Als je geen zin hebt om alle bedrijven te bekijken, hier een lijstje van projecten waar de verschillende bedrijven aan hebben gewerkt:
• Decor: Unbranded heeft gewerkt aan grote shows zoals de MTV EMA's 2019 en 2018, en Toppers in concert 2019. Stage Brothers werkt al jaren aan The Voice of Holland en Vrienden van Amstel Live. A&A doet vooral veel werk voor Volkswagen Auto Group en andere bedrijven op beurzen, misschien zullen zij vooral sponsor stands gaan bouwen?
• Rigging en Motion: Production Resource Group heeft vorig jaar de LED panelen en de driehoeken aan het plafond geleverd in Tel Aviv en is al meerdere actief op ESF, waaronder 2017. Frontline Rigging heeft gewerkt bij ESF 2012 en heeft meerdere shows in Ahoy gedaan, waaronder ten minste de laatste 4 jaar VVAL. Ook nog grotere concerten verzorgt zoals Tomorrowland, Toppers in Concert en Hardbass 2019 (RIP). Ampco heeft meegewerkt bij Defqon.1, Pinkpop en Lowlands 2019.Stage Kinetik heeft meerdere keren werk geleverd bij ESF, de bewegende bolletjes tijdens ESF 2015 en de vliegende Conchita, en de grote brug in 2013.
• Licht, Audio en Video: Twee zijn bij de vorige al aan bod gekomen. Agora is niet veel recents over te vinden, maar heeft meerdere keren bij olympische spelen werk geleverd. HD-Rent heeft werk gedaan tijdens ADE en Rotterdam Pride 2018. Faber verzorgt LED walls/schermen al meerdere jaren bij de Televizier-Ring, TVOH, de EMAs, The Passion, en nog veel meer.
• Power: Niet veel te zeggen, omdat de bedrijven niet veel zeggen. Boels kennen de meeste mensen wel als verhuurbedrijf, denk ik.
• Special Effects: Pyrofoor is een grote naam in de Nederlandse Festival scene, met festivals zoals Defqon.1, Intents, Tomorrowland, Mysteryland; maar ze hebben ook pyro geleverd tijdens ESF 2018, waaronder de brandende trap van oekraiene. Heron is een bedrijf net over de grens bij arnhem dat niet alleen vuurwerk verkoopt voor consumenten maar ook grote shows doet zoals de jaarwisseling in Amsterdam. Lijkt alleen buiten shows te doen, dus misschien vuurwerk door de stad tijdens de shows? Of bij de loper? Grooney Pyro is weer een grote net zoals Pyrofoor, met concerten en festivals zoals Masters of Hardcore, Martin Garrix, Amsterdam Music Festival tijdens ADE, Epica, Within Temptation en veel meer grote concerten en indoor shows.
• Special cams en Meercamerafaciliteiten: OperTec levert cable cams, camera cranes, remote controlled cameras; Ze doen al jaren camera werk voor ESF, waaronder de laatste 4 jaar. Zeker geen onbekende dus. NEP heeft onder andere camera werk gedaan tijdens The Passion, maar ze adverteren nog meer op hun Live Cloud Production; dit komt er op neer dat ze niet op locatie, maar op het mediapark in Hilversum de regie doen. Lijkt me interessant als dit gebruikt wordt. Egripment levert cameras bij sportevenementen zoals de KNVB Beker, Schaatsen, maar ook op festivals zoals mysteryland en ladies of soul, en tv zoals CNN en BankGiro Loterij The Wall. Als laatste United4all, de grootste in nederland denk ik wel; Eredivisie wedstrijden, Europees voetbal, Beste Zangers, Beau, Jumbo Racedagen en nog veel meer.
Volgens mij waren United en NEP al eerder aangekondigd als registratie partners, dus naast Ampco is dat nog meer reden voor mij om te geloven dat de lijst klopt.
[ Bericht 0% gewijzigd door NeilZar op 14-02-2020 22:46:06 ]