abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 september 2019 @ 22:05:49 #26
545 dop
:copyright: dop
pi_188948318
quote:
9s.gif Op zaterdag 14 september 2019 22:00 schreef Seven. het volgende:

[..]

Heel eerlijk? Mijn moeder ligt hier nachten wakker van, maar het interesseert hem werkelijk geen fluit. En ik denk ook dat als ik er morgen niet meer ben, dat hij daar echt niet kapot van zal zijn.

Ik snap wat je probeert te zeggen maar ik ben al te vaak van een koude kermis thuisgekomen met die man om te geloven dat hij van me houdt. Het doet me ook gewoon heel veel verdriet, het is makkelijker om afstand te nemen van iemand die niet van je houdt.
Ik begrijp dat je afstand wil nemen, en er klaar mee bent.
Dat is soms ook beter dan in een soort gevecht blijven.
Hoop dat je ooit ergens toch die verwrongen liefde in kunt ontdekken.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_188948340
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 21:55 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Je hebt recht op je legitieme portie.
Yep, maar als de taart al grotendeels opgegeten is voor ik aanschuif, en het overgebleven stukje wordt verdeeld over 4 kinderen...

quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2019 21:56 schreef dop het volgende:

[..]

levert dat de liefde / erkenning op waar naar ze waarschijnlijk verlangt?
Nope. Maar het scheelt wel dat mijn loyaliteit naar hen me niet meer in de weg zit.
Resistance is futile.
  zaterdag 14 september 2019 @ 22:08:11 #28
545 dop
pi_188948343
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 21:59 schreef Keep_Walking het volgende:

quote:
Ik verwacht dat de ouders eigenlijk niet doorhebben dat Seven zo voelt. Denk dat een mediator die de tijd neemt om te bemiddelen zoiets beter kan uitleggen. Heb altijd het idee bij dit soort ouder-kind conflicten dat de ouders niet door hebben wat voor schade ze aanrichten.
ze kunnen of weten vaak niet beter. Vaak ook door het eigen verleden.
Mediation is een mogelijkheid maar daar moeten beide wel voor open staan.
Kan me in Seven haar geval ook goed voorstellen dat ze nu vooral rust wil en focus op haar eigen gezin
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_188948394
Waarom blijf je niet 1-op-1 contact met je moeder hebben? Ga er samen op uit eens per maand ofzo en laat je vader links liggen.

Het financiële gedeelte moet wel gefixt worden, anders blijft dat knagen. Snap ook niet dat je broers/zussen dat niet steunen eigenlijk. Zet het gewoon op papier zou ik zeggen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2019 22:13:07 ]
pi_188948408
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 september 2019 22:04 schreef Seven. het volgende:
Misschien toch nog 1 gesprek waarin ik ze vertel wat en waarom. Van hun uit zal dat gesprek er niet komen. Maar dan hebben m'n zus en ik een beetje rust.
Met je moeder dan. Niet met je vader, want dat is trekken aan een dood paard en dooie paarden kan je beter in de sloot laten liggen. Als je ooit nog iets wil met je pa, neem dan een houtkachel en vraag hem 9 kuub hout te kloven met een zelfgebouwde kloofmasjien. Dat zou liefde tonen, op een manier voor sociaal gemankeerde vaders - jouw sociale mankementen zal je ook wel niet van een vreemde hebben ;).

Anyway: sterkte. Je komt er vast wel uit :Y. Misschien niet direct in een keer goed, maar dat heb je zo met leven en mensen en relaties en familie.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_188948411
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 21:59 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik verwacht dat de ouders eigenlijk niet doorhebben dat Seven zo voelt. Denk dat een mediator die de tijd neemt om te bemiddelen zoiets beter kan uitleggen. Heb altijd het idee bij dit soort ouder-kind conflicten dat de ouders niet door hebben wat voor schade ze aanrichten.
Ik heb mijn ouders haarfijn uitgelegd dat het niet OK is dat ze mij als volwassene nog steeds verantwoordelijk houden voor de patronen in ons gezin, en dat mijn vader daarom mij actief blokkeerde toen ik ook mee wilde delen in de taart. Uit het gebrek aan reactie, maak ik op dat ze dit gewoon weer afdoen als 'we weten wie het zegt'.

Het probleem is natuurlijk dat als dat rookgordijn wegvalt, dat ze dan onmiddellijk moeten erkennen dat zij als ouders naar mij toe echt hard gefaald hebben.
Resistance is futile.
pi_188948453
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 21:59 schreef wawowiewa het volgende:
Rare Pa heb je , helpt z'n andere kinderen om buitenaf te wonen en vraagt jou "waarom woon je niet buitenaf" alsof dat hetzelfde zou kosten als je huidige woning (Ik denk zo van niet, maar kan het mis hebben) Goeie grap
Dat heb ik ook gezegd. Leuk en aardig pa, maar mensen die geen hulp van hun ouders krijgen, leven nu eenmaal in rijtjeshuizen.

quote:
Ja joh ik zou het gewoon simpel houden, vind je het chill om met hun om te gaan of niet, zo niet laat gaan , zo ja hou dan contact. Wat je ook kunt doen is enkel met je Ma contact te houden af en toe afspreken etc hoeft je Pa niet de hele tijd bij te zijn of wel
Nee, vind ik niet chill. Ook niet met m'n moeder. De relatie met haar is ook giftig, zij heeft me net zo hard in de steek gelaten. Het enige verschil is dat zij wel degelijk van me houdt, ondanks alles.
Resistance is futile.
pi_188948525
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 22:04 schreef Tengano het volgende:
Als mensen lullig tegen je doen is dat nooit ok. Of het nu vreemden, vrienden of familie van je is. Als het je familie betreft kun je dit uitspreken en verzoeken daar rekening mee te houden. Doen ze dit niet na herhaalde pogingen dan is het alleen nog maar aan jou hoe je hiermee kunt dealen.

En als ze dus niet willen veranderen MOET JIJ jezelf in bescherming nemen en voor jezelf zorgen WANT ZIJ DOEN HET NIET. Neem dus net zoveel afstand als waar jij je goed bij voelt, ga op tijd weg als je je niet goed voelt in een situatie die voor jouw niet ok is en BEWAAK JE EIGEN GRENZEN.

Doe GEEN dingen waar je je niet prettig bij voelt en zeg gewoon NEE, daar heb ik geen behoefte aan :{w

Heel veel sterkte meis, want dit soort situaties valt niet mee, maar als het je lukt kom je er sterker uit.

BTW, ik gebruik altijd het voorbeeld van de gang waar ik door heen loop en waar een hond blaft in een kamer. Ik open de kamer en aai de hond die vervolgens in mijn klauwen bijt. De hond bijt dus het is zijn schuld.

De volgende dag loop ik weer door de gang en hoor de hond blaffen. Ik ga weer de kamer in en aai de hond die weer in mijn klauwen bijt. Teringhond!

De dag daarop loop ik weer door de gang en open de deur bij het horen van het blaffen van de hond. Opnieuw bijt de hond mij. Maar dit keer is het niet de schuld van de hond maar bijt ik mijzelf.

Succes! Hou van jezelf want dat is JOUW taak and be courageous _O_

:*
Het probleem met mijn familie is dat iedereen over mij praat, maar alleen m'n lieve zus praat rechtstreeks met mij. Dit gezin is er écht 1 van ongezonde communicatie, de laatste confrontatie met m'n moeder aas 1 en al woede en tranen van haar kant en m'n vader zegt domweg dat hij het niet met me eens is. Maar mijn moeder wil heeeeeeeeel graag geloven dat ze een warme band heeft met al haar kinderen. Dat was ook zo, totdat ik besefte dat ik er voor hun gewoon niet echt toe doe.

Dankjewel voor je post :*
Resistance is futile.
pi_188948535
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 22:05 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Makkelijker of moeilijker ?
Als het makkelijk is wat is dan het probleem ?
Makkelijker is niet gelijk aan makkelijk.
Resistance is futile.
pi_188948568
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2019 22:08 schreef dop het volgende:
[ afbeelding ] Op zaterdag 14 september 2019 21:59 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]

ze kunnen of weten vaak niet beter. Vaak ook door het eigen verleden.
Mediation is een mogelijkheid maar daar moeten beide wel voor open staan.
Kan me in Seven haar geval ook goed voorstellen dat ze nu vooral rust wil en focus op haar eigen gezin
Dat zeker. En ik sta er niet voor open want daar moet ik moeite voor doen. Ik ga met een nieuwe baan beginnen, we gaan een bruiloft plannen en we hopen begin volgend jaar zwanger te raken. Ik wil deze situatie gewoon begraven en gezellig met die mensen kunnen keuvelen op verjaardagen en met kerst.
Resistance is futile.
pi_188948629
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 september 2019 22:04 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat kut voor je :* .

Mijn partner is heel loyaal en geduldig, hij heeft zich vanaf het begin niet geaccepteerd gevoeld. Mijn ouders zijn beleefd maar ze doen geen moeite voor hem of onze dochters.

En ik wil er ook geen energie meer in steken maar zolang m'n moeder mijn zus elke keer ondervraagt, wordt het wel lastig om afstand te nemen.

Misschien toch nog 1 gesprek waarin ik ze vertel wat en waarom. Van hun uit zal dat gesprek er niet komen. Maar dan hebben m'n zus en ik een beetje rust.
Heb daar maar veel respect voor, is voor hem waarschijnlijk ook heel moeilijk.

Als je die mogelijkheid hebt of denkt dat het op die manier wellicht goed komt dan probeer het.

In mijn situatie zat dat er gewoon niet in.
Erg dat je dit mee moet maken, ik weet hoe het voelt maar sinds 2 jaar heb ik zoveel rust in mijn hoofd.
Totdat je ooit een bericht krijgt van overlijden, dan weet ik niet zo goed wat ik zou doen of voelen.

Maar goed, wij hebben hier niet voor gekozen denk ik dan.

Sterkte, hoop dat het voor jou nog goed komt of in ieder geval er mee te leven valt.
Ik was hier...
pi_188948657
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2019 22:12 schreef Heph844 het volgende:
Waarom blijf je niet 1-op-1 contact met je moeder hebben? Ga er samen op uit eens per maand ofzo en laat je vader links liggen.

Het financiële gedeelte moet wel gefixt worden, anders blijft dat knagen. Snap ook niet dat je broers/zussen dat niet steunen eigenlijk. Zet het gewoon op papier zou ik zeggen
Mijn zus steunt dat ook, omdat zij er niet van afhankelijk is. Mijn broer en zusje wonen op hetzelfde erf als m'n ouders dus zij kunnen er geen afstand van nemen. Bovendien heeft mijn broer mijn pogingen ook actief geblokkeerd en zo alvast een flink stuk van de taart opgeëist. Ook hij is een product van zijn opvoeding.

Mijn vader heeft bij wijze van de helft van de taart al verdeeld nog voor mijn zus en ik aan tafel zaten. De overgebleven helft gaat 'netjes en eerlijk' door 4.

Alleen met m'n moeder.. ik heb daar eigenlijk geen behoefte aan. Zij is behoorlijk giftig, erg negatief. Zij wijst mij ook steevast af, om vervolgens weer aan te trekken omdat ze zich schuldig voelt.
Resistance is futile.
  zaterdag 14 september 2019 @ 22:32:08 #38
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_188948707
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 september 2019 22:21 schreef Seven. het volgende:

[..]

Het probleem met mijn familie is dat iedereen over mij praat, maar alleen m'n lieve zus praat rechtstreeks met mij. Dit gezin is er écht 1 van ongezonde communicatie, de laatste confrontatie met m'n moeder aas 1 en al woede en tranen van haar kant en m'n vader zegt domweg dat hij het niet met me eens is. Maar mijn moeder wil heeeeeeeeel graag geloven dat ze een warme band heeft met al haar kinderen. Dat was ook zo, totdat ik besefte dat ik er voor hun gewoon niet echt toe doe.

Dankjewel voor je post :*
Jij krijgt die gebrokenheid in je familie niet geheeld en blijkbaar kunnen ze ook niet op een fatsoenlijke en gepaste manier voor je zorgen. Sommige mensen krijgen met dat soort situaties te maken en dat is zoals het is. Het beste wat je dan kan doen is de situatie accepteren en er het beste van maken. En in jouw geval is dat zoveel mogelijk AFSTAND nemen en zorgen dat je zo min mogelijk verder beschadigd wordt, en daarnaast weer in je power kunt komen om te zijn wie jij bent en niet wie zij zeggen dat je bent.

Jij bent ok, jij hebt goede intenties en helaas vindt je geen vruchtbare grond aan de overkant. Jammer maar helaas. Wordt dus gelukkig met wat er wel in jouw leven is en houdt toxische invloeden van wie dan ook buiten en op een afstand.

Ook al gaat dat ver in tegen de regels van hoe jij geprogrammeerd bent door deze mensen, volg je eigen emoties en gezonde verstand en hou contact met mensen die wel gezond zijn.

Mocht je extra hulp nodig hebben vraag daar dan om en ga desnoods naar je huisarts. Zoals je van binnen wss wel zult voelen staat letterlijk jouw leven op het spel en hun kan het geen reet schelen. Maar er zijn weldegelijk mensen die wel om jou geven en eigenlijk moet jij daarbij voorin de rij staan.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_188948751
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 september 2019 22:13 schreef sigme het volgende:

[..]

Met je moeder dan. Niet met je vader, want dat is trekken aan een dood paard en dooie paarden kan je beter in de sloot laten liggen. Als je ooit nog iets wil met je pa, neem dan een houtkachel en vraag hem 9 kuub hout te kloven met een zelfgebouwde kloofmasjien. Dat zou liefde tonen, op een manier voor sociaal gemankeerde vaders - jouw sociale mankementen zal je ook wel niet van een vreemde hebben ;).

Anyway: sterkte. Je komt er vast wel uit :Y. Misschien niet direct in een keer goed, maar dat heb je zo met leven en mensen en relaties en familie.
Haha, hout kloven jij!!! Kan hij weer z'n vingertopje eraf hakken :+ .

En ja, als er nog een gesprek volgt, dan alleen met m'n moeder en dat doe ik dan vooral voor m'n zus.

Dankjewel :*
Resistance is futile.
pi_188948830
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2019 22:28 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Heb daar maar veel respect voor, is voor hem waarschijnlijk ook heel moeilijk.

Als je die mogelijkheid hebt of denkt dat het op die manier wellicht goed komt dan probeer het.

In mijn situatie zat dat er gewoon niet in.
Erg dat je dit mee moet maken, ik weet hoe het voelt maar sinds 2 jaar heb ik zoveel rust in mijn hoofd.
Totdat je ooit een bericht krijgt van overlijden, dan weet ik niet zo goed wat ik zou doen of voelen.

Maar goed, wij hebben hier niet voor gekozen denk ik dan.

Sterkte, hoop dat het voor jou nog goed komt of in ieder geval er mee te leven valt.
Dankjewel :* ik hoop ook dat dit afstand dingetje zich bij mijn ouders gaat ontwikkelen tot het nieuwe normaal en dan komt het wel goed.

Met m'n vader zal dat trouwens helemaal niet anders zijn dan wat het nu is. Dus ik moet nog eens mijn eigen motivatie tegen het licht houden voor dit plan, want het verandert alleen iets in de relatie met m'n moeder.
Resistance is futile.
pi_188948880
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 22:32 schreef Tengano het volgende:

[..]

Jij krijgt die gebrokenheid in je familie niet geheeld en blijkbaar kunnen ze ook niet op een fatsoenlijke en gepaste manier voor je zorgen. Sommige mensen krijgen met dat soort situaties te maken en dat is zoals het is. Het beste wat je dan kan doen is de situatie accepteren en er het beste van maken. En in jouw geval is dat zoveel mogelijk AFSTAND nemen en zorgen dat je zo min mogelijk verder beschadigd wordt, en daarnaast weer in je power kunt komen om te zijn wie jij bent en niet wie zij zeggen dat je bent.

Jij bent ok, jij hebt goede intenties en helaas vindt je geen vruchtbare grond aan de overkant. Jammer maar helaas. Wordt dus gelukkig met wat er wel in jouw leven is en houdt toxische invloeden van wie dan ook buiten en op een afstand.

Ook al gaat dat ver in tegen de regels van hoe jij geprogrammeerd bent door deze mensen, volg je eigen emoties en gezonde verstand en hou contact met mensen die wel gezond zijn.

Mocht je extra hulp nodig hebben vraag daar dan om en ga desnoods naar je huisarts. Zoals je van binnen wss wel zult voelen staat letterlijk jouw leven op het spel en hun kan het geen reet schelen. Maar er zijn weldegelijk mensen die wel om jou geven en eigenlijk moet jij daarbij voorin de rij staan.
Ik heb vandaag serieus overwogen om er hulp bij te vragen. Het is wel een soort rouwproces, het kan geen kwaad om daar hulp bij in te roepen.

Je posts doen me echt goed, dankjewel O+
Resistance is futile.
  zaterdag 14 september 2019 @ 22:45:30 #42
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_188948946
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 september 2019 22:41 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik heb vandaag serieus overwogen om er hulp bij te vragen. Het is wel een soort rouwproces, het kan geen kwaad om daar hulp bij in te roepen.

Je posts doen me echt goed, dankjewel O+
Graag gedaan liefie. Ik weet hoe het is. Maar een goeie psycholoog kan een grote steun zijn in zo'n proces omdat dit dingen zijn waar je 1 niet op voorbereid bent en 2 geen enkele ervaring in hebt. En daarnaast ben je ook nog verwond door de hele situatie en historie, wat het wat lastiger maakt om helder te zijn welke strategie je nou het beste zou moeten volgen. En je overleveren aan een heleboel mensen met goede bedoelingen maar die onvoldoende kunnen inschatten wat nou echt verstandig is in zo'n situatie, is wellicht ook niet handig.

Contact houden in zo'n lastige situatie met iemand die professioneel en onafhankelijk is, is dan ook alles behalve onverstandig.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 14-09-2019 22:53:05 ]
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_188949281
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 september 2019 21:50 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat kan ik, maar dat wil ik niet. Ik ben wel klaar met zelf de confrontatie opzoeken, en bovendien geloof ik niet dat het iets zou veranderen. Mijn vader heeft zijn vermogen al verdeeld en het zal mij niets verbazen als er straks geen cent over is voor mij.
Je hebt altijd recht op de legitieme portie, ook als Je bent onterfd of niet in zijn testament staat. Dus geld krijg je hoe dan ook. Veel zal het waarschijnlijk niet worden, maar euro's zullen je wel tegemoet komen :)
pi_188951952
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2019 22:23 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat zeker. En ik sta er niet voor open want daar moet ik moeite voor doen. Ik ga met een nieuwe baan beginnen, we gaan een bruiloft plannen en we hopen begin volgend jaar zwanger te raken. Ik wil deze situatie gewoon begraven en gezellig met die mensen kunnen keuvelen op verjaardagen en met kerst.
Gezellig keuvelen op verjaardagen? Ik had ze allemaal gedumpt, nooit meer iets verteld zodat er ook niks is om over te roddelen. Het zwarte schaap zijn is kut, maar je bent nu volwassen en je doet het zo te lezen allemaal wel oké, dus waarom in vredesnaam wil je gezellig keuvelen op verjaardagen? Dat is al het gezeik toch niet waard?
pi_188952027
Vindt je het niet vervelend dat je zus alles met je moeder deelt? En dan bedoel ik niet vervelend voor je zus maar voor je zelf. Als mijn zus ongevraagd dingen die uitsluitend voor haar bedoeld zijn, deelt met mijn moeder, dan zou ik het wel weten.
pi_188952060
Nou, stel je voor je beide ouders komen om bij een auto ongeluk oid...wat had je dan niet willen doen voor die tijd?
Zou je spijt hebben van je gedrag wat je nu hebt...?
Zou je hen toch anders bejegenen dan je nu zou willen?
Zou je verdrietig zijn om wat je nu tikte aangaande hen?
Je hebt maar 2 ouders, ik zou er maar zuinig op zijn als ik jou was en je kinderachtige gedrag wat beheersen.
Nu het nog kan. ;)
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_188952076
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 04:04 schreef zhe-devilll het volgende:
Nou, stel je voor je beide ouders komen om bij een auto ongeluk oid...wat had je dan niet willen doen voor die tijd?
Je hebt maar 2 ouders, ik zou er maar zuinig op zijn als ik jou was en je kinderachtige gedrag wat beheersen.
Nu het nog kan. ;)
Nondeju, dat je dit je toetsenbord uit krijgt.
Die ouders moeten haar niet en dan zou zij kinderachtig gedrag vertonen. Eerder andersom. En ik zou zeker niet adviseren om maar te blijven proberen, duidelijk dat ze haar niet moeten, het zwarte vreemde schaap van de familie. Ze kan gewoon voorbij het zwarte schaap stadium gaan nu en volkomen grijs worden, ze is God betert een volwassen vrouw, met alles op de rit, die heeft haar ouders niet echt nodig. En ouders die zo met hun jong omgaan verdienen een beste trap onder hun hol.
  zondag 15 september 2019 @ 07:15:42 #48
545 dop
pi_188952161
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 04:04 schreef zhe-devilll het volgende:
Nu het nog kan. ;)
hoe volwassen ze nu ook is, de verhoudingen horen altijd zo te liggen,dat zij het kind is en haar ouders de volwassene. De liefde van een ouder zou daar vanzelfsprekend in moeten zijn, en niet iets waar voor je als kind moet werken. Als dat door welke reden dan ook niet lukt, dan is het meer dan terecht dat je daar als kind je tegen afzet, en dus later en zelf volwassen er zelfs afstand van neemt. Z'n relatie kan vaak alleen helen als de ouder naar het kind toe komt onvoorwaardelijk en van uit liefde. Dat gaat niet over het materiële, maar simpel weg de erkenning, jij bent mijn kind je bent goed zo als je bent, en ik heb je lief.
  zondag 15 september 2019 @ 08:43:21 #49
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188952417
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 02:44 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Gezellig keuvelen op verjaardagen? Ik had ze allemaal gedumpt, nooit meer iets verteld zodat er ook niks is om over te roddelen. Het zwarte schaap zijn is kut, maar je bent nu volwassen en je doet het zo te lezen allemaal wel oké, dus waarom in vredesnaam wil je gezellig keuvelen op verjaardagen? Dat is al het gezeik toch niet waard?
Voornamelijk omdat ik de rest van de familie niet in een lastige positie wil brengen. En ik denk ook niet dat het nodig is om de bruggen volledig te verbranden. Bovendien: ik hou wel van ze, ik wil echt gewoon met de kunnen kletsen op verjaardagen en weten hoe het gaat. Dat voelt goed op dit moment, maar ik krab me achter de oren over m'n eigen motivatie want deze setup verandert de relatie met m'n moeder, terwijl het geldprobleem echt 100% bij m'n vader ligt. Met m'n moeder spelen er andere dingen, haar neem ik de opvoedkundige dingen kwalijk.
Resistance is futile.
pi_188952449
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 07:15 schreef dop het volgende:

[..]

hoe volwassen ze nu ook is, de verhoudingen horen altijd zo te liggen,dat zij het kind is en haar ouders de volwassene. De liefde van een ouder zou daar vanzelfsprekend in moeten zijn, en niet iets waar voor je als kind moet werken.
Ook ouders hebben een breekpunt he, na de zoveelste actie van je kind waar je boos van wordt/afkeurt/verdrietig van wordt. Dat wil niet zeggen dat er geen liefde is, wel dat je er op een gegeven moment een beetje klaar mee bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')