abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:19:37 #226
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_189572415
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 21:01 schreef bleiblei het volgende:
Zelf heb ik ook niet helemaal stil gezeten en ben ik weer lekker met draadjes en pijpjes aan het fröbelen. Hopelijk maak ik geen grove fouten, maar zelf vind ik het er best okee uit zien zo.
Ik snap niet zo goed dat je veel prefab bochten gebruikt; die brengen best veel weerstand in je leiding doordat de straal vrij kort is. Zeker als je dan ook nog veel bochten achter elkaar hebt.
Dan gaat er niks boven het werken met een buigveer; ook kun je makkelijker verzetjes maken om leidingen bijvoorbeeld over elkaar heen te kunnen laten gaan of eenvoudig de wand in kunt werken. En een beetje bochtjes buigen is best te leren; als je de eerste 100 meter buis weggewerkt hebt dan kun je het wel :+ ;)

quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 21:01 schreef bleiblei het volgende:
Hier op het plafond heb ik nu alle losse groepen voor de keuken erop zitten
Komt daar rechts bij de leidingen een soort van koof te zitten ?
Hoe ben je nu uiteindelijk met die leidingen toch weer in de meterkast uitgekomen ? Gewoon door een gat te boren boven het plafond van het toilet beneden ? En dan het leidingwerk door het plafond gehaald ?

Even een wilde gok voor wat betreft die zes groepen..
Wasmachine, droger, vaatwasser, quooker, oven, kookplaat ? :?

quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 21:01 schreef bleiblei het volgende:
Iemand trouwens enig idee wat er nog meer het verschil zou kunnen zijn van merk en merkloos VD draad? Ik kan mij niet voorstellen dat er qua kwaliteit echt verschil in kan zitten. Alleen in het gemak van verwerken (gladdere mantel, minder kronkels e.d.)
De verpakkingen van merk vd draad zijn vaak waterbestendig en vallen niet snel uit elkaar.
Ze hebben minder spiraalvorming, zijn eenvoudig te strippen en hebben een lage wrijvingscoëfficiënt en vaak hebben ze een grote mechanische sterkte.

Het is een beetje te vergelijken met A-merk en B-merk sanitair .
Maar het verschil is overduidelijk als je het gaat verwerken. :P

quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 10:49 schreef SQ het volgende:
Zeker, ik ben er zeer tevreden mee. Je moet wel tegen gemopper kunnen
En je moet tegen de rotzooi kunnen die menig stukadoor achter laat...
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:20:49 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_189572430
Ja, maar da's bij elke stukadoor, niet alleen bij de onze :P
disclaimer
  Moderator dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:25:41 #228
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_189572509
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 22:20 schreef SQ het volgende:
Ja, maar da's bij elke stukadoor, niet alleen bij de onze :P
Varkens zijn het :+ ;)

Als ze maar mooi en strak werk leveren dan is dat leed te overzien !
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:27:36 #229
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_189572540
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 22:19 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed dat je veel prefab bochten gebruikt; die brengen best veel weerstand in je leiding doordat de straal vrij kort is. Zeker als je dan ook nog veel bochten achter elkaar hebt.
Dan gaat er niks boven het werken met een buigveer; ook kun je makkelijker verzetjes maken om leidingen bijvoorbeeld over elkaar heen te kunnen laten gaan of eenvoudig de wand in kunt werken. En een beetje bochtjes buigen is best te leren; als je de eerste 100 meter buis weggewerkt hebt dan kun je het wel :+ ;)
[..]
Ik word een beetje leip van die bochtjes buigen. Elke keer knikt de pijp :') . En vaak wil ik toch een wat kortere straal hebben omdat het dan minder ruimte in neemt.

En last but not least, ben gewoon lui :D . Ik stop het draad tijdens het pvc trekken er gelijk in, dus van die weerstand heb ik weinig last, en dat scheelt wel.
quote:
Komt daar rechts bij de leidingen een soort van koof te zitten ?
Hoe ben je nu uiteindelijk met die leidingen toch weer in de meterkast uitgekomen ? Gewoon door een gat te boren boven het plafond van het toilet beneden ? En dan het leidingwerk door het plafond gehaald ?
Jep, die pilaar blijft staan, daar liggen wat stalen balken op. Dus de hoekjes wordt dadelijk gewoon dichtgezet met gipsplaat oid.
Van de meterkast naar de wc heb ik een 82mm gat geboord met de dozenboor en alles doorheen gepropt. Wil er eigenlijk ook utp doorheen trekken maar vrees dat dat niet verstandig is met 10 elektrapijpjes er omheen.
quote:
Even een wilde gok voor wat betreft die zes groepen..
Wasmachine, droger, vaatwasser, quooker, oven, kookplaat ? :?
[..]
Bijna! 2x vaatwasser, 2x oven, kookplaat en quooker.
De wasmachine en droger moet ik nog trekken.
quote:
De verpakkingen van merk vd draad zijn vaak waterbestendig en vallen niet snel uit elkaar.
Ze hebben minder spiraalvorming, zijn eenvoudig te strippen en hebben een lage wrijvingscoëfficiënt en vaak hebben ze een grote mechanische sterkte.

Het is een beetje te vergelijken met A-merk en B-merk sanitair .
Maar het verschil is overduidelijk als je het gaat verwerken. :P
[..]

En je moet tegen de rotzooi kunnen die menig stukadoor achter laat...
Vooral die spiraalvorming was mij opgevallen ja. Strippen nog niet. Die dino-unit heeft er in ieder geval geen moeite mee :P .
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:28:47 #230
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_189572562
En onze stukadoor is relatief schoon voor een stukadoor! Ruimt altijd de zooi soort van op als hij klaar is :P .
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:32:37 #231
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189572616
Ik vind jullie dus echt helden met je twee vaatwassers _O_ *;
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189575317
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 20:13 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Idd, hier ook nare ervaringen
Probeer al sinds april de voorgevel van de vve geschilderd te krijgen, steeds uitgesteld
Buurman wil dubbelglas in zijn etage, bij mij kostte dat 1800 euro hij krijgt geen offerte onder de 7000 :D
Buurvrouw wilde kleine verbouwing, ze kwamen meteen en trokken de cv ketel eraf zodat de klus binnen was :r en gingen toen weer aan het werk bij klus 1 :r
Buurman wil woning verbouwen duurt twee maanden volgens offerte, in april gestart nu nog bezig :r en pas halverwege, en geen badkamer
Wat een volk die misbruiken hun positie ten volle om te :r
Als de schilder eindelijk komt kan hij ook 5 maanden wachten totdat er poen komt ;) nadat alles klaar is en naar tevredenheid
Dat zal ze leren :(
Je ziet dat sommige bekende merken hiertussen gaan zitten. Vereniging Eigen Huis biedt bijvoorbeeld een schildersservice en Sigma heeft ook zoiets. Ik heb ons schilderwerk via Sigma laten doen en ben daar zeer tevreden over. Zij regelen het gezeur met de schilder, afspraken worden nagekomen en er wordt goed werk geleverd. Het zou tof zijn als je zoiets in meer branches had.

Wat ikzelf rot vind aan de bouwbusiness is dat je het je meestal niet kunt permitteren om de zaak op te spelen. Toen bij mij de gevel bijvoorbeeld open lag en we een constructie tegenkwamen die we niet hadden verwacht, had ik niet echt tijd om de door de aannemer voorgestelde oplossing in twijfel te trekken of om een prijsvergelijking te doen. Je gaat met iemand in zee en doet dat voor een deel door zoveel mogelijk vast te leggen - de rest gaat op vertrouwen.

En zelfs als je iemand hebt gevonden die je vertrouwt, dan nog kan er iets onverwachts gebeuren. Een vorige aannemer van ons runde bijvoorbeeld zijn bedrijf met zijn broer. Zijn broer kreeg een burn-out en vanaf dat moment ging hij slecht werk leveren: werkzaamheden oppakken die hij eigenlijk niet kon, werk afraffelen. Daar kwamen we pas later achter. We hebben er nog jaren na onze zolderverbouwing last van gehad. Ik heb toen m'n verlies maar genomen en van m'n eigen geld de herstelwerkzaamheden betaald. Je moet immers eerst iemand de kans geven om z'n eigen fouten te herstellen, maar de drempel om dat te doen is hoog als je weet hoe slecht iemand met je huis is omgegaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 08:07:56 #233
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_189575447
quote:
17s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 22:32 schreef Molo het volgende:
Ik vind jullie dus echt helden met je twee vaatwassers _O_ *;
:D De praktijk moet nog uitwijzen of het ideaal is :D .
De theorie klonk fantastisch 2 jaar geleden toen ik met de achterbuurman bij ons in de tuin bier aan het drinken was :7 .
pi_189575492
Enlighten me even over de theorie waarom 2 vaatwassers :o

(ja ik kan er met een beetje fantasie wel íets bij bedenken, maar nog steeds niet gepaard zonder een enorm gevoel van decadentie en toch ook een beetje redundantie :+)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 08:19:45 #235
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_189575540
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 08:14 schreef LuNaTiC het volgende:
Enlighten me even over de theorie waarom 2 vaatwassers :o

(ja ik kan er met een beetje fantasie wel íets bij bedenken, maar nog steeds niet gepaard zonder een enorm gevoel van decadentie en toch ook een beetje redundantie :+)
Nou, mijn theorie is dat je de vaatwasser minder uit hoeft te ruimen.
Want je hebt gewoon een vaatwasser met vuile vaat waar je spullen in zet, en een vaatwasser met schone vaat waar je spullen die je gebruikt uit haalt.
Als de "vuile" vaatwasser vol is, hoef je nog maar een paar dingetjes uit de "schone" vaatwasser in de kast te zetten, en dan is ie leeg om weer volgezet te worden met vuile afwas.

Theorie van SQ is (en dat vind ik ook wel een hele fijne), dat je nooit meer vuile afwas op je aanrecht hebt staan. Wat ik echt irritant vind is dat je dan de vaatwasser vol hebt, en terwijl ie draait begint de afwas al weer op te stapelen op het aanrecht.

Qua energieverbruik zou het niet heel veel moeten schelen, het is niet alsof je 2 vaatwassers tegelijk aan hebt staan of vaker de vaatwassers laat draaien.
Qua slijtage ook niet, want 2 machines draaien het aantal rondes dat 1 machine normaal zou draaien.
Dus alleen bij de aanschaf is ff pijn lijden, en je bent meer kastruimte kwijt. Maar dat laatste is bij ons niet zo een probleem :') .
pi_189575552
Oke, je hebt een believer erbij _O_
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 08:23:50 #237
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_189575577
Kortom, minimaal effect op de ecological footprint van ons huishouden, minimaal effect op onze portomonnee, maximaal effect op comfort en eigenlijk is het enige en grootste nadeel is dat je een extra kast kwijt bent.

Let wel, we gaan er vanuit dat we dood gaan in dat huis over een jaar of 60, dus tegen tijd tijd hebben we er al 2 rondes aan vaatwassers op zitten. Als je er maar 10 jaar blijft wonen en de volgende eigenaren flikkeren direct de keuken in een container, dan ben je qua "goed" voor het milieu wel behoorlijk slechter af.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 08:24:22 #238
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189575582
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 08:19 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Nou, mijn theorie is dat je de vaatwasser minder uit hoeft te ruimen.
Want je hebt gewoon een vaatwasser met vuile vaat waar je spullen in zet, en een vaatwasser met schone vaat waar je spullen die je gebruikt uit haalt.
Als de "vuile" vaatwasser vol is, hoef je nog maar een paar dingetjes uit de "schone" vaatwasser in de kast te zetten, en dan is ie leeg om weer volgezet te worden met vuile afwas.

Theorie van SQ is (en dat vind ik ook wel een hele fijne), dat je nooit meer vuile afwas op je aanrecht hebt staan. Wat ik echt irritant vind is dat je dan de vaatwasser vol hebt, en terwijl ie draait begint de afwas al weer op te stapelen op het aanrecht.

Qua energieverbruik zou het niet heel veel moeten schelen, het is niet alsof je 2 vaatwassers tegelijk aan hebt staan of vaker de vaatwassers laat draaien.
Qua slijtage ook niet, want 2 machines draaien het aantal rondes dat 1 machine normaal zou draaien.
Dus alleen bij de aanschaf is ff pijn lijden, en je bent meer kastruimte kwijt. Maar dat laatste is bij ons niet zo een probleem :') .
Als het goed is, scheelt het je ook kastruimte. Omdat je de schone vaat niet eerst in een kast hoeft te zetten om het daar weer uit te halen voor gebruik en dan weer in de vaatwasser te zetten na gebruik.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 08:24:25 #239
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_189575583
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 08:20 schreef LuNaTiC het volgende:
Oke, je hebt een believer erbij _O_
Yes! welkom bij team #2Vaatwassers 8-) :D
pi_189575634
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 08:23 schreef bleiblei het volgende:
Kortom, minimaal effect op de ecological footprint van ons huishouden, minimaal effect op onze portomonnee, maximaal effect op comfort en eigenlijk is het enige en grootste nadeel is dat je een extra kast kwijt bent.

Let wel, we gaan er vanuit dat we dood gaan in dat huis over een jaar of 60, dus tegen tijd tijd hebben we er al 2 rondes aan vaatwassers op zitten. Als je er maar 10 jaar blijft wonen en de volgende eigenaren flikkeren direct de keuken in een container, dan ben je qua "goed" voor het milieu wel behoorlijk slechter af.
Het is dat we er de ruimte er niet voor hebben straks, anders had ik het overwogen om het óók te doen... :D

Alhoewel, ténzij we nog ergens een kleiner kastje willen opofferen, misschien zelfs voor een kleiner model. Dat zou dan nét voldoende zijn om in elk geval het probleem van de opstapelende afwas te tackelen ;)

Maar goed, dat is sowieso iets voor later _O- (en het scheelt dat wij met zijn tweeën zijn, en geen kinderen hebben... dat scheelt al wel enorm qua afwas. Echt heel veel staat er nooit echt opgestapeld als we het netjes bijhouden.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 08:35:01 #241
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189575668
Lol, wij krijgen 1 vaatwasser al niet vol.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_189575704
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 08:35 schreef daNpy het volgende:
Lol, wij krijgen 1 vaatwasser al niet vol.
Als je maar lang genoeg spaart... ;)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_189575756
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 08:19 schreef bleiblei het volgende:

Nou, mijn theorie is dat je de vaatwasser minder uit hoeft te ruimen.
Want je hebt gewoon een vaatwasser met vuile vaat waar je spullen in zet, en een vaatwasser met schone vaat waar je spullen die je gebruikt uit haalt.
Als de "vuile" vaatwasser vol is, hoef je nog maar een paar dingetjes uit de "schone" vaatwasser in de kast te zetten, en dan is ie leeg om weer volgezet te worden met vuile afwas.
Dat van die geen vuile vaat op het aanrecht snap ik nog wel, al boeit mij dat niet. Het scheelt misschien dat we geen open keuken hebben.

Maar dat je minder hoeft uit te ruimen, dat lijkt me toch niet het geval? Alle schone vaat moet er één keertje uit, of je dat nu meteen doet of wat later of in etappes. Je slaat alleen de stap over van het in de kast zetten (grotendeels) omdat je het eruit haalt op het moment dat je het nodig hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 23 oktober 2019 @ 08:52:33 #244
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189575829
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 08:44 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Dat van die geen vuile vaat op het aanrecht snap ik nog wel, al boeit mij dat niet. Het scheelt misschien dat we geen open keuken hebben.

Maar dat je minder hoeft uit te ruimen, dat lijkt me toch niet het geval? Alle schone vaat moet er één keertje uit, of je dat nu meteen doet of wat later of in etappes. Je slaat alleen de stap over van het in de kast zetten (grotendeels) omdat je het eruit haalt op het moment dat je het nodig hebt.
Ja en dat is toch fantastisch _O_
Levensgeluk, is het waard _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189575875
Ja, ik vind het ook fantastisch, alleen zie ik het enorme voordeel niet zo. :D .

Maar ik ben zo ongeveer de minst praktische persoon op aarde, hoor. Ik denk daar gewoon niet zo over na en het boeit me te weinig. Alhoewel ik wel veel energie stop in een mooi/leuk huis, dat wel.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 23 oktober 2019 @ 09:03:53 #246
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189575918
Als ik zo’n beetje google op de voordelen, lees ik vooral voordeel als je je vaatwasser met schone vaat nog niet hebt uitgeruimd.

Als je toch al de gewoonte hebt om die direct uit te ruimen, dan heb je ook amper het probleem van vuile vaat die zich verzamelt op het aanrecht.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 09:15:16 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_189576073
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 09:03 schreef Lienekien het volgende:
Als ik zo’n beetje google op de voordelen, lees ik vooral voordeel als je je vaatwasser met schone vaat nog niet hebt uitgeruimd.

Als je toch al de gewoonte hebt om die direct uit te ruimen, dan heb je ook amper het probleem van vuile vaat die zich verzamelt op het aanrecht.
Ja dat kun je wel stellen, maar wij ervaren dat probleem wél. Dat 80% van de fokkers zich daar niet in herkent vind ik uiteraard helemaal prima, maar ik los wel graag de problemen op die ik zelf ervaar. Zie "inloopkast" :+ ;)
disclaimer
  woensdag 23 oktober 2019 @ 09:18:23 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_189576131
Plus dat ik niet altijd zin heb om meteen die vaatwasser uit te ruimen. Ja, ik kan m elke keer direct ná het wassen uitruimen. Nee, dat wil ik niet.

Ik kan ook met de hand afwassen. Dat wil ik ook niet.
disclaimer
  woensdag 23 oktober 2019 @ 09:19:26 #249
149959 SQ
snelle trees
pi_189576152
Ik wacht eigenlijk nog op de wasmachine waar je kleren droog en opgevouwen uit komen O+
disclaimer
pi_189576207
Dus eigenlijk leef je dan vanuit je schone vaatwasser?

Een beetje hetzelfde idee als dat kleding geen klerenkast bereikt, maar je je waslijn als kledingkast gebruikt?
Somebody that I used to know
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')