abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188939893

quote:
Zoon Femke Halsema gearresteerd in verband met gewapende inbraak

Burgemeester Femke Halsema (GroenLinks) van Amsterdam is in grote verlegenheid gebracht door de arrestatie van haar minderjarige zoon in verband met een gewapende inbraak. Dat schrijft De Telegraaf woensdag.

De vijftienjarige jongen werd in het weekeinde van 14 juli opgepakt na een achtervolging. De burgemeesterszoon was met een andere jongen op de vlucht omdat zij waren betrapt bij een inbraak op een woonboot.

Na de arrestatie vond de politie op de woonboot twee messen die de jeugdige verdachten kennelijk als wapen hadden meegenomen. Ook werd op de vluchtroute een alarmpistool gevonden. De politie vermoedt dat het tweetal het wapen tijdens het vluchten heeft weggegooid.

Binnen kringen van politie en Openbaar Ministerie is groot ongenoegen omdat de aanhouding al weken ’onder de pet’ wordt gehouden. De officiële reden is dat het onderzoek in alle rust moet plaatsvinden. Veel politiemensen vrezen echter dat het incident in de doofpot gaat.

De affaire is pijnlijk voor Halsema. Dinsdag schreef de burgemeester aan de gemeenteraad dat ze gaat kijken of er extra maatregelen nodig zijn naar aanleiding van de recente geweldsincidenten in de stad.De hoofdstad werd de afgelopen week opgeschrikt door meerdere schietincidenten, waarvan meerdere in Zuidoost, in Geuzenveld en op IJburg. Ook werd er een handgranaat gevonden bij een woning in Zuidoost.

https://tpo.nl/2019/08/14(...)verband-met-inbraak/
update :
Het nepwapens blijkt van vader te zijn. Heeft 10 dagen in de ambtswoning gelegen.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ambtswoning-a3973363
pi_188939950
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:09 schreef MrBadGuy het volgende:
Het nep wapen blijkt dus een onklaar gemaakt wapen te zijn, toch wel een belangrijk verschil. Een nep wapen kan nog redelijk variërend wat betreft hoe echt/nep het er uitziet, een onklaar gemaakt wapen ziet er gewoon echt uit (want het wapen ís echt, alleen werkt ie niet meer). Waarom noemen Halsema en de advocaat het dan toch een nep wapen?
Als ze er met haar man niet over praat kan ze dat zomaar oprecht gedacht hebben.
Ze kan zelfs altijd wel gedacht hebben dat dat wapen van het logo "nep" was, al dan niet omdat het onklaar gemaakt was, of simpelweg omdat hij dat zo uitgelegd heeft.
"Is niet echt joh..."
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188939967
Linkje naar het NRC interview erbij in de OP?

Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188939976
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:15 schreef Leandra het volgende:
Linkje naar het NRC interview erbij in de OP?

yoo
pi_188940037
Volgens Oey, die documentairemaker en filmproducent is, is het een echte, onklaar gemaakte revolver die in Duitsland is aangeschaft. „Ik ken het wapen al twintig jaar. We hebben het in 1999 gefotografeerd voor het logo van onze toenmalige productiemaatschappij.” Sindsdien is de revolver eigendom van een goede vriend, die ook in de stad woont. Daar heeft Oey het wapen een paar weken voor de aanhouding van zijn zoon opgepikt voor een filmshoot. :')

In het interview zegt haar man, filmmaker Robert Oey, het volgende: „Ik heb het ding in een juten zak gedaan en in een kastje in de woonkamer gelegd”, aldus Oey. Volgens hem wist Halsema niet dat er een revolver in huis was :') en heeft hij haar dat pas verteld nadat hun zoon was aangehouden. Ze heeft het vervolgens niet in haar brief vermeld „omdat er door de buitenwacht geen vragen werden gesteld over de herkomst van het wapen.” :')

https://www.telegraaf.nl/(...)alsema-was-van-vader

Zoveel leugens in zo een kort bericht :r
pi_188940044
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:09 schreef MrBadGuy het volgende:
Het nep wapen blijkt dus een onklaar gemaakt wapen te zijn, toch wel een belangrijk verschil. Een nep wapen kan nog redelijk variërend wat betreft hoe echt/nep het er uitziet, een onklaar gemaakt wapen ziet er gewoon echt uit (want het wapen ís echt, alleen werkt ie niet meer). Waarom noemen Halsema en de advocaat het dan toch een nep wapen?
Ik neem aan omdat zij weten dat het publiek alles aangrijpt om haar op aan te vallen. Functioneel zijn in dit geval beide hetzelfde en in de brief had Halsema niet zoveel keus want als ze daar in vijf zinnen het wapen moet beschrijven, verzekeren dat het onklaar was gemaakt, uitleggen waar het vandaan kwam én overtuigen dat zij geen enkele weet van het wapen had, dan ligt de focus van die hele brief ineens niet meer bij de Telegraaf maar bij het wapen en waar het vandaan kwam.

Waarschijnlijk hadden Halsema en advocaat niet verwacht dat de details van het wapen naar buiten zouden komen, dus dat ze met deze kwalificatie weg zouden komen.

Opmerkelijk dat net haar man met een dolksteek zijn rol in het hele gebeuren opeist.
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 14 september 2019 @ 11:22:14 #7
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_188940046
Nu al zin in Jensen maandag!
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_188940060
Welke agenten hebben naar De Telegraaf de arrestatie van zoon Halsema gelekt?

Blijkbaar niet de agenten die het kind opgepakt hebben, want die hadden direct kunnen verklaren dat het geen nepwapen was wat zoon bij zich had
pi_188940078
quote:
19s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:22 schreef Paul het volgende:
Nu al zin in Jensen maandag!
Leeft die nog?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_188940085
Gemeenteraad roept Halsema op het matje om verboden vuurwapen in ambtswoning :D *O*

Burgemeester Femke Halsema moet volledige openheid van zaken geven over het vuurwapen waarmee haar 15-jarige zoon in juli werd aangehouden. Dat stellen de raadsfracties van VVD en FvD. ‘Een verboden vuurwapen in de ambtswoning. Dit is niet langer een privékwestie.’ _O_ _O_

VVD-fractievoorzitter Marianne Poot heeft de kwestie geagendeerd voor de raadscommissie algemene zaken op donderdag 26 september. Alle fractievoorzitters zullen Halsema dan het hemd van het lijf vragen. _O_ Poot had het beeld dat de puberzoon van de burgemeester met een kermispistooltje had staan zwaaien, maar het blijkt om een onklaar gemaakte revolver te gaan. Dat vertelde Robert Oey, de man van Halsema, in een interview met NRC. ,,Ik was erg verbaasd toen ik het las. Ik wil de dat de burgemeester hier uitleg over geeft.’’

Poot wil alles weten over het vuurwapen. ,,Waarom noemde de burgemeester het een nepwapen? Ik weet het niet. Ik wil er niet over speculeren omdat ik uitga van de oprechtheid en de eerlijkheid van de burgemeester. Maar het is nu wel tijd om goed uitleg te geven aan de gemeenteraad. Het is voor ons geen privékwestie meer, maar een serieuze zaak waar de burgemeester aan de raad en de Amsterdammers verantwoording moet afleggen.’’

Ook willen de raadsleden weten wat Halsema wist van het wapen dat haar man in de woonkamer had ‘verstopt'. En op welke wijze was het onklaar gemaakt? Was de revolver eenvoudig weer schietklaar te krijgen? Was er munitie aanwezig? ,,Wanneer wist ze dat het een echt wapen was? Wat heeft ze er vervolgens aan gedaan? We hebben tal van vragen.’’ Poot wil niet op de antwoorden vooruit lopen en kan nog niet concluderen of Halsema de raad onjuist heeft geïnformeerd.

Halsema moet zich in de raadscommissie verantwoorden omdat de agenda van de reguliere gemeenteraad tjokvol is en er dan geen ruimte is voor een debat.

https://www.ad.nl/binnenl(...)mbtswoning~a281faac/

When the shit hits the fan *O* *O*
*pakt popcorn*
pi_188940091
Zoals ik hier al weken schrijf: die trut zal moeten aftreden. Zo grappig dat er mensen zijn die dat niet meteen begrijpen.
  zaterdag 14 september 2019 @ 11:29:54 #13
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_188940126
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:26 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Zoals ik hier al weken schrijf: die trut zal moeten aftreden. Zo grappig dat er mensen zijn die dat niet meteen begrijpen.
Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren, dat snap jij even goed als ieder ander hier.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_188940156
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:26 schreef ikweethetookniet het volgende:

