abonnement Unibet Coolblue
pi_189001296
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2019 00:04 schreef Landgeld het volgende:
Ben ook wel benieuwd naar tips voor eten tussen de maaltijden door. Vind het best lastig nog.

Normaal:

Kaasbroodje
Cracker met kaas
Yoghurt met wat muesli
Banaan
Bakje havermout
Rijstwafels

Nu is het toch zoeken om voldoende calorieën binnen te krijgen. Moet in die plakken kaas gewoon los eten bijvoorbeeld?

Als maaltijden had ik:

- Griekse yoghurt met bakje volle yoghurt en diepvries fruit en handje amandelen.
- Gebakken ei 3 stuks met diepvriesgriente. kipfilet en avocado Plus glas melk.
- Kipfilet met Brocolli en tomaten

1. Hiermee zit ik boven de 50 gram Carbs. Met name door het diepfriesfruit en yoghurts

2. Ik kom nog minstens zo'n 500 calorieën te kort. Een banaan of boterham met pindakaas was voorheen het makkelijkst, maar kan nu niet.

Tips welkom
macademianoten als snacks _O_
pi_189002054
Iets met avocado en ei en huttenkase en pijnboompitten?
Somebody that I used to know
pi_189006481
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 07:58 schreef Postbus100 het volgende:
Iets met avocado en ei en huttenkase en pijnboompitten?
Heb ik dus al in de ochtend... Ei, avocado en noten.

Hutekase een goed idee
Love is in the air!
pi_189010467
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 13:52 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Heb ik dus al in de ochtend... Ei, avocado en noten.

Hutekase een goed idee
Tip: kijk niet alleen naar koolhydraten maar vooral naar de glycemische lading. Dit zeg op basis van khd per ons icm de glycemische index iets over de invloed op je bloedsuiker, en volgens mij is het je daar om te doen bij dit dieet.

Het lijkt een no brainer maar bepaalde groenten met veel koolhydraten hebben een dusdanige lage lading dat het je bloedsuiker nauwelijks doet stijgen. Strikt kijken naar totale inname koolhydraten is dus maar een gedeelte van het verhaal.

Verder is er een verschil in koolhydraten en koolhydraten, in Amerikaanse recepten zie je vaak netto koolhydraten terug, wat een andere bruto hoeveelheid doet vermoeden.
pi_189010595
Ik heb nog ergens een heel keto eetplan e-book, kan ik wel ff voor je opzoeken.

Maar zou niet voor een maand gaan, de eerste maand is juist de hel daarna wordt het pas beter.
What's the name of the game?
pi_189010648
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 19:41 schreef -marz- het volgende:
Ik heb nog ergens een heel keto eetplan e-book, kan ik wel ff voor je opzoeken.

Maar zou niet voor een maand gaan, de eerste maand is juist de hel daarna wordt het pas beter.
Graag ;) en thanks.
Love is in the air!
pi_189010674
Tips gevraagd:

Vanochtend mijn eerste maaltijd van de dag: 225 gram gehakt, zonnebloem olie, drie eieren, groenten, twee plakken kaas, glas melk, eetlepel humus en een halve avocado. En daarna watermeloen en een appel. In totaal zo'n 1300 calorieën.

Doe dit na intermittent fasting periode van 16 uur.

Is dit een prima aanpak van lage carbs? En qua hoeveelheid in een maaltijd.

Totaal houd ik een hoeveelheid aan van 2500 calorieën (op 3000 aangeraden mbt mijn gewicht en lengte l). Moet dus nog meer aanvullen met Griekse yoghurt, diepvriesfruit frambozen, noten, etc. Inspiratie welkom. Is best veel low carb eten op een dag.
Love is in the air!
pi_189010690
Nee, fruit is veel te veel suiker.

Ik maakte 's morgens een pannenkoek van amandelmeel (gemalen amandelen), melk en eieren met kaneelpoeder en een beetje stevia of vanille. Met gebakken spinazie en zalm.

Of gebakken bacon/ontbijtspek met mayo (eet ik nog steeds elke dag :9 )

Koffie met slagroom en kokosolie (als je maag het verdraagt, ik word er kotsmisselijk van).

Als tussendoortjes avocado's en noten en proteïnerepen, maar beter houd je je eten zo puur mogelijk. Je krijgt vanzelf minder honger.

Let goed op je elektrolyten.

Wat je kan doen is in het begin zelf je glucose meten, want het verschilt per persoon hoe je reageert op bepaalde glycemische waarden. De één kan bijv. prima wat bonen eten, de ander beter niet omdat je toch een insulinepiek krijgt.
What's the name of the game?
pi_189010793
Kan ebook nog niet vinden :( denk dat ik hem niet meer heb, tijdje terug mijn mail en schijf opgeruimd.

Wel alvast de Electrolyte Symptom Chart want je krijgt geheid last van magnesiumtekort en andere zwakte/ziekte...
What's the name of the game?
pi_189013766
En wat zijn de effecten van Cholesterol door zoveel vettig eten. In mijn Nutrition index springt dit er bovenuit. Komt door Gehakt etc.
Love is in the air!
pi_189016279
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 19:51 schreef -marz- het volgende:
Als tussendoortjes avocado's en noten en proteïnerepen, maar beter houd je je eten zo puur mogelijk. Je krijgt vanzelf minder honger.

Heb nu amandelen en avocado gekocht. Vanmiddag ook een proteïne reepjes genomen. Veel calorieën, 20 gram proteïne en vet maar zat ook zo'n 20 gram carbs in.

[ Bericht 15% gewijzigd door Landgeld op 19-09-2019 01:29:36 ]
Love is in the air!
pi_189016312
Vandaag kom ik uit op 180 gram carbs. Zucht. Terwijl ik gewoon let op alle voeding inname.

Geen brood, pasta, muesli, havermout etc.

Dat was voorheen veel en veel meer.

Maar volgens mij nog hoog voor low carbs diet?
Love is in the air!
pi_189016338
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 01:29 schreef Landgeld het volgende:
Vandaag kom ik uit op 180 gram carbs. Zucht. Terwijl ik gewoon let op alle voeding inname.

Geen brood, pasta, muesli, havermout etc.

Dat was voorheen veel en veel meer.

Maar volgens mij nog hoog voor low carbs diet?
Tijdje stoppen met fruit. Geen watermeloen en appel meer.
Definitely not CIA
pi_189016360
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 01:38 schreef capricia het volgende:

[..]

Tijdje stoppen met fruit. Geen watermeloen en appel meer.
Ook geen diepvries fruit? Frambozen en aardbeien? Dan nog zit ik ruim boven de 100 gram carbs

Voelt wel heel beperkt allemaal.
Love is in the air!
  donderdag 19 september 2019 @ 06:40:48 #40
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189016712
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 01:50 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Ook geen diepvries fruit? Frambozen en aardbeien? Dan nog zit ik ruim boven de 100 gram carbs

Voelt wel heel beperkt allemaal.
Het ís ook beperkt

Vitamines en mineralen haal je uit niet zoete groenten, fruit eet je eigenlijk nauwelijks bij koolhydraatarm eten.

Geen bonen, geen yoghurt of melk. In plaats daarvan bloemkool, witte kool, hüttekase, kazen en eiwitproducten die laag in koolhydraten zijn etc, soms beetje kwark/skyr maar goed koolhydraten tellen daarbij.

Het kan echt heel prima maar is een andere manier van eten

Voor bakproducten amandelmeel, kokosmeel, eieren, natuurlijke zoetstoffen ipv suikerproducten etc.

Als je op Pinterest zoekt op 'keto recipes' vind je echt waanzinnig veel leuke en lekkere gerechtjes en snacks

Proteïnerepen kunnen ook, maar dan moet je echt goed checken of ze niet ook vol met koolhydraten zitten wat vaak voor sporters wel zo is
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189023027
Nog een paar tips.

Gebruik geen zonnebloemolie of andere 'plantaardige olie', dit is vreselijk slecht voor je gezondheid. Ga op zoek naar gezonde vetten zoals boter, ghee, rundervet, olijfolie, avocado-olie, kokosolie etc.

Melk kan je beter ook niet doen.

Wat betreft het cholesterol wat je eet, dat heeft bijna geen invloed op het totale cholesterol in je lichaam. Eet je meer, maakt je lichaam minder aan. Je hebt wel kans dat je LDL omhoog gaat. Ook je HDL gaat als het goed is omhoog en je triglyceridengehalte gaat omlaag. Dit is een verschrikkelijk ingewikkeld onderwerp en niet makkelijk samen te vatten. Als je er meer over wil leren zijn Dave Feldman en Ivor Cummins een goed startpunt.

Hou het qua fruit op dingen als blauwe bessen, aardbeien, frambozen etc. Laat fruit met veel suiker links liggen.
  donderdag 19 september 2019 @ 16:12:49 #42
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189023043
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 16:11 schreef Glad_Janus het volgende:
Nog een paar tips.

Gebruik geen zonnebloemolie of andere 'plantaardige olie', dit is vreselijk slecht voor je gezondheid. Ga op zoek naar gezonde vetten zoals boter, ghee, rundervet, olijfolie, avocado-olie, kokosolie etc.

Melk kan je beter ook niet doen.

Wat betreft het cholesterol wat je eet, dat heeft bijna geen invloed op het totale cholesterol in je lichaam. Eet je meer, maakt je lichaam minder aan. Je hebt wel kans dat je LDL omhoog gaat. Ook je HDL gaat als het goed is omhoog en je triglyceridengehalte gaat omlaag. Dit is een verschrikkelijk ingewikkeld onderwerp en niet makkelijk samen te vatten. Als je er meer over wil leren zijn Dave Feldman en Ivor Cummins een goed startpunt.

Hou het qua fruit op dingen als blauwe bessen, aardbeien, frambozen etc. Laat fruit met veel suiker links liggen.
Kokosolie is niet gezond.
En de rest afhankelijk van wat je ermee doet tijdens bereiding
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189023557
Wat zou er ongezond moeten zijn aan kokosolie?
  donderdag 19 september 2019 @ 16:51:21 #44
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189023647
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 16:45 schreef Glad_Janus het volgende:
Wat zou er ongezond moeten zijn aan kokosolie?
https://www.volkskrant.nl(...)an-spekvet~bc2ece9c/
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189024047
Ok, ik ben een andere mening toegedaan.
  donderdag 19 september 2019 @ 17:16:55 #46
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189024080
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 17:14 schreef Glad_Janus het volgende:
Ok, ik ben een andere mening toegedaan.
Andere mening mag altijd natuurlijk, maar gezond is het niet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189024667
Dat is jouw mening, TS moet zijn eigen mening maar vormen.
pi_189033505
Moeilijk inderdaad..

Ontbijten vs. Intermittent fasten
Veel fruit eten vs. geen fruit eten
Wel kokos olie vs. geen kokos olie
Veel sporten vs. effectief sporten
Geen koolhydraten vs. wel koolhydraten
Wel melk vs. geen melk
Zonnebloem Olie vs. Olijfolie

Er lijkt geen waarheid te bestaan.
In ieder dank voor de tips.

Mbt low Carbs:

Ik probeer nu per dag max. 80 gram koolhydraten te eten en eens kijken of ik daarvan wat. Werk. Qua gevoel of vetverbranding.

Ervaring nu is:.
- Lastig aan calorieën te komen
- vrij beperkt in tussendoor maaltijden (ipv banaan, appel, rijstwafels, fruitreep etc.)
Love is in the air!
  vrijdag 20 september 2019 @ 06:55:09 #49
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189034419
Wat zou er met je lijf gebeuren als je maximaal 80 koolhydraten gebruikt per dag?
Je gaat niet in ketose, dus dat voordeel is er niet qua verbranding.
Ik vind 80 gram best veel nog eigenlijk.

Koolhydraatarme diëten staan er juist om bekend hoog in calorieën te zijn, het verbaast me dat je dit juist andersom ervaart.
Met de moeite die je ervaart met het missen van repen, fruit, graanproducten etc vraag ik me erg af of dit wel iets voor jou als persoon is.

Wat zou het voordeel voor jou zijn hierbij, zo letten op koolhydraten, wat is je motivatie/idee erbij eigenlijk?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator vrijdag 20 september 2019 @ 07:07:23 #50
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_189034465
80 g khd per dag is niet koolhydraatarm maar wel koolhydraatbeperkt. En genoeg mensen vallen prima af en voelen zich er erg goed bij.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')