Hoezo staat dat er los van?quote:Op zondag 15 september 2019 19:47 schreef -Straw- het volgende:
Dat is je argument?
Omdat transgender zijn losstaat van privilege misschien?
Wie kiest er vrijwillig voor om z'n privilege op te geven?quote:Op zondag 15 september 2019 19:52 schreef Allures het volgende:
Er zit echt geen enkel verband in deze dingen...
mensen die ongelukkig zijn omdat ze geboren zijn in een lichaam dat niet past bij hun identiteitquote:Op zondag 15 september 2019 19:52 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Wie kiest er vrijwillig voor om z'n privilege op te geven?
Waar komt dat idee vandaan? Er zijn tomboys en sissy boys dus dat lijkt me niet geheel valide.quote:Op zondag 15 september 2019 19:56 schreef Allures het volgende:
[..]
mensen die ongelukkig zijn omdat ze geboren zijn in een lichaam dat niet past bij hun identiteit
zou jij je laten ombouwen, omdat het leven als het andere geslacht makkelijker is?quote:Op zondag 15 september 2019 20:02 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Waar komt dat idee vandaan? Er zijn tomboys en sissy boys dus dat lijkt me niet geheel valide.
Is het niet logischer dat ze het idee hebben dat het leven als het andere geslacht eenvoudiger is waardoor ze zich daartoe aangetrokken voelen?
Ockam's razor.
Bovendien: wat schiet je daarmee op? Ene ongemak inwisselen voor 't ander?
In een dame waarvan je dus niet ziet dat 't een transgender is en alles kunt wat een vrouw kan? Sure, als 't om grote voordelen gaat.quote:Op zondag 15 september 2019 20:03 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
zou jij je laten ombouwen, omdat het leven als het andere geslacht makkelijker is?
boys dus en als jij je vrouw voelt en geen boy dan denkt elke vorm van boy dus de lading niet hequote:Op zondag 15 september 2019 20:02 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Waar komt dat idee vandaan? Er zijn tomboys en sissy boys dus dat lijkt me niet geheel valide.
Is het niet logischer dat ze het idee hebben dat het leven als het andere geslacht eenvoudiger is waardoor ze zich daartoe aangetrokken voelen?
Ockam's razor.
Bovendien: wat schiet je daarmee op? Ene ongemak inwisselen voor 't ander?
okee...quote:Op zondag 15 september 2019 20:07 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
In een dame waarvan je dus niet ziet dat 't een transgender is en alles kunt wat een vrouw kan? Sure, als 't om grote voordelen gaat.
Interessant. Als ik je goed begrijp wijt je de toename van transgender aan dit feit en verklaart dit ook waarom er meer van M naar F gaan?quote:Op zondag 15 september 2019 20:09 schreef henkbootjesbouw het volgende:
On-ortodoks als de ziekte maar hier komt tie:
Gevoelens komen uit je lichaam, gevoelens worden in deze tijd meer en meer onderdrukt. Vooral van mannen wordt verwacht dat ze geen keuzes meer maken op basis van gevoel en dat hun ratio de sterkere factor is in hun leven => geen contact meer met hun gevoel => geen contact meer met hun lichaam want gevoel == lichaam.
Mannen leven alleen nog in hun hoofd en niet meer met hun lichaam en omdat het contact met hun lichaam verdwenen voelt het niet meer als hun lichaam.
Zo, maak me nu maar af om deze schofterig, kort door de bocht, ongenuanceerde mening.
🤐
Ik vermoed een zeker verband.quote:Op zondag 15 september 2019 20:15 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Interessant. Als ik je goed begrijp wijt je de toename van transgender aan dit feit en verklaart dit ook waarom er meer van M naar F gaan?
lijkt me tegenstrijdig. je niet jezelf/man mogen voelen, en dan kiezen voor je vrouw voelen? dan voel je je dus helemaal niet meer als jezelf. dat is een stap erger.quote:Op zondag 15 september 2019 20:09 schreef henkbootjesbouw het volgende:
Gevoelens komen uit je lichaam, gevoelens worden in deze tijd meer en meer onderdrukt. Vooral van mannen wordt verwacht dat ze geen keuzes meer maken op basis van gevoel en dat hun ratio de sterkere factor is in hun leven => geen contact meer met hun gevoel => geen contact meer met hun lichaam want gevoel == lichaam.
