opreis | dinsdag 10 september 2019 @ 19:37 |
# De aero regels voor 2019 # Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? # Hoe werkt engine mapping en wat heb je eraan? | |
opreis | dinsdag 10 september 2019 @ 19:38 |
Deze al voorbij gekomen? https://streamable.com/oa8vr In F2 dus wel een straf voor uitgedeeld maar bij Leclerc dus niet | |
lord_bono | dinsdag 10 september 2019 @ 19:40 |
| |
opgebaarde | dinsdag 10 september 2019 @ 19:52 |
Gelden dezelfde regels? Ik heb ergens gelezen dat je het wat dat betreft niet te direct met elkaar mag vergelijken, maar ik weet niet of dat iemands mening was of dat het ook echt vaststaat. En aan de andere kant. Misschien was die straf die Camara kreeg veel te zwaar. Een verkeerde beslissing moet je niet willen herhalen | |
Smacked_Actor | dinsdag 10 september 2019 @ 20:07 |
Sjonge je zal maar de hele tijd praten alsof je ontzettend moet schijten.. | |
sasquatsch | dinsdag 10 september 2019 @ 21:41 |
Nee, de gehele wagen moet over de lijn zijn, niet alleen het deel dat de grond raakt. | |
Nattekat | dinsdag 10 september 2019 @ 21:51 |
Nee. Maar andere coureurs die hetzelfde deden in de F2 hebben ook geen straf gekregen, zal wel wat anders zijn. | |
twiFight | dinsdag 10 september 2019 @ 21:57 |
Het is enigszins zwaar, maar niet per se onterecht IMO. Sette Camara had ook Nyck nét voorbij kunnen laten gaan. Dan had hij geen straf gekregen en had hij maar 0,5-1 sec achterstand op Nyck gehad en daarna kans om terug te komen. Coureurs zullen altijd schaamteloos voordeel pakken en dat is de schuld van de FIA zelf, want er was een periode dat er slecht ingegrepen werd en je dus reeel een paar seconden per race kon winnen door stout te zijn. Het raadsel is dan inderdaad waarom ze in de F1 anders acteren. Wellicht om de strijd levend te houden, want Hamilton had over een heel rondje iets meer pace (toen zijn banden nog heel waren). Maar de rijdersbriefing van de F1 is niet de rijdersbriefing van de F2, dat is waar. Maar normaal gesproken laten ze juist in de F2 iets meer toe, omdat dat nog lerende rijders zijn. | |
sasquatsch | dinsdag 10 september 2019 @ 22:04 |
Dat is juist de reden om zwaarder te straffen, zodat ze leren dat zoiets niet mag | |
#ANONIEM | dinsdag 10 september 2019 @ 22:53 |
Ja, dat zeg ik ook. Maar dat vind ik dus raar. Dat kun je alleen zien door er een camera recht boven te hangen. Wat natuurlijk onmogelijk is bij alle lijnen. | |
sasquatsch | dinsdag 10 september 2019 @ 23:28 |
Daarom geven ze Vettel ook het voordeel van de twijfel. Meestal is het wel duidelijk, maar soms niet. | |
twiFight | woensdag 11 september 2019 @ 00:06 |
Misschien. Maar bij het betere elbogenbeukwerk zijn ze vrij mild in de F2. | |
#ANONIEM | woensdag 11 september 2019 @ 07:22 |
En dan kom ik terug op m'n originele post, als ze dit nou zouden aanhouden is de discussie er dus niet.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2019 07:22:35 ] | |
nogeenoudebekende | woensdag 11 september 2019 @ 07:26 |
Het hele weekend mooie shots van boven maar toevallig bij dat moment niet. | |
Blik | woensdag 11 september 2019 @ 08:26 |
Als ze bij voetbal doellijntechnologie kunnen toepassen moet dat voor de F1 ook niet zo moeilijk zijn op de plekken waar track limits van toepassing zijn, lijkt mij. | |
shiz | woensdag 11 september 2019 @ 08:56 |
Een doel is maar een paar meter breed... | |
#ANONIEM | woensdag 11 september 2019 @ 09:16 |
Moderne techniek: lasers in de grond. Wordt de straal niet meer onderbroken: track limits. | |
nogeenoudebekende | woensdag 11 september 2019 @ 09:19 |
Moet toch ook gewoon met de gps kunnen? | |
#ANONIEM | woensdag 11 september 2019 @ 09:28 |
Niet precies genoeg. Maximaal op een aantal cm's. | |
#ANONIEM | woensdag 11 september 2019 @ 09:29 |
Of je kijkt naar delen die de grond raken, in het geval Vettel kon je duidelijk zien dat hij er overheen was. | |
shiz | woensdag 11 september 2019 @ 09:41 |
Dat is idd de beste definitie, contact patches with the track en dat was duidelijk genoeg niet het geval imho. Krijg je dat gedoe ook niet met schaduw en van bovenaf gezien, blabla. | |
fathank | woensdag 11 september 2019 @ 10:07 |
Gewoon een strook enorm vertragend asfalt of grindbak leggen. Fuck uitloopstroken. | |
zoem | woensdag 11 september 2019 @ 12:50 |
Ik denk dat het meeste wel gezegd is. Tot over een week | |
Nattekat | donderdag 19 september 2019 @ 12:16 |
F1 / [Live] 2019 Singapore Grand Prix #1 |