abonnement Unibet Coolblue
pi_188953979
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes:
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Ronderotonde
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MaJo
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Barreltje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaddle
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kirb
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AN.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-------------------------------------------------------------

Belangrijke data

In het vorige topic uitgezwaaid:

[ Bericht 2% gewijzigd door Roomsnoes op 16-09-2019 15:45:21 ]
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  zondag 15 september 2019 @ 12:32:29 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_188954819
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 11:35 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Hij woont inderdaad nog bij zijn ouders maar meer vanwege onze financiële redenen/Wajong. De kids zijn meestal bij mij.
Oké. Ik zou je toch willen verzoeken om het woord "kinderwensje" hier niet te gebruiken en al zeker niet te pochen met hoe snel het bij jou raak was. Dat mag je in álle andere topics op FOK doen, in dit topic doen we dat niet. Thanks voor je medewerking ;)
disclaimer
pi_188968646
Even de bezem er door gehaald.

Trollen is nergens leuk, maar hier doen we dat gewoon niet. Vanaf nu weer on topic.
pi_188968735
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 06:54 schreef Roomsnoes het volgende:
Even de bezem er door gehaald.

Trollen is nergens leuk, maar hier doen we dat gewoon niet. Vanaf nu weer on topic.
Goed bezig. Zou je Eresh nog uit de OP willen halen alsjeblieft?
pi_188968938
Barrel wat mooi nieuws!

Hier helaas weer ongesteld geworden en afgelopen vrijdag lag voor ons de eerste rekening wat betreft onze kinderwens op de mat. Die kwam bij mij harder aan dan dat ik vooraf had verwacht, alsof het nu écht is. Dit weekend zag ik er daardoor even doorheen.

Nog even een praktische/ emotionele vraag; veel van mijn vriendinnen zijn in het afgelopen jaar zwanger/moeder geworden (gepland, per ongeluk) en hierdoor vind ik het lastig om naar verjaardagen e.d. te gaan, want in elk onderwerp wordt wel een zwangerschap/baby betrokken. Één vriendin weet van ons startende traject, maar blijft ook over haar baby praten (op kraambezoek zelfs de opmerking; mijn man wil nu al een tweede maar dat wordt niet eerder dan volgend jaar! Ik wijd de opmerking maar aan de hormonen).

Hoe gaan/gingen jullie hier mee om? Ik wil liever niet dat iedereen het weet, maar verjaardagen met alleen babytalk kan ik op dit moment niet zo goed handelen. Het liefst blijf ik in de weekenden lekker op de bank.
pi_188969805
Tnx voor de bezem room.
Het topic was wel i eens uit mijn MyAt verdwenen?!?!

@Mango. Tsja. Lastig. Ik vond het in het begin ook enorm lastig.. bij mij is ook een vriendschap er op afgelopen omdat men alleen maar trots kon zijn dat het in 1 keer raak was.. terwijl men wist van ons traject..
Ik ben nu in de fase dat ik voor de meeste mensen gewoon enorm blij kan zijn dat ze niet al dit gedoe nodig hebben. Van de meesten weet ik ook wel dat ze er langer mee bezig zijn (Ik ben ook al wat ouder en over het algemeen mijn vrienden ook) ik vind het nog wel lastig als mensen "per ongeluk" of in 1 keer zwanger zijn.. :@ alsof men dus ook iets van ellende moet voelen ofzo.. heel gek.
Wat je wel kan doen is om met je vrienden buiten verjaardag en WEL af te blijven spreken.. dan is de setting wat rustiger en dan vooral ook over jouw avonturen te blijven praten.. ;)
Het excuus dat een (kinder)verjaardag gewoon enorm druk is en dat je dat niet gewend bent is ook een prima excuus..
En verder kom ik meestal aan het einde van een verjaardag.. dan zijn de kinderen wat minder druk,want al uitgeput en dan zijn de meesten ook al weer naar huis.. dan heeft men ook vaak wat meer tijd voor jou. ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_188970175
Mango: wat rot die rekening! Hier kwam hij de dag dat we hoorden dat ik een miskraam zou gaan krijgen. Voelde ook wel even extra zuur.

Over de verjaardagen niet echt tips, wat Barrel hierboven zegt zijn al goede dingen. Ik ben (los van dit traject) overigens ook geen fan van verjaardagen, die kosten me altijd best veel energie. Ik spreek dus ook gewoon liever met een klein groepje af. Probeer wel het contact met je vrienden te houden, of je dit nu wel of niet deelt. Want een beetje afleiding in de weekenden kan ook geen kwaad.
pi_188971485
Aire wat jammer dat het niet gelukt is ;(

Gogo ik had gemist dat je een miskraam hebt gekregen, wat ontzettend verdrietig :'(. Dikke knuffel :*

Barreltje ik ben heel benieuwd hoe het met je gaat, wanneer ga je testen?

Mango ook een :* voor jou. Ik ga ook vaak wat later naar verjaardagen, of spreek "los" af. Moet zeggen dat ik er inmiddels ook wat minder moeite mee heb, maar het blijft soms lastig.

Ook een updateje van mij; wij hebben inmiddels alle uitslagen terug gehad en alles lijkt gelukkig goed. Wel merken we dat we ons niet prettig voelen in de huidige kliniek in Dusseldorf, teveel gedoe en het lijkt gewoon een puinhoop nu die twee NLse behandelend artsen weg zijn. We hebben daarom besloten daar niet verder te gaan en hebben een intake elders aangevraagd. Gelukkig kunnen we begin oktober al terecht.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_188971622
Even inhaken*

Ik ga gewoon niet meer naar grote verjaardagen.
Het gaat danwel over de kinderen of hun school, of de sportclubjes enz.
En zo heb ik ook een vriendin die helemaak gek is van haar dochter en de hele dag daarover kan praten...
Alsof ze mij ervan moet overtuigen hoe leuk het wel niet is om kinderen te hebben..
Ik kan er niet meer tegen.
Ik ben voor mijzelf langzaam een leven/toekomst aan het invullen zonder kinderen en ik kan al dat gelul gewoon niet meer aanhoren :@
Sterker nog, ik krijg onbedoeld afkeer voor bijna alles wat met andermans kinderen te maken heeft.
Ik vind die kinderen allemaal stuk voor stuk superlief maar die ouders joh, ik kan mij niet voorstellen dat ik zo zou worden als moeder :@

En ik geef toe... ik plaats soms extra veel kattenfoto's op social om de kinderfoto spam van anderen te doorbreken _O-
pi_188972072
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 11:58 schreef deadly_kiss het volgende:


En ik geef toe... ik plaats soms extra veel kattenfoto's op social om de kinderfoto spam van anderen te doorbreken _O-
Ik vind het sowieso nog steeds te weinig hoor! Wil meer! ❤
pi_188972216
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 11:58 schreef deadly_kiss het volgende:
En zo heb ik ook een vriendin die helemaak gek is van haar dochter en de hele dag daarover kan praten...
Alsof ze mij ervan moet overtuigen hoe leuk het wel niet is om kinderen te hebben..
Ik kan er niet meer tegen.
Ik ben voor mijzelf langzaam een leven/toekomst aan het invullen zonder kinderen en ik kan al dat gelul gewoon niet meer aanhoren
Vriendinnen die geen ruimte laten voor het verhaal van de ander (en oog hebben voor de gevoelens van anderen), daarvan kan je je ook nog wel afvragen hoe grote vriendin ze is :@

Zo, en nu verdwijn ik weer uit dit topic. Heb hier ook niet zoveel te zoeken. Single, kinderloos, eerst nog een hoop andere stappen. Maar dat van die vriendinnen met kinderen om hun heen herken ik wel. Gelukkig zijn zij nog steeds benieuwd naar mijn leven, en hoe ik reil en zeil, ongeacht kinderen of niet. En ik (hopelijk ook voldoende) naar de hunne. Ongeacht kinderwens/kinderen/single/etc.
Somebody that I used to know
pi_188972402
quote:
2s.gif Op maandag 16 september 2019 12:43 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Vriendinnen die geen ruimte laten voor het verhaal van de ander (en oog hebben voor de gevoelens van anderen), daarvan kan je je ook nog wel afvragen hoe grote vriendin ze is :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188972612
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2019 12:56 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Somebody that I used to know
pi_188975899
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 11:47 schreef Kirb het volgende:
Aire wat jammer dat het niet gelukt is ;(

Gogo ik had gemist dat je een miskraam hebt gekregen, wat ontzettend verdrietig :'(. Dikke knuffel :*

Barreltje ik ben heel benieuwd hoe het met je gaat, wanneer ga je testen?

Mango ook een :* voor jou. Ik ga ook vaak wat later naar verjaardagen, of spreek "los" af. Moet zeggen dat ik er inmiddels ook wat minder moeite mee heb, maar het blijft soms lastig.

Ook een updateje van mij; wij hebben inmiddels alle uitslagen terug gehad en alles lijkt gelukkig goed. Wel merken we dat we ons niet prettig voelen in de huidige kliniek in Dusseldorf, teveel gedoe en het lijkt gewoon een puinhoop nu die twee NLse behandelend artsen weg zijn. We hebben daarom besloten daar niet verder te gaan en hebben een intake elders aangevraagd. Gelukkig kunnen we begin oktober al terecht.
Thanks, vorige week ja. Heb het wel in het andere topic gezet, hier idd niet. Donderdag controle, hopelijk is alles weg.

Fijn dat je zo snel terecht kan in het andere ziekenhuis en dat de uitslagen goed waren! Hopelijk na de intake ook snel weer verder!
pi_188978660
Barreltje bedankt voor het delen, fijn om van jou en van de anderen te lezen dat het inderdaad niet altijd even makkelijk is maar dat het wel belangrijk is om te blijven doen.

Gogo wat verdrietig nieuws! Zuur klinkt dan ook wel als een understatement. Veel sterkte.

Kirb fijn dat de uitslagen goed waren!
  dinsdag 17 september 2019 @ 06:17:40 #16
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188984553
Morguh!

Zoals ik eigenlijk al verwacht had, was er vanmorgen een spierwitte test. ( 13 dagen na "ovulatie/punctie , 8 dagen na terugplaatsing van een 5 dagen oud embryo) Ik voelde me super normaal en had dus geen verwachtingen.

Over een week ben ik weer thuis en dan maar eens samen bedenken hoe we het verder aanpakken..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 17 september 2019 @ 06:40:33 #17
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188984602
Shit, Barrel.... :* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_188984610
Verdorie Barreltje :* Kan het ook nog zijn dat je een paar dagen te vroeg hebt getest? Dat hoop ik zo!
pi_188984687
Oh Barreltje wat een enorme domper -O- :*
  dinsdag 17 september 2019 @ 09:48:09 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188986164
Ah shit Barrel... -O- :{
***
pi_188986188
Hè bah, Barrel. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_188986382
Barreltje ;( :* :*
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_188992823
Ahh nee Barreltje..
pi_188993521
Wat rot Barrel!!
pi_189000265
Barrel -O-
pi_189007093
Sterkte Barrel -O-
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  woensdag 18 september 2019 @ 14:48:00 #27
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_189007264
Barrel :*
Be happy with the little things in life
pi_189009647
-O- barrel... Shit zeg
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  woensdag 18 september 2019 @ 18:28:02 #29
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_189009711
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 18:22 schreef Ereshkigal het volgende:
-O- barrel... Shit zeg
Heb ik in het vorige topic helemaal over jou heen gelezen.
Wat een moeilijke beslissing, dikke knuffel en heel veel sterkte :*
Be happy with the little things in life
pi_189010825
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2019 18:28 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

Heb ik in het vorige topic helemaal over jou heen gelezen.
Wat een moeilijke beslissing, dikke knuffel en heel veel sterkte :*
Moeilijke beslissing ja en nee
Ik voelde me doodongelukkig na ruim anderhalf jaar hormonen spuiten. Omdat we op vakantie gingen besloten we sowieso even pauze te nemen. En eenmaal gestopt met de hormonen begon de zon weer te schijnen... Had ik weer gewoon lol met mijn man in plaats van dat ik me doodergerde aan hem.
Ik heb toen gezegd ik wil niet meer terug aan de hormonen en zo is het balletje gaan rollen. Veel over gesproken samen en dit is voor ons de beste keuze het is echt prima zo

De wens is er nog altijd en zal ook echt nog wel even blijven maar de rust in m'n lijf en hoofd is meer waard.
Grappig is dat ik van een eigen cyclus van 56 dagen nu ineens een cyclus heb van 34 dagen
Wie weet wat het ons ooit nog brengt
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  woensdag 18 september 2019 @ 20:38:33 #31
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_189011471
:* ik herken het wel. Die rust idd, neemt de kinderwens niet weg, maar de hele medische molen vraagt gewoon soms teveel van je. Dan kun je kosten wat kost doorgaan, geloof me dat is het ook niet.

Opzich wel fijn dat je nu een nette cyclus hebt
Be happy with the little things in life
pi_189017105
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2019 20:38 schreef droomvrouwtje het volgende:
:* ik herken het wel. Die rust idd, neemt de kinderwens niet weg, maar de hele medische molen vraagt gewoon soms teveel van je. Dan kun je kosten wat kost doorgaan, geloof me dat is het ook niet.

Opzich wel fijn dat je nu een nette cyclus hebt
Het scheelt dat we al 2 kinderen hebben mogen krijgen he... Die wens is vervuld, een 3e was een enorm kado geweest.
Ja hopelijk blijft m'n cyclus ook zo we gaan het zien!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_189191797
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 11:47 schreef Kirb het volgende:
Aire wat jammer dat het niet gelukt is ;(

Deze cyclus nieuwe ronde, nieuwe kansen: ik hoef gelukkig de komende 4 pogingen geen dagelijks circus aan rotzooi meer in te spuiten want we hebben nog 4 embryo's. Nu mentaal het nog bijhouden...

quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 11:58 schreef deadly_kiss het volgende:
Even inhaken*

Ik ga gewoon niet meer naar grote verjaardagen.
Het gaat danwel over de kinderen of hun school, of de sportclubjes enz.
En zo heb ik ook een vriendin die helemaak gek is van haar dochter en de hele dag daarover kan praten...
Alsof ze mij ervan moet overtuigen hoe leuk het wel niet is om kinderen te hebben..
Ik kan er niet meer tegen.
Ik ben voor mijzelf langzaam een leven/toekomst aan het invullen zonder kinderen en ik kan al dat gelul gewoon niet meer aanhoren :@
Sterker nog, ik krijg onbedoeld afkeer voor bijna alles wat met andermans kinderen te maken heeft.
Ik vind die kinderen allemaal stuk voor stuk superlief maar die ouders joh, ik kan mij niet voorstellen dat ik zo zou worden als moeder :@

En ik geef toe... ik plaats soms extra veel kattenfoto's op social om de kinderfoto spam van anderen te doorbreken _O-
Kan dat helemaal begrijpen... Hoop dat het ons bespaart blijft ongeacht of het nu wel of niet lukt... Maar het valt mij persoonlijk tegen hoeveel mentale impact het (steeds weer) heeft.

quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 17:35 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Thanks, vorige week ja. Heb het wel in het andere topic gezet, hier idd niet. Donderdag controle, hopelijk is alles weg.

Fijn dat je zo snel terecht kan in het andere ziekenhuis en dat de uitslagen goed waren! Hopelijk na de intake ook snel weer verder!
Pff wat een ellende... sterkte!! ;(

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 06:17 schreef Barreltje het volgende:
Morguh!

Zoals ik eigenlijk al verwacht had, was er vanmorgen een spierwitte test. ( 13 dagen na "ovulatie/punctie , 8 dagen na terugplaatsing van een 5 dagen oud embryo) Ik voelde me super normaal en had dus geen verwachtingen.

Over een week ben ik weer thuis en dan maar eens samen bedenken hoe we het verder aanpakken..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook zo veel pech... sterkte...
pi_189206493
Het is stil in dit topic, hoe gaat het met iedereen?

Aire wanneer gaan jullie voor een nieuwe tp?
Wel fijn dat er zo veel minder spuiten bij komt kijken met alleen een tp. Ik zie er ook wel een beetje tegenop om dat circus weer in te gaan.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:33:00 #35
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189206737
Hier een heerlijke pauze..
Lekker op vakantie ,lekker aan de alcohol, lekker alles eten.. ^O^

Ik heb nog totaal niet gekeken wanneer de tp plaats kan vinden met mijn rooster en dat is ook wel even goed zo.. eind oktober gesprek bij de kliniek.. dan ga ik er wel over nadenken..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_189207719
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 12:33 schreef Barreltje het volgende:
Hier een heerlijke pauze..
Lekker op vakantie ,lekker aan de alcohol, lekker alles eten.. ^O^

Ik heb nog totaal niet gekeken wanneer de tp plaats kan vinden met mijn rooster en dat is ook wel even goed zo.. eind oktober gesprek bij de kliniek.. dan ga ik er wel over nadenken..
Dat klinkt wel goed van de vakantie, even goed weg van alles :). Ik ben gisteren ook weer thuis gekomen van een weekendje weg, en sowieso veel vakantie/weekendjes weg e.d. gedaan de hele zomer. Zo fijn!
Wat lastig met jouw werk (en van je man toch?). Krijgen jullie al een evaluatie eind oktober ondanks dat er nog cryo's zijn?

Wij hebben maandag ons gesprek bij de nieuwe kliniek. Hopelijk voelt het dan eindelijk weer goed om door te gaan.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_189215938
Ik denk dat een pauze wel belangrijk is inderdaad om mentaal bij te tanken. Veel sterkte!
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_189224828
Na lang wikken en wegen, kom ik mij hier toch maar melden. Kan jullie hulp en steun denk ik wel gebruiken.

Verhaal kort: Ik (32) en partner (35), 2 jaar bezig, waarvan sinds begin dit jaar bekend dat zijn zaadkwaliteit flink te wensen overlaat. Advies was eerst ICSI (uitslag huisarts), gelukkig bij eigen test ziekenhuis advies IUI.

Daar zouden we deze maand mee starten, maar toen had ik ineens mijn eisprong al gemist }:| . Door niet door te hebben dat ovulatiestrips positief zijn zodra de strip iets gaat verkleuren (iig volgens ziekenhuis, niet volgens handleiding van de strips). Gekozen om niet voor de poging te gaan, want kans was veel te groot dat eisprong al lang geweest was. Maar nu wordt ik dus niet ongesteld :( en vraag ik mij dus af of die tests wel kloppen (nog een keer :( ). M’n app (WomanLog) vond trouwens dat de ovulatie 5 dagen later zou zijn dat die strips dat vonden. Ik snap er inmiddels geen ruk meer van.
Iemand advies hoe ik die krengen goed gebruik en aflees?

Voor de rest vind ik het allemaal stom. Wat een kut-traject, dat sex eerst langzaamaan alleen maar productie werk werd, dat het daarna super plastisch wordt in t ziekenhuis (niets lekker makkelijk een schattige liefdesbaby), onwijs irritant dat de hele wereld er van op de hoogte moet zijn (ik was echt door mijn smoezen op t werk heen) en mijn god wat is het emotioneel. BLEGH!
pi_189225092
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 12:11 schreef PVS18 het volgende:
Na lang wikken en wegen, kom ik mij hier toch maar melden. Kan jullie hulp en steun denk ik wel gebruiken.

Verhaal kort: Ik (32) en partner (35), 2 jaar bezig, waarvan sinds begin dit jaar bekend dat zijn zaadkwaliteit flink te wensen overlaat. Advies was eerst ICSI (uitslag huisarts), gelukkig bij eigen test ziekenhuis advies IUI.

Daar zouden we deze maand mee starten, maar toen had ik ineens mijn eisprong al gemist }:| . Door niet door te hebben dat ovulatiestrips positief zijn zodra de strip iets gaat verkleuren (iig volgens ziekenhuis, niet volgens handleiding van de strips). Gekozen om niet voor de poging te gaan, want kans was veel te groot dat eisprong al lang geweest was. Maar nu wordt ik dus niet ongesteld :( en vraag ik mij dus af of die tests wel kloppen (nog een keer :( ). M’n app (WomanLog) vond trouwens dat de ovulatie 5 dagen later zou zijn dat die strips dat vonden. Ik snap er inmiddels geen ruk meer van.
Iemand advies hoe ik die krengen goed gebruik en aflees?

Voor de rest vind ik het allemaal stom. Wat een kut-traject, dat sex eerst langzaamaan alleen maar productie werk werd, dat het daarna super plastisch wordt in t ziekenhuis (niets lekker makkelijk een schattige liefdesbaby), onwijs irritant dat de hele wereld er van op de hoogte moet zijn (ik was echt door mijn smoezen op t werk heen) en mijn god wat is het emotioneel. BLEGH!
Vervelend dat jullie in het medische circuit zijn beland. Maar hopelijk is iui een methode die bij jullie kan helpen.

Ik moet zeggen dat ik die standaard ovulatiesticks ook niet heel prettig vind om af te lezen. Er is dan toch, bij mij, altijd enige twijfel.

Ik zit om andere redenen in het medische traject voor iui en ik gebruik naast de goedkopere ovulatietesten om het begin op te sporen de wat duurdere van clearblue om zeker te zijn dat ik goed zit/op tijd mijn ovulatie kan vinden.
Daar krijg je een smiley als je ovuleert en anders een leeg rondje. En dan is er weinig aan eigen interpretatie een stickje af te lezen.
De goedkopere gebruik ik dus voor de aanloop naar ovulatie in de hoop wel steeds een iets donkerder streepje te vinden. En daarnaast probeer ik ook naar de symptomen van mn lichaam te kijken om eventueel extra te testen.
Sowieso wordt geadviseerd om tegen de eisprong aan in de ochtend en avond te testen. Iig bij mij in de kliniek.

Hopelijk heb je hier wat aan!
pi_189226579
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 12:11 schreef PVS18 het volgende:
Na lang wikken en wegen, kom ik mij hier toch maar melden. Kan jullie hulp en steun denk ik wel gebruiken.

Verhaal kort: Ik (32) en partner (35), 2 jaar bezig, waarvan sinds begin dit jaar bekend dat zijn zaadkwaliteit flink te wensen overlaat. Advies was eerst ICSI (uitslag huisarts), gelukkig bij eigen test ziekenhuis advies IUI.

Daar zouden we deze maand mee starten, maar toen had ik ineens mijn eisprong al gemist }:| . Door niet door te hebben dat ovulatiestrips positief zijn zodra de strip iets gaat verkleuren (iig volgens ziekenhuis, niet volgens handleiding van de strips). Gekozen om niet voor de poging te gaan, want kans was veel te groot dat eisprong al lang geweest was. Maar nu wordt ik dus niet ongesteld :( en vraag ik mij dus af of die tests wel kloppen (nog een keer :( ). M’n app (WomanLog) vond trouwens dat de ovulatie 5 dagen later zou zijn dat die strips dat vonden. Ik snap er inmiddels geen ruk meer van.
Iemand advies hoe ik die krengen goed gebruik en aflees?

Voor de rest vind ik het allemaal stom. Wat een kut-traject, dat sex eerst langzaamaan alleen maar productie werk werd, dat het daarna super plastisch wordt in t ziekenhuis (niets lekker makkelijk een schattige liefdesbaby), onwijs irritant dat de hele wereld er van op de hoogte moet zijn (ik was echt door mijn smoezen op t werk heen) en mijn god wat is het emotioneel. BLEGH!
Welkom (helaas) hier.

Ovulatietesten bleven altijd wat vaag bij mij. Wij hoefden dit echter met IUI's niet te doen want kreeg gewoon echo's in het ziekenhuis. Ben je redelijk regelmatig qua cyclus?
Hopelijk gaat het met IUI lukken bij jullie!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 14:32:34 #41
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189226943
Hier ook wat Kirb zegt. Ik kon mijn ovulatie niet vinden.. meerdere dagen streepjes echt super irritant.. plus ik moest altijd pas rond 11 uur de 2e plas ( van mijn ziekenbuis mocht het niet met de ochtend urine) en dat was dan weer te laat om het in te plannen voor die dag.. dus ik kreeg echo's en vervolgens ovitrelle om de ovulatie te timen.. ^O^

Oh en de "dure" ovulatie testen van de clear blue inderdaad! Die zijn wel erg fijn duidelijk.. die gebruikte ik in onze pauze periodes.. :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_189227571
De ovulatietesten van sensitest (dipsticks) werkten mij als enige (van de goedkope testen). Die geven bij mij een hele duidelijke streep, terwijl die van de action helemaal niet reageren. Dus dat is misschien ook nog een optie :)
pi_189264003
Wij hadden vandaag afsluitend gesprek met onze arts, maar plottwist: we gaan tóch een vierde poging doen. We hadden een andere pgd-techniek geopperd, het team van Utrecht gaf akkoord, maar Maastricht gaf al aan waarschijnlijk nee te gaan zeggen omdat die techniek minder betrouwbaar was, en meer belastend voor het embryo dan vriezen en dooien. De kans dat een embryo het biopt niet zou overleven is significant groter.

Vorige maand heb ik weer een positieve test gehad en toen ik tegen de verloskundige vertelde dat ik graag een vroege echo wilde vanwege een eug zei ze '7 weken en 4 dagen is vroeg genoeg, je hebt nu waarschijnlijk toch geen eug'. Toen deze zwangerschap fout ging en me dus weer mocht afmelden was de reactie 'geen probleem. Afspraak gecanceld, dossier gesloten.'

Vorig jaar na mijn MA vroeg ik of we het kindje genetisch konden onderzoeken op de translocatie. Gynaecoloog: 'Dat doen we niet in Nederland, het heeft geen consequenties en bovendien is het waarschijnlijker dat de miskraam door je overgewicht komt.'

Fertiliteitsarts vertelde dat ik dus wél een echo moest met 6 weken als ik zwanger word én dat 'we in Nederland' wél genetisch onderzoek doen bij een miskraam. Ze zei dat het misschien geen consequenties heeft maar dat als het voor ons iets betekent om het te weten het wel geïndiceerd was.

Lang verhaal kort: Ook bij een natuurlijke zwangerschap gaan zij de zorg doen, in ieder geval tot en met de eventuele vlokkentest of vruchtwaterpunctie.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:33:48 #44
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189264356
Tjee Cygne! Mag ik vragen of jullie nu bewust proberen via de natuurlijke weg, in afwachting tot die eventuele vierde poging? Sowieso fijn dat je nu een plek hebt waar je terecht kan voor de zorg in alle gevallen. En 'geen probleem' is natuurlijk niet de meest logische reactie bij een miskraam :X .

Wat spannend dat er misschien toch weer kans is op een tweede voor jullie :* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189264492
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 14:33 schreef Lemijn het volgende:
Tjee Cygne! Mag ik vragen of jullie nu bewust proberen via de natuurlijke weg, in afwachting tot die eventuele vierde poging? Sowieso fijn dat je nu een plek hebt waar je terecht kan voor de zorg in alle gevallen. En 'geen probleem' is natuurlijk niet de meest logische reactie bij een miskraam :X .

Wat spannend dat er misschien toch weer kans is op een tweede voor jullie :* .
Ik ga in ieder geval niet aan de pil maar ik voelde me dus wel bezwaard om me steeds aan- en af te melden bij de verloskundige. Was volgens de arts onzin 'Want je hebt zelf echt niet om deze situatie gevraagd.'

De kans is volgens de arts vrij groot dat het via de natuurlijke weg lukt, maar dan is wel de vraag hoeveel we mentaal en lichamelijk aankunnen. Dat gaat wel, maar niet als ik me (voor mijn gevoel) moet verantwoorden voor de zorg die ik vraag. Maar dat hoeft nu dus niet meer. O+
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:44:35 #46
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189264527
Gelukkig maar. Stom dat de verloskundige die indruk gaf, ik ben blij voor je dat het nu zo kan!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189264538
Ik vind het echt heel knap van jullie, Cygne, ik kan me haast niet voorstellen hoe het moet zijn om tóch telkens die teleurstelling te moeten verwerken en wat het daarnaast ook met je lichaam doet. Maar tegelijk begrijp ik ook heel goed waarom jullie het toch proberen, zeker met de opmerking van de arts dat het via de natuurlijke weg kan lukken.
Even een dikke knuffel in ieder geval :*. Wanneer zouden jullie een vierde poging gaan wagen? Of is dat nog niet duidelijk.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_189264568
In 2020 pas. Eerst even naar andere zorgverzekeraar overstappen. Staan al wel op de wachtlijst.
pi_189265088
Ik vind het maar spannend met de zorgverzekeringen komend jaar.. Hoop zo dat UMC niet de 4e poging eruit gaat gooien ;( (vorig jaar gooiden ze de 5e poging eruit).
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:31:53 #50
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189265136
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 15:27 schreef Kirb het volgende:
Ik vind het maar spannend met de zorgverzekeringen komend jaar.. Hoop zo dat UMC niet de 4e poging eruit gaat gooien ;( (vorig jaar gooiden ze de 5e poging eruit).
Da's balen! Als ze dat zomaar ineens doen! Ik ga dan ook maar duimen of de 5e poging bij ons in het pakket blijft..... :{


En @cygne.. wat spannend zo! En fijn dat je nu een omgeving hebt gevonden waarin je wel de zorg kan vragen op een manier die voor jullie goed is.. succes en sterkte met de komende pogingen! :*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')