abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189989995
Iemand hier al een eerste indruk van de 16 inch MBP?

Denk erover na om mijn MBP uit 2015 te vervangen (de laatste MBP met USB 3.0 en MagSafe poorten :') ). Maar het idee dat alles USB-C is en via een dongel moet pluggen staat mij niet aan.

Tenzij die 16-inch scherm echt om te fappen is.

[ Bericht 21% gewijzigd door Erasmus op 17-11-2019 18:57:50 ]
pi_189990990
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 18:57 schreef o.us2.0 het volgende:
Iemand hier al een eerste indruk van de 16 inch MBP?

Denk erover na om mijn MBP uit 2015 te vervangen (de laatste MBP met USB 3.0 en MagSafe poorten :') ). Maar het idee dat alles USB-C is en via een dongel moet pluggen staat mij niet aan.

Tenzij die 16-inch scherm echt om te fappen is.
Van wat ik begrijp is de 16-inch MacBook Pro erg vergelijkbaar met de 15-inch MacBook Pro uit 2015 wat formaat en toetsenbord betreft. Je hebt dan puur een groter scherm met meer werkruimte en smallere schermranden, kan niet veel mee mis mee zijn lijkt me.

Ik heb zelf een MacBook en MacBook Pro die gebruikmaken van USB-C en ik heb aan één kleine hub voldoende; daarmee beschik ik over twee reguliere USB 3.0 poorten en een HDMI poort. Meer heb ik zelf niet nodig (en meer heb je op je 2015 MacBook Pro ook niet, volgens mij). Dan hou je zelfs nog 3 Thunderbolt/USB-C poorten over.

Voor de rest zijn er intussen ook genoeg "gewone" kabels te vinden waardoor je geen hub nodig hebt. Voor mijn externe harde schijven heb ik bijvoorbeeld deze kabel van Belkin aangeschaft, en voor mijn iPhone en iPad heb ik een USB-C naar Lightning kabel.

Het enige waarvoor ik de dongel gebruik is om mijn laptop met een extern scherm te verbinden; als je eenmaal in het USB-C ecosysteem investeert zul je zien dat dat steeds gemakkelijker gaat. En ja, natuurlijk kun je je afvragen hoe lang USB-C de standaard blijft, maar als je kijkt naar hoe lang USB-A het heeft uitgehouden...

EDIT
Ik kom er net achter dat de hoogst beschikbare geschaalde resolutie op de 16-inch MacBook Pro niet is veranderd ten opzichte van de 15-inch MacBook Pro met Retina display, maximaal 1920x1200. Dan lijkt me die extra schermruimte niet geweldig veel toevoegen als argument.

Neemt niet weg dat je een aardig flinke vooruitgang in o.a. snelheid en batterijduur hebt als je van een MacBook Pro uit 2015 af komt, natuurlijk, maar als je daar met je huidige laptop nog geen problemen mee hebt zie ik zelf geen reden om te upgraden.

[ Bericht 2% gewijzigd door J.Appleseed op 17-11-2019 21:30:14 ]
pi_190002053
Domme vraag: hoe kun je in de youtube app binnen een kanaal zoeken?? Op het web ga je dan gewoon naar het kanaal, pijltje en dan zoeken, maar in de app kan ik het niet vinden.
speak only if it improves the silence.
  maandag 18 november 2019 @ 13:06:25 #94
62913 Blik
The one and Only!
pi_190003506
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 18:55 schreef bombmannl het volgende:
AirPods pro besteld bij Apple. Levertijd is nu al 3 weken. Gelukkig nog wel vóór de feestdagen.
risicovol een week voor Black Friday, ik zou ze cancellen. De kans is enorm dat die airpods mee gestunt gaat worden
pi_190009475
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 13:06 schreef Blik het volgende:

[..]

risicovol een week voor Black Friday, ik zou ze cancellen. De kans is enorm dat die airpods mee gestunt gaat worden
Met apple producten wordt nauwelijks gestunt. En al helemaal niet met nieuwe releases. En die ¤20 meer of minder kan mij ook gestolen worden als ik toch al ¤285 uitgeef aan oordopjes _O- .met lader en AppleCare kom je op 350¤. En met een fragiel product als oordopjes koop ik het liefst bij de directe fabrikant, ivm schade of batterijproblemen. Zaken als Amac e.d. vertrouw ik niet.
Noem me gek maar ik zat al jaren te denken NC oortjes te kopen en dit past perfect binnen mijn Apple-ecosysteem :$ . Zit ik weer voor een paar jaar goed (hopelijk)
  maandag 18 november 2019 @ 20:44:50 #96
62913 Blik
The one and Only!
pi_190010827
Lees nu pas dat het de pro-versie is, daar verwacht ik minder gestunt mee. De airpods 2 daarentegen wel
pi_190018380
op basis van verleden; hoe zijn de Black Friday deals? Ik zit te denken aan een Xr of 11
Een procent of 10 korting op de prijs waarvoor een Bol.com, Mediamarkt, Coolblue ze verkoopt? of valt hier niets zinnigs over te zeggen?
pi_190019829
LanceUlanoff twitterde op maandag 18-11-2019 om 22:30:06 This is unexpected. Apple Event. December 2 in NYC. https://t.co/ok4UtcAylC reageer retweet
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  FOK!fotograaf dinsdag 19 november 2019 @ 14:36:29 #99
159915 -Menn0-
MNO
pi_190021345
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 november 2019 12:51 schreef Aether het volgende:
LanceUlanoff twitterde op maandag 18-11-2019 om 22:30:06 This is unexpected. Apple Event. December 2 in NYC. https://t.co/ok4UtcAylC reageer retweet
alexmak twitterde op maandag 18-11-2019 om 23:01:51 @LanceUlanoff @stroughtonsmith But, but the email said… https://t.co/eRdBMm8kcP reageer retweet
danparedes twitterde op maandag 18-11-2019 om 23:34:34 @alexmak @LanceUlanoff @stroughtonsmith Someone’s losing his media pass rights 😂 reageer retweet
:D :D
,,/
pi_190031583
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 10:41 schreef Holenbeer het volgende:
op basis van verleden; hoe zijn de Black Friday deals? Ik zit te denken aan een Xr of 11
Een procent of 10 korting op de prijs waarvoor een Bol.com, Mediamarkt, Coolblue ze verkoopt? of valt hier niets zinnigs over te zeggen?
Ik zou hele summiere verwachtingen met Apple-producten hebben tijdens Black Friday (tenzij je in de VS woont). Daarnaast komt kerst er nog aan, Apple Stores en APR’s willen dan nog wel gezamenlijke deals hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 20-11-2019 00:56:43 ]
pi_190033136
quote:
Ga uit van 20 à 50 euro op basis van vorige jaren.
pi_190074308
Hoi,

Weten jullie hoe je dat achterlijk gedoe kunt uitzetten dat als je AirPods in hebt en je maakt een bepaald geluid, dat er opeens een random iemand uit je telefoon gebeld wordt? Wat is dat voor achterlijks joh :?

Vanochtend ging hij opeens mijn manager van mijn vorige baan bellen omdat ik even kuchte..
  vrijdag 22 november 2019 @ 21:23:06 #103
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_190074525
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 21:13 schreef Scrapyard het volgende:
Hoi,

Weten jullie hoe je dat achterlijk gedoe kunt uitzetten dat als je AirPods in hebt en je maakt een bepaald geluid, dat er opeens een random iemand uit je telefoon gebeld wordt? Wat is dat voor achterlijks joh :?

Vanochtend ging hij opeens mijn manager van mijn vorige baan bellen omdat ik even kuchte..
Meneer Uche-uche?
Je kunt siri uitschakelen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_190076348
Ik zit me af te vragen, mijn oude (Windows) laptop is nl kapot, dus doe nu alles op iPad.
Werkt opzich maar toch is het minder handig als een laptop.

Nu dus de keuze, als ik een nieuwe koop, wat dan. Voor Apple gaan of Windows?
Het is nl nog al een prijsverschil. Ik zou zeggen gewoon weer Windows dan.
Máar....

Paar punten: iPad gebruik ik vooral om bladmuziek weer te geven en alle andere apps die ermee te maken hebben die by far superieur zijn aan Android.

Nu de laptop ik overweeg Apple dus met name omdat die mainstage hebben en Logic.
Speel toetsen namelijk en vooral mainstage is iets waar niet een vergelijkbaar Windows alternatief voor is.

Maar het prijsverschil is wel echt veel en lees ook klachten over de laatste generatie Apple’s
Voor een pro Apple ¤2000
Windows wss minder als ¤1000

Weet niet of het het waard is en sowieso kan ik wennen aan iOS ipv Windows.

Iemand advies/tips of die ook overstapte vanaf Windows, hoe was dat?
Do what you love, love what you do!
pi_190116803
quote:
Lijkt dat het (weer) om cadeaubonnen gaat en geen kortingen.

pi_190117237
Iemand al een Black Friday deal gespot voor de Apple Watch 5 Series?
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  maandag 25 november 2019 @ 15:17:02 #107
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_190117283
@kree maar ook andere:

https://link.marktplaats.nl/m1485345878

Mijn MBP mid 2012 is te koop inclusief thunderbolt scherm.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_190119501
Over de ipad 4 en 13.2.3. heb ik een vraag.
Kan het hier?

Het betreft de mail. Sinds 13.2.2 was er het probleem, dat niet de adressenlijst tevoorschijn komt om een mailadres te kiezen in cc / bcc en wel een leeg window waarin staat kopie.
Bij to: kan ik wel kiezen na intikken van eerste 2/3 letters van een mailadres.
Bij een amac filiaal had de jongeman er (nog) nooit over gehoord.
Advies: herstellen via itunes...gedaan en het was niet opgelost.
Gister bij iemand anders ( die de functie) nooit gebruikt, hetzelfde geconstateerd.

Kan er omheen werken, door gewenste geadresseerden bij to: toe te voegen.
Is niet altijd de bedoeling.

Ipad 4 uit 2018. In 13.2.3 niet opgelost.

Wie is ermee bekend en belangrijker heeft de oplossing?
  Redactie Games maandag 25 november 2019 @ 17:53:23 #109
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_190119976
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2019 15:13 schreef CoExist het volgende:
Iemand al een Black Friday deal gespot voor de Apple Watch 5 Series?
Nee, Alleen een Watch 4 op Amazon.de
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_190120477
quote:
3s.gif Op maandag 25 november 2019 17:53 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Mooi kleurtje ook :'(
pi_190121026
quote:
3s.gif Op maandag 25 november 2019 17:53 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Die willik niet.

Krijg een mail van Apple met de melding dat ze tegoedbonnen uitdelen tot max. ¤200,- als je bij hun een iDevice koopt.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_190121249
Waarschijnlijk een domme vraag, maar heeft iemand hier een 16" MBP Black Friday deal gezien? Mag ook in België en Duitsland zijn (hopelijk met de QWERTY-keyboard op voorraad). :)
pi_190239742
Over een half uur:
pi_190240866
Oeh ik hoop op een Apple TV stick maar dan wel met een grotere afstandsbediening dan de huidige die men momenteel levert.
pi_190245166
quote:
7s.gif Op maandag 2 december 2019 21:35 schreef Aether het volgende:
Over een half uur:
Dat was toch niks meer dan een jaaroverzicht van de beste apps in de App Store?
pi_190245225
Here’s what happened at today’s Apple special ‘event’ in New York

quote:
As expected, Apple today held a special event in New York City focused on highlighting the best apps and games of 2019. While the event was billed as a “special event,” it was rather subdued in nature and didn’t include any product or operating system announcements. Here’s what actually happened.
De rest van het artikel in de bron.
pi_190316670
Mijn iPhone SE van juni 2016 loopt bijzonder snel leeg. Opgeladen en 100% batterij voor het slapen gaan om 22 uur is 1% batterij om 6 uur 's ochtends. Zelfs als ik hem op energiebespaarstand heb staan.
Uiteraard moet ik hem overdag ook tussentijds opladen of gaat ie bij openen van bepaalde apps al binnen paar minuten met 10-20% batterij achteruit.

Schermtijd staat uit
Ververs op achtergrond staat voor zover ik kan nagaan overal uit
Locatievoorziening staat uit en bij een paar apps alleen aan bij gebruik van de app.

De telefoon is verder prima voor mij. Vooral handzaam voor mijn kleine handen. 64 GB voldoende opslag. Wat mij betreft snel genoeg verder nog.

Ik twijfel nu heel erg of het zinvol is om een nieuwe batterij erin te laten zetten of toch maar beter een nieuwe telefoon uitzoeken. Is nieuwe batterij voor 3,5 jaar oude telefoon zonde geld?
Ik hoor graag jullie ideeën en adviezen. Ik ben niet iemand die het nieuwste van het nieuwste hoeft (wil geen refurbished) of het beste. Ik zit nu naar een iPhone 8 te kijken.
pi_190319516
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 19:53 schreef NedKelly het volgende:
Mijn iPhone SE van juni 2016 loopt bijzonder snel leeg. Opgeladen en 100% batterij voor het slapen gaan om 22 uur is 1% batterij om 6 uur 's ochtends. Zelfs als ik hem op energiebespaarstand heb staan.
Uiteraard moet ik hem overdag ook tussentijds opladen of gaat ie bij openen van bepaalde apps al binnen paar minuten met 10-20% batterij achteruit.

Schermtijd staat uit
Locatievoorziening staat uit en bij een paar apps alleen aan bij gebruik van de app.

De telefoon is verder prima voor mij. Vooral handzaam voor mijn kleine handen. 64 GB voldoende opslag. Wat mij betreft snel genoeg verder nog.

Ik twijfel nu heel erg of het zinvol is om een nieuwe batterij erin te laten zetten of toch maar beter een nieuwe telefoon uitzoeken. Is nieuwe batterij voor 3,5 jaar oude telefoon zonde geld?
Ik hoor graag jullie ideeën en adviezen. Ik ben niet iemand die het nieuwste van het nieuwste hoeft (wil geen refurbished) of het beste. Ik zit nu naar een iPhone 8 te kijken.
Ik zou even wachten op de iPhone 8 opvolger de iPhone SE 2/iPhone 9 die in maart of april 2020 gaat uitkomen.
SOONY
pi_190319586
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 19:53 schreef NedKelly het volgende:

Schermtijd staat uit

100% is erg extreem voor geen gebruik. Is dit iOS 13?
Je zou kunnen proberen om het toestel te wissen en dan opnieuw te installeren; liefst via iTunes want blijkt dat sommigen een betere batterijduur hierdoor kregen.
pi_190319852
Gister geüpgraded van  Watch 0 42MM naar  Watch 5 44MM.
Jezus wat een verschil!
Mooier en groter scherm en veel sneller.
Ook het Always On Display is echt een fijne feature.
Geen zwart ding meer om je pols.

I LOVE 
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')