Mannen leven alleen nog in hun hoofd en niet meer met hun lichaam en omdat het contact met hun lichaam verdwenen voelt het niet meer als hun lichaam.
Zo, maak me nu maar af om deze schofterig, kort door de bocht, ongenuanceerde mening.
🤐
Ik denk niet dat ze nog contact met zichzelf hebben. En dat het geen verschil maakt of ze zich als man of als vrouw voelen omdat het contact met hun lichaam al weg is. Als oplossing gaan ze er voor om hun lichaam te verbouwen in de hoop weer contact te krijgen. Ik denk daarom dat het een veel nuttigere oplossing is betreffende personen weer in contact te brengen met hun lichaam/gevoelens. Iets wat vrij eenvoudig is maar wel een heel pijnlijke weg is om te gaan. Immers hebben ze niet voor niks geen contact meer met hun gevoel en die gevoelens komen allemaal weer boven als ze daar mee aan het werk gaan.quote:Op zondag 15 september 2019 20:27 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
lijkt me tegenstrijdig. je niet jezelf/man mogen voelen, en dan kiezen voor je vrouw voelen? dan voel je je dus helemaal niet meer als jezelf. dat is een stap erger.
Raar dan dat het zelfs al bij 2-jarigen aanwezig is.quote:Op zondag 15 september 2019 20:09 schreef henkbootjesbouw het volgende:
🤐
Wat zijn de grote voordelen?quote:Op zondag 15 september 2019 20:07 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
In een dame waarvan je dus niet ziet dat 't een transgender is en alles kunt wat een vrouw kan? Sure, als 't om grote voordelen gaat.
Waarom is dat raar ? Je bewustzijn begint op die leeftijd pas te werken. Kinderen onderdrukken erg veel gevoelens. Dus dat past juist in mijn denkwijze. Overigens ben ik het niet met je eens dat iemand in zijn hoofd een vrouw is. Ik denk juist dat iemand geen voeling heeft met zijn lichaam en daarom niet voelt dat hij een man is.quote:Op zondag 15 september 2019 21:44 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Raar dan dat het zelfs al bij 2-jarigen aanwezig is.
Het is zelfs vrij zeldzaam dat een man op volwassen leeftijd pas door heeft dat hij eigenlijk een vrouw is in zijn hoofd.
Je gedachtegang is op zich niet slecht maar staat totaal los van het transgender zijn en de oorzaak ervan.
Heeft er sowieso mee van doen. Vraag is echter wat precies als voordeel gezien word.quote:Op zondag 15 september 2019 22:21 schreef matigeuser het volgende:
Het is wel interessant dat er VEEEEL meer mannen een vrouw willen worden dan andersom. De kans is wel degelijk groot dat dit te maken heeft met alle voordelen die je het als je een vrouw bent.
Dat denk ik dus niet. Eigenlijk denk ik dat het om twee heel andere dingen gaat.quote:Op zondag 15 september 2019 22:21 schreef matigeuser het volgende:
Het is wel interessant dat er VEEEEL meer mannen een vrouw willen worden dan andersom. De kans is wel degelijk groot dat dit te maken heeft met alle voordelen die je het als je een vrouw bent.
Eerste punt is valide maar tweede punt is toch juist minder van toepassing op FtM, die zien er toch veelal mannelijker uit dan MtF er vrouwelijk uitzien? Of doel je op het feit dat vrouwen kritischer zijn en dus minder snel voor een FtM gaan?quote:Op zondag 15 september 2019 22:36 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat denk ik dus niet. Eigenlijk denk ik dat het om twee heel andere dingen gaat.
1. Het is veel meer geaccepteerd dat vrouwen mannenkleding dragen en er nogal mannelijk uitzien. Daarentegen wordt een man in vrouwenkleding als raar gezien. Voor vrouwen in het verkeerde lichaam is meer een tussenweg.
2. Daardoor is het voor een vrouw misschien minder interessant om een man te worden. Ook hebben vrouwen het kwa bouw niet mee. Je wordt dan een kleine man met vrouwelijke vormen.
Ook voor jou:quote:Op zondag 15 september 2019 22:21 schreef matigeuser het volgende:
quote:Op zondag 15 september 2019 21:38 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Wat begin je nog een discussie? Laat je verbouwen en je bent niet jaloers meer, doei... In Korea kunnen ze heus nog wel wat van je maken
Ook al doet de vrouw aan krachttraining dan nog wordt zij vaak niet zo sterk als een man kan zijn en ook wordt zij dan gezien als een minder aantrekkelijke vrouw door niet bodybuilders. Daarnaast heeft ze last van hormonen die ook invloed hebben op de emoties, zoals meer angst en stressgevoelens. Ook is seks vermoedelijk aangenamer voor de man, omdat hij de dominerende persoon is . Ik wil niet met je ruilen nee, maar je hebt heus wel voordelen. Wat alleen al blijkt uit dat mannen hun neus ophalen voor gewone vriendschap met een vrouw en elkaar ter belediging pussy noemen en zo.quote:Op zondag 15 september 2019 22:19 schreef ThePrinceTWP het volgende:
Andersom: welke voordelen heeft de man?
ik denk dat je gewoon totaal niet kan begrijpen dat iemand in een verkeerd lichaam zit.quote:Op zondag 15 september 2019 21:07 schreef henkbootjesbouw het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze nog contact met zichzelf hebben. En dat het geen verschil maakt of ze zich als man of als vrouw voelen omdat het contact met hun lichaam al weg is. Als oplossing gaan ze er voor om hun lichaam te verbouwen in de hoop weer contact te krijgen. Ik denk daarom dat het een veel nuttigere oplossing is betreffende personen weer in contact te brengen met hun lichaam/gevoelens. Iets wat vrij eenvoudig is maar wel een heel pijnlijke weg is om te gaan. Immers hebben ze niet voor niks geen contact meer met hun gevoel en die gevoelens komen allemaal weer boven als ze daar mee aan het werk gaan.
Zijn hier cijfers van?quote:Op zondag 15 september 2019 22:21 schreef matigeuser het volgende:
Tsjee waar mensen over nadenken tegenwoordig.quote:Op zondag 15 september 2019 19:43 schreef ThePrinceTWP het volgende:
Als er zoiets zou bestaan als male privilege waarom is de overgrote meerderheid van de transgenders Male to Female?
Heb het idee dat men over het hoofd ziet dat er meer maatschappelijke druk staat op mannen en dat die doorgaans zwaarder wegen dan de ongemakjes waar feministen het over hebben.
Als iemand zich een vrouw voelt gaat die echt niet twijfelen aan de transitie vanwege male privilege. Daarvoor is de impact van transseksuele gevoelens te groot.quote:
quote:Op zondag 15 september 2019 22:21 schreef matigeuser het volgende:
Er is minstens één voordeel, ze worden niet ongesteld.quote:Op maandag 16 september 2019 11:38 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Er zijn geen voordelen aan het zijn van een trans vrouw. Je hebt het dan zwaarder dan cis man of vrouw. Denk toch eens na.
Er zijn geen voordelen aan een vervelende kronkel in je hoofd die je laat voelen alsof je allemaal vervelende behandelingen moet ondergaan en je je hele leven als een outsider laat voelen. Inderdaad. Als acceptatie van je 'verkeerde' lichaam er niet in zit dan heb je een groot probleem.quote:Op maandag 16 september 2019 11:38 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Er zijn geen voordelen aan het zijn van een trans vrouw. Je hebt het dan zwaarder dan cis man of vrouw. Denk toch eens na.
Nou nou nou.quote:Op maandag 16 september 2019 12:09 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ah ja, want gelukkig bestonden er voor deze tijd helemaal geen mannen die zich vrouw voelde (of andersom). Was dat zo uitzonderlijk dat er amper verwijzingen naar zijn.
Zijn er wereldwijd en door de geschiedenis heen geen benamingen voor, derde genders uitgevonden ervoor en alles.
Zo apart dat half Thailand ermee vl loopt. Er nu gewezen wordt naar Indonesie waar de vrouwelijke mannen verdwijnen onder druk en ga zo maar door en door en door.
Echt, haal je kop eens uit je kont en kijk eens wat verder Dan je neus lang is.
Dit is geen moderne ontwikkeling. Hier in deze regionen were het zwaar onderdrukt, met stevige dwang. Nu dat weer minder wordt zie je hetzelfde als door de hele geschiedenis heen, door de hele mensheid heen. Het is er altjjd al geweest.
Klopt niet helemaal. Wel wordt de diagnose vaker gesteld. En de maatschappij stelt nu zulke hoge eisen dat zo'n diagnose nodig is.quote:Op maandag 16 september 2019 12:36 schreef matigeuser het volgende:
Net zoals ADD nu ook veel meer voorkomt dan vroeger.
De samenleving is inderdaad te gefeminiseerd. Niet dat ik denk dat vrouwen maar één recht hebben en dat is het aanrecht.quote:Op maandag 16 september 2019 12:43 schreef Keep_Walking het volgende:
Male privilege bestaat zeker, alleen in Nederland merk je er niet zoveel van. Vrouwen in Nederland hebben het goed, ik wil bijna zeggen beter dan de mannen.
Eigenlijk is er tussen “the battle of the sexes” niet zo dat de ene groep het perse beter of slechter heeft. Is gewoon anders.
dit moet je nog iets verer uitleggen. wat dan precies? en wat wil je eraan doen dan?quote:Op maandag 16 september 2019 12:56 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
De samenleving is inderdaad te gefeminiseerd. Niet dat ik denk dat vrouwen maar één recht hebben en dat is het aanrecht.
Ik denk wel dat het goed is kinderen wel op te voeden met de traditionele genderrollen en niet moet impliceren dat dat persé fout is. Niet dat je jouw zoon moet straffen als hij met poppen speelt of je dochter liever met de buurjongens in bomen klimt. Maar je moet ook niet naief zijn en je afvragen wat er nou achter kan zitten als je kind dingen leuk vindt die eigenlijk typerend zijn voor de andere sexe. Daarin spelen namelijk ook psychologische factoren mee
Verder is er veel discriminatie naar transgenders dus dit hele topic slaat nergens op.quote:Op maandag 16 september 2019 11:44 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Er is minstens één voordeel, ze worden niet ongesteld.
Omdat mensen die met genderdysforie kampen, dat als een groter probleem ervaren dan het mogelijk wegvallen of verkrijgen van een vermeend privilege.quote:Als er zoiets zou bestaan als male privilege waarom is de overgrote meerderheid van de transgenders Male to Female?
Als die cijfers juist zijn, dan zijn daar nog veel betere verklaringen voor dan female privilegequote:Op maandag 16 september 2019 11:54 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Er zijn geen voordelen aan een vervelende kronkel in je hoofd die je laat voelen alsof je allemaal vervelende behandelingen moet ondergaan en je je hele leven als een outsider laat voelen. Inderdaad. Als acceptatie van je 'verkeerde' lichaam er niet in zit dan heb je een groot probleem.
Maar dat was mijn punt niet. Ik ben te lui om het op te zoeken maar ik heb ooit ergens gelezen dat van alle transgenders, 80% mannen zijn die vrouw (willen) worden. Dat is toch wel frappant niet?
Dit topic is dan ook gewoon weer de zoveelste trolpoging van TS.quote:Op maandag 16 september 2019 13:42 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Verder is er veel discriminatie naar transgenders dus dit hele topic slaat nergens op.
Het probleem is dat we niet in het verleden kunnen kijken, vooral als er geen 'records' van zijn dus het wordt lastig om te bewijzen of ADD net zo veel voor kwam vroeger als nu.quote:Op maandag 16 september 2019 12:45 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal. Wel wordt de diagnose vaker gesteld. En de maatschappij stelt nu zulke hoge eisen dat zo'n diagnose nodig is.
Wel ben ik het met je eens dat wij in onze huidige samenleving niet goed bezig zijn. Wij vinden luxe vanzelfsprekend en kunnen daardoor niet meer omgaan met de moeilijke situaties en tegenslag die nou eenmaal horen bij het leven. (Ik spreek overigens ook voor mezelf![]()
)
Vroeger werd er veel minder beroep gedaan op je planvaardigheden. Het leven was zeker niet gemakkelijker dan wat het nu is, maar in veel opzichten wel simpeler.quote:Op maandag 16 september 2019 15:05 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Het probleem is dat we niet in het verleden kunnen kijken, vooral als er geen 'records' van zijn dus het wordt lastig om te bewijzen of ADD net zo veel voor kwam vroeger als nu.
Maar ja, toch durf ik wel te stellen dat dit niet zo is. En al hadden mensen een 'attention disorder', dan kwam dat waarschijnlijk veel minder naar boven of hadden ze er minder last van. Als het leven vooral om overleven draait, dan heb je helemaal geen tijd voor ADD. En zo is dat bij de meeste 'welvaartsziekten' wel het geval.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |