hier raak je wel de kern. er is geen sprake van goedpraten, maar van zwartmaken. en niet zo'n beetje ook.quote:Op donderdag 19 september 2019 19:14 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Hij is hoe dan ook overleden doordat ie mishandelt is door een groep mongolen.
Of wil je zeggen dat ie anders ook een hartaanval had gehad, als dat al het geval is.? Ik geloof dat de doodsoorzaak nog onbekend is.
Is het grote goedpraten alweer begonnen?
Hoeveel strafvermindering stel jij voor als hij schuldig wordt bevonden aan zware mishandeling?quote:Op donderdag 19 september 2019 19:21 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
wees blij dat mensen zichzelf melden, omdat ze snappen dat ze te ver zijn gegaan.
Maar jij ook niet, het enige wat wel bekend is, is dat hij betrokken was bij de mogelijk fatale mishandeling van een bejaarde man. En dan moeten we het allemaal maar zo goed vinden dat hij zelf naar de politie gaat? Ik vind het goed als mensen anderen helpen, niet als ze minder slecht gedrag vertonen dan mogelijk.quote:Op donderdag 19 september 2019 19:21 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Jij was er niet bij.
Je weet niet wat de rol was van die jongen.
Als het door een bepaalde bevolkingsgroep is gedaan. dan is dat zo.quote:Op donderdag 19 september 2019 19:22 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
hier raak je wel de kern. er is geen sprake van goedpraten, maar van zwartmaken. en niet zo'n beetje ook.
Zelf naar de politie gaan is beter dan niet zelf naar politie gaan.quote:Op donderdag 19 september 2019 19:24 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Maar jij ook niet, het enige wat wel bekend is, is dat hij betrokken was bij de mogelijk fatale mishandeling van een bejaarde man. En dan moeten we het allemaal maar zo goed vinden dat hij zelf naar de politie gaat? Ik vind het goed als mensen anderen helpen, niet als ze minder slecht gedrag vertonen dan mogelijk.
Er overlijdt een bejaarde man nadat ie is aangevallen door een groepje allochtonen en jij probeert positieve punten te zoeken. En allochtonen het slachtoffer te maken.quote:Op donderdag 19 september 2019 19:36 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Zelf naar de politie gaan is beter dan niet zelf naar politie gaan.
In jullie optiek is alles wat een allochtoon doet fout en verdacht, daar valt gewoon geen normale discussie mee te voeren.
Onzin, ook een autochtoon zou uitgekotst worden bij een mogelijk fatale mishandeling van een bejaarde... Maar wat je nu zegt is ongeveer hetzelfde als beweren dat iemand verkrachten met een condoom beter is dan zonder. Ja het is zo, maar kunnen we dan alsjeblieft wel gewoon blijven focussen op dat het vooral een walgelijke daad is, en niet op de 'goedheid' van de verdachte?quote:Op donderdag 19 september 2019 19:36 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Zelf naar de politie gaan is beter dan niet zelf naar politie gaan.
In jullie optiek is alles wat een allochtoon doet fout en verdacht, daar valt gewoon geen normale discussie mee te voeren.
het helpt wel, denk ikquote:Op donderdag 19 september 2019 19:23 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Hoeveel strafvermindering stel jij voor als hij schuldig wordt bevonden aan zware mishandeling?
is groepsgedrag hier. maar okee, als je je ervan distantieert, zijn we klaar.quote:Op donderdag 19 september 2019 19:25 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Als het door een bepaalde bevolkingsgroep is gedaan. dan is dat zo.
Heeft niets met zwartmaken te maken. Is gewoon het beestje bij de naam noemen.
Ik heb overigens alleen over mongolen gehad. Dus misschien moet je beter opletten wat mensen zeggen voor je iedereen over 1 kam scheert.
als de abraak van de verdachte op grond van kleurtje stopt, dan heb je een punt.quote:Op donderdag 19 september 2019 19:44 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Onzin, ook een autochtoon zou uitgekotst worden bij een mogelijk fatale mishandeling van een bejaarde... Maar wat je nu zegt is ongeveer hetzelfde als beweren dat iemand verkrachten met een condoom beter is dan zonder. Ja het is zo, maar kunnen we dan alsjeblieft wel gewoon blijven focussen op dat het vooral een walgelijke daad is, en niet op de 'goedheid' van de verdachte?
Wanneer er iets gebeurd is doet het kleurtje er niet meer toe, de dader moet gewoon gepakt worden. Maar je kan niet gaan lopen ontkennen dat dergelijke straatintimidatie vaker voorkomt bij allochtonen en dan met name Marokkanen. Laat ik het zo stellen, ik hou ermee op er een vooroordeel over te hebben wanneer ze niet meer oververtegenwoordigd zijn in de misdaadstatistieken.quote:Op donderdag 19 september 2019 20:34 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
als de abraak van de verdachte op grond van kleurtje stopt, dan heb je een punt.
ik reageerde als eerste hier op iemand die zei, dat widlers toch wel gelijk had met zn minder marokkanen. dan gaat het niet meer over de afkomst van straatjongeren, maar over allemaal. en dat dit dan weer het zoveelste is wat bewijst dat ze het land uit moeten.quote:Op donderdag 19 september 2019 20:37 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Wanneer er iets gebeurd is doet het kleurtje er niet meer toe, de dader moet gewoon gepakt worden. Maar je kan niet gaan lopen ontkennen dat dergelijke straatintimidatie vaker voorkomt bij allochtonen en dan met name Marokkanen. Laat ik het zo stellen, ik hou ermee op er een vooroordeel over te hebben wanneer ze niet meer oververtegenwoordigd zijn in de misdaadstatistieken.
Ik snap zo'n gevoel wel. Het is natuurlijk niet eerlijk, maar dit soort zaken dragen wel bij aan dergelijke gedachtes ja.quote:Op donderdag 19 september 2019 20:41 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik reageerde als eerste hier op iemand die zei, dat widlers toch wel gelijk had met zn minder marokkanen. dan gaat het niet meer over de afkomst van straatjongeren, maar over allemaal. en dat dit dan weer het zoveelste is wat bewijst dat ze het land uit moeten.
Het is te prijzen dat de jongen zich gemeld heeft!quote:De man overleed 's avonds in het ziekenhuis, mogelijk als gevolg van mishandeling door een groepje jongeren eerder die dag.
denken doen we allemaal wel eens. en dan realiseer je je weer dat het kort door de bocht is.quote:Op donderdag 19 september 2019 20:43 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik snap zo'n gevoel wel. Het is natuurlijk niet eerlijk, maar dit soort zaken dragen wel bij aan dergelijke gedachtes ja.
quote:Vier jongens in de leeftijd van 13, 14 en 15 jaar hebben zichzelf gemeld bij de politie in verband met het overlijden van een 71-jarige Hagenaar. De man overleed maandag in het ziekenhuis, mogelijk als gevolg van mishandeling door een groepje jongeren van middelbareschoolleeftijd. Een 14-jarige verdachte meldde zichzelf donderdag al bij de politie.
Het slachtoffer overleed nadat hij eerder in zijn huis aan de Blois van Treslongstraat onwel was geworden en gereanimeerd moest worden. De echtgenote van het slachtoffer heeft agenten verteld dat haar man het slachtoffer was geworden van mishandeling toen hij op de Willem de Zwijgerlaan in Den Haag langs het groepje jongeren liep. Hij is op eigen kracht naar huis gelopen, maar werd daar later onwel.
Het slachtoffer overleed nadat hij eerder in zijn huis aan de Blois van Treslongstraat onwel was geworden en gereanimeerd moest worden. De echtgenote van het slachtoffer heeft agenten verteld dat haar man het slachtoffer was geworden van mishandeling toen hij op de Willem de Zwijgerlaan in Den Haag langs het groepje jongeren liep. Hij is op eigen kracht naar huis gelopen, maar werd daar later onwel.
Inmiddels is sectie gedaan op het lichaam van het slachtoffer, maar de politie geeft op dit moment in verband met het onderzoek niet meer informatie over de doodsoorzaak en over wat er precies is gebeurd.
Kijk aan, kijk aan!quote:Op vrijdag 20 september 2019 21:14 schreef maily het volgende:
Vier jongens in de leeftijd van 13, 14 en 15 jaar hebben zichzelf gemeld bij de politie in verband met het overlijden van een 71-jarige Hagenaar.
Herinner je je deze zaak nog? NWS / Nijmeegse scooterboys voor de rechter deel 3quote:Op vrijdag 20 september 2019 21:26 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Kijk aan, kijk aan!
Hartstikke mooi!
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |