FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / In plaats van smartphone, draadloze oplader ontvangen
Mrbrightside1987zaterdag 14 september 2019 @ 12:20
Hallo fokkers!

Heb afgelopen week bij een bekende webshop in plaats van een smartphone een draadloze oplader ontvangen.

Gelijk dit aangegeven aan de desbetreffende shop, maar ze gaan nu een onderzoek starten wat een paar weken kan duren (!). Helaas niet met creditcard betaald maar met ideal. Wat zijn mijn rechten, en wie heeft dit ook al eens meegemaakt?

Te bizar voor woorden, en vraag me af wat ik buiten een klacht nog verder kan doen.
vossszaterdag 14 september 2019 @ 12:22
Ding gewoon terugsturen want niet tevreden. En erbij vertellen dat ze niks in retour hoeven sturen als ze eruit zijn met hun onderzoek.

En dan vervolgens die telefoon elders bestellen :)
Mrbrightside1987zaterdag 14 september 2019 @ 12:23
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 september 2019 12:22 schreef vosss het volgende:
Ding gewoon terugsturen want niet tevreden. En erbij vertellen dat ze niks in retour hoeven sturen als ze eruit zijn met hun onderzoek.

En dan vervolgens die telefoon elders bestellen :)
Dan krijg ik mijn geld niet terug als ik dit zou doen want moest onderzoek afwachten.
trein2000zaterdag 14 september 2019 @ 12:24
Non-conformiteit. https://www.consuwijzer.n(...)/anders-dan-verwacht
Mrbrightside1987zaterdag 14 september 2019 @ 12:26
quote:
Aha, dus het hele wachten op onderzoek is gewoon niet legitiem en mag niet eens.
trein2000zaterdag 14 september 2019 @ 12:37
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 12:26 schreef Mrbrightside1987 het volgende:

[..]

Aha, dus het hele wachten op onderzoek is gewoon niet legitiem en mag niet eens.
Nee. Gewoon duidelijke brief heen sturen.

quote:
Geachte webwinkel,

Onlangs heb ik bij u een smartphone merk X type Y besteld. Helaas ontving ik slechts een draadloze oplader (zie foto in bijlage).

Omdat dit product evident niet voldoet aan de overeenkomst verzoek ik u met klem om zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen, mij alsnog het besteld product te doen toekomen.

Gelet op u eerdere mededeling over het moeten wachten op onderzoek wijs ik u er, ongetwijfeld ten overvloede, op dat het herstellen van deze fout uwerzijds binnen een redelijke termijn dient te gebeuren (7:21 lid 3 BW).

Het afwachten van langdurig onderzoek, terwijl het probleem evident is, is in dat licht dan ook onrechtmatig.

Ik verzoek u dus om alsnog de telefoon die ik besteld heb af te leveren. En wel binnen uiterlijk 14 dagen. Indien u dat niet doet ben ik genoodzaakt verdere stappen te ondernemen, maar ik hoop uiteraard dat het niet zo ver hoeft te komen.

Met vriendelijke groet,
Mrbrightside
Bijlage 1: foto inhoud doos
Bijlage 2: orderbevestiging
Zoiets. Als je zelf iets wil opstellen even rekening houdendatxje drie dingen er sowieso in zet:
- Het probleem
- de oplossing die je wil (krachtens de wet)
- een redelijke termijn daar voor.

[ Bericht 1% gewijzigd door trein2000 op 14-09-2019 12:45:38 ]
Captain_Ghostzaterdag 14 september 2019 @ 12:54
gewoon retouren. en zeggen dat product verkeerd is. Voor de rest is het hun probleem, niet de jouwe.

Zij had een smartphone moet leveren.
Mrbrightside1987zaterdag 14 september 2019 @ 13:26
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 12:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nee. Gewoon duidelijke brief heen sturen.
[..]

Zoiets. Als je zelf iets wil opstellen even rekening houdendatxje drie dingen er sowieso in zet:
- Het probleem
- de oplossing die je wil (krachtens de wet)
- een redelijke termijn daar voor.
Maar waarom zouden ze onderzoek gaan doen? Wie het van de inpak medewerkers heeft gestolen? Heb ik geen boodschap aan tenslotte.

Hier kan ik wat mee!
trein2000zaterdag 14 september 2019 @ 13:30
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:26 schreef Mrbrightside1987 het volgende:

[..]

Maar waarom zouden ze onderzoek gaan doen? Wie het van de inpak medewerkers heeft gestolen? Heb ik geen boodschap aan tenslotte.

Hier kan ik wat mee!
Of jij niet liegt, smartphones zijn een risicogeval zeg maar.
SwitchSwatchzaterdag 14 september 2019 @ 13:45
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:26 schreef Mrbrightside1987 het volgende:

[..]

Maar waarom zouden ze onderzoek gaan doen? Wie het van de inpak medewerkers heeft gestolen? Heb ik geen boodschap aan tenslotte.

Hier kan ik wat mee!
Is toch vrij logisch dat ze een onderzoek willen doen? Anders kan iedereen makkelijk de boel oplichten door te zeggen dat ze iets anders hebben ontvangen.
trein2000zaterdag 14 september 2019 @ 16:27
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:45 schreef SwitchSwatch het volgende:

[..]

Is toch vrij logisch dat ze een onderzoek willen doen? Anders kan iedereen makkelijk de boel oplichten door te zeggen dat ze iets anders hebben ontvangen.
Het is toch vrij logisch dat je gewoon het goede levert?
Pap89zaterdag 14 september 2019 @ 16:42
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 16:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het is toch vrij logisch dat je gewoon het goede levert?
Nu ga je er van uit dat TS de waarheid spreekt.
jeroen25zaterdag 14 september 2019 @ 16:48
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 16:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het is toch vrij logisch dat je gewoon het goede levert?
Als het verkeerde is geleverd dan zal alsnog het juiste geleverd moeten worden.
Een onderzoek om de processen bij de verkoper te verbeteren is dan niet relevant.

Maar de verkoper kan met 'onderzoek' natuurlijk ook bedoelen dat ze de koper niet vertrouwen en eerst zelf willen nagaan of echt het verkeerde is geleverd.
Ze zouden dan 1 oplader te weinig en 1 telefoon te veel hebben.

De koper kan natuurlijk nog steeds de verkoper in gebreke stellen en levering binnen redelijke termijn eisen.
De verkoper kan dat dan alsnog doen of zeggen dat ze toch eerst hun onderzoek gaan doen.
In dat geval zal de koper naar de rechter moeten.
SwitchSwatchzaterdag 14 september 2019 @ 16:59
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 16:42 schreef Pap89 het volgende:

[..]

Nu ga je er van uit dat TS de waarheid spreekt.
Precies.
trein2000zaterdag 14 september 2019 @ 16:59
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 16:48 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Als het verkeerde is geleverd dan zal alsnog het juiste geleverd moeten worden.
Een onderzoek om de processen bij de verkoper te verbeteren is dan niet relevant.

Maar de verkoper kan met 'onderzoek' natuurlijk ook bedoelen dat ze de koper niet vertrouwen en eerst zelf willen nagaan of echt het verkeerde is geleverd.
Ze zouden dan 1 oplader te weinig en 1 telefoon te veel hebben.

De koper kan natuurlijk nog steeds de verkoper in gebreke stellen en levering binnen redelijke termijn eisen.
De verkoper kan dat dan alsnog doen of zeggen dat ze toch eerst hun onderzoek gaan doen.
In dat geval zal de koper naar de rechter moeten.
Ja prima zo'n onderzoek. Maar dat hoeft geen weken te duren. Hun maken de fout.

En ik zou naar de geschillencommissie gaan. Daar zijn alle grote jongens wel bij aangesloten.
Niznozaterdag 14 september 2019 @ 17:19
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 16:42 schreef Pap89 het volgende:

[..]

Nu ga je er van uit dat TS de waarheid spreekt.
Dat doen we in WGR sowieso, anders kunnen we heel WGR wel opdoeken.
SwitchSwatchzaterdag 14 september 2019 @ 17:36
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 september 2019 17:19 schreef Nizno het volgende:

[..]

Dat doen we in WGR sowieso, anders kunnen we heel WGR wel opdoeken.
Klopt. Maar dan is het toch nog steeds begrijpelijk dat zo een onderneming wel een onderzoek wilt doen?
Peterzaterdag 14 september 2019 @ 17:37
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 16:42 schreef Pap89 het volgende:

[..]

Nu ga je er van uit dat TS de waarheid spreekt.
Volgens het consumentenrecht is de eerste 6 maanden de bewijslast omgedraaid: de verkoper moet aantonen dat de consument iets fout heeft gedaan.
Niznozaterdag 14 september 2019 @ 17:39
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 17:36 schreef SwitchSwatch het volgende:

[..]

Klopt. Maar dan is het toch nog steeds begrijpelijk dat zo een onderneming wel een onderzoek wilt doen?
Dan sturen ze TS nu wel de telefoon op en als blijkt uit het onderzoek dat TS idd al een telefoon had gehad kunnen ze een rekening sturen en eventueel rechtsgang indien TS niet over de brug komt.
baskickzaterdag 14 september 2019 @ 17:59
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 17:37 schreef Peter het volgende:

[..]

Volgens het consumentenrecht is de eerste 6 maanden de bewijslast omgedraaid: de verkoper moet aantonen dat de consument iets fout heeft gedaan.
Ja, conformiteit, maar geldt dat ook voor een foutieve levering? Dan kan iedereen wel claimen een lege doos ontvangen te hebben.
Peterzaterdag 14 september 2019 @ 18:04
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2019 17:59 schreef baskick het volgende:

[..]

Ja, conformiteit, maar geldt dat ook voor een foutieve levering? Dan kan iedereen wel claimen een lege doos ontvangen te hebben.
Waarom zou de verzender dat niet moeten kunnen aantonen?
Anders kun je als webshop wel lege dozen gaan versturen.

@TS, heb je van de post een tracknummer en kun je daar een gewicht vinden?
baskickzaterdag 14 september 2019 @ 18:06
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 18:04 schreef Peter het volgende:

[..]

Waarom zou de verzender dat niet moeten kunnen aantonen?
Anders kun je als webshop wel lege dozen gaan versturen.

@:TS, heb je van de post een tracknummer en kun je daar een gewicht vinden?
Fair enough. Bij fulfilment wordt de inhoud ongetwijfeld gefotografeerd.
Mrbrightside1987zaterdag 14 september 2019 @ 18:23
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 18:04 schreef Peter het volgende:

[..]

Waarom zou de verzender dat niet moeten kunnen aantonen?
Anders kun je als webshop wel lege dozen gaan versturen.

@:TS, heb je van de post een tracknummer en kun je daar een gewicht vinden?
Ja, 250 gram staat er op. Maar de draadloze oplader weegt ook ongeveer zoveel als ik de specificaties op zoek.
Mrbrightside1987zaterdag 14 september 2019 @ 18:24
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 18:06 schreef baskick het volgende:

[..]

Fair enough. Bij fulfilment wordt de inhoud ongetwijfeld gefotografeerd.
Ja. Denk dat ze eerst intern willen kijken wie wat heeft gestolen, maar ze maken van hun interne probleem mijn probleem. Niet echt netjes.
Lightzaterdag 14 september 2019 @ 19:06
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 18:24 schreef Mrbrightside1987 het volgende:

[..]

Ja. Denk dat ze eerst intern willen kijken wie wat heeft gestolen, maar ze maken van hun interne probleem mijn probleem. Niet echt netjes.
Ik kan me wel voorstellen dat ze niet meteen naar het magazijn rennen om je een telefoon te sturen, maar een onderzoek van een paar weken is wel weer wat overdreven.
Mrbrightside1987zaterdag 14 september 2019 @ 19:38
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 19:06 schreef Light het volgende:

[..]

Ik kan me wel voorstellen dat ze niet meteen naar het magazijn rennen om je een telefoon te sturen, maar een onderzoek van een paar weken is wel weer wat overdreven.
Paar dagen tot een paar weken was het antwoord. Tot 2 a 3 weken kon het duren.
Mrmimezaterdag 14 september 2019 @ 21:28
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 12:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nee. Gewoon duidelijke brief heen sturen.
[..]

Zoiets. Als je zelf iets wil opstellen even rekening houdendatxje drie dingen er sowieso in zet:
- Het probleem
- de oplossing die je wil (krachtens de wet)
- een redelijke termijn daar voor.
Jij hebt echt altijd goede posts met nuttige hulp ^O^
Steef1991zaterdag 14 september 2019 @ 21:33
Als het gewicht bij verzending hetzelfde is als wat jij retourneert zit je altijd goed.
Dat is het enige wat gecontroleerd wordt, en heel af en toe beelden vanuit het magazijn wat er in het doosje gegaan is.

Ik spreek uit ervaring vriend van mij werkt bij een niet nader te noemen gigantische webshop.
En zelfs is het juiste product in het doosje gegaan en jij zegt van niet en de gewichten kloppen krijg je alsnog gelijk de eerste keer.

Nee wil jullie niet laten oplichten maar een klein inzicht geven :)
Mrbrightside1987zondag 15 september 2019 @ 10:17
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 21:33 schreef Steef1991 het volgende:
Als het gewicht bij verzending hetzelfde is als wat jij retourneert zit je altijd goed.
Dat is het enige wat gecontroleerd wordt, en heel af en toe beelden vanuit het magazijn wat er in het doosje gegaan is.

Ik spreek uit ervaring vriend van mij werkt bij een niet nader te noemen gigantische webshop.
En zelfs is het juiste product in het doosje gegaan en jij zegt van niet en de gewichten kloppen krijg je alsnog gelijk de eerste keer.

Nee wil jullie niet laten oplichten maar een klein inzicht geven :)
Dit biedt hoop! Heb je dm gestuurd ;)
Mrbrightside1987zondag 15 september 2019 @ 10:25
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 21:28 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Jij hebt echt altijd goede posts met nuttige hulp ^O^
Heel behulpzaam idd! Thanx nogmaals.
baskickzondag 15 september 2019 @ 11:16
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 21:33 schreef Steef1991 het volgende:
Als het gewicht bij verzending hetzelfde is als wat jij retourneert zit je altijd goed.
Dat is het enige wat gecontroleerd wordt, en heel af en toe beelden vanuit het magazijn wat er in het doosje gegaan is.

Ik spreek uit ervaring vriend van mij werkt bij een niet nader te noemen gigantische webshop.
En zelfs is het juiste product in het doosje gegaan en jij zegt van niet en de gewichten kloppen krijg je alsnog gelijk de eerste keer.

Nee wil jullie niet laten oplichten maar een klein inzicht geven :)
Je wilt zeggen dat de inhoud van een retour niet bekeken wordt (hetzij door een scan bij een intakte verpakking, hetzij met de hand bij uitval)?
Mrbrightside1987zondag 15 september 2019 @ 11:37
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 11:16 schreef baskick het volgende:

[..]

Je wilt zeggen dat de inhoud van een retour niet bekeken wordt (hetzij door een scan bij een intakte verpakking, hetzij met de hand bij uitval)?
Dat zegt hij toch niet?
baskickzondag 15 september 2019 @ 13:39
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 11:37 schreef Mrbrightside1987 het volgende:

[..]

Dat zegt hij toch niet?
Jawel. Hij zegt dat het gewicht het enige is.
Steef1991zondag 15 september 2019 @ 14:03
Ja dat klopt, er hangen wel camera’s bij de magazijnen.
Maar heb meerdere casussen gezien waarbij het goede toestel werd ingepakt, maar klant zogenaamd verkeerde levering ontvangen had.
Post nl trackt alleen de afmetingen en gewicht als deze overeenkomen krijg je de eerste keer altijd gelijk.
In geval van TS als de gewichten en afmetingen overeenkomen krijg jij gewoon je uitbetaling of omruiling.
trein2000zondag 15 september 2019 @ 14:44
I
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 14:03 schreef Steef1991 het volgende:
Ja dat klopt, er hangen wel camera’s bij de magazijnen.
Maar heb meerdere casussen gezien waarbij het goede toestel werd ingepakt, maar klant zogenaamd verkeerde levering ontvangen had.
Post nl trackt alleen de afmetingen en gewicht als deze overeenkomen krijg je de eerste keer altijd gelijk.
In geval van TS als de gewichten en afmetingen overeenkomen krijg jij gewoon je uitbetaling of omruiling.
Is ook gevolg van de wet, het is aan de winkel om aan te tonen dat de fout bij jou ligt.
Mrbrightside1987zondag 15 september 2019 @ 17:23
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 14:03 schreef Steef1991 het volgende:
Ja dat klopt, er hangen wel camera’s bij de magazijnen.
Maar heb meerdere casussen gezien waarbij het goede toestel werd ingepakt, maar klant zogenaamd verkeerde levering ontvangen had.
Post nl trackt alleen de afmetingen en gewicht als deze overeenkomen krijg je de eerste keer altijd gelijk.
In geval van TS als de gewichten en afmetingen overeenkomen krijg jij gewoon je uitbetaling of omruiling.
Duidelijk verhaal. Dan hoef ik me geen zorgen te maken👌
baskickzondag 15 september 2019 @ 18:49
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 14:03 schreef Steef1991 het volgende:
Ja dat klopt, er hangen wel camera’s bij de magazijnen.
Maar heb meerdere casussen gezien waarbij het goede toestel werd ingepakt, maar klant zogenaamd verkeerde levering ontvangen had.
Post nl trackt alleen de afmetingen en gewicht als deze overeenkomen krijg je de eerste keer altijd gelijk.
In geval van TS als de gewichten en afmetingen overeenkomen krijg jij gewoon je uitbetaling of omruiling.
Afmetingen en gewicht wijken nogal vaak af als een andere doos gebruikt wordt. Gammel systeem.
Speekselkliermaandag 16 september 2019 @ 00:16
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 17:23 schreef Mrbrightside1987 het volgende:

[..]

Duidelijk verhaal. Dan hoef ik me geen zorgen te maken👌
hij heeft het waarschijnlijk om een heel grote webshop. die hebben geen zin in gezeur. ik weet niet of jij bij een van de grote 5 hebt gekocht??
Mrbrightside1987maandag 16 september 2019 @ 20:47
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 00:16 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

hij heeft het waarschijnlijk om een heel grote webshop. die hebben geen zin in gezeur. ik weet niet of jij bij een van de grote 5 hebt gekocht??
Wat noem je de grote 5?
Speekselkliermaandag 16 september 2019 @ 22:06
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 20:47 schreef Mrbrightside1987 het volgende:

[..]

Wat noem je de grote 5?
bol, coolblue en nog 3
Hallmarkdinsdag 17 september 2019 @ 08:09
Tegenwoordig pak ik m'n telefoon/tablet er bij en film terwijl ik uitpak. Voorkomt problemen.
baskickdinsdag 17 september 2019 @ 08:14
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 08:09 schreef Hallmark het volgende:
Tegenwoordig pak ik m'n telefoon/tablet er bij en film terwijl ik uitpak. Voorkomt problemen.
Leuk, uboxing video's ;)
mscholdinsdag 17 september 2019 @ 10:29
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 16:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het is toch vrij logisch dat je gewoon het goede levert?
als TS via bv bol een smartphone bestelt en deze heeft een verkeerde EAN die bij de verkoper (een wederverkoper) aan een draadloze oplader is gekoppeld kan dat prima gebeuren..

ik weet uit ervaring met bol+werk dat koppelingen op barcode volledig mank kunnen lopen (dvdbox bestellen, kattenbakgrind ontvangen bv)
trein2000dinsdag 17 september 2019 @ 11:18
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2019 10:29 schreef mschol het volgende:

[..]

als TS via bv bol een smartphone bestelt en deze heeft een verkeerde EAN die bij de verkoper (een wederverkoper) aan een draadloze oplader is gekoppeld kan dat prima gebeuren..

ik weet uit ervaring met bol+werk dat koppelingen op barcode volledig mank kunnen lopen (dvdbox bestellen, kattenbakgrind ontvangen bv)
Ja dat is mij ook wel eens gebeurd, zei het dat het geen smartphone was. De volgende dag werd het juiste product geleverd.
Chinlessdinsdag 17 september 2019 @ 22:04
Als t om bol gaat, die maken laatste tijd wel veel fouten. Heb laatste 2 weken ook steeds een ander product ontvangen.... gaat om zaken van 2 tientjes, maar toch.
TheoddDutchGuyvrijdag 20 september 2019 @ 17:22
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 22:04 schreef Chinless het volgende:
Als t om bol gaat, die maken laatste tijd wel veel fouten. Heb laatste 2 weken ook steeds een ander product ontvangen.... gaat om zaken van 2 tientjes, maar toch.
Dat komt omdat ze allerlei externe partijen zooi laten verkopen waarvan je geen idee hebt hoe die te werk gaan.

Meestal betaal ik maar een paar knaken meer bij een wat bekendere verkoper als ik een keus heb als 't ware, dan dat ik het risico ga nemen een verkoper uit te kiezen die geen recensies heeft, net actief is maar zogenaamd wel xx eu lager zit met de prijs dan alle anderen.. dat is gewoon verdacht.

Ik denk dat we de komende jaren gaan zien dat het uit de hand loopt en dan bol ingrijpt en verkopers strenger gaat controleren.
mscholvrijdag 20 september 2019 @ 17:56
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 17:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat komt omdat ze allerlei externe partijen zooi laten verkopen waarvan je geen idee hebt hoe die te werk gaan.

Meestal betaal ik maar een paar knaken meer bij een wat bekendere verkoper als ik een keus heb als 't ware, dan dat ik het risico ga nemen een verkoper uit te kiezen die geen recensies heeft, net actief is maar zogenaamd wel xx eu lager zit met de prijs dan alle anderen.. dat is gewoon verdacht.

Ik denk dat we de komende jaren gaan zien dat het uit de hand loopt en dan bol ingrijpt en verkopers strenger gaat controleren.
bol faciliteert dit door iedere verkoper de optie te geven producten aan te passen en nieuwe producten toe te voegen.
probleem ligt deels bij domme verkopers maar grotendeels bij het stupide beleid van bol.com

begincontrole doen ze overigens al afaik
TheoddDutchGuyvrijdag 20 september 2019 @ 18:29
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 17:56 schreef mschol het volgende:

[..]

bol faciliteert dit door iedere verkoper de optie te geven producten aan te passen en nieuwe producten toe te voegen.
probleem ligt deels bij domme verkopers maar grotendeels bij het stupide beleid van bol.com

begincontrole doen ze overigens al afaik
Zou goed kunnen inderdaad.
Als ik een verkoper ga mailen, doe ik dat altijd met een vinkje dat het ook naar bol gestuurd word.
Moet je eens kijken hoe snel ze dan meestal reageren en/of de boel willen helpen of corrigeren etc.
valentijn101donderdag 26 september 2019 @ 18:04
TS, is je probleem inmiddels opgelost? Gaat het om de zelfde verkoper als hier-> WGR / Grote webwinkel levert fout artikel ?
BarryOSevenzondag 29 september 2019 @ 11:42
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 17:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat komt omdat ze allerlei externe partijen zooi laten verkopen waarvan je geen idee hebt hoe die te werk gaan.

Meestal betaal ik maar een paar knaken meer bij een wat bekendere verkoper als ik een keus heb als 't ware, dan dat ik het risico ga nemen een verkoper uit te kiezen die geen recensies heeft, net actief is maar zogenaamd wel xx eu lager zit met de prijs dan alle anderen.. dat is gewoon verdacht.

Ik denk dat we de komende jaren gaan zien dat het uit de hand loopt en dan bol ingrijpt en verkopers strenger gaat controleren.
Wat is daar verdacht aan? Hoe moet je anders aan recensies komen? Dat kan toch alleen door de prijs te laten zakken...?
klipperzondag 29 september 2019 @ 13:46
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 22:04 schreef Chinless het volgende:
Als t om bol gaat, die maken laatste tijd wel veel fouten. Heb laatste 2 weken ook steeds een ander product ontvangen.... gaat om zaken van 2 tientjes, maar toch.
Gebeurt bij mij ook weleens, maar Bol lost het altijd gelijk zonder problemen op.
Wat dat betreft koop ik daar graag, worden de problemen zonder veel gedoe gewoon opgelost en maakt niet uit of het een externe verkoper is of niet, maar dat zal bij ts niet het geval zijn.

Bij bol kun je kiezen voor achteraf of ideal bijvoorbeeld, je betaalt echter altijd aan bol, dus bij een verschil ben je niet gelijk je geld kwijt.

Zelf meegemaakt dat mijn geld keurig teruggestort werd omdat de verkoper niet meer reageerde.
En het mooie is dat alle mailverkeer via bol loopt.
CoExistzondag 29 september 2019 @ 15:40
In het Bolcom distributiecentrum stikt het van de overwerkte Poolse arbeidsmigranten.
Ben er niet verbaasd over dat dit gebeurd.

Lees en huiver:
https://www.volkskrant.nl(...)an-bol-com~b18a9510/

[ Bericht 0% gewijzigd door CoExist op 29-09-2019 16:19:38 ]
Niznozondag 29 september 2019 @ 16:04
Even voor de duidelijkheid. Hier is nergens gemeld over welke webwinkel dit gaat.