Koelkasten verzamel ik soberso graagquote:Op woensdag 23 oktober 2019 09:45 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Och, we hebben een volledige koelkast, een volledige vriezer, en daarnaast nog een volledige klimaat/wijnkast.
En dan nemen we onze eigen extra koel/vriescombi nog mee voor beneden in het souterrain.
Én hoorde ik laatst van de huidige bewoners dat ze hún extra koel/vriescombi nog voor ons daar laten staan
Ruimte om te koelen kun je nooit genoeg hebben als je een verjaardag of bbq hebt
Het is toch echt BB die over ecologische footprint lult hoor.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 09:38 schreef SQ het volgende:
[..]
Natuurlijk is milieu niet ons argument. Andere mensen halen dat aan. Wij zeggen dat we het milieu hierdoor niet extra belasten.
En nee, wij pakken niet voor elk drankje een ander glas. We leven wél met vier mensen in 1 huis en ja, dan gaat het gewoon sneller dan als je twee fulltime werkende volwassenen hebt. Dat kun je gewoon niet vergelijken.
Dus dim die toon alsjeblieft even.
Wok en koekenpan doe ik dus nooit in de vaatwasser, maar was ik altijd met de hand af. Dat scheelt heel veel ruimte.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 09:50 schreef Tink89 het volgende:
Ik ben groot fan van de twee vaatwassers. Sterker nog, ik jat jullie idee - en oke, dat van mijn collega die dit al jaaaaren heeft - schaamteloos voor mijn nieuwe huis.
En even om aan de discussie toe te voegen hoe een lege vaatwasser vol komt binnen drie minuten en er dan nog een hoop zooi over is:
We eten, pour example, nasi:
- een wokpan voor de groente en de kruiden
- een kookpan voor de rijst
- een koekenpannetje voor de eieren
- een steelpannetje voor de satésaus oid
- twee borden
- twee glazen (want na het avondeten gebruiken we die niet meer, dan ga ik over op thee)
- de bak en het mandje van de airfryer van de loempia's moeten eigenlijk ook nog mee
en dan nog een bakje + lepel van mijn ontbijt, een bordje en mes van de lunch, een bordje + mes + vork van mijn mans lunch, een bakje + lepel van pruls fruit, een bakje + lepel van prul avondeten, een bordje van prul boterham met smeerkaas/appelstroop, een theebeker van prul, een waterbeker van prul.... op een kdv-dag wordt dat laatste vervangen door twee flessen, spenen, rietjes en ventieltjes van de drbrown-flessen en twee meeneemflesjes van de borstvoeding.
En dan heb ik het nog niet over mijn kolfspullen, broodtrommel van mijn en andere zooi die toch ook echt afgewassen moet.
quote:Op woensdag 23 oktober 2019 09:59 schreef SQ het volgende:
Weet je wat, we parkeren deze discussie even tot, pak m beet, de zomertijd weer in gaat. Dan hebben we vast genoeg usecases verzameld om een goede evaluatie te doen
Nouja kinderen, bij ons op het werk snappen volwassenen dat ook nietquote:Op woensdag 23 oktober 2019 09:58 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk dat de tweevaatwassertheorie onderuitgehaald gaat worden door de kinderen. Die van ons zien absoluut niet het verschil tussen een vaatwasser waar schone vaat of vieze vaat in staat. Maar ik hoop van harte dat het voor jullie goed uit gaat pakken. Keep us posted!
Hebben jullie al een backupplan voor als het toch niet lekker lijkt te werken? Tweede vaatwasser eruit en dan iets anders in de plek?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 09:59 schreef SQ het volgende:
Weet je wat, we parkeren deze discussie even tot, pak m beet, de zomertijd weer in gaat. Dan hebben we vast genoeg usecases verzameld om een goede evaluatie te doen
Misschien kan daar dan een ander totaal nutteloos luxe-apparaat in.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 10:04 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Hebben jullie al een backupplan voor als het toch niet lekker lijkt te werken? Tweede vaatwasser eruit en dan iets anders in de plek?
Wij hebben heel regelmatig een horde vriendjes over de vloer en dan gaat het hard met de vaatwasser. Ik zou zelf graag een duovaatwasser willen, dus één vaatwasser met het formaat van twee.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 09:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wok en koekenpan doe ik dus nooit in de vaatwasser, maar was ik altijd met de hand af. Dat scheelt heel veel ruimte.
Noem jij dat nou nutteloos luxe-apparaten?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 10:06 schreef SQ het volgende:
[..]
Misschien kan daar dan een ander totaal nutteloos luxe-apparaat in.
Een bordenwarmer, een desinfecteerbox of wellicht een aparte bierkoelkast? De mogelijkheden!!
Wij hebben in ieder geval een XL.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 10:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wij hebben heel regelmatig een horde vriendjes over de vloer en dan gaat het hard met de vaatwasser. Ik zou zelf graag een duovaatwasser willen, dus één vaatwasser met het formaat van twee.
Wij hadden vroeger thuis een extra koelkast en vriezer in de berging. Die waren voor voorraden. Ideaal! In de vriezer lag een half varken en in de koelkast genoeg frisdrank voor een weeshuis.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 10:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Noem jij dat nou nutteloos luxe-apparaten?
De hele keuken is eigenlijk een luxe-apparaat. Gewoon vuurtje in de tuin en eten met je handen.
Scheelt misschien, maar wij hadden vroeger thuis echt niks bijzonders. Eerst een koelkast met vriesvak en later een nieuwe keuken met inbouwkoelkast en drie laatjes voor de vriezer. Een keuken is hedentendage een grote luxe toestand.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 10:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wij hadden vroeger thuis een extra koelkast en vriezer in de berging. Die waren voor voorraden. Ideaal! In de vriezer lag een half varken en in de koelkast genoeg frisdrank voor een weeshuis.
Luxe was dat vroeger niet, hoor, want de koelkast en vriezer waren hartstikke oud. Ik wou alleen maar aangeven dat dat dubbelen niet per se iets van deze tijd is. Bij ons was het dus normaal om van een lokale boer een varken te kopen en over familieleden te verdelen. Dat kan alleen als je ergens een enorme vrieskist hebt staan.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 10:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Scheelt misschien, maar wij hadden vroeger thuis echt niks bijzonders. Eerst een koelkast met vriesvak en later een nieuwe keuken met inbouwkoelkast en drie laatjes voor de vriezer. Een keuken is hedentendage een grote luxe toestand.
quote:Op woensdag 23 oktober 2019 09:35 schreef daNpy het volgende:
Ik snap echt niet hoe je in een kwestie van minuten je aanrecht "vol" krijgt als de vaatwasser aan staat. Zet je hem aan voor je aan het avond eten begint? Pak je voor elk drankje een nieuw glas/beker?
Je mag het overigens allemaal zelf weten maar het is gewoon bijzonder decadent en kom dan niet met gelul over "milieu" aan, omdat je te lui bent een glas om te spoelen en te hergebruiken of na te denken over wanneer je hem het beste aan zetDat geluk over milieu is vooral om aan te geven dat het (theoretisch) niet slechter is voor milieu en je portemonnee. Dus het voelt decadent, maar is het imho niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ja, dat zeg ik ook om het een beetje goed te praten.
Ah joh, de een heeft een Quooker, de ander 3 vrieskisten, 3 (stoom)ovens, een thuisbioscoop, of 2 vaatwassers. Zo hebben we allemaal wel iets dat we niet per se nodig hebben om te overleven.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 10:54 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat geluk over milieu is vooral om aan te geven dat het (theoretisch) niet slechter is voor milieu en je portemonnee. Dus het voelt decadent, maar is het imho niet.
En ja, dat zeg ik ook om het een beetje goed te praten.
Daar heb ik zo'n hekel aan, dat je de gootsteen wil gebruiken (om handen te wassen oid) en die is volgeladen met vaat. Schoonmoeder doet dat ook altijd, zelfs met afval als lege vleesbakken enzo, echtquote:Op woensdag 23 oktober 2019 11:12 schreef athlonkmf het volgende:
Met vaatwasser heb ik eerder het probleem dat deze niet ingeladen wordt... het is te gemakkelijk om vieze borden/bestek op de keuken/in de gootsteen te gooien... (om vervolgens op een later tijdstip netjes in de vaatwasser gezet te worden)
We hebben dan ook 2 spoelbakken (waarvan 1 speciaal groot genoeg is voor bakplaten. Zo'n ergernis met oude huis. Bakplaten passen net niet in spoelbak toen.)quote:Op woensdag 23 oktober 2019 11:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
Daar heb ik zo'n hekel aan, dat je de gootsteen wil gebruiken (om handen te wassen oid) en die is volgeladen met vaat. Schoonmoeder doet dat ook altijd, zelfs met afval als lege vleesbakken enzo, echt
Het is geen opslag.
Onder bakplaat versta ik zoiets.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 11:43 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
We hebben dan ook 2 spoelbakken (waarvan 1 speciaal groot genoeg is voor bakplaten. Zo'n ergernis met oude huis. Bakplaten passen net niet in spoelbak toen.)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |