FOK!forum / Formule 1 / [nabeschouwing] Formula 1 Gran Premio Heineken d'Italia #10 Baggerregie
opreisdinsdag 10 september 2019 @ 19:37
QSB6X64.jpg

0Y3C3ZO.png
M9dUAOv.png

k9bHuVg.png
d3s4TbE.jpg

NM6pfNA.png
DaWJMvG.png

yGXLUYW.png
stats.png

2h72uud.png
countital.png

rBzXSUS.png
# De aero regels voor 2019
# Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit?
# Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen?
# Hoe werkt engine mapping en wat heb je eraan?
opreisdinsdag 10 september 2019 @ 19:38
Deze al voorbij gekomen?

https://streamable.com/oa8vr

In F2 dus wel een straf voor uitgedeeld maar bij Leclerc dus niet
lord_bonodinsdag 10 september 2019 @ 19:40
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 19:38 schreef opreis het volgende:
Deze al voorbij gekomen?

https://streamable.com/oa8vr

In F2 dus wel een straf voor uitgedeeld maar bij Leclerc dus niet
Ferrari-International-Assistance-700x367.png
opgebaardedinsdag 10 september 2019 @ 19:52
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 19:38 schreef opreis het volgende:
Deze al voorbij gekomen?

https://streamable.com/oa8vr

In F2 dus wel een straf voor uitgedeeld maar bij Leclerc dus niet
Gelden dezelfde regels?

Ik heb ergens gelezen dat je het wat dat betreft niet te direct met elkaar mag vergelijken, maar ik weet niet of dat iemands mening was of dat het ook echt vaststaat.

En aan de andere kant. Misschien was die straf die Camara kreeg veel te zwaar. Een verkeerde beslissing moet je niet willen herhalen
Smacked_Actordinsdag 10 september 2019 @ 20:07
Sjonge je zal maar de hele tijd praten alsof je ontzettend moet schijten.. :'(
sasquatschdinsdag 10 september 2019 @ 21:41
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 16:49 schreef BroesWillems het volgende: [..] Dat vind ik dus raar, het is geen voetbal, waarbij de bal vaak door de lucht gaat. Dan is het logisch dat de bal geheel over de lijn moet. Anders gelden er andere regels als de bal rolt of in de lucht hangt. Bij F1 is dat anders, dat is doorgaans geen sport waarbij je door de lucht hoort te vliegen. :P Je kon nu heel duidelijk zien dat alle gedeelten die grond raken over de lijn waren. Als je dat nu aanhoud als richtlijn, kan er nooit tegenspraak zijn.
Nee, de gehele wagen moet over de lijn zijn, niet alleen het deel dat de grond raakt.
Nattekatdinsdag 10 september 2019 @ 21:51
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2019 19:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Gelden dezelfde regels?

Ik heb ergens gelezen dat je het wat dat betreft niet te direct met elkaar mag vergelijken, maar ik weet niet of dat iemands mening was of dat het ook echt vaststaat.

En aan de andere kant. Misschien was die straf die Camara kreeg veel te zwaar. Een verkeerde beslissing moet je niet willen herhalen
Nee. Maar andere coureurs die hetzelfde deden in de F2 hebben ook geen straf gekregen, zal wel wat anders zijn.
twiFightdinsdag 10 september 2019 @ 21:57
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2019 19:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Gelden dezelfde regels?

Ik heb ergens gelezen dat je het wat dat betreft niet te direct met elkaar mag vergelijken, maar ik weet niet of dat iemands mening was of dat het ook echt vaststaat.

En aan de andere kant. Misschien was die straf die Camara kreeg veel te zwaar. Een verkeerde beslissing moet je niet willen herhalen
Het is enigszins zwaar, maar niet per se onterecht IMO. Sette Camara had ook Nyck nét voorbij kunnen laten gaan. Dan had hij geen straf gekregen en had hij maar 0,5-1 sec achterstand op Nyck gehad en daarna kans om terug te komen. Coureurs zullen altijd schaamteloos voordeel pakken en dat is de schuld van de FIA zelf, want er was een periode dat er slecht ingegrepen werd en je dus reeel een paar seconden per race kon winnen door stout te zijn.

Het raadsel is dan inderdaad waarom ze in de F1 anders acteren. Wellicht om de strijd levend te houden, want Hamilton had over een heel rondje iets meer pace (toen zijn banden nog heel waren). Maar de rijdersbriefing van de F1 is niet de rijdersbriefing van de F2, dat is waar. Maar normaal gesproken laten ze juist in de F2 iets meer toe, omdat dat nog lerende rijders zijn.
sasquatschdinsdag 10 september 2019 @ 22:04
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 21:57 schreef twiFight het volgende:

[..]

Het is enigszins zwaar, maar niet per se onterecht IMO. Sette Camara had ook Nyck nét voorbij kunnen laten gaan. Dan had hij geen straf gekregen en had hij maar 0,5-1 sec achterstand op Nyck gehad en daarna kans om terug te komen. Coureurs zullen altijd schaamteloos voordeel pakken en dat is de schuld van de FIA zelf, want er was een periode dat er slecht ingegrepen werd en je dus reeel een paar seconden per race kon winnen door stout te zijn.

Het raadsel is dan inderdaad waarom ze in de F1 anders acteren. Wellicht om de strijd levend te houden, want Hamilton had over een heel rondje iets meer pace (toen zijn banden nog heel waren). Maar de rijdersbriefing van de F1 is niet de rijdersbriefing van de F2, dat is waar. Maar normaal gesproken laten ze juist in de F2 iets meer toe, omdat dat nog lerende rijders zijn.
Dat is juist de reden om zwaarder te straffen, zodat ze leren dat zoiets niet mag :)
#ANONIEMdinsdag 10 september 2019 @ 22:53
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2019 21:41 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nee, de gehele wagen moet over de lijn zijn, niet alleen het deel dat de grond raakt.
Ja, dat zeg ik ook. Maar dat vind ik dus raar. Dat kun je alleen zien door er een camera recht boven te hangen. Wat natuurlijk onmogelijk is bij alle lijnen.
sasquatschdinsdag 10 september 2019 @ 23:28
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2019 22:53 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik ook. Maar dat vind ik dus raar. Dat kun je alleen zien door er een camera recht boven te hangen. Wat natuurlijk onmogelijk is bij alle lijnen.
Daarom geven ze Vettel ook het voordeel van de twijfel. Meestal is het wel duidelijk, maar soms niet.
twiFightwoensdag 11 september 2019 @ 00:06
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2019 22:04 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat is juist de reden om zwaarder te straffen, zodat ze leren dat zoiets niet mag :)
Misschien. Maar bij het betere elbogenbeukwerk zijn ze vrij mild in de F2.
#ANONIEMwoensdag 11 september 2019 @ 07:22
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2019 23:28 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Daarom geven ze Vettel ook het voordeel van de twijfel. Meestal is het wel duidelijk, maar soms niet.
En dan kom ik terug op m'n originele post, als ze dit nou zouden aanhouden is de discussie er dus niet. :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 16:49 schreef BroesWillems het volgende: [..]
[Knip]

Je kon nu heel duidelijk zien dat alle gedeelten die grond raken over de lijn waren. Als je dat nu aanhoud als richtlijn, kan er nooit tegenspraak zijn.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2019 07:22:35 ]
nogeenoudebekendewoensdag 11 september 2019 @ 07:26
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2019 22:53 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik ook. Maar dat vind ik dus raar. Dat kun je alleen zien door er een camera recht boven te hangen. Wat natuurlijk onmogelijk is bij alle lijnen.
Het hele weekend mooie shots van boven maar toevallig bij dat moment niet.
Blikwoensdag 11 september 2019 @ 08:26
Als ze bij voetbal doellijntechnologie kunnen toepassen moet dat voor de F1 ook niet zo moeilijk zijn op de plekken waar track limits van toepassing zijn, lijkt mij.
shizwoensdag 11 september 2019 @ 08:56
Een doel is maar een paar meter breed...
#ANONIEMwoensdag 11 september 2019 @ 09:16
Moderne techniek: lasers in de grond. Wordt de straal niet meer onderbroken: track limits.
nogeenoudebekendewoensdag 11 september 2019 @ 09:19
Moet toch ook gewoon met de gps kunnen?
#ANONIEMwoensdag 11 september 2019 @ 09:28
quote:
7s.gif Op woensdag 11 september 2019 09:19 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Moet toch ook gewoon met de gps kunnen?
Niet precies genoeg. Maximaal op een aantal cm's.
#ANONIEMwoensdag 11 september 2019 @ 09:29
Of je kijkt naar delen die de grond raken, in het geval Vettel kon je duidelijk zien dat hij er overheen was.
shizwoensdag 11 september 2019 @ 09:41
Dat is idd de beste definitie, contact patches with the track en dat was duidelijk genoeg niet het geval imho.
Krijg je dat gedoe ook niet met schaduw en van bovenaf gezien, blabla.
fathankwoensdag 11 september 2019 @ 10:07
Gewoon een strook enorm vertragend asfalt of grindbak leggen. Fuck uitloopstroken.
zoemwoensdag 11 september 2019 @ 12:50
Ik denk dat het meeste wel gezegd is. Tot over een week :W
Nattekatdonderdag 19 september 2019 @ 12:16
F1 / [Live] 2019 Singapore Grand Prix #1