Afvallen en fitter voelen...quote:Op donderdag 21 november 2019 13:51 schreef Jaeger85 het volgende:
Met welk doel eet je eigenlijk low carb?
Afvallen is minder calorieën eten dan je verbruikt. Dat tekort kun je overal uithalen, niet perse alleen uit koolhydraten. Fitter voelen is meer bewegen, voldoende slapen, stress beperken en zo weinig mogelijk ongezonde voeding eten. Ook hiervoor is koolhydraat arm geen vereiste. Als ik zie hoeveel je moet veranderen aan je eetpatroon denk ik niet dat low carb voor jou haalbaar is.quote:
Dat is mijn minimale calorie behoefte - 15% op basis van combinatie lengte en lichaamsgewicht.quote:Op donderdag 21 november 2019 14:35 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Waarom eet je 2900 calorieën per dag als je doel is om af te vallen
Waarom zou je wel koolhydraat arm eten?quote:Op donderdag 21 november 2019 14:14 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Afvallen is minder calorieën eten dan je verbruikt. Dat tekort kun je overal uithalen, niet perse alleen uit koolhydraten. Fitter voelen is meer bewegen, voldoende slapen, stress beperken en zo weinig mogelijk ongezonde voeding eten. Ook hiervoor is koolhydraat arm geen vereiste. Als ik zie hoeveel je moet veranderen aan je eetpatroon denk ik niet dat low carb voor jou haalbaar is.
The best diet is the one you can stick to.
Interessant. Ga ik eens maken die breakfast casserole. Mijn vrouw doet een low carb diet en ik eet zoveel mogelijk mee.quote:Op maandag 16 september 2019 19:03 schreef Glad_Janus het volgende:
https://burnfatnotsugar.com
^^ dit geeft je een goed overzicht.
Dingen die ik vaak maak zijn ovenschotels met eieren, vlees en broccoli. Deze is geweldig:
Saucijs met zuurkool, paprikapoeder en mosterdzaad
Gehakt met bloemkoolrijst + wat je maar wil
Hamburgers van gehakt en blauwe kaas
Spruiten uit de oven met bacon en parmezaanse kaas
Runderlever uit de voedseldroger
Courgette als vervanger in pasta
Bacon, eieren en koffie met een rauw eigeel en roomboter erin
Dat lijkt me zeer sterk. Ik ben 1.90m weeg 85 kg, sport 4 keer in de week en heb een vetpercentage van 15% en ik eet 2300 kcal als ik een halve kilogram per week wil afvallen.quote:Op donderdag 21 november 2019 14:53 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Dat is mijn minimale calorie behoefte - 15% op basis van combinatie lengte en lichaamsgewicht.
Zit op 3200 oid op normaal verbruik.
Het is voor sommige mensen een makkelijkere manier om af te vallen omdat het eten verzadigd en van het voedsel wat bij dit dieet hoort houden. En het is goed voor mensen met diabetes of epilepsie.quote:Op donderdag 21 november 2019 14:54 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Waarom zou je wel koolhydraat arm eten?
Ten eerste de Myfitnesspal app.quote:Op donderdag 21 november 2019 14:57 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat lijkt me zeer sterk. Ik ben 1.90m weeg 85 kg, sport 4 keer in de week en heb een vetpercentage van 15% en ik eet 2300 kcal als ik een halve kilogram per week wil afvallen.
Hoe kom je bij deze berekening?
Hoe lang ben je en hoeveel weeg je?quote:Op donderdag 21 november 2019 15:27 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Ten eerste de Myfitnesspal app.
Ten tweede kom ik hier ook boven de 3000 uit.
https://www.berekenen.nl/a-z/caloriebehoefte-berekenen
Kilo meer en iets langer. Typ maar in. Kom je zo op 3000 calorieën als basis. Exclusief verbranding vanuit sporten etc. En ik hoef geen 0.5 per week te verliezen. 0.25 meer dan genoeg.quote:Op donderdag 21 november 2019 15:53 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoe lang ben je en hoeveel weeg je?
Dat snap ik je nummer. Mijn ervaring is wel dat de geen activiteit berekening het meest nauwkeurige resultaat geeft.quote:Op donderdag 21 november 2019 17:45 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Kilo meer en iets langer. Typ maar in. Kom je zo op 3000 calorieën als basis. Exclusief verbranding vanuit sporten etc. En ik hoef geen 0.5 per week te verliezen. 0.25 meer dan genoeg.
Geen activiteit berekening? Terwijl je wel veel beweegt?quote:Op donderdag 21 november 2019 18:06 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat snap ik je nummer. Mijn ervaring is wel dat de geen activiteit berekening het meest nauwkeurige resultaat geeft.
Die berekening is namelijk heel onnauwkeurig.quote:Op donderdag 21 november 2019 19:14 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Geen activiteit berekening? Terwijl je wel veel beweegt?
Dat kan gewoon als je goed op je eten let.quote:Op zaterdag 23 november 2019 00:08 schreef Landgeld het volgende:
Dilemma
Komende tijd ga ik intensiever krachttraining doen. Wat ik lees is het aan te raden meer koolhydraten te eten. Afgelopen weken heb ik juist low carb gevolgd.
Iemand ervaring met low carb en krachttraining? Anders moetje mijn eetpatroon toch wat gaan switchen ben ik bang :-)
In welk opzicht opletten?quote:Op zaterdag 23 november 2019 22:01 schreef Koettie het volgende:
[..]
Dat kan gewoon als je goed op je eten let.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |