update :quote:Zoon Femke Halsema gearresteerd in verband met gewapende inbraak
Burgemeester Femke Halsema (GroenLinks) van Amsterdam is in grote verlegenheid gebracht door de arrestatie van haar minderjarige zoon in verband met een gewapende inbraak. Dat schrijft De Telegraaf woensdag.
De vijftienjarige jongen werd in het weekeinde van 14 juli opgepakt na een achtervolging. De burgemeesterszoon was met een andere jongen op de vlucht omdat zij waren betrapt bij een inbraak op een woonboot.
Na de arrestatie vond de politie op de woonboot twee messen die de jeugdige verdachten kennelijk als wapen hadden meegenomen. Ook werd op de vluchtroute een alarmpistool gevonden. De politie vermoedt dat het tweetal het wapen tijdens het vluchten heeft weggegooid.
Binnen kringen van politie en Openbaar Ministerie is groot ongenoegen omdat de aanhouding al weken ’onder de pet’ wordt gehouden. De officiële reden is dat het onderzoek in alle rust moet plaatsvinden. Veel politiemensen vrezen echter dat het incident in de doofpot gaat.
De affaire is pijnlijk voor Halsema. Dinsdag schreef de burgemeester aan de gemeenteraad dat ze gaat kijken of er extra maatregelen nodig zijn naar aanleiding van de recente geweldsincidenten in de stad.De hoofdstad werd de afgelopen week opgeschrikt door meerdere schietincidenten, waarvan meerdere in Zuidoost, in Geuzenveld en op IJburg. Ook werd er een handgranaat gevonden bij een woning in Zuidoost.
https://tpo.nl/2019/08/14(...)verband-met-inbraak/
Als ze er met haar man niet over praat kan ze dat zomaar oprecht gedacht hebben.quote:Op zaterdag 14 september 2019 11:09 schreef MrBadGuy het volgende:
Het nep wapen blijkt dus een onklaar gemaakt wapen te zijn, toch wel een belangrijk verschil. Een nep wapen kan nog redelijk variërend wat betreft hoe echt/nep het er uitziet, een onklaar gemaakt wapen ziet er gewoon echt uit (want het wapen ís echt, alleen werkt ie niet meer). Waarom noemen Halsema en de advocaat het dan toch een nep wapen?
yooquote:Op zaterdag 14 september 2019 11:15 schreef Leandra het volgende:
Linkje naar het NRC interview erbij in de OP?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ambtswoning-a3973363
Ik neem aan omdat zij weten dat het publiek alles aangrijpt om haar op aan te vallen. Functioneel zijn in dit geval beide hetzelfde en in de brief had Halsema niet zoveel keus want als ze daar in vijf zinnen het wapen moet beschrijven, verzekeren dat het onklaar was gemaakt, uitleggen waar het vandaan kwam én overtuigen dat zij geen enkele weet van het wapen had, dan ligt de focus van die hele brief ineens niet meer bij de Telegraaf maar bij het wapen en waar het vandaan kwam.quote:Op zaterdag 14 september 2019 11:09 schreef MrBadGuy het volgende:
Het nep wapen blijkt dus een onklaar gemaakt wapen te zijn, toch wel een belangrijk verschil. Een nep wapen kan nog redelijk variërend wat betreft hoe echt/nep het er uitziet, een onklaar gemaakt wapen ziet er gewoon echt uit (want het wapen ís echt, alleen werkt ie niet meer). Waarom noemen Halsema en de advocaat het dan toch een nep wapen?
Leeft die nog?quote:
Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren, dat snap jij even goed als ieder ander hier.quote:Op zaterdag 14 september 2019 11:26 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Zoals ik hier al weken schrijf: die trut zal moeten aftreden. Zo grappig dat er mensen zijn die dat niet meteen begrijpen.
Mwoah, het is de oppositie die Halsema op het matje roept. Die ruikt logischerwijs bloed.quote:Op zaterdag 14 september 2019 11:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
When the shit hits the fan![]()
![]()
*pakt popcorn*
Uit principe zou ze al niet moeten aftreden. Alleen het hebben van een puberzoon die stomme streken uithaalt en een zak hooi van een man zijn namelijk geen redenen om af te treden.quote:Op zaterdag 14 september 2019 11:26 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Zoals ik hier al weken schrijf: die trut zal moeten aftreden. Zo grappig dat er mensen zijn die dat niet meteen begrijpen.
Het gaat dan ook om de wijze waarop ze er tot nu toe mee omgaat.quote:Op zaterdag 14 september 2019 11:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Uit principe zou ze al niet moeten aftreden. Alleen het hebben van een puberzoon die stomme streken uithaalt en een zak hooi van een man zijn namelijk geen redenen om af te treden.
Op basis waarvan precies?quote:Op zaterdag 14 september 2019 11:26 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Daar valt weinig van te zeggen.quote:Op zaterdag 14 september 2019 11:34 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Het gaat dan ook om de wijze waarop ze er tot nu toe mee omgaat.
Als De Telegraaf dat vreselijke artikel niet had geplaatst, had ze er net als iedere moeder alleen slapeloze nachten en een hoop zorgen over gehad. Ze had de ruimte moeten krijgen om er zo mee om te gaan. Zoals hopelijk de moeder van het vriendje wel ermee kan dealen.quote:Op zaterdag 14 september 2019 11:34 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Het gaat dan ook om de wijze waarop ze er tot nu toe mee omgaat.
Nee, dan kent hij zijn rol welquote:Is het niet naïef om te veronderstellen dat er vroeg of laat geen vragen zouden komen over de herkomst van het wapen?
„Luister, ik heb voorgesteld dat er een persconferentie zou komen met Femke en onze zoon. Die jongen in een mooi pak. Ik ben heel Amerikaans in dat soort dingen. Maar ie-de-reen zegt: niet de publiciteit zoeken. Ik ken mijn rol in dit soort gevallen. Als er zoiets gebeurt, wordt het direct een zaak tussen de burgemeester, haar woordvoerder en de advocaat. Dan ben ik geen factor van belang meer – en dat snap ik ook.”
De gieren cirkelen om het karkas, gewoon lijkenpikkerijquote:Op zaterdag 14 september 2019 11:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
Gemeenteraad roept Halsema op het matje om verboden vuurwapen in ambtswoning![]()
![]()
Burgemeester Femke Halsema moet volledige openheid van zaken geven over het vuurwapen waarmee haar 15-jarige zoon in juli werd aangehouden. Dat stellen de raadsfracties van VVD en FvD. ‘Een verboden vuurwapen in de ambtswoning. Dit is niet langer een privékwestie.’![]()
![]()
VVD-fractievoorzitter Marianne Poot heeft de kwestie geagendeerd voor de raadscommissie algemene zaken op donderdag 26 september. Alle fractievoorzitters zullen Halsema dan het hemd van het lijf vragen.Poot had het beeld dat de puberzoon van de burgemeester met een kermispistooltje had staan zwaaien, maar het blijkt om een onklaar gemaakte revolver te gaan. Dat vertelde Robert Oey, de man van Halsema, in een interview met NRC. ,,Ik was erg verbaasd toen ik het las. Ik wil de dat de burgemeester hier uitleg over geeft.’’
Poot wil alles weten over het vuurwapen. ,,Waarom noemde de burgemeester het een nepwapen? Ik weet het niet. Ik wil er niet over speculeren omdat ik uitga van de oprechtheid en de eerlijkheid van de burgemeester. Maar het is nu wel tijd om goed uitleg te geven aan de gemeenteraad. Het is voor ons geen privékwestie meer, maar een serieuze zaak waar de burgemeester aan de raad en de Amsterdammers verantwoording moet afleggen.’’
Ook willen de raadsleden weten wat Halsema wist van het wapen dat haar man in de woonkamer had ‘verstopt'. En op welke wijze was het onklaar gemaakt? Was de revolver eenvoudig weer schietklaar te krijgen? Was er munitie aanwezig? ,,Wanneer wist ze dat het een echt wapen was? Wat heeft ze er vervolgens aan gedaan? We hebben tal van vragen.’’ Poot wil niet op de antwoorden vooruit lopen en kan nog niet concluderen of Halsema de raad onjuist heeft geïnformeerd.
Halsema moet zich in de raadscommissie verantwoorden omdat de agenda van de reguliere gemeenteraad tjokvol is en er dan geen ruimte is voor een debat.
https://www.ad.nl/binnenl(...)mbtswoning~a281faac/
When the shit hits the fan![]()
![]()
*pakt popcorn*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |