abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 oktober 2019 @ 09:50:04 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_189576637
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 09:45 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Och, we hebben een volledige koelkast, een volledige vriezer, en daarnaast nog een volledige klimaat/wijnkast.

En dan nemen we onze eigen extra koel/vriescombi nog mee voor beneden in het souterrain.

Én hoorde ik laatst van de huidige bewoners dat ze hún extra koel/vriescombi nog voor ons daar laten staan :+

Ruimte om te koelen kun je nooit genoeg hebben als je een verjaardag of bbq hebt :7
Koelkasten verzamel ik soberso graag O+ ik kom prima door met een kleiner model, maar met een grotere hoef ik niet op zondagochtend mijn niet-geconsumeerde bier er weer uit te halen om de broccoli er in te kunnen leggen enzo.

'T is allemaal luxe.
En voor de statistieken, blei en ik hebben beiden zo'n 5 jaar in studentikoze vaatwasserloze optrekjes geresideerd. Met wasmachines zonder centrifuge!
disclaimer
  woensdag 23 oktober 2019 @ 09:50:20 #277
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189576645
Ik ben groot fan van de twee vaatwassers. Sterker nog, ik jat jullie idee - en oke, dat van mijn collega die dit al jaaaaren heeft - schaamteloos voor mijn nieuwe huis.

En even om aan de discussie toe te voegen hoe een lege vaatwasser vol komt binnen drie minuten en er dan nog een hoop zooi over is:

We eten, pour example, nasi:
- een wokpan voor de groente en de kruiden
- een kookpan voor de rijst
- een koekenpannetje voor de eieren
- een steelpannetje voor de satésaus oid
- twee borden
- twee glazen (want na het avondeten gebruiken we die niet meer, dan ga ik over op thee)
- de bak en het mandje van de airfryer van de loempia's moeten eigenlijk ook nog mee

en dan nog een bakje + lepel van mijn ontbijt, een bordje en mes van de lunch, een bordje + mes + vork van mijn mans lunch, een bakje + lepel van pruls fruit, een bakje + lepel van prul avondeten, een bordje van prul boterham met smeerkaas/appelstroop, een theebeker van prul, een waterbeker van prul.... op een kdv-dag wordt dat laatste vervangen door twee flessen, spenen, rietjes en ventieltjes van de drbrown-flessen en twee meeneemflesjes van de borstvoeding.

En dan heb ik het nog niet over mijn kolfspullen, broodtrommel van mijn en andere zooi die toch ook echt afgewassen moet.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 23 oktober 2019 @ 09:50:47 #278
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_189576652
Vaatwasser. O+

De ruimte in vriezer/koelkast. O+ (Echt, als ik de ruimte had voor een extra vriezer...)

En nog even een _O_ voor de inloopkast.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 23 oktober 2019 @ 09:51:47 #279
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189576665
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 09:38 schreef SQ het volgende:

[..]

Natuurlijk is milieu niet ons argument. Andere mensen halen dat aan. Wij zeggen dat we het milieu hierdoor niet extra belasten.
En nee, wij pakken niet voor elk drankje een ander glas. We leven wél met vier mensen in 1 huis en ja, dan gaat het gewoon sneller dan als je twee fulltime werkende volwassenen hebt. Dat kun je gewoon niet vergelijken.
Dus dim die toon alsjeblieft even.
Het is toch echt BB die over ecologische footprint lult hoor.
Kijk mij maakt het niet uit, doe wat je zelf belangrijk vind. En natuurlijk heb je met kinderen meer afwas als zonder, maar het is gewoon een luxe probleem. Je kunt prima de vaatwasser uitruimen als hij klaar is, maar je wíl dat niet ;)

Mijn vriendin wast liever af dan dat ze de vaatwasser aan zet, terwijl ik juist blij ben dat je een keer meteen na het eten iets anders kan doen, ipv wéér opruimen/afwassen :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator woensdag 23 oktober 2019 @ 09:52:58 #280
5428 crew  miss_sly
pi_189576675
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 09:50 schreef Tink89 het volgende:
Ik ben groot fan van de twee vaatwassers. Sterker nog, ik jat jullie idee - en oke, dat van mijn collega die dit al jaaaaren heeft - schaamteloos voor mijn nieuwe huis.

En even om aan de discussie toe te voegen hoe een lege vaatwasser vol komt binnen drie minuten en er dan nog een hoop zooi over is:

We eten, pour example, nasi:
- een wokpan voor de groente en de kruiden
- een kookpan voor de rijst
- een koekenpannetje voor de eieren
- een steelpannetje voor de satésaus oid
- twee borden
- twee glazen (want na het avondeten gebruiken we die niet meer, dan ga ik over op thee)
- de bak en het mandje van de airfryer van de loempia's moeten eigenlijk ook nog mee

en dan nog een bakje + lepel van mijn ontbijt, een bordje en mes van de lunch, een bordje + mes + vork van mijn mans lunch, een bakje + lepel van pruls fruit, een bakje + lepel van prul avondeten, een bordje van prul boterham met smeerkaas/appelstroop, een theebeker van prul, een waterbeker van prul.... op een kdv-dag wordt dat laatste vervangen door twee flessen, spenen, rietjes en ventieltjes van de drbrown-flessen en twee meeneemflesjes van de borstvoeding.

En dan heb ik het nog niet over mijn kolfspullen, broodtrommel van mijn en andere zooi die toch ook echt afgewassen moet.
Wok en koekenpan doe ik dus nooit in de vaatwasser, maar was ik altijd met de hand af. Dat scheelt heel veel ruimte.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189576699
Pannen en mijn goede koksmessen doe ik ook altijd met de hand. Oke soms doe ik wel de kookpannen in de vaatwasser, maar als de vaatwasser al vol zit, dan doe ik het net zo snel even met de hand. Kleine moeite en als dat een leeg aanrecht betekent...
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 09:54:47 #282
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189576705
Overigens, is met 2 vaatwassers niet het probleem dat aangekoekte zooi niet schoon wordt nog groter, omdat het relatief langer niet afgewassen wordt?
Dan heb je dus alsnog niet-schone vaat die je met de hand moet doen, of nog een ronde moet laten draaien met de kans dat het wéér niet schoon wordt.

Ook heb je veel meer servies, bestek e.d. nodig?
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_189576743
Ik denk dat de tweevaatwassertheorie onderuitgehaald gaat worden door de kinderen. Die van ons zien absoluut niet het verschil tussen een vaatwasser waar schone vaat of vieze vaat in staat. Maar ik hoop van harte dat het voor jullie goed uit gaat pakken. Keep us posted!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 09:59:08 #284
149959 SQ
snelle trees
pi_189576753
Weet je wat, we parkeren deze discussie even tot, pak m beet, de zomertijd weer in gaat. Dan hebben we vast genoeg usecases verzameld om een goede evaluatie te doen :7
disclaimer
  woensdag 23 oktober 2019 @ 10:00:40 #285
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189576770
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 09:59 schreef SQ het volgende:
Weet je wat, we parkeren deze discussie even tot, pak m beet, de zomertijd weer in gaat. Dan hebben we vast genoeg usecases verzameld om een goede evaluatie te doen :7
^O^ _O_ _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 23 oktober 2019 @ 10:01:06 #286
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189576777
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 09:58 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk dat de tweevaatwassertheorie onderuitgehaald gaat worden door de kinderen. Die van ons zien absoluut niet het verschil tussen een vaatwasser waar schone vaat of vieze vaat in staat. Maar ik hoop van harte dat het voor jullie goed uit gaat pakken. Keep us posted!
Nouja kinderen, bij ons op het werk snappen volwassenen dat ook niet :')_!
pi_189576822
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 09:59 schreef SQ het volgende:
Hebben jullie al een backupplan voor als het toch niet lekker lijkt te werken? Tweede vaatwasser eruit en dan iets anders in de plek? ;)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 10:06:01 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_189576845
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 10:04 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Hebben jullie al een backupplan voor als het toch niet lekker lijkt te werken? Tweede vaatwasser eruit en dan iets anders in de plek? ;)
Misschien kan daar dan een ander totaal nutteloos luxe-apparaat in.
Een bordenwarmer, een desinfecteerbox of wellicht een aparte bierkoelkast? De mogelijkheden!!
disclaimer
pi_189576858
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 09:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wok en koekenpan doe ik dus nooit in de vaatwasser, maar was ik altijd met de hand af. Dat scheelt heel veel ruimte.
Wij hebben heel regelmatig een horde vriendjes over de vloer en dan gaat het hard met de vaatwasser. Ik zou zelf graag een duovaatwasser willen, dus één vaatwasser met het formaat van twee.
  Moderator woensdag 23 oktober 2019 @ 10:08:04 #290
5428 crew  miss_sly
pi_189576870
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 10:06 schreef SQ het volgende:

[..]

Misschien kan daar dan een ander totaal nutteloos luxe-apparaat in.
Een bordenwarmer, een desinfecteerbox of wellicht een aparte bierkoelkast? De mogelijkheden!!
Noem jij dat nou nutteloos luxe-apparaten?

De hele keuken is eigenlijk een luxe-apparaat. Gewoon vuurtje in de tuin en eten met je handen.
  Moderator woensdag 23 oktober 2019 @ 10:08:47 #291
5428 crew  miss_sly
pi_189576888
quote:
17s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 10:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wij hebben heel regelmatig een horde vriendjes over de vloer en dan gaat het hard met de vaatwasser. Ik zou zelf graag een duovaatwasser willen, dus één vaatwasser met het formaat van twee.
Wij hebben in ieder geval een XL.
pi_189576909
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 10:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Noem jij dat nou nutteloos luxe-apparaten?

De hele keuken is eigenlijk een luxe-apparaat. Gewoon vuurtje in de tuin en eten met je handen.
Wij hadden vroeger thuis een extra koelkast en vriezer in de berging. Die waren voor voorraden. Ideaal! In de vriezer lag een half varken en in de koelkast genoeg frisdrank voor een weeshuis.
  Moderator woensdag 23 oktober 2019 @ 10:14:34 #293
5428 crew  miss_sly
pi_189576959
quote:
17s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 10:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wij hadden vroeger thuis een extra koelkast en vriezer in de berging. Die waren voor voorraden. Ideaal! In de vriezer lag een half varken en in de koelkast genoeg frisdrank voor een weeshuis.
Scheelt misschien, maar wij hadden vroeger thuis echt niks bijzonders. Eerst een koelkast met vriesvak en later een nieuwe keuken met inbouwkoelkast en drie laatjes voor de vriezer. Een keuken is hedentendage een grote luxe toestand.
pi_189577025
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 10:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Scheelt misschien, maar wij hadden vroeger thuis echt niks bijzonders. Eerst een koelkast met vriesvak en later een nieuwe keuken met inbouwkoelkast en drie laatjes voor de vriezer. Een keuken is hedentendage een grote luxe toestand.
Luxe was dat vroeger niet, hoor, want de koelkast en vriezer waren hartstikke oud. Ik wou alleen maar aangeven dat dat dubbelen niet per se iets van deze tijd is. Bij ons was het dus normaal om van een lokale boer een varken te kopen en over familieleden te verdelen. Dat kan alleen als je ergens een enorme vrieskist hebt staan.

Wel waren we vroeger denk ik veel meer tijd kwijt in de keuken. Ik hielp m'n oma bijvoorbeeld met de boontjes:

Nu koop ik die gewassen en gesneden bij de AH. *; Ik ben een groot voorstander van je leven makkelijker maken waar je dat maar kan (en wil).

Sorry SQ en bb, ik houd er al over op. :+
  woensdag 23 oktober 2019 @ 10:54:20 #295
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_189577504
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 09:35 schreef daNpy het volgende:
Ik snap echt niet hoe je in een kwestie van minuten je aanrecht "vol" krijgt als de vaatwasser aan staat. Zet je hem aan voor je aan het avond eten begint? Pak je voor elk drankje een nieuw glas/beker?

Je mag het overigens allemaal zelf weten maar het is gewoon bijzonder decadent en kom dan niet met gelul over "milieu" aan, omdat je te lui bent een glas om te spoelen en te hergebruiken of na te denken over wanneer je hem het beste aan zet :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat geluk over milieu is vooral om aan te geven dat het (theoretisch) niet slechter is voor milieu en je portemonnee. Dus het voelt decadent, maar is het imho niet.

En ja, dat zeg ik ook om het een beetje goed te praten :D .
pi_189577696
Met vaatwasser heb ik eerder het probleem dat deze niet ingeladen wordt... het is te gemakkelijk om vieze borden/bestek op de keuken/in de gootsteen te gooien... (om vervolgens op een later tijdstip netjes in de vaatwasser gezet te worden)
pi_189577724
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 10:54 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dat geluk over milieu is vooral om aan te geven dat het (theoretisch) niet slechter is voor milieu en je portemonnee. Dus het voelt decadent, maar is het imho niet.

En ja, dat zeg ik ook om het een beetje goed te praten :D .
Ah joh, de een heeft een Quooker, de ander 3 vrieskisten, 3 (stoom)ovens, een thuisbioscoop, of 2 vaatwassers. Zo hebben we allemaal wel iets dat we niet per se nodig hebben om te overleven.
(Eigenlijk is dat sowieso altijd wel vrij veel). Maar zolang je niet elke dag 2 vaatwassers laat draaien, zie ik het probleem niet. :D

(Het doet me een beetje denken aan The Sims. Dat je dan op een gegeven moment 3 keukens in een huis zet, omdat die lui er altijd een halve dag over doen om naar beneden te lopen, en je ondertussen toch ook moest zorgen dat ze een beetje verliefd werden op elkaar (Ohjaa!) wilde je voor hun 80ste nog kinder-Sims. Ik bedoel, dan was zo'n 3e keuken gewoon praktisch en dus wel te rechtvaardigen. Ook al zag het er idioot uit. _O- )
  woensdag 23 oktober 2019 @ 11:31:14 #298
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189577940
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 11:12 schreef athlonkmf het volgende:
Met vaatwasser heb ik eerder het probleem dat deze niet ingeladen wordt... het is te gemakkelijk om vieze borden/bestek op de keuken/in de gootsteen te gooien... (om vervolgens op een later tijdstip netjes in de vaatwasser gezet te worden)
Daar heb ik zo'n hekel aan, dat je de gootsteen wil gebruiken (om handen te wassen oid) en die is volgeladen met vaat. Schoonmoeder doet dat ook altijd, zelfs met afval als lege vleesbakken enzo, echt :')
Het is geen opslag.
pi_189578171
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 11:31 schreef daNpy het volgende:

[..]

Daar heb ik zo'n hekel aan, dat je de gootsteen wil gebruiken (om handen te wassen oid) en die is volgeladen met vaat. Schoonmoeder doet dat ook altijd, zelfs met afval als lege vleesbakken enzo, echt :')
Het is geen opslag.
We hebben dan ook 2 spoelbakken (waarvan 1 speciaal groot genoeg is voor bakplaten. Zo'n ergernis met oude huis. Bakplaten passen net niet in spoelbak toen.)
  woensdag 23 oktober 2019 @ 11:46:17 #300
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189578193
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 11:43 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

We hebben dan ook 2 spoelbakken (waarvan 1 speciaal groot genoeg is voor bakplaten. Zo'n ergernis met oude huis. Bakplaten passen net niet in spoelbak toen.)
Onder bakplaat versta ik zoiets.
Die heb je ondertussen ook in 70+cm, is jouw spoelbak ook zo breed? :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')