Ik vind hun service ook niet meer waard dan een euro per pakketje. Feitelijk garanderen ze geen enkele service, dan kun je ook niet veel meer dan een eurootje rekenen. Huj operationele kosten zijn extreem laag, als ze het zich kunnen veroorloven om meer dan 3 weken niet af te halen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 18:46 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ontzettend jammer dat verzenden voor ¤1 met Homerr gestopt is.
Homerr is een prijsvechter, alleen ze serveren het met een groen sausje. Niks mis mee, voor Vinted zendingen vind ik Homerr een prachtig concept. En het is ook een slimme zet om je dienstverlening te spitsen op pakketjes met zeer lage waarde want er is vrijwel geen concurrentie in die niche. DHL/UPS/DPD/PostNL zijn eigenlijk te duur om echt interessant te zijn voor Vinted zendingen. Maar ik zou nooit meer dan zeg 2,50 euro willen betalen voor zo'n Homerr levering waar je soms een maand moet wachten en je als klant zo'n beetje overgeleverd bent aan de vakanties van je buurtpunt etc.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 09:21 schreef mrPanerai het volgende:
Aan de andere kant moet je je ook afvragen hoe je zoiets operationeel kan houden aan die prijzen, sowieso moet iemand arbeid verrichten om het telkens te verplaatsen.
Il heb 15jaar bij DPD gewerkt en had vaak discussies tijdens budgetmeetings over hoe laag we wilden gaan, je kan dan wel lopen roepen dat volume compenseert aan het eind van de lijn moet een kerel z'n brood verdienen door dat pakje uit z'n bus te halen en af te geven.
Hier niet. Buurtpunt is doordeweeks geopend tussen 13:30 - 21:00 en als je ziet dat ze buiten deze tijden thuis zijn, mag je ook aanbellen. De andere punten zijn ook gewoon de hele week open. Dus wat dat betreft maakt het geen verschil.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 14:51 schreef F_r het volgende:
En de openingstijden van zo'n punt. Alleen tussen 16 en 17 op di en do bijvoorbeeld
Ik vind ¤2,50 een prima prijs voor een pakket dat er dan meestal zo'n 10 dagen over doet om netjes bij een Primera te komen liggen totdat ik het ophaal. Minder geld hoeft echt niet, en supersnel is voor iets stoms als wat kleren totaal onzinnig.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 17:57 schreef mrPanerai het volgende:
Ik moet zeggen dat ik dat een jammerlijke trent vind dat mensen denken dat er voor 2,5¤ een pakketje kan verzonden worden.
Dat gaat ergens ten koste van de kwaliteit.
Homerr is wel heel anders dan de meeste transporteurs. Zo bezorgen en halen zij alleen hij Homerr punten en niet bij de koper aan huis. Bovendien maken ze gebruik van bestaande logistieke routes. De mindere kwaliteit is de lange en onvoorspelbare duur van de verzending.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 17:57 schreef mrPanerai het volgende:
Ik moet zeggen dat ik dat een jammerlijke trent vind dat mensen denken dat er voor 2,5¤ een pakketje kan verzonden worden.
Dat gaat ergens ten koste van de kwaliteit.
Dat is ook jammer, maar de industrie houdt dit ook zelf in stand. In het geval van Homerr: zij bieden hun diensten aan voor absolute bodemprijs. Dus betere service kan je ook niet verwachten, alleen dat weet een consument die geen ervaring heeft in de logistiek natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 17:57 schreef mrPanerai het volgende:
Ik moet zeggen dat ik dat een jammerlijke trent vind dat mensen denken dat er voor 2,5¤ een pakketje kan verzonden worden.
Dat gaat ergens ten koste van de kwaliteit.
Nee, want ik verkoop nooitquote:Op zondag 3 januari 2021 23:27 schreef Seven. het volgende:
Sturen jullie wel eens een bod aan iemand die je items als favoriet aanmerken?
Profiel (rechtsonder) -> mijn favorietenquote:Op maandag 4 januari 2021 08:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, want ik verkoop nooit
Maar als koper gebeurt het me wel regelmatig. Als je mobiel vinted doorgraast is dat ook wel handig, want mobiel favorieten terugvinden is mij nog nooit gelukt (kan het wel?), en dan vind ik een bericht wel terug.
Maar ik ga er niet vaak op in, ik wil meestal rustig nadenken over wat ik wil kopen, en zet iets in mijn favorieten om het over een maand nog terug te kunnen vinden (op de desktop dus).
Eénmaal heeft een zenuwachtige verkoper iets waar ik in geïnteresseerd was voor me 'gereserveerd'. Dat was klote, want daarna kon ik het niet meer in een bundel douwen. Rare software.
Snap ik eigenlijk niet, je moet toch altijd wel op een of andere manier het adres op het pakje krijgen, dan is zo'n label afprinten en erop kleven toch het makkelijkste?quote:Op maandag 4 januari 2021 10:23 schreef Mariposas het volgende:
Oh, en haat aan labels printen. Ik baal als mensen iets via Mondial Relay kopen.
Met Homerrr ga je gewoon met de QR-code op je telefoon naar het afgiftepunt. Die plakken er vervolgens een sticker met streepjescode op die aan de QR-code gekoppeld wordt. Naam of adres zitten dan alleen virtueel aan de streepjescode gekoppeld.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:23 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Snap ik eigenlijk niet, je moet toch altijd wel op een of andere manier het adres op het pakje krijgen, dan is zo'n label afprinten en erop kleven toch het makkelijkste?
Mijn pakketpunt doet dat voor 50 cent.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:32 schreef Mariposas het volgende:
Precies, en bij PostNL en DHL werkt dit net zo. Telefoon scannen, afgiftepunt plakt het label erop.![]()
Ik heb zelf geen printer dus dan moet ik het weer via via regelen.
Huh, hier kan dat helaas niet.. bij PostNL en DHL moet ik zelf het label printen. Geen printer in huis, dus voor nu kan ik alleen verzenden met Homerr.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:32 schreef Mariposas het volgende:
Precies, en bij PostNL en DHL werkt dit net zo. Telefoon scannen, afgiftepunt plakt het label erop.![]()
Ik heb zelf geen printer dus dan moet ik het weer via via regelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |