T
2733
pi_189033609
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:35 schreef Cee het volgende:

[..]

Ik zou nog steeds zo graag eens een ESF pubquiz ergens willen doen. _O_
Een pubquiz met wat mensen uit ESF moet vrij makkelijk te regelen zijn, een pubquiz die alleen over het ESF gaat is al een stuk lastiger te vinden :P Een quizje in bijvoorbeeld Utrecht is voor mij goed te doen. Den Bosch misschien ook wel, maar dat zou ik moeten uitzoeken
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_189033652
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 23:49 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nice!

Binnenkort je eerste ESF roman? Of wordt het stiekem toch een thriller?
Misschien wel een horror of zo; publiek dat sterft door inwendig stollend bloed van het scheuren van de trommelvliezen, na zoiets als dit:

Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  vrijdag 20 september 2019 @ 00:27:08 #129
370352 I
Eye for an I
pi_189033657
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 september 2019 00:26 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Misschien wel een horror of zo; publiek dat sterft door inwendig stollend bloed van het scheuren van de trommelvliezen, na zoiets als dit:

Dit klinkt wel heel spannend, ik ben nu al hooked.
pi_189033675
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 00:19 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! *O*
Thanks! *O* O+
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_189033685
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 23:41 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Thanks O+
Ik vind het zo goed van je! Jaren geleden had ik mij ook opgegeven voor een cursus want ik wilde mijn levensverhaal op papier zetten want ik heb best veel meegemaakt in mijn leven maar uiteindelijk durfde ik het toch niet. Vaak begonnen met schrijven maar ik loop dan zo vol en wil dan zoveel op papier zetten dat ik er geen goede volgorde en verhalen lijn in krijg. Maar nogmaals hartstikke goed van je en heel veel succes!
pi_189033688
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 september 2019 00:26 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Misschien wel een horror of zo; publiek dat sterft door inwendig stollend bloed van het scheuren van de trommelvliezen, na zoiets als dit:

Jan Smit draaide zich om, een schok ging door hem heen, zag hij daar Madonna achter de coulissen? "Cover your ears!" riep hij het publiek toe, terwijl hij achter zijn klompenlessenaar wegdook. Dionne begon zenuwachtig te lachen en las verder van haar autocue. Zij had het aankomend gevaar niet gezien...

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 20-09-2019 00:38:04 ]
pi_189033721
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 september 2019 00:27 schreef I. het volgende:

[..]

Dit klinkt wel heel spannend, ik ben nu al hooked.
Zeer spannend inderdaad; constant bang zijn dat je gehoor het ook al gaat begeven, terwijl je ook al niet op je gezichtsvermogen kan leunen.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 20 september 2019 @ 00:34:43 #134
39237 crew  H_T
2733
pi_189033725
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 00:30 schreef summer52 het volgende:

[..]

Ik vind het zo goed van je! Jaren geleden had ik mij ook opgegeven voor een cursus want ik wilde mijn levensverhaal op papier zetten want ik heb best veel meegemaakt in mijn leven maar uiteindelijk durfde ik het toch niet. Vaak begonnen met schrijven maar ik loop dan zo vol en wil dan zoveel op papier zetten dat ik er geen goede volgorde en verhalen lijn in krijg. Maar nogmaals hartstikke goed van je en heel veel succes!
Als je je verhaal echt zou willen uitbrengen én daar een geschikte uitgever voor vindt weten zij vast nog wel iemand die je kan helpen met de structuur ;)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_189033736
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 september 2019 00:34 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Zeer spannend inderdaad; constant bang zijn dat je gehoor het ook al gaat begeven, terwijl je ook al niet op je gezichtsvermogen kan leunen.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 20 september 2019 @ 00:37:34 #136
39237 crew  H_T
2733
pi_189033749
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 september 2019 00:26 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Misschien wel een horror of zo; publiek dat sterft door inwendig stollend bloed van het scheuren van de trommelvliezen, na zoiets als dit:

Het is Supereunuch met de helft van een jaren '80 meidengroep!
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_189033764
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 00:30 schreef summer52 het volgende:

[..]

Ik vind het zo goed van je! Jaren geleden had ik mij ook opgegeven voor een cursus want ik wilde mijn levensverhaal op papier zetten want ik heb best veel meegemaakt in mijn leven maar uiteindelijk durfde ik het toch niet. Vaak begonnen met schrijven maar ik loop dan zo vol en wil dan zoveel op papier zetten dat ik er geen goede volgorde en verhalen lijn in krijg. Maar nogmaals hartstikke goed van je en heel veel succes!
Toch is het vaak wel een kwestie van die angst opzij zetten en het toch gaan doen. En op zich heb je daar ook geen cursus voor nodig (al is het een extra steuntje in de rug). Je kunt ook gewoon proberen om gewoon je levensverhaal neer te typen hoe jij het voelt en ervaart, en zorgen over stijl en schrijfvaardigheid helemaal weg te laten. Gewoon beginnen met het idee 'het mag gewoon lelijk zijn nu' en kijken wat je krijgt.

Dan kun je altijd nog een apart document aanmaken voor het échte schrijfwerk; je eerdere typsels als basis gebruiken voor een goed verhaal dat wel echt goed geschreven is. :)

Mijn probleem is vaak dat ik het meteen perfect verteld wil hebben en dan vastloop omdat ik het niet goed genoeg vind; een hardnekkig perfectionisme dat ik al mijn hele leven heb. Dan delete ik de boel gelijk maar en begin opnieuw, maar uiteindelijk vind ik het nooit goed genoeg. En dan gebeurt er dus niks. Het beste is gewoon om ongeremd te gaan schrijven en dan later bij te schaven.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_189033768
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 00:30 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Jan Smit draaide zich om, een schok ging door hem heen, zag hij daar Madonna achter de coulissen? "Cover your ears!" riep hij het publiek toe, terwijl hij achter zijn klompenlessenaar wegdook. Dionne begon zenuwachtig te lachen en las verder van haar autocue. Zij had het aankomend gevaar niet gezien...
Dat was inderdaad wel een passage die ik in gedachten had... :D _O-
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  vrijdag 20 september 2019 @ 00:41:37 #139
370352 I
Eye for an I
pi_189033774
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 september 2019 00:34 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Zeer spannend inderdaad; constant bang zijn dat je gehoor het ook al gaat begeven, terwijl je ook al niet op je gezichtsvermogen kan leunen.
Gelukkig kan ik nog op jullie leunen. O+
pi_189033798
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 september 2019 00:41 schreef I. het volgende:

[..]

Gelukkig kan ik nog op jullie leunen. O+
Zo sterk zijn we inderdaad; dat we zelfs een perfecte steunpilaar zijn voor iemand van jouw lengte
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_189033806
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 00:34 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Als je je verhaal echt zou willen uitbrengen én daar een geschikte uitgever voor vindt weten zij vast nog wel iemand die je kan helpen met de structuur ;)
En dat is dan weer een probleem want dan moet je met zo iemand aan de keukentafel gaan zitten en je verhaal vertellen. Het is zoveel en toch wel beladen dus dan moet er wel eerst een vertrouwensband zijn voordat ik überhaupt iets zou kunnen vertellen. Maar het is toch wel mijn grootste wens dus misschien moet ik mij maar eens over die schroom heen zetten.
pi_189033837
quote:
Wat heb ik net gekeken... :') 8)7
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_189033848
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 00:50 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Wat heb ik net gekeken... :') 8)7
Ja, precies, dat vroeg ik me ook af :P
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 20 september 2019 @ 00:52:05 #145
39237 crew  H_T
2733
pi_189033859
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 00:46 schreef summer52 het volgende:

[..]

En dat is dan weer een probleem want dan moet je met zo iemand aan de keukentafel gaan zitten en je verhaal vertellen. Het is zoveel en toch wel beladen dus dan moet er wel eerst een vertrouwensband zijn voordat ik überhaupt iets zou kunnen vertellen. Maar het is toch wel mijn grootste wens dus misschien moet ik mij maar eens over die schroom heen zetten.
Je kan ook beginnen met schrijven en (proberen) je niet druk te maken over de kwaliteit. Het hoeft niet in een keer een heel boek te zijn en je hoeft het ook niet op chronologische volgorde te schrijven. Je kan ook met een verhaal beginnen dat je er graag in zou willen hebben, maar wat tegelijk niet het belangrijkste verhaal is. Dan kan je daar lekker mee oefenen en zit je er goed in bij de verhalen die nog belangrijker zijn :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_189033881
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 00:39 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Toch is het vaak wel een kwestie van die angst opzij zetten en het toch gaan doen. En op zich heb je daar ook geen cursus voor nodig (al is het een extra steuntje in de rug). Je kunt ook gewoon proberen om gewoon je levensverhaal neer te typen hoe jij het voelt en ervaart, en zorgen over stijl en schrijfvaardigheid helemaal weg te laten. Gewoon beginnen met het idee 'het mag gewoon lelijk zijn nu' en kijken wat je krijgt.

Dan kun je altijd nog een apart document aanmaken voor het échte schrijfwerk; je eerdere typsels als basis gebruiken voor een goed verhaal dat wel echt goed geschreven is. :)

Mijn probleem is vaak dat ik het meteen perfect verteld wil hebben en dan vastloop omdat ik het niet goed genoeg vind; een hardnekkig perfectionisme dat ik al mijn hele leven heb. Dan delete ik de boel gelijk maar en begin opnieuw, maar uiteindelijk vind ik het nooit goed genoeg. En dan gebeurt er dus niks. Het beste is gewoon om ongeremd te gaan schrijven en dan later bij te schaven.
Dat heb ik ook wel, ik wil er gelijk een verhaal in hebben. En omdat ik ook stukken van mijn verleden opgeduikeld heb uit het archief van het Historisch Centrum Overijssel en Nationaal Archief in Den Haag wil ik dat dan ook weer verwerkt hebben en dat moet dan weer passen in het verhaal. Nou dan krijg ik al helemaal niets meer op papier. Hoe vaak ik niet begonnen ben, ook op aanraden van mijn behandelaar, maar uiteindelijk werd het weer niets.
pi_189033904
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 00:50 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ja, precies, dat vroeg ik me ook af :P
Je zou bijna denken dat het een parodie is :P
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_189033941
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 00:55 schreef summer52 het volgende:

[..]

Dat heb ik ook wel, ik wil er gelijk een verhaal in hebben. En omdat ik ook stukken van mijn verleden opgeduikeld heb uit het archief van het Historisch Centrum Overijssel en Nationaal Archief in Den Haag wil ik dat dan ook weer verwerkt hebben en dat moet dan weer passen in het verhaal. Nou dan krijg ik al helemaal niets meer op papier. Hoe vaak ik niet begonnen ben, ook op aanraden van mijn behandelaar, maar uiteindelijk werd het weer niets.
Ik herken het heel erg; dat het gewoon meteen goed moet zijn en de frustratie als het dat niet is. Toch is er geen enkele schrijver ter wereld die een boek in 1x perfect geschreven heeft.

Dat perfectionisme moet je toch echt overheen als je uiteindelijk iets gedaan wil krijgen, want anders gebeurt er nooit wat.

Wat ik zelf wel handig vind is een apart document voor schrijven voor wat er in me opkomt (en dat hoeft echt niet persé meteen iets te zijn wat ik van tevoren bij het verhaal had bedacht) en mij naar het verhaal trekt of me er qua sfeer/gedachte/thema aan doet denken. Dan heb ik een ander document voor het schrijven van het verhaal (het liefst past later aangemaakt) waar ik de eerdere schrijfsels voor als basis gebruik.

Als jij een persoonlijk verhaal over jouw eigen ervaringen wilt schrijven, zou ik zeggen; maak een document aan en begin te schrijven, maak je niet druk over de stijl of vorm en of het wel/niet mooi of goed is; gewoon je hart luchten. Later is er nog genoeg tijd om de boel te ordenen. :)
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  vrijdag 20 september 2019 @ 01:04:46 #149
370352 I
Eye for an I
pi_189033953
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 september 2019 00:44 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Zo sterk zijn we inderdaad; dat we zelfs een perfecte steunpilaar zijn voor iemand van jouw lengte
Dit gaat diep. _O_
pi_189033978
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 september 2019 01:04 schreef I. het volgende:

[..]

Dit gaat diep. _O_
Heb zo mijn momenten :P
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')