*pakt popcorn*
Mwoah, het is de oppositie die Halsema op het matje roept. Die ruikt logischerwijs bloed.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_188940178
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:26 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Uit principe zou ze al niet moeten aftreden. Alleen het hebben van een puberzoon die stomme streken uithaalt en een zak hooi van een man zijn namelijk geen redenen om af te treden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188940185
Uit een interview met Robert Oey

Uw partner Femke Halsema schrijft in haar autobiografie Pluche dat u een nogal onthechte indruk op haar maakte toen ze u voor het eerst tegenkwam.
“Hè, staat dat erin? Dat brengt ze dan slim: ‘op mij maakte hij een onthechte indruk’. Zo van: die jongen heeft natuurlijk wat sturing nodig, hahaha. Ik had er zelf niet zo’n last van.”

U ging gewoon flierefluitend door het leven?
“Ja.”

Waar bent u elkaar tegengekomen?
“In Carels Nachtcafé. Stomdronken. Heel gênant. Ik was haar al helemaal vergeten, maar we zagen elkaar opnieuw in De Balie. Ik wist helemaal niet wie ze was. Toen ze zei dat ze voor GroenLinks de Kamer in ging, zei ik alleen: ‘O ja, ik heb ook altijd dominee willen worden.’”
  zaterdag 14 september 2019 @ 11:34:45 #17
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_188940189
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Uit principe zou ze al niet moeten aftreden. Alleen het hebben van een puberzoon die stomme streken uithaalt en een zak hooi van een man zijn namelijk geen redenen om af te treden.
Het gaat dan ook om de wijze waarop ze er tot nu toe mee omgaat.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 14 september 2019 @ 11:35:13 #18
8369 speknek
Another day another slay
pi_188940196
quote:
Op basis waarvan precies?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_188940208
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:34 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Daar valt weinig van te zeggen.
Er is 1 brief naar buiten gebracht met een verklaring en verder laat ze het over aan het OM.

Maar sommigen hier hebben daar toch al 12 topics over volgepraat.
Ik geloof dat de laatste keer dat dat gebeurde, er 2 vliegtuigen de Twin Towers in vlogen.

Dan is het of "heel belangrijk nieuws" of "de haat jegens Femke heel groot".
pi_188940220
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:34 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Als De Telegraaf dat vreselijke artikel niet had geplaatst, had ze er net als iedere moeder alleen slapeloze nachten en een hoop zorgen over gehad. Ze had de ruimte moeten krijgen om er zo mee om te gaan. Zoals hopelijk de moeder van het vriendje wel ermee kan dealen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188940221
Wel bizar trouwens dat hij dat joch zelf voor de bus had willen gooien:

quote:
Is het niet naïef om te veronderstellen dat er vroeg of laat geen vragen zouden komen over de herkomst van het wapen?

„Luister, ik heb voorgesteld dat er een persconferentie zou komen met Femke en onze zoon. Die jongen in een mooi pak. Ik ben heel Amerikaans in dat soort dingen. Maar ie-de-reen zegt: niet de publiciteit zoeken. Ik ken mijn rol in dit soort gevallen. Als er zoiets gebeurt, wordt het direct een zaak tussen de burgemeester, haar woordvoerder en de advocaat. Dan ben ik geen factor van belang meer – en dat snap ik ook.”
Nee, dan kent hij zijn rol wel :r
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188940235
Hmm die ophef over die revolver is zo fake dat het er aan allen eraf spat. Enige doel is lekker stampen op Halsema. Niet veel probleem mee overigens.
pi_188940238
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
Gemeenteraad roept Halsema op het matje om verboden vuurwapen in ambtswoning :D *O*

Burgemeester Femke Halsema moet volledige openheid van zaken geven over het vuurwapen waarmee haar 15-jarige zoon in juli werd aangehouden. Dat stellen de raadsfracties van VVD en FvD. ‘Een verboden vuurwapen in de ambtswoning. Dit is niet langer een privékwestie.’ _O_ _O_

VVD-fractievoorzitter Marianne Poot heeft de kwestie geagendeerd voor de raadscommissie algemene zaken op donderdag 26 september. Alle fractievoorzitters zullen Halsema dan het hemd van het lijf vragen. _O_ Poot had het beeld dat de puberzoon van de burgemeester met een kermispistooltje had staan zwaaien, maar het blijkt om een onklaar gemaakte revolver te gaan. Dat vertelde Robert Oey, de man van Halsema, in een interview met NRC. ,,Ik was erg verbaasd toen ik het las. Ik wil de dat de burgemeester hier uitleg over geeft.’’

Poot wil alles weten over het vuurwapen. ,,Waarom noemde de burgemeester het een nepwapen? Ik weet het niet. Ik wil er niet over speculeren omdat ik uitga van de oprechtheid en de eerlijkheid van de burgemeester. Maar het is nu wel tijd om goed uitleg te geven aan de gemeenteraad. Het is voor ons geen privékwestie meer, maar een serieuze zaak waar de burgemeester aan de raad en de Amsterdammers verantwoording moet afleggen.’’

Ook willen de raadsleden weten wat Halsema wist van het wapen dat haar man in de woonkamer had ‘verstopt'. En op welke wijze was het onklaar gemaakt? Was de revolver eenvoudig weer schietklaar te krijgen? Was er munitie aanwezig? ,,Wanneer wist ze dat het een echt wapen was? Wat heeft ze er vervolgens aan gedaan? We hebben tal van vragen.’’ Poot wil niet op de antwoorden vooruit lopen en kan nog niet concluderen of Halsema de raad onjuist heeft geïnformeerd.

Halsema moet zich in de raadscommissie verantwoorden omdat de agenda van de reguliere gemeenteraad tjokvol is en er dan geen ruimte is voor een debat.

https://www.ad.nl/binnenl(...)mbtswoning~a281faac/

*pakt popcorn*
De gieren cirkelen om het karkas, gewoon lijkenpikkerij
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_188940239
Je zou maar zo'n man hebben die je nog even fijn voor de bus gooit, heb je geen Telegraaf voor nodig :')
pi_188940245
Wonderlijke scenes uit het huwelijk van Femke Halsema en Robert Oey

Robert Oey blijkt zijn zoon het wapen te hebben bezorgd dat leidde tot diens aanhouding. Lag in de woonkamer van de ambtswoning. NRC, die dat achterhaalde, vraagt aan Oef of zijn vrouw boos was dat hij een wapen laat slingeren bij 2 minderjarige kinderen. “Deze kwestie is nog niet uitgesproken tussen Femke en mij. Maar ze is natuurlijk heel boos.

Alleen is dat nog nooit uitgesproken, tot op de dag van vandaag. We kunnen prima ruzie maken, dat is het niet. Maar ze heeft het nog niet tegen me gezegd, al wil ze dat natuurlijk heel graag. Ze heeft nog niet geroepen: ‘Paardenlul, hoe kún je nou…? Ze kan dat zeggen, maar dan zeg ik tegen haar: ‘Dit is gewoon mijn werk. Flikker op met je ambtswoning!’ Dat is de ruzie die we nu beiden uit de weg gaan.”

Toen hun zoon werd aangehouden zat Oey voor zijn werk in Bangkok en hij had geen zin er voor terug te komen. :o

„Femke zei: ‘Ik wil dat je terugkomt.’ Dat heb ik niet gedaan. Ik ben nog twaalf dagen in Bangkok gebleven. Ik heb het weggestopt en heb me volledig op m’n werk gestort daar. Ik heb gedacht: ik zie wel wat ik straks aantref thuis.”

Toen dankzij De Telegraaf de kwestie een nationale rel werd zat het gezin in Kenia. Terwijl zijn vrouw de storm over zich heen kreeg in de nacht voor de publikatie in De Telegraaf ging Oey slapen.

Nog diezelfde nacht tikt Halsema een brief aan alle Amsterdammers. „Buiten op het terras, op haar smartphone,” vertelt Oey, „want we hadden bewust geen laptops bij ons. Ze heeft de hele nacht zitten typen. Ik ben gewoon gaan slapen en las de brief pas de volgende ochtend.” :o

https://www.welingelichte(...)a-en-robert-oey.html

Klinkt als een ideaal huwelijk :') _O-
Dit gaat Femke nog veel meer shit opleveren *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')